1. Koncept turistične destinacije in model razvojaMihaela Franjić, Elizabeta Strunjak, Luka Stanić, Fran Pokasić, 2021, samostojni strokovni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Ključne besede: turizem, študija izvedljivosti, turistična ponudba in povpraševanje, Artiče, marketing destinacije, Posavje Objavljeno v DKUM: 26.01.2024; Ogledov: 308; Prenosov: 13 Celotno besedilo (17,78 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. |
3. |
4. |
5. Percipirana vrijednost destinacije "Općina Murter-Kornati" : Zaznana vrednost destinacije "Občina Murter-Kornati"Brigita Burušić, 2023, diplomsko delo Opis: Percipirana vrijednost destinacije, vrijednost je koja je sastavni dio procesa kupnje i utječe na ponašanje potrošača prilikom kupnje određenog proizvoda ili usluga. Percipirana vrijednost kao takva sastavni je dio marketinške kampanje kojom postaje dio destinacijskog menadžmenta iz kojeg proizlazi. Percipirana vrijednost je odnos uloženih troškova i dobivenih vrijednosti. S obzirom na to da na nju utječe velika količina faktora i ovisi o fazi u kojoj se nalazi kupac, subjektivna je. U ovom diplomskom radu opredijeljeni su pojmovi destinacijskog menadžmenta, marketinga i percipirane vrijednosti. Izvedeno je istraživanje na temu percipirane vrijednosti destinacije Općina Murter-Kornati i ispostavljeno je kako je percipirana vrijednost destinacije različita od realne doživljene vrijednosti destinacije i kako se percipirana vrijednost razlikuje u odnosu na to gleda li se iz kuta potencijalnog turista ili turista koji je već boravio u destinaciji. Menadžment destinacije ima manju percipiranu vrijednost o destinaciji u odnosu na potencijalnog turista, dok za potencijalnog turista destinacija ima manju percipiranu vrijednost prije posjeta u odnosu na vrijednost koju ima prema turistima nakon posjeta. Ključne besede: percipirana vrijednost, marketing destinacije, Općina Murter-Kornati, destinacijski menadžment, turizam Objavljeno v DKUM: 24.05.2023; Ogledov: 391; Prenosov: 62 Celotno besedilo (1,08 MB) |
6. Turistična destinacija Artiče : študija izvedljivosti2021 Opis: Monografija »Turistična destinacija Artiče: študija izvedljivosti« obravnava turistični razvoj potencialne destinacije Artiče. Artiče so kraj v občini Brežice v posavski regiji, kjer v zadnjem času dajejo velik poudarek razvoju turizma. Občina je znana predvsem po zdraviliškem turizmu, vendar se čedalje bolj razvija tudi druga ponudba – od naravnih in kulturnih znamenitosti do gastronomske in športne ponudbe. Krajani Artič, ki so ponosni na danosti svojega območja, želijo v svoje konce privabiti obiskovalce, zato so se povezali s Fakulteto za turizem Univerze v Mariboru, da bi pripravili študijo izvedljivosti potencialne turistične destinacije. Pri projektu so skupaj z mentorji sodelovali študenti 1. letnika magistrskega programa in 3. letnika visokošolskega študijskega programa ob participativnem sodelovanju lokalnega prebivalstva. Po opravljeni analizi območja so pripravili strateški dokument za razvoj turistične destinacije skupaj z marketinškim načrtom posameznih predlaganih turističnih produktov. Ključne besede: turizem, študija izvedljivosti, turistična ponudba in povpraševanje, marketing destinacije, Artiče, Posavje Objavljeno v DKUM: 19.11.2021; Ogledov: 1233; Prenosov: 185 Celotno besedilo (17,78 MB) Gradivo ima več datotek! Več... Gradivo je zbirka in zajema 3 gradiva! |
7. Marketinško komuniciranje s podporo digitalnih medijev treh turističnih destinacijBianca Žitnik, 2017, diplomsko delo Opis: Cilj marketinškega komuniciranja, ki je pomemben del marketinškega spleta je vzpostaviti stik oz. komunikacijo med organizacijo in odjemalcem. Pri digitalnem marketinškem komuniciranju poteka komuniciranje in interakcija med ponudnikom in odjemalcem z uporabo digitalnih kanalov in informacijsko komunikacijske tehnologije. Mestne turistične destinacije ponujajo hitro rastoč poslovni in kulturni turizem. Lokalne turistične organizacije (v nadaljevanju LTO) Ljubljane, Dunaja in Zagreba so javne organizacije, ki so nastale zaradi vedno večje konkurence na turističnem trgu in skrbijo za promocijo in informiranje turistov (ter organiziranje dogodkov). Kot orodja marketinškega komuniciranja se LTO Ljubljane, Dunaja in Zagreba največ poslužujejo oglaševanja in odnosov z javnostmi. Za svoje marketinško komuniciranje LTO Ljubljane, Dunaja in Zagreba uporabljajo tudi različne digitalne kanale. Glavni digitalni medij treh raziskanih turističnih organizacij je spletna stran. Različno dolge spletne strani ponujajo v številnih tujih jezikih. Sporočila prilagajajo na različno intenzivnem analiziranju ciljnih skupin. Ključne besede: marketinško komuniciranje, digitalni kanali, digitalni mediji mestne turistične destinacije, marketinško komuniciranje turističnih destinacij, digitalni marketing Objavljeno v DKUM: 30.11.2017; Ogledov: 1633; Prenosov: 345 Celotno besedilo (1,65 MB) |
8. Marketing turističnih storitev ob Šmartinskem jezeruTadej Gombač, 2016, diplomsko delo Opis: Šmartinsko jezero ima potencial za razvoj turizma na svojem območju z ožjim zaledjem in prikaz le-tega je bil namen te diplomske naloge. Razvojno programski načrt turističnega območja Šmartinskega jezera z zaledjem, izdelan leta 2005 na zahtevo Zavoda Celeia, lepo prikazuje vse potenciale in predvideva njihov nastanek in razvoj.
S pomočjo izvedene ankete smo opravili segmentacijo obiskovalcev jezera in jih razdelili v smiselne segmente, od katerih je najbolj prevladujoč segment družin lokalnega prebivalstva. Nadalje smo opredelili najbolj priljubljene turistične storitve, ki jih obiskovalci jezera pričakujejo ob njihovem obisku in ugotovili, da sta to neokrnjena narava in urejene sprehajalne poti. Obiskovalcem najpomembnejši viri informacij o jezeru predstavljajo dobre izkušnje prijateljev in informacije na svetovnem spletu. Jezero obiskujejo osebe vseh starostnih skupin, med katerimi je najštevilčnejša starostna skupina od 30 do 44 let.
Pri primerjavi jezera z Velenjskim in Schwarzlsee jezerom smo ugotovili, da sta obe navedeni jezeri bolj razviti in obiskovalcem ponujata bistveno več, kot ponuja Šmartinsko jezero.
Kljub dejstvom boljše razvitosti ostalih dveh jezer se nam investicije v Šmartinsko jezero zdijo več kot smiselne, saj smo prepričani, da bodo le te pripomogle k večji pestrosti ponudbe jezera in okolice ter s tem privabile večje število obiskovalcev. Ključne besede: Šmartinsko jezero, Velenjsko jezero, Schwarzlsee, turistična destinacija, segmentiranje, marketing turistične destinacije, jezerski turizem. Objavljeno v DKUM: 04.10.2016; Ogledov: 2702; Prenosov: 237 Celotno besedilo (1,49 MB) |
9. ANALIZA TURISTIČNE PONUDBE IN IZBRANIH VPLIVNIH FAKTORJEV NA OBMOČJU SLOVENJ GRADCAMatic Vrčkovnik, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomskem seminarju se ukvarjamo s področjem turizma, in sicer problematiko manj znanih destinacij izven glavnih mest in glavnih turističnih poti. V začetku seminarja predstavljamo značilnosti destinacijskega managementa, pri katerem stroka vedno pogosteje opozarja na problematiko ruralnih in manj znanih krajev ter išče vedno nove priložnosti za razvoj turizma tudi na mestih, ki niso turistom najbolj znana.
V svoji raziskavi in analizi virov predstavljamo pereč problem manj znanih krajev, ki je slaba omreženost oziroma neustrezna prometna infrastruktura. Poudarjamo tudi pomen marketinških aktivnosti in človeških virov – oboje je pogosta problematika manj znanih krajev izven glavnih mest. Kot rešitev za manj znane destinacije izven glavnih mest navajamo mreženje destinacij, ki poteka na več ravneh in po več fazah ter predstavlja povezovanje med gospodarskimi subjekti, investitorji, turisti, domačini in objekti na različnih, manjših in večjih destinacijah. Z mreženjem destinacij dosežemo sinergijski učinek, kjer celota deluje bolje kot njen posamezni element, tj. v našem primeru ena destinacija, oddaljena od glavnih turističnih poti.
Prav tako v diplomskem seminarju prikazujemo oblikovanje turističnih produktov in storitev, pomen trženjskih raziskav in promocije za pridobivanje novih gostov in ohranjanje starih. Ugotavljamo, da so zaželeni inovativni pristopi, s katerimi pridobivamo nove goste in hkrati ohranjamo stare. V aplikativnem delu predstavljamo primerjave, ocene in opise projektov, ki se nam zdijo pomembni za razvoj turizma na območju Koroške in Slovenj Gradca. Po preučitvi ankete, ki smo jo pripravili, vidimo, da naše ugotovitve, projekti, ki so v pripravi in mnenja sogovornikov, ustrezajo pričakovanjem in potrjujejo hipotezo, ki smo jo postavili v začetku naloge. Ključne besede: Turizem, periferija, manj znane destinacije, marketing destinacij, mreženje destinacij, oblikovanje izdelkov in storitev, analiza projektov za razvoj turizma. Objavljeno v DKUM: 27.11.2012; Ogledov: 1802; Prenosov: 213 Celotno besedilo (846,13 KB) |