1. Marketing prireditevNevena Pantović, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu so opisane marketinške aktivnosti, ki se izvajajo na primeru prireditve Lovefest. Cilj diplomskega dela je pokazati, kako se marketinške strategije in komunikacija uporabljajo pri organizaciji prireditev in kako te strategije oblikujejo interakcijo občinstva.
Teoretični del diplomskega dela zajema preučevanje in analizo ključnih vidikov načrtovanja in organizacije prireditev, identifikacijo dejavnikov uspeha in oceno vpliva marketinške komunikacije na uspeh prireditve. Empirični del diplomskega dela se osredotoča na konkreten primer Lovefesta, analizirajoč proces načrtovanja, ključne korake in izzive skozi intervjuje s člani organizacijskega tima kot tudi marketinške aktivnosti festivala. Analiza vsebine intervjujev je omogočila identifikacijo vzorcev in tem iz kvalitativnih podatkov, kar je prispevalo k razumevanju marketinga prireditev in zagotavljanju praktičnih smernic za organizatorje. Ključne besede: marketing prireditev, marketinške strategije, privlačnost občinstva, angažiranost, glasbeni festival, Lovefest Objavljeno v DKUM: 25.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 29
Celotno besedilo (2,31 MB) |
2. Analiza evropske in južnokorejske glasbene industrije skozi elemente marketinškega spleta : diplomsko deloKlarisa Hren, 2023, diplomsko delo Opis: Nasičenost glasbene industrije in problematika kulturnega imperializma lokalno delujočim glasbenim izvajalcem otežujeta možnost dosege svetovnega glasbenega trga. Zato smo v diplomskem delu skozi analizo elementov marketinškega spleta raziskali, kako je izbranim predstavnikom evropske in južnokorejske glasbene industrije uspelo prodreti na svetovni glasbeni trg brez uporabe strategij, ki bi okrnile njihovo kulturno identiteto. V teoretičnem delu smo razdelali elemente marketinškega spleta in se posebej osredotočili še na posebnosti obravnavanih glasbenih industrij. V empiričnem delu smo na podlagi opravljene komparativne študije primera poudarili najpomembnejše dejavnike obeh industrij in na njihovi osnovi oblikovali predloge, kako bi lahko te pristope aplicirali na lokalno delujoče glasbene izvajalce. Ključne besede: marketinški splet, marketinške strategije, glasbena industrija, evropska glasbena industrija, K-pop Objavljeno v DKUM: 08.06.2023; Ogledov: 665; Prenosov: 111 (2 glasa)
Celotno besedilo (1,59 MB) |
3. Digitalni marketing v podjetju Relax turizem : diplomsko deloDanijel Vinko, 2022, diplomsko delo Opis: V sodobnem svetu igra digitalni marketing pomembno vlogo v podjetjih. Ta se trudijo biti prepoznavna med konkurenco in svojim strankam nuditi karseda dobre produkte in storitve. Pri tem jim pomagajo razni digitalni kanali, kot so spletne strani, družbena omrežja in spletna oglaševanja, s katerimi lahko podjetja dosežejo ciljno publiko in povečajo svojo prodajo.
Diplomsko delo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature raziskali in opisali osnove digitalnega marketinga, digitalne marketinške strategije ter novosti na tem področju. Prikazali smo tudi osnove tradicionalnega marketinga ter podatke uporabili za primerjavo z digitalnim marketingom.
V empiričnem delu smo podrobno predstavili turistično agencijo Relax turizem ter naredili analizo trenutnega stanja digitalnega marketinga v podjetju. Opravili smo kvantitativno raziskavo, tako da smo anketirali obiskovalce podjetja, ter kvalitativno raziskavo v obliki intervjuja z direktorico marketinga podjetja Relax Turizma. Rezultate smo pregledali in jih analizirali ter s pomočjo njih odgovorili na raziskovalna vprašanja, ki smo si jih zastavili na začetku. Prav tako pa smo z rezultati raziskave oblikovali predloge za izboljšave v digitalnem marketingu v podjetju, ki bi pripomogle k povečanju povpraševanja in prodaje. Ključne besede: digitalni marketing, tradicionalni marketing, podjetje Relax turizem, marketinške strategije, oglaševanje. Objavljeno v DKUM: 26.10.2022; Ogledov: 876; Prenosov: 218
Celotno besedilo (1,19 MB) |
4. Marketing – Temeljni koncepti in njihova uporaba v digitalnem okolju : PraktikumMatjaž Iršič, Domen Malc, Borut Milfelner, Aleksandra Pisnik, 2021 Opis: Praktikum je namenjen študentom prvega letnika dodiplomskega študija na Ekonomsko-poslovni fakulteti za delo pri vajah predmeta Osnove marketinga in se uporablja kot dopolnilo k drugi izdaji monografije Marketing – Temeljni koncepti in njihova uporaba v digitalnem okolju. Praktikum zajema 10 poglavij in zajema naslednja osnovna področja marketinga: opredelitev marketinga, marketinško okolje, temeljni marketinški koncepti, spoznavanje odjemalcev, raziskave za potrebe marketinga, načrtovanje strategij marketinga, izdelek, cena, marketinške poti in marketinško komuniciranje. Vsako poglavje sledi enaki strukturi: študijski primer, vprašanja iz primera, vprašanja za utrjevanje in vaje za utrjevanje, ki so namenjene poglobljenemu razmisleku o obravnavni temi. Ključne besede: osnove marketinga, temeljni koncepti, marketinški splet, digitalno okolje, marketinške strategije Objavljeno v DKUM: 22.03.2021; Ogledov: 1389; Prenosov: 142
Povezava na datoteko |
5. |
6. Trajnostno poslovanje kot mednarodna marketinška strategijaJan Stajnko, 2019, diplomsko delo Opis: Trenutni vzorci za merjenje rasti gospodarstva niso v koraku z modernim svetom. Bruto domači proizvod se uporablja kot edino merilo gospodarskega razvoja, vendar kot nam okolje in družba prikazujeta, takšno merilo ni dovolj. V diplomskem projektu obravnavamo problematiko trajnostnega poslovanja podjetja, ter kako trajnostno poslovanje vključiti v organizacijo za doseganje boljših učinkov na mednarodnih trgih. Tako kot v obravnavanih podjetjih (Petrol, Lek), kot tudi v vseh ostalih organizacijah postaja načelo trajnostnega razvoja vse pomembnejše področje. Kupci in odjemalci so vedno bolj ozaveščeni in pozorni na vpliv, ki ga podjetje ustvari v okolju. Podjetja, ki niso okoljsko in družbeno odgovorna oz. ne kažejo svojega trajnostnega poslovanja pa zelo hitro izgubijo svoje potrošnike.
V drugem delu diplomskega projekta je bil namen raziskati, na kakšne možne načine obravnavani podjetji udejanjata trajnostno poslovanje. Pri tem smo analizirali in navajali podatke iz Petrolovega trajnostnega poročila 2018 in Lekovega trajnostnega poročila 2017. Posebej smo se osredotočili na okoljski, družbeni in ekonomski vidik. Velik poudarek v diplomskem projektu smo dali področju trajnostnega razvoja, trajnostnega poslovanja in analizi na primeru Petrola in Leka. Ključne besede: trajnostno poslovanje, trajnostni razvoj, mednarodni marketing, marketinške strategije, vpliv na okolje Objavljeno v DKUM: 29.10.2019; Ogledov: 1541; Prenosov: 260
Celotno besedilo (1,62 MB) |
7. Primerjalna analiza mednarodnih marketinških strategij proizvajalcev mobilnih telekomunikacijskih napravAndrej Tisel, 2017, magistrsko delo Opis: Brezžične telekomunikacije so v zadnjih štiridesetih letih postale del vsakdanjega življenja. Celotno obdobje štiridesetih let pa so v tej industriji zaznamovali številni preobrati na vrhu. Prav zaradi teh preobratov je tržišče postalo visoko intenzivno konkurenčno in na takšnem zasičenem tržišču je marketing pomembna komponenta razlikovanja med proizvajalci. To pa je osnovni razlog za raziskavo in analizo te tematike.
Osrednja tematika magistrskega dela je analiza različnih proizvajalcev mobilnih telekomunikacijskih naprav. Analizo smo tako izvedli s pomočjo preučevanja teorije mednarodnega marketinga oziroma natančneje mednarodnih marketinških strategij. Kasneje pa smo se lotili tudi lastne raziskave, ki nam je ponudila vpogled v obnašanje odjemalcev na tržišču.
