| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 471
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vizualne reprezentacije nekaterih zgodnjih aritmetičnih pojmov : doktorska disertacija
Manja Podgoršek Mesarec, 2024, doktorska disertacija

Opis: Vizualne reprezentacije imajo pomembno vlogo v izgradnji razumevanja matematičnih konceptov učencev, še posebej pomembne so pri izgradnji razumevanja zgodnjih aritmetičnih pojmov. V doktorski nalogi zato obravnavamo omenjeno tematiko, ki jo na podlagi teoretičnih spoznanj preverjamo tudi empirično. Izbrani zgodnji aritmetični pojmi so odštevanje, zakon o združevanju, ulomek kot operator in potenca. Izvedena sta bila dva dela raziskave, v katerih so sodelovali učenci šestega razreda osnovne šole. Zanimalo nas je, kakšne so risbe podanih matematičnih pojmov z vidika ustreznosti, usmerjenosti in pravilnosti ter kakšne načine prikaza podanih pojmov je mogoče zaznati iz risb. Dodatno nas je zanimalo, kakšna je povezanost učenčevega opisa risbe s prikazanim matematičnim pojmom na risbi. Risbe so bile v raziskavi uporabljene kot raziskovalno sredstvo, kar predstavlja novost na področju aritmetike. S kombinacijo deskriptivne in kavzalno-neeksperimentalne metode empiričnega pedagoškega raziskovanja smo ugotovili, da abstraktnost matematičnih pojmov vpliva tako na ustreznost kot tudi na pravilnost ustvarjene risbe, kar pomeni, da sta odštevanje in zakon o združevanju pogosteje ustrezno oz. pravilno reprezentirana matematična pojma. Iz risbe prepoznana konceptualna usmerjenost risb pa izstopa v primeru ulomka kot operatorja in potence. Konceptualna usmerjenost pri teh dveh pojmih v najvišjem deležu vodi do prikaza pravilnega rezultata. Verbalno podani opisi risb, pridobljeni v drugem delu, predstavljajo dodano vrednost z vidika učenčeve interpretacije prikazanega ter hkrati ponujajo dodaten vpogled v učenčevo razumevanje matematičnih pojmov.
Ključne besede: matematika, vizualizacija, reprezentacije, učenci, aritmetika
Objavljeno v DKUM: 14.06.2024; Ogledov: 123; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (7,16 MB)

2.
Ustvarjanje matematičnih bansov za predšolske otroke s pomočjo umetne inteligence : diplomsko delo
Tea Marčič, 2024, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela so predstavljeni: matematika v predšolskem obdobju, matematične vsebine v vrtcu, matematični bansi, integracija različnih področij v predšolskem obdobju in uporaba umetne inteligence v izobraževanju. Poglobili smo se v povezovanju matematike z drugimi področij in želeli predstaviti, kako lahko otroci na drugačen način spoznavajo matematične pojme, in sicer preko matematičnih bansov. Izpostavili smo umetno inteligenco in predstavili, kako si lahko z njo pomagamo ter kako nam lahko različni viri umetne inteligence pomagajo pri ustvarjanju matematičnih bansov. V praktičnem delu diplomskega dela smo predstavili proces ustvarjanja matematičnih bansov iz področja geometrije s pomočjo umetne inteligence. Z različnimi viri umetne inteligence smo se “pogovarjali” in jih usmerjali z različnimi vprašanji in navodili tako dolgo, da smo prišli do zadovoljive verzije bansa. Umetno inteligenco smo uporabljali predvsem pri ustvarjanju besedila in oblikovanju plesne koreografije, medtem ko smo izbiro melodije naredili sami. Pripravljena matematična bansa smo izvedli v vrtcu in ju evalvirali.
Ključne besede: matematika v vrtcu, matematični bans, geometrija, umetna inteligenca, integracija v vrtcu
Objavljeno v DKUM: 13.06.2024; Ogledov: 75; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (3,33 MB)

3.
Uporaba slikanice Kakaduji za razvijanje matematičnega znanja v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Maša Markoš, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili uporabo slikanice pri snovanju matematičnih dejavnosti za razvijanje matematičnega znanja pri predšolskih otrocih. Najprej smo se v teoretičnem delu diplomskega dela osredotočili na področje matematike v predšolskem obdobju in na uporabo slikanic v predšolskem obdobju, predvsem v povezavi z matematičnim področjem. V praktičnem delu diplomskega dela smo najprej predstavili matematične dejavnosti, ki smo jih zasnovali na slikanici Kakaduji. Dejavnosti smo izvedli v Vrtcu Pobrežje, v enoti Čebelica. Naše vodilo je bilo otrokom skozi kontekst slikanice predstaviti matematične dejavnosti, ki bi jih pritegnile in s katerimi bi lahko razvijali matematično znanje. Naša opažanja smo med izvajanjem dejavnosti beležili s pomočjo opazovalnih listov. Analiza izvedbe matematičnih dejavnosti je pokazala, da je slikanica Kakaduji pri otrocih pritegnila in vzbudila interes za matematične dejavnosti. Kljub nekaj izzivom med matematičnimi dejavnostmi, so otroci ostali motivirani in so zavzeto sodelovali pri matematičnih dejavnostih, osnovanih na slikanici Kakaduji. Otroci so bili uspešni pri večini pripravljenih matematičnih dejavnosti, obenem pa smo ugotovili tudi, da so matematične dejavnosti spodbudile uporabo matematičnega jezika med otroki.
Ključne besede: Slikanica, predšolska vzgoja, matematika, matematične dejavnosti.
Objavljeno v DKUM: 14.05.2024; Ogledov: 189; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

4.
Vključevanje IKT pri naravoslovnih predmetih na razredni stopnji pred pandemijo in po njej : magistrsko delo
Karolina Cep, 2023, magistrsko delo

Opis: IKT postaja vedno večji del vsakdana in prihodnosti. Kakšna je vloga in vključenost v šolskem prostoru na razredni stopnji, je pokazala pandemija. Učiteljem je prinesla tako pozitivna kot negativna spoznanja uporabe IKT pri posameznih predmetih. Seznanila jih je z različnimi možnostmi, ki jih ponuja in so bile učiteljem pred pandemijo neznane. V empiričnem delu smo z raziskavo, v kateri je sodelovalo 200 učiteljev razrednega pouka, predstavili rezultate uporabe IKT pri naravoslovnih predmetih pred in po pandemiji. Rezultati so pokazali, da se učitelji najpogosteje za uporabo IKT pri pouku odločijo, ker želijo podati učne vsebine na inovativen način. Kot največjo prednost uporabe IKT pri naravoslovnih predmetih vidijo v motivaciji učencev za učenje. Udeležba dodatnih strokovnih izobraževanj na področju IKT po pandemiji ostaja enako pogosta kot pred pandemijo. Uporaba IKT je pri matematiki, spoznavanju okolja ter naravoslovju in tehniki po pandemiji postala pogosteje uporabljena na tedenski ravni prav tako IKT-orodja. Po pandemiji se učitelji srečujejo z opažanji, da uporaba IKT pri pouku spodbuja več lastne aktivnosti učencev ter da je treba zagotoviti več elektronskih gradiv ter IKT-orodij in aplikacij za usvajanje novih učnih vsebin pri posameznih naravoslovnih predmetih.
Ključne besede: IKT, razredni pouk, matematika, spoznavanje okolja, naravoslovje in tehnika, pandemija
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 365; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

5.
Uporaba slikanice kot izhodišče za aktivnosti merjenja mase v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Monika Deželak, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Uporaba slikanice kot izhodišče za aktivnosti merjenja mase v predšolskem obdobju smo predstavili povezovanje matematike s področjem jezika, in sicer možnost uporabe slikanice Just a Little Bit (Samo še malo) v predšolski matematiki. V teoretičnem delu diplomskega dela smo se osredotočili na matematiko, kot eno izmed šestih področij Kurikuluma, kjer smo predstavili globalne in operativne cilje, se dotaknili spontanih in načrtovanih dejavnosti v vrtcu ter poudarili pomembno vlogo vzgojitelja oz. vzgojiteljice pri njihovi izvedbi. Posebno pozornost smo namenili področju merjenja in povezavi matematike z literarnim delom. V praktičnem delu smo z otroki Vrtca Laško izvedli načrtovane dejavnosti, zasnovane na podlagi izbrane slikanice. Glavni cilj je bil seznaniti otroke s področjem merjenja in sicer s pomočjo slikanice, katere vsebina se navezuje na področje merjenja. Analiza izvedenih matematičnih dejavnosti je pokazala motiviranost in uspešnost otrok pri izvedenih načrtovanih dejavnosti, zato sklepamo, da je otroško literarno delo lahko odlična podlaga za načrtovanje in seznanjanje otrok z različnimi področji matematike.
Ključne besede: matematika, merjenje mase, predšolska vzgoja, literarno delo, vloga vzgojitelja
Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 591; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (3,93 MB)

6.
Spoznavanje tangrama z uporabo slikanice : diplomsko delo
Urška Oblonšek, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Spoznavanje tangrama s pomočjo slikanice smo predstavili povezovanje dveh kurikularnih področij: matematike in jezika. Kot lahko razberemo že iz naslova diplomske naloge, smo ob pomoči slikanice na to temo spoznavali matematično igro tangram. V teoretičnem delu naloge smo najprej predstavili samo področje matematike v vrtcu, vlogo vzgojitelja ter okolja. Poudarek smo namenili medpodročnemu povezovanju, predvsem matematike in jezika, ki je v tej nalogi ključnega pomena ter tangram, s katerim smo izvajali tudi vse dejavnosti v praktičnem delu naloge. Ker sodi tangram pod področje geometrije, smo nekaj besed namenili tudi temu področju matematike, dotaknili pa smo se tudi didaktičnih pripomočkov pri matematiki ter matematičnim igram. Skozi celotno diplomsko delo smo predstavili pomen medpodročnega povezovanja matematike in jezika, pri čemer smo uporabili kot izhodišče otroško slikanico Grandfather's Tang story oz. Zgodba dedka Tanga. V praktičnem delu smo pripravili dejavnosti in jih izvedli v Vrtcu Otona Župančiča Slov. Bistrica na enoti Zg. Ložnica. Glavni cilj naše dejavnosti je bil, da otroci s pomočjo otroške slikanice spoznajo tangram ter se ga skozi dejavnosti naučijo tudi uporabljati. Dejavnosti smo izvedli v heterogeni skupini otrok, starih od 3 do 5 let. V drugem delu praktičnega dela smo s pomočjo tabel predstavili ugotovitve, do katerih smo prišli med izvedbo matematičnih dejavnosti. Ugotovitve so pokazale, da so bili starejši otroci uspešnejši od mlajših, pri vseh pa se je izkazalo, da je bila matematična zgodba dobra podlaga in motivacija za izvedbo načrtovanih matematičnih dejavnosti.
Ključne besede: matematika, medpodročno povezovanje, tangram, otroška slikanica
Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 336; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

7.
Matematika v predšolskem obdobju
Alenka Lipovec, Darja Antolin Drešar, 2019, univerzitetni, visokošolski ali višješolski učbenik z recenzijo

Opis: Zgodnja pozornost pomembnim veščinam 21.stoletja je zaveza vsake sodobne družbe. Matematična kompetenca je ena izmed ključnih kompetenc, katere nivo doseganja je tesno povezan z razvojem družbe, zato je potrebno ustvariti pogoje za razvoj matematičnega mišljenja že zelo zgodaj. Učbenik Matematika v predšolskem obdobju je namenjen bodočim vzgojiteljicam in vzgojiteljem. Upava, da jim bo pomagal pri strukturiranju in poglabljanju znanja, ki ga razvijamo pri matematičnih predmetih na programu Predšolska vzgoja na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru. Določeni deli besedila, posebej aktivnosti, bodo v pomoč tudi staršem, ki želijo z otroki početi matematično osmišljene, a kljub temu zabavne reči. Seveda branje toplo priporočava tudi vsem, ki jih zanima poučevanje zgodnje matematike.Učbenik je razdeljen na poglavja in podpoglavja. Vsak vsebinski sklop se prične s teoretično obarvanim delom, v katerem se seznanimo tudi z nekaterimi novimi pojmi.  Sledijo predlogi za različne metodične poti pri razvijanju matematičnega znanja predšolskega otroka. Aktivnosti so označene na poseben način, ki nam omogoča, da jih poiščemo v kazalu aktivnosti. Ob koncu poglavij najdemo ključne besede. Njihova opredelitev je podana pred seznamom literature v podpoglavju Slovarček. Sledijo vprašanja, ki bralcu služijo v pomoč pri strukturiranju znanja.
Ključne besede: zgodnje učenje, zgodnja matematika, matematična aktivnost, didaktika matematike, predšolsko obdobje
Objavljeno v DKUM: 21.02.2023; Ogledov: 757; Prenosov: 149
URL Povezava na celotno besedilo

8.
Vizualizacija v video razlagah : magistrsko delo
Evelin Tivadar, 2022, magistrsko delo

Opis: Pri poučevanju se učitelji nemalokrat zatekajo k uporabi izobraževalnih videoposnetkov. Kljub temu je pandemija covida-19 bistveno spremenila pogled na pomembnost o ustreznosti uporabljenih in ustvarjenih videoposnetkov, ki so v skladu z današnjim napredkom tehnologije. V magistrskem delu smo obravnavali načine vključevanja izobraževalnih videoposnetkov v pouk ter se osredotočili na videorazlage po principu obrnjene učilnice (ang. flipped learning). Posebno pozornost smo namenili smernicam in priporočilom, na podlagi katerih lahko ustvarjamo videorazlage visoke kakovosti, ki imajo pozitiven vpliv na znanje učencev. Predstavili smo osnutek taksonomije videorazlag, s pomočjo katere lahko učiteljem olajšamo izbiro vrste videorazlag za svoje namene poučevanja. Prav tako smo upoštevali in opisali metodike poučevanja učnih vsebin za katere smo videorazlage pripravili. V magistrskem delu smo predstavili izdelane videorazlage in vključili njihove spletne povezave za ogled. Preizkušene so bile v šolski praksi po principu obrnjene učilnice. Navedli smo rezultat učinkovitosti, ki so ga imele izdelane videorazlage na učence in njihovo znanje. Na podlagi rezultatov smo zaznali pozitivne učinke videorazlag, ki ustrezajo opisanim karakteristikam, smernicam, priporočilom in osnutku taksonomije. Rezultat izpolnjuje naša pričakovanja, da trud, vložen v izdelavo in uporabo videorazlag pri pouku, ni zaman. Izdelane videorazlage lahko učencem in učiteljem služijo neštetokrat kot pomoč pri učenju ali poučevanju in nudijo konstantno možnost preurejanja in s tem dopolnjevanja ali nadgrajevanja njihove kakovosti.
Ključne besede: videopedagogika, poučevanje na daljavo, obrnjena učilnica, videorazlage, taksonomija videorazlag, večkotniki, koordinate točk v ravnini, matematika
Objavljeno v DKUM: 28.09.2022; Ogledov: 724; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (2,84 MB)

9.
Modularni otroški vrtec na Studencih v Mariboru : magistrsko delo
Zarja Zidarič, 2022, magistrsko delo

Opis: V Mariboru je bila gradnja stanovanjskih objektov do nedavnega v zatišju, kar je ustvarilo velik stanovanjski problem. Zaradi tega se je v zadnjih letih začela pospešena gradnja večstanovanjskih objketov z namenom zagotovitve novih stanovanj. Eno izmed območij, kjer se je začelo eksponentno graditi, so Studenci. Zaradi količine novih stanovanj in s tem na novo priseljenih družin na to območje se pojavi problem kapacitet že obstoječih vrtcev, zaradi česar je treba zasnovati nov otroški vrtec, ki bo zagotavljal prostor za čim večje število otrok. Nov vrtec otroku ne bo predstavljal le zgradbe, v kateri bo preživljal čas. Zgradba vrtca bo s svojo drugačno arhitekturno zasnovo otroku nudila spoznavanje in raziskovanje matematičnih vsebin predšolskega obdobja.
Ključne besede: modularnost, otroški vrtec, Studenci, Maribor, arhitektura, matematika, geometrija
Objavljeno v DKUM: 26.09.2022; Ogledov: 660; Prenosov: 328
.pdf Celotno besedilo (90,35 MB)

10.
Slikanica Zlatolaska in trije medvedi kot izhodišče matematičnih dejavnost : diplomsko delo
Timotej Požgan, 2022, diplomsko delo

Opis: V svojem diplomskem delu z naslovom Slikanica Zlatolaska in trije medvedi kot izhodišče matematičnih dejavnosti smo predstavili med področno povezovanje matematike in jezika v vrtcu. Konkretno smo vsebino otroške literature povezali z matematičnimi dejavnostmi. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili področje matematike v vrtcu. V ospredje smo postavili dejavnosti matematike, ki smo jih razdelili na vsakodnevne spontane dejavnosti, ter načrtovane dejavnosti v vrtcu. Poudarili smo tudi pomen vloge vzgojitelja pri učenju področja matematike. Velik poudarek smo v diplomskem delu namenili medpodročnemu povezovanju, še posebej matematike in jezika v vrtcu. V diplomskem delu smo predstavili pomembnost uporabe otroške slikanice v vrtcu, še posebej v povezavi z matematično vsebino. Kot izhodišče smo v diplomskem delu uporabili slikanico Zlatolaska in trije medvedi. V praktičnem delu diplomskega dela smo najprej predstavili matematične dejavnosti in jih nato izvedli v vrtcu Otona Župančiča Slovenska Bistrica na enoti Zgornja Ložnica. Glavni cilj teh dejavnosti je bil, da otrokom približamo matematiko na zabaven način, ter jih ob vsebini zgodbe popeljemo skozi zanimive matematične dejavnosti. S pomočjo vsebine slikanice smo zastavili matematične dejavnosti, ki so bile vezane na zgodbo. V drugem delu našega praktičnega dela diplomskega dela smo s pomočjo tabel predstavili ugotovitve pri izvedbi matematičnih dejavnosti. Ugotovitve so pokazale, da so bili otroci pri matematičnih dejavnostih uspešni. Izkazalo se je tudi, da je matematična zgodba dobra podlaga za izpeljavo matematičnih dejavnosti.
Ključne besede: predšolska vzgoja, otroška literatura, matematične dejavnosti, matematika, integracija področij.
Objavljeno v DKUM: 09.09.2022; Ogledov: 807; Prenosov: 220
.pdf Celotno besedilo (2,40 MB)

Iskanje izvedeno v 5.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici