1. Igra s simetrijo v vrtcuValentina šebjan, 2009, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Igra s simetrijo v vrtcu teoretično, praktično in empirično predstavlja področje simetrije v vrtcu oz. sistematično vpeljevanje simetrije v vrtec. Namen diplomskega dela je bil raziskati pridobivanje pojma simetrija in pripraviti gradiva in model oz. metodične postopke za razvijanje pojma v vrtcu ter izmeriti učinkovitost pridobljenih spoznanj o simetriji pri predšolskih otrocih.
V teoretičnem delu je bila uporabljena metoda študija pisnih virov. Ključne besede: matematika, geometrija, simetrija, somernost, skladnost, predšolska vzgoja Objavljeno: 17.02.2009; Ogledov: 8462; Prenosov: 2263
Celotno besedilo (2,42 MB) |
2. Elementarni benzenoidni grafi in nad njimi definirani grafi : doktorska disertacijaAndrej Taranenko, 2008, doktorska disertacija Ključne besede: matematika, teorija grafov, benzenoidni graf, reducibilno lice, resonančni graf, notranji dual, hiperkocka, Fibonaccijeva kocka, disertacije Objavljeno: 21.01.2009; Ogledov: 5780; Prenosov: 496
Celotno besedilo (705,16 KB) |
3. Uvod v teorijo grup : diplomsko deloMatej Kovačec, 2008, diplomsko delo Ključne besede: matematika, teorija grup, Abelova grupa, podgrupe, red grupe, odseki, Lagrangeov izrek, homomorfizem, permutacija, diplomska dela Objavljeno: 22.01.2009; Ogledov: 4601; Prenosov: 810
Celotno besedilo (870,90 KB) |
4. E-učna gradiva pri pouku matematike : magistrsko deloSamo Repolusk, 2009, magistrsko delo Ključne besede: matematika, didaktika, pouk, e-učna gradiva, e-izobraževanje, kombinirano izobraževanje, E-um, digitalni učni mediji, magistrska dela Objavljeno: 17.02.2009; Ogledov: 7203; Prenosov: 1372
Celotno besedilo (6,88 MB) |
5. Kot v petem razredu devetletne osnovne šole : diplomsko deloTanja Tominšek, 2009, diplomsko delo Ključne besede: razredni pouk, osnovne šole, devetletka, matematika, geometrija, peti razred, koti, diplomska dela Objavljeno: 17.02.2009; Ogledov: 3636; Prenosov: 330
Celotno besedilo (6,91 MB) |
6. MATEMATIČNI PROBLEMI V KNJIGI SKRIVNOSTNI PRIMER ALI KDO JE UMORIL PSATanja Sekalo, 2009, diplomsko delo Opis: Z uvedbo devetletnega šolskega sistema se je tudi pri pouku matematike v osnovni šoli marsikaj spremenilo. Naloga učiteljev ni več le podajanje informacij, temveč usposobiti učenca, da si bo znal informacije poiskati sam ter jih nato uporabiti za uspešno reševanje problemov. Reševanje problemov je spretnost, ki jo, kot vsako drugo, usvojimo s posnemanjem in vajo. Zato pa potrebujemo dobre probleme. Poznati je potrebno pojme, kot npr. reševanje problemov, reševanje problemov kot oblika učenja, kako najti dobre matematične probleme ter kako jih rešujemo.
Knjiga Marka Haddona Skrivnostni primer ali kdo je umoril psa vsebuje veliko matematičnih problemov, ki jih lahko uporabimo pri poučevanju matematike.
Aspergerjev sindrom je razvojna motnja, zaradi katere je glavni junak Christopher matematični genij.
Diplomska naloga je lahko pomoč učiteljem, ki so pripravljeni vložiti malo več časa v pripravo na pouk matematike ter med drugim tudi z vključevanjem otroške literature v pouk matematike in z reševanjem matematičnih problemov narediti učne ure zanimivejše, znanje pa trajnejše in uporabnejše.
Ključne besede: matematika, matematični problemi, avtizem, Aspergerjev sindrom Objavljeno: 09.03.2009; Ogledov: 5207; Prenosov: 585
Celotno besedilo (922,95 KB) |
7. CUISENAIROVE PALIČICE V VRTCURomana Šepul, 2009, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Cuisenairove paličice v vrtcu je namenjeno vsem
tistim, ki imajo pri vsakodnevnem delu stik z otrokom v predšolskem obdobju in
jih zanima razvoj matematičnih sposobnosti predšolskega otroka. Z uporabo
didaktičnih pripomočkov in igrač pri predšolskem otroku razvijamo matematično
znanje, ki temelji na razumevanju. Cuisenairove paličice so didaktični
pripomoček, ki omogočajo otroku samostojno raziskovanje in ga prepričajo, da
matematika v vsakdanjem življenju res deluje. V svetu se že več desetletij
uporabljajo za poučevanje na področju matematike, pa tudi na drugih področjih.
Pri nas se uporabljajo zelo redko, vendar ne za namene poučevanja, ampak zgolj
kot konstrukcijski material pri prosti igri otrok. Namen diplomske naloge je
prikazati poznavanje in uporabo Cuisenairovih paličic kot didaktičnega
pripomočka za področje matematike v vrtcu. Kot je bilo pričakovano vzgojiteljice
Cuisenairovih paličic niso poznale po imenu, nekatere pa so jih le vizualno
prepoznale. Ker ni gradiv za njihovo uporabo, so v praktičnem delu podane
aktivnosti za uporabo Cuisenairovih paličic s ciljem, da bi jih vzgojiteljice
uporabile in preizkusile pri usmerjenih aktivnostih iz področja matematike v
vrtcu. Aktivnosti omogočajo, da otroka vpeljemo v svet matematike na način, ki
bo prilagojen njegovim kognitivnim zmožnostim. Ključne besede: Cuisenairove paličice, matematika, vrtec, didaktični pripomoček, aritmetika. Objavljeno: 31.03.2009; Ogledov: 6122; Prenosov: 1237
Celotno besedilo (7,18 MB) |
8. RAZVOJNI POUK IN ULOMKINatalija Krajnc, 2009, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo se osredotočili na dele celote, kasneje ulomke, glede na posodobitveni učni načrt. Izsledki tuje literature kot model poučevanja predlagajo na učenca osredotočen razvojni pouk. Prav zato smo ugotavljali, kakšno je trenutno znanje učencev četrtega razreda na področju ulomkov in ali je razvojni pouk učinkovit. V eksperimentalni skupini smo ugotovili, da je znanje učencev na področju ulomkov po dveh urah izvajanja različnih konkretnih in slikovnih aktivnosti razdeljevanja uspešnejše, kot je bilo prej. V empiričnem delu so prikazani rezultati tega pedagoškega eksperimenta. V praktičnem delu diplomske naloge smo pripravili gradiva za področje ulomkov, za katera upamo, da bodo v pomoč tako sestavljavcem novih učbeniških kompletov kot tudi učiteljem in učencem. V nadaljevanju so tabelarično predstavljene analize učbeniških kompletov, osredotočili smo se na pokrivanje ciljev posodobitvenega učnega načrta. Ključne besede: matematika, pouk, deli celote, ulomki, četrti razred, učbenik, pedagoški eksperiment Objavljeno: 04.06.2009; Ogledov: 3163; Prenosov: 511
Celotno besedilo (1,53 MB) |
9. FIBONACCIJEVA ŠTEVILAStanislava Toplak, 2009, diplomsko delo Opis: Zaporedje Fibonaccijevih števil je definirano z F0 = 0, F1 = 1 in za n≥2, Fn=F(n-1)+ F(n-2). Fibonaccijeva števila imajo dolgo in bogato zgodovino. Poznamo jih odkar je v začetku 13. stol. Leonardo Fibonacci postavil svoje znamenito vprašanje o razmnoževanju zajčkov.
V tem diplomskem delu predstavljamo kombinatorični pristop k dokazovanju izrekov vezanih na Fibonaccijeva, Lucasova in Gibonaccijeva števila. Predstavljenih pa je tudi nekaj povezav med filotakso in zlatim rezom s Fibonaccijevimi števili.
Ključne besede: matematika, Fibonaccijeva števila, Lucasova števila, Gibonaccijeva števila, kombinatorika, filotaksa, zlati rez. Objavljeno: 22.05.2009; Ogledov: 3404; Prenosov: 285
Celotno besedilo (743,06 KB) |
10. LEIBNIZ-NEWTONOVA FORMULABrigita Polanec, 2009, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu predstavimo Leibniz-Newtonovo formulo. V prvem delu so definirani osnovni pojmi, ki jih potrebujemo za nadaljnjo razlago. V nadaljevanju so predstavljeni
izreki integralskega računa. V zadnjem delu diplomskega dela je podan življenjepis obeh matematikov in zgodovinski opis odkritja Leibniz-Newtonove formule, kakor tudi razlike
in podobnosti v razvoju.
Zaključimo lahko, da sta Leibniz in Newton razvila pomemben matematičen rezultat, s katerim nam je omogočeno, da hitreje in enostavneje izračunamo vrednost določenega
integrala. Njuno odkritje pa je pripomoglo tudi k nadaljnjim, novim rezultatom v matematiki. Ključne besede: Matematika, Leibniz-Newtonova formula, nedoločeni integral, določeni integral, osnovni
izrek analize. Objavljeno: 17.06.2009; Ogledov: 3396; Prenosov: 236
Celotno besedilo (364,32 KB) |