| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 40
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
MANIPULACIJA FOTOGRAFIJE V TISKANIH MEDIJIH
Maja Modrinjak, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga vsebuje primerjavo možnosti in realizacije manipulacije v obdobju analogne fotografije z razmahom in izpopolnjevanjem manipulacije v času digitalizacije. V nalogi navedena dognanja in primeri podkrepijo moja razmišljanja in dokazujejo raziskane navedbe in trditve. Le-te predstavljajo dejstvo, da je manipulacija v sodobnih medijih, oz. prav zavoljo možnosti uporabe mnogih in raznolikih medijev, obsežnejša, bolj kompleksna in bolj dovršena, kakor so bile možnosti za to kadarkoli prej.
Ključne besede: fotografija, manipulacija, digitalizacija
Objavljeno: 28.09.2009; Ogledov: 12320; Prenosov: 385
.pdf Celotno besedilo (9,10 MB)

4.
GVERILSKI MARKETING NA PRIMERU PODJETJA HIT D.D.
Blaž Rudan, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem se osredotočil na alternativo klasičnemu marketinškemu komuniciranju in sicer na ti. gverilski marketing. Pri delu sem skušal uporabiti čim bolj inovativne in presenetljive pristope marketinškemu komuniciranju, kar je nedvomno bistvena sestavina gverilskega marketinga. Gverilski marketing temelji, namesto na ogromnih finančnih sredstvih, na vloženem trudu, času in predvsem na dobršni meri domišljije oz. inovativnosti. Se pa gverilski marketing od klasičnega razlikuje še v nečem; pri komuniciranju ne gre več nujno za nagovor čim večje množice, ampak kako poiskati vse bolj učinkovite poti do tistih redkih ljudi, ki dejansko želijo sprejeti sporočilo. Da bi to dosegli, pa moramo ciljno skupino odjemalcev poznati do podrobnosti. Tržniki nato upajo, da bodo ti ljudje sporočilo sami širili dalje v mreži, ki konstantno raste. S takšnim pristopom k marketinškemu komuniciranju sem želel doseči, da bi se v prihodnosti izdatki za marketinško komuniciranje podjetja HIT bistveno zmanjšali in učinkovitost povečala. Kot smo že dejali v nalogi, imajo odjemalci, ravno zaradi prezasičenosti z oglasi, negativen odnos do oglasov. Tako sem razvil nekaj možnosti marketinškega komuniciranja za podjetje HIT, kjer je, v aktivnostih marketinškega komuniciranja, ti. »predznak« oglasnega sporočila skrit, ter ga odjemalci ne dojemajo kot oglasno sporočilo. Odjemalci so že siti komuniciranja, kjer jim nek tržnik hoče nekaj prodati, zato se tržniki v gverilskem marketingu trudijo zakriti svojo identiteto in sporočilo posredovati brez ti. predznaka oglasnega sporočila. Se pa tukaj postavlja vprašanje o moralnosti takšnega početja, saj je meja med dobro-namenskim komuniciranjem in zavajanjem, zelo tanka. Tudi promocijski materiali, ki jih večina podjetij uporablja, so v večini primerov neprivlačni oz neuporabni. Če res hočemo ujeti pozornost naših odjemalcev, morajo tudi naši promocijski materiali biti za odjemalce presenetljivi in inovativni. Če pa so le — ti povrhu še uporabni, je to za podjetje odlična prednost, saj bodo odjemalci promocijski material z veseljem vzeli ali ga celo sami poiskali. Pri raziskavi o uporabi metod gverilskega marketinga v Sloveniji sem opazil, da so inovativne metode gverilskega marketinga pri nas še vedno redkost. Razen posamičnih aktivnosti nekaterih podjetij, so le ta bolj izjema kot pravilo. To dejstvo pa je »voda na mlin« podjetju HIT, ki lahko, bodisi z uporabo kakšne od idej v tem diplomskem delu ali pa z razvojem svoje, preseneti odjemalce z uporabo inovativnosti v svojem marketinškem komuniciranju.
Ključne besede: Gverilski marketing, podjetje HIT, virusni marketing, ambientalni marketing, uporabni promocijski materiali, marketing pod krinko, manipulacija javnega mnenja
Objavljeno: 18.06.2010; Ogledov: 3266; Prenosov: 398
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