Tako smo se tekom pisanja osredotočili na štiri proizvajalce, ki so prisotni na slovenskem tržišču. Za omenjene smo opredelili različne poslovne statistike, na podlagi katerih smo ugotavljali njihovo uspešnost na tržišču. Zanimalo nas je ali so večji izdatki za marketing nujno povezani z večjimi prihodki. To pa nikakor ni celotna slika, saj nas je zanimalo tudi kakšne strategije ubirajo proizvajalci na tržiščih. Predvsem pa nas je zanimalo dejstvo, ali izbirajo enake strategije za dosego cilja ali pa se njihove strategije razlikujejo. Za potrebe tega smo zbrali podatke iz medijev in poslovnih poročil, da smo ugotovili, na kakšen način okvirno delujejo različni proizvajalci, kako so usmerjeni njihovi cilji in kakšne strategije predvidoma uporabljajo za uresničevanje teh strateških ciljev.
Tekom naloge smo izvedli tudi raziskavo z anketnim vprašalnikom. Podatke smo obdelali s statističnim programom, kjer smo iskali statistično značilne razlike med skupinami. Ključni del raziskave pa je bil ugotavljanje dejavnikov, ki pomembno vplivajo na nakupno odločitev pametnega telefona odjemalca.
V sklepnem delu smo tako ugotovili, da se proizvajalci razlikujejo po marketinških strategijah glede na tržni delež in dolžino prisotnosti na tržišču. Prav tako smo uspeli ugotoviti, da vložki v marketing niso sorazmerni z uspehi proizvajalcev na tržišču, tako torej predvidevamo, da obstajajo še drugi vplivni dejavniki uspeha. Nazadnje pa smo s pomočjo raziskave uspeli razbrati, da obstajajo razlike med spoloma glede na nakupno točko in glede na zaznavanje pomembnosti dejavnikov pri nakupu.
Pri pomembnosti samih dejavnikov pri nakupu mobilnega telefona pa se je izkazalo, da je pomemben tako softverski, kot hardverski vidik. Ugotovili pa smo tudi, da se tisti, ki imajo za prvo asociacijo Apple in Samsung razlikujejo v določenih značilnostih pri pomembnosti nakupa nove naprave. Ključne besede: Mednarodne marketinške strategije, pametni telefoni, brezžične telekomunikacije, marketinška analiza, marketinški splet, pomembnost pri nakupu mobilne naprave, SWOT analiza, Ansoff matrika, BCG matrika. Objavljeno v DKUM: 08.12.2017; Ogledov: 1408; Prenosov: 183
Celotno besedilo (1,34 MB) |
8. Trženje prednosti akademije za plesBarbara Močan, 2016, magistrsko delo/naloga Opis: Akademija za ples (AP), je edini samostojni visokošolski zavod v Sloveniji, ki omogoča plesalcem pridobiti formalno izobrazbo. Vendar pa AP kot mlada inštitucija v nastanku in njenem razvoju v času svojega kratkega delovanja ni dovolj izpostavila svojih konkurenčnih prednosti ter ni dovolj jasno definirala svoje marketinške strategije.
Naloga tako temelji na teoretičnem delu, ki podpira v celoti raziskovalni del naloge, ki smo ga izvedli na tržišču. Tako smo v teoretičnem delu naloge opredelili pojma poklica in izobrazbe na plesnem področju, pojem menedžmenta storitev v izobraževalnih inštitucijah in razliko med domačimi in tujimi izobraževalnimi inštitucijami na področju plesnega izobraževanja. V raziskovalnem delu smo raziskali slovenski plesni trg.
Ugotovili smo, da je delovanje zavoda dobro zastavljeno in ima odlično osnovo na vseh področjih, delovati mora le na prepoznavnosti in pridobivanju študentov, saj je to osnova za njegov nadaljnji obstoj in delovanje. Na AP je v prihodnje potrebno jasno definirati ustrezno marketinško strategijo za povečanje vpisa bodočih študentov in poiskati ustrezen model poslovanja, ki AP omogoča pravilno in jasno izpostavitev njenih konkurenčnih prednosti tako doma kot v EU.
AP s svojim delovanjem definitivno dokazuje, da je fleksibilna v svojem delovanju in da se zaradi njene majhnosti, ki je v tem hipu njena prednost in ne slabost, prilagodi trgu in povpraševanju uporabnikov in z lahkoto konkurira marsikateri veliki fakulteti in univerzi doma in v svetu, ki zaradi svoje togosti ni tako fleksibilna in prilagodljiva ne študentom ne potrebam na trgu, ne spremembam v načinu izvajanja in zasnovi in vsebini študijskega programa. AP ima s tako dobro postavljeno vizijo zavoda neomejene in neslutene možnosti za njen nadaljnji razvoj in obstoj. Ker je ustanovitelju in njenemu vodstvu bilo v interesu, da AP obstaja in deluje v javno dobro slovenskih plesalcev in plesalk, bi te predlagane rešitve tega magistrskega dela s ključnim kadrom in ustreznim finančnim vložkom omogočile AP vstop med najboljše na domačem in svetovnem trgu. AP s tem korakom lahko napove kvalitetno konkurenco na mednarodnem tržišču. Ključne besede: poklic, izobrazba
management in izobraževanje
marketing in marketinške strategije Objavljeno v DKUM: 03.06.2016; Ogledov: 5820; Prenosov: 3081
Celotno besedilo (3,08 MB) |
9. POSPEŠEVANJE PRODAJE GLOBALNO PREPOZNAVNE BLAGOVNE ZNAMKESara Weingerl, 2013, diplomsko delo Opis: Diplomski seminar obravnava temo pospeševanja prodaje globalno prepoznavne blagovne znamke. Seminar je razdeljen na teoretičen in praktičen del. V prvem delu je obravnavan teoretični del, kjer so obrazloženi pojmi marketinškega komuniciranja ter neposredna povezava s pospeševanjem prodaje.
Opredeljena je pomembnost pospeševanja prodaje v času konkurenčne bitke med organizacijami in posameznimi blagovnimi znamkami. Prav tako so opredeljene metode sodobnega komuniciranja z odjemalci.
Drugi del diplomskega seminarja temelji na praktičnem primeru. Predstavljena je blagovna znamka Coca Cola, pod katero opisujemo zgodovino razvoja podjetja, zgodovino marketinškega komuniciranja samega podjetja, ter odzivnost odjemalcev glede na izpeljane marketinške aktivnosti podjetja.
Prav tako predstavljamo strategije podjetja na področju pospeševanja prodaje, na primeru naključno izbranih aktivnosti in razloge za uspešnost le-teh. Blagovno znamko predstavljamo skozi krivuljo uspešnosti po dekadah iz vidika svetovno znane Interbrandove lestvice.
Kot primerjavo navajamo v praktičnem primeru uspešnost slovenske blagovne znamke Pullus ter njene problematike pri pospeševanju prodaje in prodiranju na globalni trg. Ključne besede: marketinško komuniciranje, pospeševanje prodaje, metode komuniciranja, marketinške aktivnosti, strategije komuniciranja, uspešnost komuniciranja Objavljeno v DKUM: 21.11.2013; Ogledov: 1984; Prenosov: 209
Celotno besedilo (1,22 MB) |
10. TRŽENJSKA STRATEGIJA PODJETJA VIS CORPORIS D.O.O., ZA UVAJANJE IZDELKOV ŠPORTNE PREHRANELuka Popovič, 2012, diplomsko delo Opis: Z tem diplomskim delom smo z pomočjo raziskave izdelali predlog trženjske strategije za VigorFuel. Na začetku dela smo iz različne literature na splošno opisali marketing in njegove strategije. Opisali smo področje iz več zornih kotov, od tega kako naj se podjetje pozicionira do tega kako naj uvaja svoje izdelke na trg. Temu delu je sledil empirični del z opisom raziskovalnega področja. Predstavili smo podjetje in njegove blagovne znamke. Zaradi tega ker mora marketing slediti osnovnim razvojnim in strateškim ciljem podjetja smo opisali tudi te. Z analizo, ki je sledila smo prišli do ključnih informacij, ki so nam bile v pomoč pri testiranju hipotez. Testirali smo ozaveščenost vzorca o blagovni znamki VigorFuel, povprečno starost potencialnih kupcev, zadovoljstvo potencialnih kupcev z ponudbo, pripravljenost kupcev do nakupa takšnih izdelkov ter kako smo pozicionirani kot blagovna znamka glede na obstoječo konkurenco.Na koncu smo prišli do zaključka in izdelali predlog trženjske strategije za podjetje Vis Corporis d.o.o. pri uvajanju izdelkov športne prehrane. Ključne besede: Marketing, marketinške strategije, športna prehrana Objavljeno v DKUM: 12.11.2012; Ogledov: 2116; Prenosov: 246
Celotno besedilo (1,74 MB) |