1. Razvoj marketinškega spleta za velenjsko jezeroPatricija Verbič Kovačič, 2023, magistrsko delo Opis: Marketing je pomemben del vsakega podjetja, marketinški splet pa že od nekdaj velja za temelj marketinga. Poleg dobro razvitega marketinškega spleta je pomembno tudi poznavanje ciljnega trga. Porabniki se med seboj razlikujemo glede na potrebe in želje, s katerimi izdelki oziroma storitvami bomo zadovoljili svoje potrebe.
Namen magistrskega dela je podrobneje predstaviti pojme marketinški splet, marketinški koncept, vedenje porabnikov in segmentacija ciljnega trga. Poznavanje teh ključnih pojmov je zelo pomembno za podjetja, ki želijo na trgu delovati kar se da konkurenčno. Razumevanje porabnikov in njihovo zadovoljstvo sta ključnega pomena za uspešnost vsakega podjetja. V raziskovalnem delu magistrske naloge je namen ugotoviti, katere dejavnosti obiskovalci Velenjskega jezera že uporabljajo, katerih dogodkov se največkrat udeležijo, kakšne so želje po novih dejavnostih in kaj bi na Velenjskem jezeru spremenili.
V magistrskem delu želimo raziskati, kakšne so želje in potrebe obiskovalcev Velenjskega jezera, kako bi lahko povečali njegov obisk in kaj bi bilo potrebno izboljšati. Ugotoviti želimo, katere storitve obiskovalci že koristijo in kaj jih pri tem moti.
V raziskovalnem delu magistrskega dela smo ugotovili, da sta najpogostejša razloga za obisk Velenjskega jezera druženje s prijatelji in sprehod. S pomočjo odgovorov v anketi smo ciljno skupino segmentirali v šest skupin: na starše z otroki, športnike, nosečnice, sprehajalce, upokojence in tiste, ki na jezero prihajajo samo zaradi druženja ob pijači. Obiskovalci so zadovoljni s ponudbo Velenjskega jezera. Motijo jih predvsem umazana stranišča, premalo sence v poletnem času in plačljiv parkirni prostor. Največ anketirancev je odgovorilo, da bi dodali most čez jezero, naredili več naravne sence, povezali pešpoti med jezeri in dodali več vodnih igral. Ključne besede: marketinški splet, marketinški koncept, vedenje porabnikov, segmentacija trga. Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 398; Prenosov: 45 Celotno besedilo (2,31 MB) |
2. Razvoj prenosne steklenice z možnostjo hlajenjaAlen Auer, 2015, diplomsko delo Opis: V času globalizacije in vse večjih družbenih razlik, v katerih živimo, si lahko podjetja zagotovijo razvoj in napredek zgolj z vlaganjem v nove, drugačne izdelke. Z vizijo, ustvariti izdelek z še ne videno funkcijo, ki bo uporabnikom izboljšala in olajšala vsakdan, smo se v timu, zbranem pri predmetu Razvoj izdelka, odločili razviti prenosno steklenico, ki nam bo na enostaven a učinkovit način hladila vsebino steklenice. V diplomski nalogi je predstavljen naš lasten doprinos pri poteku razvoja izdelka, dodatno pa so predstavljene vmesne stopnje ter pasti, ki se pojavljajo pri načrtovanju izdelka, ki se začne z golo idejo. Ključne besede: Razvoj izdelka, prenosna steklenica, projektni pristop, tehnični koncept izdelka, marketinški koncept izdelka, tritan. Objavljeno v DKUM: 27.10.2015; Ogledov: 1435; Prenosov: 85 Celotno besedilo (1,45 MB) |
3. MARKETINŠKI KONCEPT IN TRŽNA NARAVNANOST ORGANIZACIJESara Pirc, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomskem seminarju sem opisala definicije marketinga in podrobnejše predstavila vse koncepte, ki so prisotni v marketingu, ter predstavila tržno naravnanost in elemente, ki jih vsebuje. Z uporabo konceptov podjetje zadovoljuje potrebe odjemalcev in pridobi konkurenčni položaj na trgu. Skozi zgodovino so bili v uporabi različni koncepti: koncept proizvodnje, izdelčni koncept, prodajni koncept, marketinški koncept in družbeno odgovoren marketinški koncept. Tržna naravnanost je podpora marketinškemu konceptu in brez marketinškega koncepta ne bi bila prisotna niti tržna naravnanost. Tržna naravnanost je naravnana h odjemalcem, h konkurentom ali pa na medfunkcijsko koordinacijo. S tržno naravnanostjo lahko pridobimo inovativnost na trgu, a le v primeru, da tržno naravnanost pravilno uporabljamo in da je naša konkurenca ne pozna, saj po raziskavah sodeč veliko podjetij ne uporablja tržne naravnanosti, saj jim predstavlja dodaten strošek. S pravilno uporabo marketinga v podjetju smo lahko zelo konkurenčni in inovativni v primerjavi z drugimi podjetju na trgu. Ključne besede: Marketing, marketinški koncept, tržna naravnanost, odjemalci. Objavljeno v DKUM: 18.12.2012; Ogledov: 3382; Prenosov: 514 Celotno besedilo (588,53 KB) |
4. ANALIZA MARKETINŠKEGA SPLETA PAKETNIH STORITEV POŠTE SLOVENIJE D.O.O.Primož Jurančič, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Diplomski seminar obravnava marketinški splet storitev (7P). V seminarju so zajete oz. prikazane najpomembnejše teoretične osnove obravnavane tematike in na primeru organizacije prikazan, ter glede na kakovost analiziran oz. raziskovan njihov marketinški splet storitev.
V teoretičnem delu seminarja je v celoti predstavljen marketinški splet storitev (7P), saj so v ločenih poglavjih prikazane vse sestavine marketinškega spleta (7P): izdelek, cena, prostor, promocija oz. marketinško komuniciranje, ljudje, procesi in fizični dokazi. Marketinški splet 7P je samo del celotnega procesa (spleta ciljnih aktivnosti) marketinga, zato je v seminarju predstavljen koncept marketinga (pomen in pregled razvoja opredelitve marketinga) s svojimi najpomembnejšimi aktivnostmi med katere sodijo strateška analiza, strateška diagnoza in strateško načrtovanje marketinga pod katero spada tudi marketinški splet. Ker se splet (7P) in tema seminarja nanašata na storitve, je v teoretičnem delu prav tako ustrezno predstavljena opredelitev storitev (management storitev) in njihovih osnovnih značilnosti (generične in izvedene).
Marketinški splet storitev (7P) in vse njegove sestavine so v empiričnem delu seminarja predstavljene na primeru Pošte Slovenije in njenega marketinškega spleta paketnih storitev. V zaključku empiričnega dela seminarja so prikazani oz. predstavljeni rezultati anketne raziskave o zadovoljstvu odjemalcev s paketnimi storitvami Pošte Slovenije in rezultati določenih raziskav same organizacije. Na podlagi omenjenih raziskav in literature Pošte Slovenije, ter lastnih izkušenj v organizaciji pa je v sklepu dodana tudi analiza s predlogi o možnih izboljšavah določenih sestavin marketinškega spleta paketnih storitev Pošte Slovenije. Ključne besede: Koncept marketinga, Marketinški splet, Sestavine izdelka, Storitve, Značilnosti storitev, Paketne storitve Pošte Slovenije, Proces izvajanja poštnih storitev. Objavljeno v DKUM: 23.11.2011; Ogledov: 6691; Prenosov: 1079 Celotno besedilo (1,38 MB) |
5. RAZISKAVA ZADOVOLJSTVA UPORABNIKOV VOZIL PEUGEOTAleksander Velkoski, 2011, diplomsko delo Opis: Na avtomobilskem trgu vlada zelo ostra konkurenca, zato morajo proizvajalci vozil nenehno spremljati in razvijati inovacije na področju avtomobilske industrije in slediti potrebam kupcev, da zadovoljijo njihove potrebe. Zadovoljni uporabniki se bodo najverjetneje ponovno odločili za nakup iste blagovne znamke in svoje zadovoljstvo prenesli tudi na druge.
Diplomsko delo sem razdelil na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu sem podrobneje predstavil zadovoljstvo odjemalcev in pa merjenje zadovoljstva odjemalcev. V drugem delu pa sem teorijo prenesel v prakso in naredil raziskavo o zadovoljstvu uporabnikov vozil Peugeot. Na kratko sem predstavil razvojno pot podjetja Peugeot in dobljene rezultate raziskave grafično predstavil ter jih ustrezno argumentiral.
Rezultati raziskave so skoraj v celoti potrdile trditve katere sem si zastavil pred izvedbo raziskave. Ugotovil sem, da je povprečna ocena zadovoljstva uporabnikov vozil Peugeot z njihovimi vozili 1,95 na 5-stopenjski lestvici (1-zelo zadovoljen, 5-zelo nezadovoljen), kar pomeni, da so uporabniki s svojimi vozili zadovoljni. Prav tako so zadovoljni tudi s samim delovanjem vozila in njegovimi posameznimi dejavniki še posebej z varnostjo, dizajnom in zanesljivostjo. Svoje zadovoljstvo so pripravljeni prenesti tudi na druge, v bodočnosti pa bodo najverjetneje ostali zvesti tej avtomobilski znamki. Ključne besede: marketinški koncept, zadovoljstvo odjemalcev, odjemalci, stopnje zadovoljstva, zvestoba odjemalcev, merjenje zadovoljstva odjemalcev, metode merjenja zadovoljstva, napake pri merjenju zadovoljstva, Peugeot Objavljeno v DKUM: 29.06.2011; Ogledov: 2312; Prenosov: 240 Celotno besedilo (597,08 KB) |