5.
ODNOS UPORABNIKOV DO VARNOSTI V RAČUNALNIŠKIH SISTEMIH
Darja Kolar, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo najprej opisali sestavo omrežij oziroma interneta, opisali metode napada s strani programske opreme kot tudi socialnega inženiringa, groženj računalniškim sistemom in možne zaščite le teh. S strani slovenske zakonodaje je bilo podanih nekaj vidikov. Za ugotavljanje obstoječega stanja smo izvedli in predstavili anketo o osveščenosti in odnosu uporabnikov glede varnosti računalniških sistemov. Anketa je zajemala 144 uporabnikov. Iz pridobljenih podatkov pa smo potrjevali in zavračali postavljene hipoteze. Skozi študijo smo ugotovili, da se vedno več uporabnikov zaveda ranljivosti in napadov računalniških sistemov, a kljub temu posredujejo podatke za dostop drugi osebi. Čeprav uporabniki v anketi odgovarjajo, da vedo zaščititi računalniški sistem, menimo, da se še vedno premalo zavedajo samega pojma socialnega inženiringa in njegovih posledic.
Ključne besede: varnost, vdori v računalniške sisteme, zaščita računalniških sistemov, manipulacija, odnos uporabnikov
Objavljeno: 20.11.2009; Ogledov: 10484; Prenosov: 207
.pdf Celotno besedilo (3,51 MB)

6.
MANIPULACIJA Z VREDNOSTNIMI PAPIRJI KOT KAZNIVO DEJANJE
Eva Krevh, 2010, diplomsko delo

Opis: Manipulacija z vrednostnimi papirji je zagotovo ena hujših zlorab trga z vrednostnimi papirji in je zakonsko prepovedana. Kazenskopravno varstvo manipulacije z vrednostnimi papirji na trgu vrednostnih papirjev ureja Kazenski zakonik (KZ-1) v 239. členu (zloraba trga finančnih instrumentov). Kot manipulativni pa je moč označiti tudi dejanji po 231. (preslepitve pri poslovanju z vrednostnimi papirji) in 238. (zloraba notranje informacije) členu KZ-1. Kaznivo dejanje zlorabe trga finančnih instrumentov po novem 239. členu KZ-1 bistveno povzema definicijo tržne manipulacije prvega odstavka 374. člena Zakona o trgu finančnih instrumentov (ZTFI). Z določenimi vsebinskimi kot tudi jezikovnimi spremembami kaznivih dejanj po 231. in 238. členu KZ-1 pa se je pojmu manipulacije z vrednostnimi papirji le še približalo. Prekrškovno varstvo manipulacije z vrednostnimi papirji je urejeno v ZTFI, sankcija za ta prekršek pa je globa. Pri tem se zakonski znaki kaznivih dejanj po 231., 238. in 239. členu KZ-1 popolnoma prekrivajo z zakonskimi znaki prekrška po: petem odstavku 556. člena ZTFI v povezavi s 4. točko prvega odstavka 556. člena ZTFI; 1. in 2. točki prvega odstavka 566. člena ZTFI; četrtem odstavku 566. člena ZTFI v povezavi s 374. členom ZTFI. Zakonodajalec bi moral to neskladje odpraviti. Kazenskopravno kot tudi prekrškovno varstvo manipulacije z vrednostnimi papirji pa ni dovolj učinkovito. Velik problem predstavlja dokazovanje protipravnosti ravnanj manipulatorjev. Z optimalnejšo politiko regulacije tega problematičnega področja kot je sprememba sankcij za ta dejanja, uvedba obrnjenega dokaznega bremena, upoštevanje strokovnih mnenj in predlogov pri opisih kaznivih dejanj manipulacije ipd., bi pripomogli k učinkovitejšemu varstvu. Manipulacija z vrednostnimi papirji je kljub zakonski prepovedi v praksi še vedno pogost pojav. Na to dejstvo kažejo številni primeri, ki opozarjajo na nevarnost, ki jo tržna manipulacija predstavlja ekonomskim interesom vsake države.
Ključne besede: tržna manipulacija, vrednostni papir, trg vrednostnih papirjev, zloraba trga, finančni instrument, kaznivo dejanje, prekršek, regulacija
Objavljeno: 14.04.2010; Ogledov: 2214; Prenosov: 292
.pdf Celotno besedilo (861,08 KB)

7.
APLIKACIJA ROBOTIZIRANE PALETIZACIJE ENOT SIPKEGA MATERIALA
Tomaž Škrabar, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga vsebuje pregled trendov na področju robotizacije, razčlenitev robotov, njihovo zgradbo ter zmogljivosti oziroma predstavitev njihovih karakteristik. Srž diplomske naloge je konkreten primer robotizirane aplikacije enot sipkega materiala. Podan je tehnološki opis delovanja robotske celice ter tehnična izvedba. Primarna funkcija robotske celice je paletiziranje vreč sipkega materiala, ki je razčlenjena na posamezne pozicije procesa. Tehnična izvedba opisuje vodila za konstrukcijo posameznih delov, kakor tudi karakteristike uporabljene opreme s poudarkom na robotu. Cilj diplomske naloge je prikazati konkreten inteligenten tehnološki sistem ter ga umestiti znotraj tovrstnih sistemov kakor tudi predstaviti razloge uporabe s podrobnejšim opisom ključnega razloga v gospodarstvu, ki je ekonomska upravičenost.
Ključne besede: Inteligentni tehnološki sistemi, avtomatizacija, robotizacija, robotska celica, robot, paletizacija, manipulacija.
Objavljeno: 12.07.2010; Ogledov: 1672; Prenosov: 195
.pdf Celotno besedilo (4,92 MB)

8.
LASTNE DELNICE IN ZLORABA TRGA
Aleksander Mavko, 2010, diplomsko delo

Opis: Tematika magistrske naloge se nanaša na povezavo med določbami ZGD-1 v zvezi z pridobivanjem in odsvajanjem lastnih delnic in določbami ZTFI glede zlorab trga (prepoved poslovanja na podlagi notranjih informacij in prepoved tržne manipulacije). Na podlagi določila 8. alineje 1. odstavka 247. člena ZGD-1 je namreč za transakcije z lastnimi delnicami izrecno predvidena uporaba določb ZTFI glede notranjih informacij in tržnih manipulacij, pri čemer je navedeno izrecno določeno le za pridobivanje in odsvajanje lastnih delnic na podlagi pooblastila skupščine (8. alineja 1. odstavka 247. člena ZGD-1), vendar je nesporno, da se navedeno uporablja tudi za ostale transakcije z lastnimi delnicami. Pravni okvir predlagane teme je tako podan v določbah ZGD-1 o pridobivanju lastnih delnic (247. člen ZGD-1) in v 10. poglavju ZTFI ter na njegovi podlagi sprejetih podzakonskih aktov. Problematika navedene teme se kaže predvsem v dejstvu, da je za sprejemanje vseh odločitev v zvezi z transakcijami z lastnimi delnicami večinoma pristojno poslovodstvo družbe (razen v primeru pridobivanja lastnih delnic na podlagi pooblastila skupščine, kjer je poslovodstvo vezano na dano pooblastilo), katero pa istočasno razpolaga tudi z vsemi informacijami glede poslovanja družbe (notranje informacije) in katero ima tudi možnost na različne načine izkrivljati ponudbo oziroma povpraševanje po delnicah družbe (tržna manipulacija). Zaradi navedenega je izredno pomembno, kako družba posluje z lastnimi delnicami, saj mora poleg splošnih načel delniškega prava in zakonskih pogojev upoštevati tudi vse relevantne določbe ZTFI in na njegovi podlagi sprejetih podzakonskih aktov.
Ključne besede: lastne delnice, zloraba trga, notranje informacije, tržna manipulacija, načelo enakopravnega obravnavanja delničarjev, prednostna pravica delničarjev, skrbnost poslovodstva, organiziran trg
Objavljeno: 28.07.2010; Ogledov: 3458; Prenosov: 469
.pdf Celotno besedilo (832,72 KB)

9.
MANIPULACIJA NA TRGU VREDNOSTNIH PAPIRJEV
Sana Koudila, 2010, diplomsko delo

Opis: Dandanes tržna manipulacija, poleg zlorabe notranjih informacij, predstavlja eno izmed prepovedanih ravnanj na trgu vrednostnih papirjev. Za razliko od zlorabe notranjih informacij se zdi, da je tržna manipulacija še bolj nevarna za trg vrednostnih papirjev in tudi težje izsledljiva. Vzrok se skriva v neštetih možnih načinih za manipuliranje trga in v njegovem nenehnem razvijanju, ki s tem omogoča, da si manipulatorji zamislijo vedno nove metode za manipuliranje. Poleg teh dveh razlogov bi se jima v nekaterih državah pridružila še pomanjkljiva pristojnost nadzornih institucij za preganjanje tega prepovedanega ravnanja, kot tudi smešno nizke kazni, ki kršitelje utegnejo doleteti. Zelo pereč problem, zlasti v Sloveniji, predstavlja tudi možnost povrnitve škode oškodovancem manipulacije. Kot piše Hren, imamo na eni strani namreč manipulatorja, ki je pridobil ogromno premoženjsko korist, na drugi strani pa kup oškodovanih vlagateljev, katerim je vsakemu posebej v bistvu nastala relativno majhna škoda. Če si preračunamo, kakšne stroške bi ti vlagatelji utrpeli, da bi dosegli pravico in povrnitev svoje škode ter pri tem upoštevali še časovni okvir trajanja postopka, ugotovimo, da v bistvu njihova nezainteresiranost za sprožitev postopka niti ni tako nerazumljiva. A upanje vseeno ostaja. Tako smo v okviru Evropske Unije z Direktivo 2003/6/ES že pridobili neke minimalne standarde za pregon tržne manipulacije. A če hočemo vlagateljem zagotoviti učinkovit trg vrednostnih papirjev in jih tako spodbuditi k nadaljnjemu trgovanju, se moramo zavedati, da brez učinkovitega nadzora in ostrejših kazni za kršitelje to ne bo izvedljivo. Potrebno je namreč poudariti, da je za celotno gospodarstvo pomembno, da denar kroži in ne stagnira oziroma se ne valja v nogavicah pod posteljo.
Ključne besede: tržna manipulacija, trg vrednostnih papirjev, manipulator, vlagatelj, vrednostni papirji, trgovanje, goljufija
Objavljeno: 02.09.2010; Ogledov: 1860; Prenosov: 263
.pdf Celotno besedilo (470,87 KB)

10.
NEVARNOSTI SOCIALNEGA INŽENIRINGA ZA ORGANIZACIJE
Mira Vučenović, 2010, diplomsko delo

Opis: V današnjem času organizacije razpolagajo z velikim številom informacij in podatkov, zato morajo z njimi ravnati skrbno in učinkovito. Ustrezno varovanje podatkov zmanjšuje poslovna tveganja in prispeva k uspešnosti podjetja. V tem diplomskem delu je predstavljen socialni inženiring, katerega namen je pridobitev določenih informacij, običajno zaupnih. Predstavljene so metode, ki se v praksi najpogosteje uporabljajo in so se izkazale kot uspešne. Problem, obravnavan v diplomskem delu, je pomanjkanje osveščenosti zaposlenih, kako hitro lahko postanejo žrtve napadov in kako je le-te možno preprečiti. Rezultat naloge so priporočila za prakso, ki zmanjšujejo možnosti zlorabe sistema z metodami socialnega inženiringa; z znanjem se lahko najbolje zavarujemo. Predstavljen je program, s pomočjo katerega se organizacije lahko uspešno izognejo socialnemu inženiringu in njegovim posledicam.
Ključne besede: socialni inženiring, varnost, manipulacija
Objavljeno: 20.01.2011; Ogledov: 1254; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (992,19 KB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici