SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
UČINKOVITOST IZVEDBENEGA MANAGEMENTA V MALEM PODJETJU
Franjo Mihalič, 2010, diplomsko delo

Opis: V tej nalogi sem prikazal vlogo izvedbenega managementa v organizaciji, prikazal sem kakšen bi moral bit izvedbeni manager in kakšen v večini podjetjih je, saj se podjetja v večini primerov ne zavedajo, da je za doseganje optimalnih rezultatov v sodobno naravnani organizaciji bistven dober tim. Vsak dober manager mora obvladovati pridobljena teoretična znanja, praktična znanja ter imeti veliko osnovnih komunikacijskih, kulturnih, etičnih in načelnih veščin. Za dolgoročno uspešnost organizacije je zelo pomembno, da ima zaposlene izvedbene managerje, ki se bodo znali pravilno odločati in vplivati na procese v podjetju. Znanje je pomemben dejavnik, ki vpliva na kvaliteto dela in na dodano vrednost v podjetju, zato mora podjetje pridobiti sposobne kadre, razvijati njihovo znanje, jih motivirati, ustvariti prijetno klimo v podjetju. V managementu sta združena dva pomembna procesa, vodenje in upravljanje. Podjetnik, ki želi uspeti v poslovnem svetu mora imeti sodobna managerska znanja in izkušnje ali zaposliti dobrega managerja, ki bo znal upravljati in voditi procese v podjetju za dosego zastavljenih ciljev organizacije. Slab manager predstavlja v podjetju prej škodo kot korist, zato mora imeti teoretična in praktična znanja, mora biti strokovno podkovan, usposobljen. Mnogi današnji vodje so še vedno obremenjeni s tradicionalnimi metodami vodenja, delovnimi prijemi, odnosi in obnašanjem. Takšni ljudje s svojimi zgledi ne potegnejo za seboj podrejenih. Bistvene lastnosti dobrega managerja so: poštenost, sposobnost, pogled v prihodnost, navdušenje drugih, verodostojnost. Za delovanje sodobno naravnane organizacije je zelo pomembna izbira oziroma zaposlitev izvedbenega managerja, ker le ta ima velik vpliv na razvoj kadrov, oblikovanje učinkovitega tima v podjetju. Zato mora imeti izvedbeni manager potrebna znanja, se neprestano izobraževati v visoko specializiranih izobraževalnih institucijah doma in v tujini. Dober manager mora vedeti kako motivirat sodelavce za dosego ciljev organizacije in zadovoljstvo zaposlenih. Poskrbeti mora za ustrezno, ažurno komunikacijo med nadrejenimi, podrejenimi, oddelki ipd. Izvedbeni manager mora vedet kako delegirat naloge, na kakšen način, katere naloge mora delegirat naprej in katere mora narediti sam. Pri poslovanju vsake sodobne organizacije je zelo pomembna tudi računalniška podpora managementu, prav tako so pomembna osnovna računalniška znanja vseh zaposlenih v podjetju.
Ključne besede: izvedbeni management, manager, vodenje, upravljanje, znanja, zaposleni, organizacija.
Objavljeno: 25.08.2010; Ogledov: 1470; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (633,46 KB)

2.
MANAGEMENT ZNANJ V NOVI KREDITNI BANKI MARIBOR
Sabina Jerenko, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Diplomski seminar prikazuje pomembnost managementa znanja v Novi Kreditni banki Maribor. V prvem delu predstavljamo znanje kot enega izmed pomembnejših dejavnikov v podjetju, ki želi doseči uspešno poslovanje in ohraniti konkurenčno prednost. Znanje, učenje, usposabljanje, nadgrajevanje in prenos znanja so tesno povezani z managementom znanja, zato je le-ta predstavljen na koncu prvega dela. V drugem delu se osredotočamo na konkreten gospodarski subjekt, kjer je predstavljeno podjetje po organiziranosti, po glavnih mejnikih ter po izobrazbeni strukturi zaposlenih. Ta del je namenjen nadaljnjemu proučevanju prenosa znanja v organizaciji, kako le-ta poteka, čemu je namenjen,na kakšen način se izvaja, prav tako so predstavljene ugotovitve, podani pa so tudi predlogi in izboljšave. Diplomski seminar temelji na proučevanju literature in na analizi sekundarnih virov ter lastnih mnenj, ki temeljijo na razgovorih z zaposlenimi v Novi KBM. Zaradi vsakodnevnih sprememb mora Nova Kreditna banka Maribor, če želi ustvariti dolgoročen uspeh, neprestano nadgrajevati znanja, kajti le na tak način se znanjem lahko prilagodi.
Ključne besede: učenje, management znanja, banka, zaposleni, motiviranje, usposabljanje, prenos znanja, podjetje, uprava in konkurenčnost.
Objavljeno: 21.11.2011; Ogledov: 1246; Prenosov: 162
.pdf Celotno besedilo (598,06 KB)

3.
Odprava znanjskih ozkih grl v poslovnih procesih z uporabo mehke logike
Maja Zajec, 2012, magistrsko delo

Opis: Želja po večjem, boljšem, hitrejšem in kvalitetnejšem je v nas prisotna že od nekdaj. Da bi lahko dosegli ta cilj, moramo odgovoriti s pravimi poslovnimi in delovnimi procesi. Odločilen pomen pri oblikovanju procesovpredstavljajo tudi inovacije, ki jih generirajo osebe s pravim znanjem in talentom. Izhajali smo iz dejstva, da vsaka nova sprememba v procesih lahko spremeni strukturo znanja določenega delovnega mesta ali delovne vloge. To pomeni, da oseba, ki zaseda vlogo, lahko postane t. i. znanjsko ozko grlo v procesu. Če se oseba nahaja na časovno kritični poti procesa, potem proces ne daje izhoda v želeni obliki, obsegu ali kvaliteti, kolikor bi ga lahko, če bi znanjska ozka grla razbremenili. V ta namen smo razvili odločitveni model, ki temelji na uporabi mehke logike. S pomočjo le-tega smo pokazali, da se da osebe razporejati ne le na podlagi njihove časovne razpoložljivosti, temveč tudi na podlagi razpoložljivosti njihovega znanja. Rezultat modela je ocena znanja, ki temelji na odstopanjih med zahtevanim in dejanskim znanjem. Zahtevana znanja smo pridobili iz aktivnosti izbranega realnega procesa, dejanska znanja pa so bila ocenjena s pomočjo metode 360°. Za lažjo predstavo in posledično hitrejšega sprejemanja odločitev o razporejanju oseb na vloge glede na njihovo znanje smo uporabili tehniko toplotnega zemljevida. Na podlagi ugotovitev smo potrdili postavljeno hipotezo, da je s pomočjo mehke logike možno razviti odločitveni model, ki bo alociral znanja resursov na delovne vloge glede na zahteve procesov.
Ključne besede: razporejanje znanja, management znanja, poslovni procesi, poslovna inteligenca, mehka logika
Objavljeno: 23.05.2012; Ogledov: 1431; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (3,71 MB)

4.
UVEDBA KONCEPTA UČEČEGA SE PODJETJA V SLOVENSKIH ŽELEZNICAH D.O.O.
Monika Malerič, 2012, diplomsko delo

Opis: Cilj vsake sodobne organizacije je razviti sposobnost prilagajanja nenehnim spremembam okolja in soočanja z izzivi sodobne družbe, kot so ravnanje z znanjem, globalna konkurenca ter nove informacijske in komunikacijske tehnologije. Da bi se bile organizacije sposobne prilagajati hitro spreminjajočemu se okolju, morajo biti prilagodljive, prožne in hitro odzivne. Sodobna organizacija mora biti sposobna hitro in stalno pridobivati nova znanja in jih uspešno uporabljati znotraj organizacije, saj je le pravilno izkoriščanje znanja ključ do konkurenčne prednosti v globalnem svetu. Vsaka organizacija, ki želi biti konkurenčnejša od ostalih organizacij na tržišču, bi zato morala pristopiti h konceptu učeče se organizacije, ki je v svetu že dodobra poznan. Učeče se organizacije se zavedajo vrednosti intelektualnega kapitala, torej znanja zaposlenih, zato iščejo nove načine ravnanja z znanjem, ki ni nič manj pomembno kot racionalno ravnanje s finančnimi ali drugimi sredstvi. Strokovno usposobljen in motiviran delavec, ki ima v podjetju možnost stalnega učenja, izpopolnjevanja in nadgrajevanja lastnega znanja, je ključnega pomena za organizacijo, ki mora izobražene kadre v čim večjem številu obdržati v podjetju. Model, ki omogoča doseganje takšnih rezultatov, je t. i. učeča se organizacija, kjer sta učenje in pridobivanje znanja osrednji cilj. Prvi od uveljavljenih modelov uvajanja učeče se organizacije je model v osmih korakih, imenovan USP 8K, drugi pa je model osemkoračnega uvajanja, FUTURE-O®. Sistematični del obeh modelov se začne s strateškim premislekom ožjega vodstva in nadaljuje s sodelovanjem vseh zaposlenih. V diplomskem delu bomo preverili, ali je konceptualni model učeče se organizacije ustrezen organizacijski model za tako veliko podjetje, kot so Slovenske železnice, d. o. o.
Ključne besede: učeča se organizacija, znanje, management znanja, organizacijsko učenje, organizacijska kultura
Objavljeno: 31.01.2013; Ogledov: 1154; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

5.
PRENOS ZNANJA KOT KLJUČNA FUNKCIJA IZSELJENIH ZAPOSLENIH V MEDNARODNIH ORGANIZACIJAH
Daša Lukas, 2013, magistrsko delo

Opis: V trenutni informacijski dobi znanje predstavlja ključni, strateški poslovni vir vsake organizacije ter hkrati njeno osnovno konkurenčno prednost pred drugimi organizacijami. Znanje organizacije je utelešeno tako v organizaciji sami, kot tudi v njenih zaposlenih. Pri tem je ključnega pomena učinkovit management znanja, kar pomeni, da se organizacije aktivno ukvarjajo z identifikacijo, strukturiranjem, kreiranjem in prenosom znanja med vsemi njenimi členi: med zaposlenimi, med enotami ter med podružnicami. Če to povežemo z današnjim globalnim okoljem, kjer je delovanje organizacij preko meja neizbežno, ugotovimo, da je znanje dejavnik, ki omogoča mednarodni organizaciji konkurenčno prednost pred lokalnimi organizacijami, hkrati pa kompenzira pomanjkljivost, ki jo predstavlja dejstvo, da niso iz lokalnega okolja. Seveda pa znanje samo po sebi nima nobene vrednosti. Potrebno ga je aplicirati in uporabljati, vključiti v vsakodnevno delovanje in tudi prenašati in deliti z drugimi. V globalnem kontekstu pomenijo izseljeni zaposleni dragocen vir informacij, znanja in kompetenc. Vloge managerjev na mednarodnih operacijah se sicer razlikujejo, vendar postaja prav prenos znanja tista ključna funkcija, zaradi katere so najpogosteje poslani na začasno delo v tujino. Njihov največji doprinos pomeni prenos implicitnega znanja. Glede na to, da tega za razliko od eksplicitnega znanja ni mogoče kodificirati in shraniti, se ga lahko prenaša zgolj preko apliciranja in opazovanja. V tem primeru je uporaba izseljenih zaposlenih neizogibna. Ker pa je celoten cikel mednarodne operacije in s tem izseljevanja managerjev ter spodbujanja prenosa znanja zelo kompleksen in temu primerno težaven proces, mora biti pod skrbnim nadzorom vodstva ter mednarodnega managementa človeških virov. Naloga izpostavlja management znanja na eni strani, ter izseljene zaposlene kot nosilce znanja na drugi strani. V okviru raziskave med izseljenimi zaposlenimi različnih narodnosti preverjamo kakšne so vloge izseljenih zaposlenih na mednarodnih operacijah. Ugotavljamo, ali je njihova vloga jasno opredeljena, katera opravila jim vzamejo največ časa, kakšno je njihovo razumevanje vloge, ki jo imajo in kako razumejo motive, s katerimi so jih matične organizacije napotile v tujino. Posebej izpostavljamo slovenske managerje na začasnem delu v tujini in ugotavljamo, ali se njihove vloge razlikujejo od vlog managerjev drugih narodnosti. Poudarek dajemo funkciji prenosa znanja, ki jo postavljamo kot ključno funkcijo izseljenih zaposlenih.
Ključne besede: znanje, management znanja, prenos znanja, izseljeni zaposleni, mednarodne operacije
Objavljeno: 24.09.2013; Ogledov: 1291; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

6.
VPLIV STRUKTURE ZNANJA NA KLJUČNE INDIKATORJE PROCESA V ZAVAROVALNIŠTVU
Jelena Šobota, 2013, magistrsko delo

Opis: V današnjem času podjetja zanima predvsem, kako se obdržati na trgu, kako biti bolj konkurenčni, bolj učinkoviti ter bolj zanimivi za kupce. Uspeh pri doseganju vseh teh ciljev vidimo v zaposlenih organizacije. Ti namreč s svojim znanjem v organizaciji lahko največ prispevajo k zagotavljanju konkurenčne prednosti. Namen raziskave magistrskega dela je bil ravno dokazati, kako znanje zaposlenih vpliva na njihovo delovno uspešnost. Želeli smo prikazati način, na podlagi katerega je možno določiti strukturo znanja, ki jo organizacija želi od zaposlenih, ter to primerjati z njihovim dejanskim znanjem. Z uporabo mehke logike smo med obema znanjema naredili primerjavo ter dobili odstopanja. Sledilo je še statistično raziskovanje obstoja povezave med vrednostmi odstopanj v znanju in delovno uspešnostjo, ki jo zaposleni dosegajo. Našega začetnega predvidevanja, da boljše ujemanje dejanske strukture znanja zaposlenih z zahtevanimi predstavlja tudi boljše doseganje rezultatov, nam ni uspelo dokazati. Le v polovici analiziranih primerov smo namreč odkrili, da boljša ko je dejanska struktura znanja zaposlenih od zahtevane, bolj so zaposleni uspešni. Prav tako smo v teh primerih nato lahko definirali, katera so tista znanja, ki so potrebna za dobro izvajanje aktivnosti, ki posledično pomeni boljši rezultat. Kljub temu da hipoteze nismo potrdili, pa smo dokazali, da lahko organizacije ob ustreznem definiranju potrebnega znanja z orodjem mehke logike opredelijo razliko med potrebnim ter dejanskim znanjem zaposlenih, kar pomeni, da lahko na podlagi rezultatov izvajajo določene ukrepe, kot je dodatno izobraževanje. Prav tako lahko s pomočjo omenjenih metod locirajo znanje, ki je potrebno za izvajanje posameznih aktivnosti, ki so pomembne za doseganje uspešnosti.
Ključne besede: ujemanje strukture znanja, management znanja, ključni indikatorji procesa, mehka logika, zavarovalništvo
Objavljeno: 10.10.2013; Ogledov: 929; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (2,43 MB)

7.
MANAGEMENT ZNANJA V ZDRAVSTVU
Bojan Rožman, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo temelji na raziskavi managementa znanja v zdravstvu. Teoretični del je namenjen obravnavi splošnih informacij, ki zadevajo management znanja: od opredelitve znanja, učeče se organizacije, managementa znanja in nazadnje do managementa znanja v zdravstvu. V empiričnem delu naloge je predstavljena raziskava o managementu znanja med zdravstvenimi delavci, zaposlenimi v Univerzitetnem kliničnem centru Maribor (v nadaljevanju UKC Maribor). V diplomskem delu smo pridobili dragocene podatke o pomembnosti managementa znanja v organizaciji. Ugotovili smo, da učinkovito izobraževanje zdravstvenih delavcev vpliva na izboljšanje rezultatov in zmanjšanje stroškov. Upravljanje znanja izboljša kakovost, oskrbo in storitve, zmanjšuje stroške za zdravstveno oskrbo in izboljšuje koordinacijo informacij med objekti, institucijami in osebju v zdravstvenem zavodu. Analiza je pokazala, da se UKC Maribor uvršča med učeče se organizacije. Kot negativno lastnost izpostavljamo, da je kakovostnih predavanj za zaposlene še vedno premalo. S tem strinjajo tudi zaposleni iz UKC Maribor. Podatki iz analize so pokazali, da zaposlene pošiljajo na predavanja ali tečaje le enkrat letno. Verjetno so varčevalni ukrepi v zadnjem letu vplivali na to, da je bilo manj izobraževanj in premalo predavanj, kar je tudi vplivalo na zaznavanje pomena nenehnega učenja pri posamezniku kot nujne sestavine za izboljšanje dela.
Ključne besede: - znanje, - izobraževanje, - management znanja, - učeča se organizacija.
Objavljeno: 11.04.2014; Ogledov: 1017; Prenosov: 227
.pdf Celotno besedilo (903,38 KB)

8.
INFORMACIJSKA PODPORA MANAGEMENTA ZNANJA Z NOVIMI TEHNOLOGIJAMI
Aleksander Klajderič, 2014, diplomsko delo

Opis: Informacijska podpora managementa znanja z novimi tehnologijami skuša pojasniti vlogo novih informacijskih tehnologij, ki podjetjem obljubljajo bolj učinkovito in uspešno delo. V ta namen so proučevani različni vidiki digitalne ureditve informacij, glavne karakteristike novih tehnologij ter disciplina managementa znanja, ki skuša sistematično opredeliti znanje in pristope k njegovemu upravljanju. Prvi del je namenjen potrebam po managementu znanja, strategiji in procesom ter glavnim oviram. Drugi del je namenjen razvoju informacijskih tehnologij in njegovih posledic na organiziranost informacij, znanja ter podjetij samih. V zadnjem delu je prikazan sistematičen pristop, ki pomaga izbrati in uvesti nove informacijske tehnologije v podjetje ter splošen pregled razširjenosti in uspešnosti managementa znanja. V diplomskem delu je prikazano, da se nove tehnologije razlikujejo od starih predvsem v zmožnosti boljše podpore nestrukturiranih procesov, večjem vključevanju tacitnega znanja v informacijski sistem ter izboljšanem sodelovanju med posamezniki. Ugotovljeno je bilo, da informacijska tehnologija sama ni dovolj za uspeh. Ob informacijski tehnologiji so ključnega pomena jasno definirani strateški cilji podjetja, spremljajoče organizacijske spremembe, organizacijska kultura ter merjenje učinkov sprememb. Management znanja je metoda, ki skrbi za celovito uvajanje informacijskih tehnologij, saj v svojo strategijo vključuje tako tehnologijo kot znanje samo, ljudi, organizacijo in procese. Vrednost managementa znanja pa je možno meriti z njegovim vplivom na neposredne in posredne poslovne učinke.
Ključne besede: Management znanja, informacijska tehnologija, intelektualni kapital, znanjski delavec, tacitno in eksplicitno znanje, Enterprise 2.0, socialne platforme.
Objavljeno: 04.08.2014; Ogledov: 1194; Prenosov: 217
.pdf Celotno besedilo (634,21 KB)

9.
VPLIV VODENJA NA UVAJANJE KONCEPTA MANAGEMENTA ZNANJA V ZDRAVSTVU
Nataša Kreft, 2015, magistrsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: V sodobnih organizacijah je znanje ključnega pomena. Pomembno vlogo predstavljajo vodje, ki z ustrezno politiko vodenja usmerjajo zaposlene k vedno večji težnji po novem znanju. Zaposleni z visoko stopnjo intelektualnega kapitala predstavljajo osnovo uspešne organizacije. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kateri model vodenja prevladuje v Splošni bolnišnici Murska Sobota in kako vodje s svojim načinom in modelom vodenja vplivajo na odnos zaposlenih do izobraževanja. Metodologija: Za izdelavo magistrskega dela smo uporabili kombinacijo različnih metod. Pri teoretičnem delu smo se naslanjali na deskriptivno metodo dela, pri empiričnem delu na anketno metodo, podatke smo potem obdelali s pomočjo multivariatnih statističnih metod. Raziskava je potekala v Splošni bolnišnici Murska Sobota med zaposlenimi v vseh štirih dejavnostih, ki so navedene v Statutu zavoda Splošne bolnišnice Murska Sobota. Sodelovanje v raziskavi je bilo prostovoljno. Rezultati: Ugotovili smo, da vodje na vseh področjih delovanja uporabljajo tako transformacijski kot tudi transakcijski model vodenja. Kot najpomembnejši dejavnik modela vodenja so anketirani izpostavili, da vodja podpira timsko delo. Zaposleni so najvišje ocenili trditev managementa znanja, da vodja spodbuja strokovnost in natančnost pri delu. Ugotovili smo, da transformacijski model vodenja podpira uvajanje koncepta managementa in da v bolnišnici obstajajo značilnosti učeče se organizacije. Zaposleni na vseh področjih dela visoko ocenjujejo elemente managementa znanja, kar je dobra popotnica pri udejanjanju učeče se organizacije. Sklep: Zaključimo lahko, da noben model vodenja ni idealen, pomembna je predvsem veščost vodij, da v dani situaciji uporabijo neprimernejši način vodenja. Izrednega pomena je znanje zaposlenih, ki je temelj konkurenčne prednosti dobrih organizacij. Ena izmed temeljnih nalog dobrih vodij je usmerjanje in spodbujanje zaposlenih k kreativnosti, inovativnosti, iskanju vedno novih znanj ter posledično prenašanju znanja v timu.
Ključne besede: vodenje, model vodenja, znanje, management znanja, neprofitne organizacije
Objavljeno: 05.03.2015; Ogledov: 1079; Prenosov: 194
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

10.
Towards a virtual product model
Andrej Tibaut, Danijel Rebolj, 2003, izvirni znanstveni članek

Opis: Today, many researchers working on the information management process in construction recognise the problem of modelling complex product-related data structures. Furthermore, many experts doubt whether an all-inclusive-product-model is a solution for an integrated information environment that should efficiently support the life cycle of a product. It seems that rich experiences in product modelling gathered during the last decade do not necessarily lead to better models but rather to the awareness the more complex the product models are, the more rgid and less usable they become in practice. The paper first summarises some deficiencies of complex product models and then introduces a new conceptual solution, called "virtual product model", which is based on the on the decomposition of a conventional product model. The concept investigates the dissharmony in the structure and semantics of distributed (virtual) parts by applying agent technology and then the tuple space communication model.
Ključne besede: gradbeništvo, gradnja objektov, informacijska tehnologija, informacijski sistemi, baze podatkov, integracija, management informacij, upravljanje znanja, izmenjava podatkov, produktni modeli, virtualni produktni modeli, civil engineering, building construction, information technology, information systems, databases, integration, information management, knowlege management, data exchange, product models, virtual product models
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 909; Prenosov: 15
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici