1. Marketinško načrtovanje za potrebe bc nakloTeona Risteska, 2025, diplomsko delo Opis: Biotehnični center Naklo je mlada izobraževalna ustanova, katere največji problem, ki smo ga zaznali, je razkorak med želenim in dejanskim vpisom študentov. Proučevali smo problem in ugotovili, kaj so rešitve in kako bi lahko z izboljšanim marketinškim načrtom vsako leto k vpisu privabili več študentov. Izobraževalna ustanova mora obrniti pozornost k oglaševanju, saj to je eden najbolj pomembnih faktorjev za pridobitev študentov. Najprej nas je zanimalo, zakaj so se študenti vpisovali na Višjo strokovno šolo Naklo, od kod prihajajo, kako so izvedeli za šolo, da bi lahko vedeli, kaj jih je privabilo k vpisu. Zato smo pripravili anketni vprašalnik, ki so ga izpolnili preko spletne strani 1ka. Podali smo predloge, kako zmanjšati razkorak med želenim in dejanskim številom vpisov. Rešitve vidimo v povečanju promocije, interesnih aktivnosti in novih predmetov. Ključne besede: marketing, marketinški načrt, študenti Objavljeno v DKUM: 13.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 1
Celotno besedilo (1,62 MB) |
2. Marketinški načrt za potrebe podjetja/organizacijeIgnjat Nešić, 2025, diplomsko delo Opis: Rokomet je eden od najbolj priljubljenih ekipnih športov v Sloveniji, Rokometni klub Trimo iz Trebnjega pa je med najvišje uvrščenimi v prvi slovenski rokometni ligi, Ligi NLB. Glede na vpliv na lokalnem in državnem nivoju ter željo po nadaljnjem napredku na mednarodnem nivoju klub že zdaj veliko pozornost namenja marketinškim aktivnostim. Glede na trenutno stanje in načrte pa obstaja prostor za izboljšave, kar je podano kot predlog ob koncu raziskave.
Diplomsko delo je opravljeno s ciljem priprave marketinškega načrta Rokometnega kluba Trimo Trebnje, ki temelji na rezultatih teoretične in empirične raziskave. Z namenom doseganja ciljev povečanja števila gledalcev in sponzorjev, so predlagani ukrepi usmerjeni predvsem v učinkovito uporabo digitalnega komuniciranja, raznoliko ponudbo marketinških materialov in kreativne marketinške akcije, ki bodo pritegnile vse kategorije ljubiteljev rokometa. Z naraščajočo popularnostjo kluba lahko pričakujemo povečanje članstva in večjo bazo rokometašev. Dobro izdelan marketinški načrt in njegovo vestno izvajanje sta eden od predpogojev za celotno športno in poslovno uspešnost kluba. Ključne besede: Marketing v športu, navijači, rokomet, socialna omrežja, sponzorstvo Objavljeno v DKUM: 13.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
Celotno besedilo (1,87 MB) |
3. Socialna omrežja kot marketinško orodje za košarkarske klubeMark Babšek Vrečko, 2025, diplomsko delo Opis: Družbena omrežja so postala ključno orodje v športnem marketingu, saj omogočajo neposredno komunikacijo z navijači, gradnjo prepoznavnosti in spodbujanje prodaje. Košarkarski klubi se vse bolj zavedajo pomena digitalne prepoznavnosti in uporabljajo različne strategije za optimizacijo svoje komunikacije. Ta naloga preučuje vlogo družbenih omrežij v marketingu košarkarskih klubov ter analizira njihove učinke na povezovanje z občinstvom in poslovni uspeh.
S pomočjo analize obstoječih praks in primerov iz košarkarskega okolja naloga razkriva, kako učinkovite strategije na družbenih omrežjih prispevajo k večji angažiranosti navijačev ter boljšemu trženju klubskih vsebin. Prav tako izpostavlja izzive, s katerimi se klubi soočajo pri upravljanju digitalnih platform, in ponujajo smernice za izboljšanje njihovi prisotnosti na spletu. Rezultati raziskave bodo lahko služili kot podlaga za nadaljnje izboljšave in razvoj digitalnih marketinških strategij v športu.
Raziskava potrjuje, da so družbena omrežja ključna za prepoznavnost in marketing košarkarskih klubov. Uspeh temelji na doslednih objavah, vizualno privlačnih vsebinah in aktivni komunikaciji. Klubi, ki vlagajo v digitalni marketing, dosegajo boljše rezultate, a se soočajo z izzivi, kot sta pomanjkanje sredstev in nepoznavanje algoritmov. Študija ponuja smernice za izboljšanje digitalnih strategij. Študija potrjuje, da prilagoditev strategij na podlagi analitike ter uporaba vplivnežev in partnerskih kampanj bistveno prispevata k večji prepoznavnosti in vključenosti občinstva, hkrati pa ponuja smernice za optimizacijo digitalnega marketinga v košarki. Ključne besede: socialna omrežja, marketing, promocija, košarkarski klubi Objavljeno v DKUM: 04.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
Celotno besedilo (938,06 KB) |
4. Sponzoriranje športne organizacijeJan Dornik, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava optimizacijo sponzorskih strategij in sodelovanja med košarkarskim klubom Triglav Kranj in sponzorji. Sodelovanje med športno organizacijo in sponzorjem je uspešno, kadar imajo športne organizacije jasno opredeljene in merljive cilje, vzpostavijo učinkovito in transparentno komunikacijo ter delijo vrednote s sponzorji. Sponzorji, ki dajejo poudarek na merjenje učinkov sponzorstva, izražajo višjo stopnjo zadovoljstva in so bolj naklonjeni k dolgoročnemu partnerstvu. Profesionalen pristop športnih organizacij, ki vključuje dobro strukturiran strateški načrt in natančno zastavljene cilje, bistveno pripomore k večji finančni podpori s strani sponzorjev ter k uspešnemu pridobivanju novih partnerstev. S pomočjo narejenega postopkovnika bo Košarkarski klub Triglav Kranj lažje prišel do strategije za uspešno pridobivanje novih sponzorstev. Ključne besede: sponzorstvo, športna organizacija, košarkarski klub, marketing Objavljeno v DKUM: 04.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
Celotno besedilo (1,70 MB) |
5. Exploring the influence of sensory marketing on brand perceptionZoran Krupka, 2023, izvirni znanstveni članek Opis: The main purpose of this paper is to investigate how the number, perceived
intensity, and frequency of sensory involvement in the consumer-brand
relationship, impact brand perception. The research was conducted on
a sample of 189 respondents from the Republic of Croatia. To test the
hypotheses factor and regression analyses were used. The main findings of
this research are: a) involvement of multiple senses in the consumer-brand
relationship has a positive effect on brand perception; b) the greater the
frequency of involving multiple senses in the consumer-brand relationship,
the more positive effect it has on brand perception; and c) the higher intensity
of sensory involvement in the consumer-brand relationship does not have a
significant effect on brand perception. This research contributes to marketing
and brand management literature by investigating importance of sensory
marketing, more specifically number, perceived intensity, and frequency of
sensory involvement on brand perception. Ključne besede: brand, sensory marketing, brand perception Objavljeno v DKUM: 28.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
Celotno besedilo (348,91 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. Razvoj digitalnega marketinga v podjetju Saša Grošelj s. p.Lana Grošelj, 2025, diplomsko delo Opis: Razvoj digitalnega marketinga v podjetju Saša Grošelj s. p. je usmerjen v izboljšanje prepoznavnosti blagovne znamke, povečanje dosega ciljnega občinstva in optimizacijo komunikacije s potencialnimi kupci. Ključni poudarki vključujejo prisotnost podjetja na družbenih omrežjih, prenovo spletne strani ter učinkovito uporabo plačljivega oglaševanja na platformah, kot sta Facebook in Instagram.
V teoretičnem delu so predstavljeni osnovni koncepti digitalnega marketinga, vključno z optimizacijo spletnih strani, družbenimi omrežji ter s povezovanjem tradicionalnih in digitalnih marketinških strategij. Empirični del vključuje analizo podatkov, ki so bili zbrani iz Meta analitike in Google Analytics, ter rezultate intervjuja z vodstvom podjetja.
Pri raziskovanju so bile uporabljene metode analize obstoječih digitalnih kanalov, primerjava statističnih podatkov ter anketiranje in spremljanje vedenja uporabnikov. Rezultati so pokazali, da so prenova spletne strani, vključitev poslovnih profilov na družbenih omrežjih in redno promoviranje vsebin že prispevali k povečanju dosega in interakcij. Facebook je postal osrednji kanal za komunikacijo s strankami, medtem ko Instagram prinaša več ogledov in interakcij z objavami.
Na podlagi rezultatov naloga predlaga nadgradnjo obstoječih dejavnosti, večje sodelovanje z glasbeniki za promocijo izdelkov in ustvarjanje dodatnih videovsebin. Ti koraki bi podjetju omogočili krepitev konkurenčnosti in dostop do novih trgov. Ključne besede: digitalni marketing, družbena omrežja, spletna optimizacija, izdelovanje jermen Objavljeno v DKUM: 13.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 33
Celotno besedilo (1,96 MB) |
7. Strategija digitalnega marketinga za podjetje DokkLaura Švarc, 2024, diplomsko delo Opis: Načini oglaševanja se spreminjajo iz dneva v dan spreminjajo in če želimo ohraniti konkurenčnost moramo slediti trendom na trgu, zato je pomembno, da v podjetju prepoznamo in opredelimo ciljne stranke ter se osredotočimo na le te. V diplomskem delu smo analizirali katere kanale oglaševanja poznamo ter kako se lotimo uspešne digitalne marketinške strategije. Za primer smo izbrali podjetje Dokk, prilagojene rešitve, Marin Štefanec s.p. V diplomskem delu smo predstavili, s čim se podjetje ukvarja in kako bi lahko ustvarilo uspešnejši marketing na družbenih omrežjih. Predstavili smo tudi SWOT analizo podjetja in kakšen je idealni odjemalec tega podjetja.
Raziskovali smo tudi prepoznavnost obstoječega podjetja, kar smo storili s pomočjo ankete. Rezultati so pokazali da večina anketirancev podetja ne pozna, kar je posledica pomanjkljivega digitalnega marketinga podjetja na slovenskem trgu. Pripravili smo hkrati dvotedenski načrt planiranih objav na družbenem omrežju Instagram, da bi s tem preverili ali bo podjetje pridobilo morebitne odjemalce in sledilce. Na podlagi analize kampanje je bilo ugotovljeno, da bi za uspeh potrebovali večja finančna sredstva za oglaševanje ter daljše časovno obdobje kampanje. Ključne besede: digitalni marketing, ergonomska oprema, marketinška strategija, kanali oglaševanja, ciljne stranke, družbena omrežja Objavljeno v DKUM: 24.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 35
Celotno besedilo (2,10 MB) |
8. Oglaševanje s pomočjo družbenih omrežij in vplivneževSimona Krajnc, 2025, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo obravnavali vlogo oglaševanja preko družbenih omrežij in vplivnostnih oseb, ki jih imenujemo vplivneži. V teoretičnem delu smo se osredotočili na pojem marketinško komuniciranje, ki vključuje oglaševanje preko družbenih omrežij in s pomočjo spletnih vplivnežev. Vplivnostni marketing je postal del naših življenj. Vplivneži igrajo pomembno vlogo v poslovnem svetu. Ljudje si danes težko predstavljamo življenje brez družbenih omrežij, saj vsakodnevno posegamo po njih. Diplomsko delo obravnava vpliv oglaševanja preko družbenih omrežij in s pomočjo vplivnežev v sodobnem poslovnem okolju. Osredotočili smo se na analizo učinkov, ki jih ima uporaba vplivnežev in družbenih omrežij na zaznavanje blagovnih znamk ter nakupne odločitve potrošnikov. V raziskavi so preučeni ključni vidiki marketinškega komuniciranja, kot na primer izbira specifičnih skupin, izbira vplivnežev in prilagajanje vsebin družbenim omrežjem, ki so na slovenskem trgu najbolj popularni. V prvem delu smo najprej obravnavali teoretična izhodišča, kjer je predstavljen pojem digitalni marketing in vplivnostni marketing. Predstavljena bodo družbena omrežja ter vpliv družbenih omrežij na poslovanje podjetij. Dejstva bomo povzeli s pomočjo intervjuja z nekaj spletnimi vplivneži in nekaj slovenskimi podjetji. Vplivnostni marketing in družbena omrežja so postali del našega vsakdana in igrajo zelo pomembno vlogo v svetu oglaševanja. Diplomsko delo bo pomembno prispevalo k razumevanju, kako vplivnostni marketing in družbena omrežja spreminjajo pristop podjetij k oglaševanju ter kako ta sodelovanja vplivajo na prepoznavnost in uspeh tako podjetij kot vplivnežev. Ključne besede: digitalni marketing, vplivnostni marketing, vplivneži, družbena omrežja. Objavljeno v DKUM: 01.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 54
Celotno besedilo (1,33 MB) |
9. Vplivnostni marketing in oblikovanje podobe turistične destinacije s TikTok plesnimi videoposnetki : magistrsko deloAnđela Babić, 2025, magistrsko delo Opis: Delo podaja pregled povezav med vplivnostnim marketingom, podobo turističnih destinacij ter TikTok plesnimi videoposnetki. Temeljni raziskovalni problem predstavlja vprašanje, kako so v plesnih TikTok videoposnetkih predstavljene podobe turističnih destinacij in kako jih uporabniki TikToka dojemajo. TikTok plesne videoposnetke obravnavamo kot marketinško orodje za grajenje pozitivne podobe turistične destinacije. Rezultati koristijo strokovnjakom za marketing ter oddelkom, zadolženim za strateški razvoj turističnih destinacij. Rezultati kvantitativne analize 143 TikTok plesnih videoposnetkov mikro, makro in mega vplivnežev pokažejo prepletanje prikazovanja turističnih znamenitosti, glasbe in plesa. Analiza odzivov uporabnikov TikToka s pomočjo dveh fokusnih skupin in uporabo metode video elicitacije pokaže, dale preplet vseh treh elementov omogoča prepoznavnost turističnih destinacij, kar se kaže kot najboljša strategija za ustvarjanje TikTok plesnih videoposnetkov, namenjenih sooblikovanju pozitivne podobe turistične destinacije. Ključne besede: vplivnostni marketing, podoba turistične destinacije, ples, TikTok, videoposnetki Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 21
Celotno besedilo (2,11 MB) |
10. Vloga vplivnežev pri nakupnem odločanju o nakupu luksuznih znamk ženskih torbicNina Anastazija Ilić, 2025, magistrsko delo Opis: Družbena omrežja so močno preoblikovala načine komuniciranja, deljenja informacij in vplivanja na nakupne odločitve. Platforme, kot so Instagram, TikTok in YouTube, omogočajo uporabnikom ustvarjanje in deljenje vizualno privlačnih in takoj dostopnih vsebin. Te pa niso več samo sredstvo za povezovanje med ljudmi in krajšanje prostega časa, ampak so postale tudi pomembna orodja za blagovne znamke, da se približajo svojim potrošnikom. Družbena omrežja potrošnikom omogočajo dostop do obsežnih informacij, ki vplivajo na vse faze nakupnega procesa, od iskanja informacij do nakupa. Personalizacija vsebin, ki jo omogočajo algoritmi in interakcije v realnem času, pa je ključni element, ki družbena omrežja postavlja v središče sodobnega marketinga. Njihov potencial so prepoznali tudi modni vplivneži, ki so postali ključni akterji med blagovnimi znamkami in potrošniki. Ti imajo pomembno vlogo pri oblikovanju nakupnih odločitev, zlasti pri luksuznih izdelkih, saj z ustvarjanjem vizualno privlačne vsebine in grajenjem odnosa s sledilci vplivajo na njihovo percepcijo in izdelku povečajo zaznano vrednost ter ekskluzivnost. Njihove vsebine pogosto združujejo estetske elemente, kar potrošnikom omogoča, da izdelke vidijo kot del določenega življenjskega sloga, ki ga želijo posnemati. Sinergija med platformami družbenih medijev in vplivneži je ključna za razumevanje dinamike sodobnega nakupnega vedenja, še posebej pri luksuznih modnih izdelkih, kjer družbeni status in osebna identiteta igrata ključno vlogo.
V magistrskem delu s pomočjo literature predstavimo in opredelimo področje družbenih medijev in vplivnežev v povezavi z luksuznimi znamkami ženskih torbic. Iz tega izhaja tudi problem, kjer želimo ugotoviti, kakšno vlogo imajo vplivneži pri nakupnem odločanju glede nakupa luksuzne torbice. S pomočjo raziskave iščemo odgovore za preverjanje hipotez in reševanje zastavljenega problema. Vprašanja smo zastavili na temo družbenih medijev, vplivnežev in luksuznih torbic. Temeljni cilj magistrskega dela je ugotoviti, ali izpostavljenost vplivnežem in sledenje njihovim objavam poveča zanimanje in verjetnost nakupa luksuzne torbice. Ključne besede: družbena omrežja, marketing vplivnežev, nakupno odločanje, modni vplivneži, luksuzne torbice Objavljeno v DKUM: 19.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 35
Celotno besedilo (5,48 MB) |