1. Strateški marketing : Temeljni koncepti, metodologija in uporabaMatjaž Iršič, 2024 Opis: Strateški način razmišljanja organizacij zahteva tudi na področju marketinga prehod od kratkoročnega načrtovanja, izvajanja in nadzora marketinških aktivnosti k strateški naravnanosti in sprejemanju strateških marketinških odločitev, ki so usmerjene k oblikovanju, ohranjanju in povečevanju trajne konkurenčne prednosti organizacije na njenih trgih. Da bi bile organizacije s svojim strateškim načinom delovanja na področju menedžmenta marketinga uspešne in učinkovite, morajo poskrbeti za to, da bodo našle in izkoristile na stežaj odprta »strateška okna« na trgu, ki se bodo pojavila takrat, ko bodo njene strateške konkurenčne prednosti usklajene s priložnostmi v zunanjem okolju, ob sprejemljivi stopnji tveganja, obvladljivih nevarnostih ter uspešnem zmanjševanju njenih pomanjkljivosti v notranjem okolju. Za uresničevanje tega cilja pa morajo poskrbeti s kontinuiranim sistematičnim spoznavanjem svojega notranjega in zunanjega okolja ter poznavanjem ključnih dejavnikov njihove uspešnosti na posameznih trgih. Ob upoštevanju omejitev, ki izhajajo iz njihovih razpoložljivih resursov, pa naj bi oblikovale takšne strateške cilje marketinga in udejanjale takšne strategije marketinga, ki jim bodo omogočale dolgoročno uspešnost na trgu. Ključne besede: strateški marketing, strateška analiza in diagnoza, strateško načrtovanje marketinga, generične strategije marketinga, temeljne strategije marketinga, instrumentalne strategije marketinga, strateški marketinški načrt Objavljeno v DKUM: 27.02.2024; Ogledov: 611; Prenosov: 486
Celotno besedilo (14,09 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Marketinški načrt glasbenega izvajalca EmkejaVeronika Alatič, 2023, diplomsko delo Opis: Izdelava marketinškega načrta je ustaljena praksa v podjetjih, ki podjetjem predstavlja okvir za analizo okolja, v katerem delujejo, postavljanje ciljev podjetja in oblikovanje marketinških aktivnosti za dosego želenih ciljev ter pomaga oceniti ustreznost virov za izvajanje aktivnosti. Marketinško načrtovanje pa je pomembno tudi za glasbenike in vse ostale zaposlene v glasbeni panogi, saj morajo pravilno načrtovati, kako izvajati določene marketinške aktivnosti za doseganje ciljnega občinstva in ostalih ciljev. Prav tako pa morejo vedeti, ali imajo za dosego ciljev potrebne vire in ali jih je mogoče dosegati v okolju, v katerem delujejo.
V diplomskem delu smo proučevali vlogo marketinškega načrta v podjetjih, njegove sestavne dele in vsebino ter vse to predstavili na praktičnem primeru z izdelavo marketinškega načrta za glasbenega izvajalca Emkeja. Opredelili smo, kaj je marketinški načrt in kateri so njegovi deli. Te smo nato podrobno predstavili in opisali. Pojasnili smo, kakšno vlogo ima opredelitev poslanstva in kakšna je pomembnost analize lastnih sposobnosti, ožjega in širšega zunanjega okolja, ki izoblikujejo SWOT-analizo. Prav tako smo proučevali postavljanje strateških in taktično-operativnih ciljev, marketinške aktivnosti na področjih izdelka, cene, marketinških poti in marketinškega komuniciranja ter sestavo finančnega načrta. V praktičnem delu diplomskega dela smo pripravili marketinški načrt za glasbenega izvajalca Emkeja. Ugotovili smo, da ima Emkej veliko virov za ustvarjanje glasbe, kot so glasbeni studio, skupina glasbenih producentov in lastni bend. Izdal je že številne glasbene albume v digitalni in fizični obliki, ki jih distribuira prek digitalnih in nedigitalniih platform. Pri promociji svoje glasbe pa glasbeni izvajalec uporablja različne vrste komuniciranja prek digitalnih medijev, odnose z javnostmi, torej s pomočjo medijev pridobiva publiciteto. Svojo glasbo predstavlja tudi na svojih koncertih v različnih krajih po Sloveniji. Razvoj tehnologije je prinesel veliko inovacij, ki omogočajo boljše delovanje glasbenikov, vendar pa se ti še vedno srečujejo s težavami, kot je primerno plačilo za avtorske pravice. Na koncu diplomskega dela smo podali kritično oceno, ki zajema predloge, ki lahko glasbenemu izvajalcu pomagajo pri izboljšanju marketinškega načrta. Ključne besede: marketinški načrt, marketinške aktivnosti, odjemalci, konkurenti, analiza zunanjega okolja, glasba, Emkej Objavljeno v DKUM: 18.10.2023; Ogledov: 351; Prenosov: 65
Celotno besedilo (1,67 MB) |
3. Marketinški načrt za repozicioniranje izdelka jogurtova gibanica sirarne gorički rajBlaž Jeza, 2021, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo se osredotočili na pozicioniranje in repozicioniranje izdelka Jogurtova gibanica. Ugotavljali smo strateško pozicijo izdelka na slovenskem trgu ter pripravili načrt za repozicioniranje izdelka.
V prvem delu raziskave smo raziskali teoretični vidik pozicioniranja in repozicioniranja blagovne znamke ter vsebino marketinškega načrta, ki lahko služi za uveljavljanje trenutne strategije v analiziranem podjetju. Namen teoretičnega dela raziskave je tako predstavljal seznanitev z uporabljenimi pojmi ter jih v nadaljevanju implementirati v obstoječo raziskavo.
V drugem delu raziskave smo opravili analizo turističnih ponudnikov, s katero smo pridobili informacije o stanju v turistični panogi, za katero smatramo, da bi ob implementaciji izdelka Jogurtova gibanica v njihovo ponudbo oplemenitila obstoječo gastronomsko ponudbo v hotelih oziroma turističnih nastanitvah. V nadaljevanju smo izvedli analizo trga ponudnikov izdelkov, iz katere smo pridobili informacije o konkurentih na trenutnem tržišču, analizirali deserte glede na različne parametre ter s tem pridobili okvir za izvajanje ankete o zaznani vrednosti izdelka. Za podrobnejše razumevanje porabnikov smo opravili intervjuje, iz katerih smo pridobivali informacije o nakupnem vedenju odjemalcev, odjemalčevo lastno mnenje o izboljšavi izdelka, ter raziskati prednosti in pomanjkljivosti v očeh odjemalca. V nadaljevanju smo izvedli anketo, s katero smo pridobili informacije o zaznani vrednosti odjemalcev. S pomočjo anketnega vprašalnika smo na podlagi rezultatov prišli do različnih ugotovitev tako o tem, kdaj in kako potrošniki uživajo deserte, kakšna embalaža našega izdelka se jim zdi primerna, do tega, kakšna je zaznana vrednost deserta z dejansko vrednostjo. Pri slednji smo ugotovili, da prihaja do večjega odstopanja med zaznano in realno vrednostjo produkta. V zadnji fazi drugega dela raziskave smo opravili oceno dotičnega izdelka Jogurtova gibanica, podjetja Gorički Raj, ki je bil usmerjen na pridobivanje informacij o odnosu ter percepciji izdelka pri potrošnikih in njihovo mnenje o zaznani vrednosti ter primernosti prodaje omenjenega izdelka v restavracijah, slaščičarnah in hotelih. Rezultate smo nato predstavili in dodali svoje ugotovitve.
Na podlagi izvedenih tako kvalitativnih kot kvantitativnih metod v raziskavi, smo prišli do ugotovitve, da je primerno repozicioniranje blagovne znamke, predvsem zaradi trenutne pozicije izdelka, kakor tudi vsebine, ki jo predstavlja. Smatramo, da izdelek Jogurtova gibanica sicer predstavlja lokalni Slovenski izdelek, vendar potenciala, ki ga ima s kakovostjo produkta, ne trži zadostno. Slednje ugotovitve smo podrobneje predstavili v raziskavi. Ključne besede: pozicioniranje, repozicioniranje, marketing, Jogurtova Gibanica, marketinški načrt. Objavljeno v DKUM: 22.10.2021; Ogledov: 923; Prenosov: 141
Celotno besedilo (1,70 MB) |
4. Marketinški načrt Hiše dobrot ZalcEva Ziegler, 2019, diplomsko delo Opis: Posvetili smo se prikazu načina izdelave marketinškega načrta, ki smo ga na samem koncu prikazali tudi na realnem podjetju, ki je relativno novo na trgu. Glavna dejavnost podjetja je predelava in prodaja izdelkov, ki so predelani iz sadeža aronija v likerje, žgane pijače in marmelade. K tem izdelkom so vkomponirali tudi druge sadeže s katerimi so ustvarili edinstvene okuse. Njihova sekundarna dejavnost je spletna prodaja domačih proizvodov, ki jih je moč kupiti na njihovi spletni strani, poleg tega ponujajo tudi zdrave recepte, ki vsebujejo njihove in druge izdelke.
To temo bomo obravnavali, saj menimo, da je trenuten trend zdrave prehrane in domačih izdelkov ter zaradi same zanimivosti podjetja, ki se trudi, da bi svoje kakovostne izdelke približala množici kupcev. Marketinški načrt Hiše dobrot ZALC se prične z analiziranjem trga pri katerem smo opravili analizo kupcev, analizo konkurentov in na samem koncu opredelili prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti podjetja.
Raziskavo za marketinški načrt smo zastavili na podlagi analize kupcev, kjer smo v anketi spraševali koliko ljudi pozna sadež aronija in koliko ljudi je že slišalo za podjetje Hiša dobrot ZALC in v kolikšni meri poznajo njihove izdelke. Za lažjo izdelavo marketinškega načrta smo opravili tudi intervju z g. Založnikom, ki je soustanovitelj podjetja in ga spraševali kakšno je njegovo mnenje glede prepoznavnosti podjetja in na kakšne načine oglašujejo svoje izdelke.
Z analiziranjem smo ugotovili, da je poznavanje aronije zelo dobro. Ko smo spraševali ali potrošniki poznajo podjetje Hiša dobrot ZALC, dobljeni podatki niso bili pozitivne narave. Manj kot polovica anketirancev je že slišalo za omenjeno podjetje, enako število je njihove izdelke že poskusilo. Ugotovili smo tudi, da se v podjetju slabe prepoznavnosti zavedajo in da kratkoročne plane za izboljšave že pripravljajo.
V prvem sklopu opredelimo problem, ki je povod za opravljeno raziskavo. V drugem delu opravimo pregled sekundarnih virov, kjer na podlagi zbrane literature opravimo teoretični del marketinškega načrta, ta pa nam v zadnjem sklopu pripomore pri sami izdelavi marketinškega načrta za Hišo dobrot ZALC. V tretjem sklopu obdelujemo statistične podatke pridobljene z anketo, kjer ugotavljamo srednje vrednosti in standardni odklon podatkov. V samem koncu predstavimo svoje mnenje za izboljšave. Ključne besede: trženje, marketinški načrt, Hiša dobrot ZALC, SWOT analiza, marketinško komuniciranje Objavljeno v DKUM: 07.10.2019; Ogledov: 1732; Prenosov: 188
Celotno besedilo (1,42 MB) |
5. Marketinški načrt botaničnega vrta univerze v mariboruKatja Golob, 2017, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je predstavljen marketinški načrt organizacije Botanični vrt Univerze v Mariboru. Opisan je celoten postopek in proces izdelave le-tega. Botanični vrt Univerze v Mariboru je največji botanični vrt v Sloveniji, velik osem hektarjev, in se nahaja v Pivoli pri Hočah. V vrtu se ukvarjajo z ohranjanjem biotske raznovrstnosti, z raziskovalno dejavnostjo, izobraževalno dejavnostjo, pa tudi s turistično dejavnostjo. V njem uspeva 2.000 različnih rastlinskih vrst in podvrst, predvsem iz severovzhodne Slovenije, nekaj pa tudi z drugih celin.
Marketinški načrt mora vsebovati smoter organizacije, analizo trga, konkurence odjemalcev in dobaviteljev ter analizo prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti. Nato sledi postavitev marketinških ciljev in oblikovanje marketinških strategij. Na koncu pa še opredelitev marketinškega spleta in pa finančni načrt.
Botanični vrt Univerze v Mariboru si je zastavil cilje predvsem v povezavi s povečanjem svojih dejavnosti in kolekcije rastlinskih vrst. Več finančnih sredstev nameravajo nameniti tudi v izgradnjo in posodobitev obstoječe infrastrukture, predvsem gostinskega in sanitarnega dela, pa tudi otroškega igrišča in povezave z mestno avtobusno linijo. Ti ukrepi so nujno potrebni, če želijo povečati število obiskovalcev in jih v vrtu obdržati dlje.
Pri turistični ponudbi botaničnega vrta bo imel arheološki park neprecenljiv pomen, saj ima vrt to srečo, da leži na območju, kjer se je pred več kot 2600 leti razprostiral pomemben del obsežnega gomilnega grobišča iz starejše železne dobe. Arheološki park bodo za obiskovalce odprli kmalu, zaenkrat pa je dostopen le prek majhne stalne arheološke razstave.
Botanični vrt Univerze v Mariboru se sooča z zelo majhnim številom zaposlenih. Zaposleni so namreč samo trije delavci, kar je glede na velikost vrta daleč premalo. Vrt je tudi brez redno zaposlenega vodje, prav tako pa je vidno veliko pomanjkanje strokovnih delavcev in vrtnarjev.
Diplomska naloga je sestavljena iz štirih poglavij. V prvem je opisano področje in opredeljen problem, katerega bom v diplomskem delu obravnavala. Sledi teoretičen del, kjer je opredeljen marketinški načrt in predstavljen postopek oziroma proces marketinškega načrta. V tretjem poglavju je predstavljena organizacija Botanični vrt Univerze v Mariboru in izdelan marketinški načrt te organizacije, kjer so zajete vse sestavine procesa marketinškega načrta. V zadnjem poglavju pa sledi še sklepni del diplomskega dela. Ključne besede: marketinški načrt, organizacija, trg, odjemalci, analiza trga, SWOT analiza, izdelek/storitev, marketinško komuniciranje Objavljeno v DKUM: 12.12.2017; Ogledov: 1502; Prenosov: 147
Celotno besedilo (1,08 MB) |
6. STRATEŠKI MARKETINŠKI NAČRT TEHNOLOGIJE HUE V ORGANIZACIJI S TRGOVINSKO DEJAVNOSTJOBoštjan Hudernik, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obsega izdelavo strateškega marketinškega načrta osebne brezžične razsvetljave, ki združuje briljantno LED svetlobo z intuitivno tehnologijo, ki spreminja način, kako ljudje razmišljamo o razsvetljavi. Rezultati strateškega marketinškega načrta, ki so nastali v procesu strateškega načrtovanja marketinga v organizaciji s trgovinsko dejavnostjo, formalizirajo cilje in prihodnje aktivnosti na prodajnem področju pametne razsvetljave. V okviru prodajne akcije in promocije pametne razsvetljave v organizaciji je bil izdelan prototip aplikacije, ki omogoča brezžično upravljanje sijalk na podlagi vremenskih podatkov. Aplikacija je bila razvita na osnovi internega standarda za razvoj in preverjanja programske opreme, z namenom dviga kakovosti izdelka in lažjega vzdrževanja. Ključne besede: Povezan dom, strateški marketinški načrt, pametna razsvetljava, programska oprema, trgovina na drobno. Objavljeno v DKUM: 28.09.2016; Ogledov: 1735; Prenosov: 286
Celotno besedilo (2,15 MB) |
7. MARKETINŠKI NAČRT PODJETJA DENTAL - MEDICAL D.O.O.Tjaša Ogorevc, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu sta prikazana način in postopek izdelave marketinškega načrta podjetja DENTAL – MEDICAL d.o.o., ki spada pod trgovino na debelo s farmacevtskimi izdelki ter medicinskimi potrebščinami in materiali, sodi pa med mala podjetja. Glavna dejavnost podjetja je posredovanje blaga med proizvajalci na eni in trgovci na drobno oziroma velikimi odjemalci na drugi strani. Ključne besede: marketinški načrt, marketinško komuniciranje, izdelek, cena, odjemalci, dobavitelji, konkurenca, analiza trga, SWOT analiza
Objavljeno v DKUM: 17.06.2016; Ogledov: 1953; Prenosov: 386
Celotno besedilo (911,91 KB) |
8. |
9. PROMOCIJA POSLOVNEGA MODELA INVENTUR ZA GOSTINSKE LOKALE V SLOVENIJIKlemen Košmrlj, 2014, diplomsko delo Opis: Diplomaska naloga zajema raziskavo trga s področja opravljanja neodvisnih inventur za gostinska podjetja v Sloveniji. V diplomsekm delu je predstavljena problematika poslovanja, s posebnim povdarkom na metode dela, raziskovalna vprašanja, ter cilje, ki jih želimo doseči z diplomsko nalogo. Temu sledijo teoretične osnove s področja marketinga in računovodstva, ki nakratko predstavijo splošno o trženju storitev, kaj storitev sploh je. Prav tako se v teoretičnih osnovah dotaknemo pravnih podalg s področja računovodstva, gostinstva, davkov in zalog. Teoriji sledi poglavje raziskava, kjer v opisu okolja predstavimo poslovni model, ki se uporablja v Sloveniji.
V diplomski nalogi imamo razdelane prednosti in slabosti, ki se nanašajo na uporabo tovrstne storitve za gostince. V zadnjem sklopu diplomskega dela je opravljena analiza tržišča oziroma posnetek stanja. Na poglagi opravljenih analiz ugotavljamo, da storitev ni primerna za množično prodajo, kajti ni pretiranega zanimanja. Storitev kot taka, je primerna za učinkovito poslovanje nočnih klubov. Ključne besede: Inventura, storitev, trženje, marketinški načrt. Objavljeno v DKUM: 04.06.2014; Ogledov: 1169; Prenosov: 146
Celotno besedilo (2,05 MB) |
10. OGLAŠEVANJE TRGOVSKEGA CENTRA XSabrina Dautović, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo se ukvarjali s problematiko uspešnega oglaševanja trgovskega centra X.
V teoretičnem delu smo opisali cilje oglaševanja, predstavili pet odločitev o oglaševanju, podali temeljne strategije trženja, opisali, na podlagi česa se kupci odločijo za izbiro prodajalne in kakšni so njihovi motivi za nakup. Opredelili smo pojem trgovski center in analizirali konkurente.
V praktičnem delu smo opisali izvedbo ankete, analizirali odgovore in s pomočjo dobljenih odgovorov ovrgli ali potrdili hipoteze. Anketa je bila zasnovana na podlagi hipotez.
V končnem delu diplomskega dela smo izdelali marketinški načrt in predloge za povečanje prednostnega deleža pri potencialnih kupcih.
Ugotavljamo, da je najpomembneje, da se trgovski center X drži naslednjih postopkov: še vnaprejšnje izvajanje marketinških dogodkov, ki so na podlagi raziskave pokazali nekoliko večji obisk; še vedno ustrezno usposabljati zaposlene, ker so ključni element za zadovoljstvo strank; ohranjati enak asortiment izdelkov, saj so odjemalci zadovoljni s ponudbo. Ključne besede: oglaševanje, trgovski center, trženje, marketinški načrt Objavljeno v DKUM: 20.09.2013; Ogledov: 1473; Prenosov: 148
Celotno besedilo (1,32 MB) |