1. Nabavno poslovanje v podjetju mlinopek d. d.Marina Balaic, 2020, diplomsko delo Opis: Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov: v teoretičnem delu so predstavljeni nabavna funkcija z definicijami različnih avtorjev, bistvene odgovornosti, cilji, strategije nabave in nabavnega procesa, opisani pa so tudi postopek poteka iskanja dobaviteljev v podjetju, sklepanje pogodb, naročilo in prevzem materiala ter evidentiranje.
V drugem, praktičnem delu diplomskega projekta sta najprej predstavljeni živilskopredelovalna industrija in uspešnost poslovanja v Sloveniji na splošno. Nato predstavimo podjetje Mlinopek d. d., njegovo vizijo in cilje. V nadaljevanju sta opisana nabavno poslovanje ter potek nabave v enem izmed nabavnih oddelkov podjetja, v pekarni. Na koncu podamo svoje predloge za izboljšanje nabave v organizaciji. Ključne besede: Nabava, management nabave, nabavni proces, Mlinopek, živilska industrija Objavljeno v DKUM: 11.11.2020; Ogledov: 1215; Prenosov: 228 Celotno besedilo (2,48 MB) |
2. Procesi prodaje in nabave v podjetju delo prodaja d.d.Katja Gundelj, 2018, magistrsko delo/naloga Opis: Procesi prodaje in nabave so za podjetje zelo pomembni elementi v povezavi z ostalimi orodji pri marketinškem komuniciranju. Zelo pomembno je sodelovati z nabavno službo in tudi ostalimi oddelki, da lahko podjetje posluje optimalno. Podjetje, prodajni prostori in celovita organizacija morajo biti pozitivno predstavljeni, osebje prijazno in uslužno ter dobro informirano o prodajnih izdelkih, tako da lahko pravilno svetuje svojim kupcem.
Nabavna služba mora zelo tesno sodelovati s prodajnimi oddelki in transportom, saj morajo biti izdelki ob pravem času na pravem mestu. Prav tako mora nabavni oddelek poskrbeti za najbolj optimalno nabavno ceno in izbrati najbolj zanesljive dobavitelje za nemoteno poslovanje podjetja.
Pomembno je imeti optimalno zalogo blaga, tako da imamo vedno na voljo izdelke, ki jih želijo kupci. Če izdelka nimamo, gre kupec v drugo prodajalno, s tem pa smo kupca izgubili in zelo težko ga je prepričati, naj se vrne. Ker je konkurenca vedno večja, je treba najti način, kako vzbuditi pozornost pri kupcih, in jih s tem pritegniti k ponovnemu nakupu in obisku.
Najpomembnejši cilj vsakega podjetja je doseči čim večji dobiček, hkrati pa ohraniti visoko kakovost, dobre odnose in konkurenčnost. Vse to je dosegljivo z uporabo različnih orodij marketinškega sistema. Ključne besede: komunikacija v marketingu, procesi prodaje, procesi nabave, oglaševanje, odnosi z javnostmi, osebna prodaja, management zalog, Delo prodaja, d. d. Objavljeno v DKUM: 30.11.2018; Ogledov: 1175; Prenosov: 157 Celotno besedilo (1,31 MB) |
3. Management nabave v podjetju vobo d.o.o.Sebastijan Vozič, 2017, diplomsko delo Opis: Kupovanje izdelkov je nekaj vsakdanjega, tako za fizično osebo kot za podjetje. Vse se začne pri zaznavanju potreb in iskanju načinov kako jih zadovoljiti. Bolj kot je pomembna potreba za nas, več časa in truda zapravimo pri iskanju rešitev. Enako je pri podjetjih, kjer je potrebno zadovoljiti mnogo potreb vseh oddelkov in ljudi znotraj njih. Razlika med podjetji pa nastane v učinkovitosti, ekonomičnosti in znanju nabave. Zato je pomembno, kako podjetje upravlja z nabavo oziroma njen management nabave.
Nabavni management ima dandanes velik vpliv na konkurenčnost, uspeh in učinkovitost podjetij. Povezan mora biti z vsemi oddelki podjetja in vsi oddelki morajo delati v korist podjetja. V tem diplomskem projektu bomo opisovali management nabave na praktičnem primeru podjetja Vobo d.o.o. Raziskovali bomo proces nabave, upravljanje zalog, skladiščenje zalog in računalniško podporo v nabavi znotraj tega podjetja. Ta področja bomo podrobno obdelali in izpostavili vse podrobnosti in njihove slabosti ter prednosti. Ključne besede: Nabava, management nabave, upravljanje zalog, skladiščenje, nabavni proces Objavljeno v DKUM: 04.12.2017; Ogledov: 1325; Prenosov: 150 Celotno besedilo (1,92 MB) |
4. Management zalog v skupini ImpolKsenija Perger, 2016, diplomsko delo Opis: Vsako podjetje, ki posluje s ciljem dolgoročnega obstoja in doseganja zastavljenih rezultatov, mora natančno in dosledno skrbeti za zalogo. Zaloge ne predstavljajo samo končni izdelki, temveč tudi surovine, materiali, embalaža, drobni inventar in nedokončani proizvodi. Za nemoteno poslovanje morajo biti zaloge zadostne vendar ne prevelike, saj zaloga veže finančna sredstva podjetja.
Natančno vodenje zalog, spremljanje in analizo zalog imenujemo management zalog, katerega najpomembnejša funkcija je poskrbeti, da je v podjetju na razpolago dovolj vseh vrst zalog, ki jih podjetje potrebuje za normalno poslovanje. Ključne besede: Nabava, zaloge, management nabave, management zalog, naročilo Objavljeno v DKUM: 05.09.2016; Ogledov: 1272; Prenosov: 142 Celotno besedilo (2,35 MB) |
5. |
6. ANALIZA NABAVNEGA PROCESA V PROIZVODNEM PODJETJU M. P. FERUM D.O.O.Danijela Nemec, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je predstavljen nabavni proces v proizvodnem podjetju M.P. Ferum d.o.o. Nemoten potek proizvodnega procesa omogoča kavlitetno delovanje nabavne funkcije v podjetju. Nabavni propces je vrsta aktivnosti, ki si sledijo v ustaljenem zaporedju in potekajo od zaznave potrebe, pa do njene zadovoljitve. V tej diplomski sem veliko poudarka dala tudi na dobavitelje, saj je od njihove izbire odvisno veliko stvari in tako tudi imajo velik pomen pri nabavnem poslovanju, saj vplivajo na kvaliteto končnih izdelkov in tudi na pogoje, po katerih se materiali in surovine nabavljajo. Podjetje raziskuje trg nabave z tako imenovano kabinetno raziskavo, ki obsega preučevanje in zbiranje podatkov, ki so jih predhodno že zbrali drugi za svoje potrebe. Raziskuje pa tudi na terenu, kar zajema obisk sejmov, razstav, obisk dobaviteljev... Ključne besede: nabava, nabavni proces, dobavitelji, organiziranost nabave, management nabave Objavljeno v DKUM: 20.08.2012; Ogledov: 2154; Prenosov: 217 Celotno besedilo (867,05 KB) |
7. METODE NAROČANJA V PODJETJU NAFTA STROJNA D.O.O.Sanela Šimunković, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Nabavni oddelek kot sodobni koncept nabave v svoje delovanje vključuje elemente trženja, to pomeni, da opravlja raziskave trga, nenehno išče nove dobavitelje, nove vrste materialov, aktivno sodeluje z razvojno-raziskovalno dejavnostjo v podjetju in pri dobavitelju. Le gospodarna in učinkovita nabava lahko veliko pripomore k uspešnosti podjetja.
Management zalog je pomembna funkcija v podjetju, ki omogoča nemoteno preskrbo proizvodnje s potrebnimi in primernimi surovinami, zahtevane kakovosti, ob pravem času in obenem skrbi za čim nižje stroške. Načrtovanje potreb po materialu obsega takšno zalogo, da proizvodnja podjetja poteka nemoteno, istočasno pa da so stroški skladiščenja minimalni.
Optimalne zaloge bomo dosegli takrat, kadar bodo ob maksimalni zanesljivosti poslovanja stroški minimalni. Kontrola zalog in vodenje zalog sta dva oddelka v procesu managementa zalog, zato morata delovati zelo povezano.
Podjetje Nafta Strojna d.o.o. je podjetje z dolgoletno tradicijo in širokim spektrom poslovanja. Predstavili smo podjetje ter njegov trenutni sistem obvladovanja zalog in predloge izboljšav, ki bi jih bilo smiselno uvesti na tem področju. Podjetje nenehno vlaga v lasten razvoj, za ohranjanje in izboljševanje konkurenčne prednosti na trgu. Kot smo opisali v diplomskem seminarju lahko podjetja, na podlagi učinkovitega poslovnega modela, v oskrbovalno verigo uvedejo elektronsko poslovanje, ki zmanjša stroške, dvigne kvaliteto poslovanja in poveča uspešnost in učinkovitost poslovanja celotne oskrbovalne verige.
Podjetje posluje za velike investicije ter postavlja zahteve za kakovost vhodnih materialov, sistematično izbiro in ocenjuje dobavitelje od katerih išče zanesljivost dobav. Vodstvo podjetja se zaveda pomena izvajanja učinkovite in racionalne nabavne funkcije in njenega vpliva na uspešnost poslovanja podjetja, zato mu posveča veliko pozornost. Ključne besede: nabavni material, zaloge, management nabave, stroški zalog, metoda načrtovanja potreb po materialu (NPM). Objavljeno v DKUM: 05.01.2011; Ogledov: 2337; Prenosov: 267 Celotno besedilo (5,38 MB) |
8. MANAGEMENT NABAVE IN ZALOG V PODJETJU ETOL D.D.Jure Čepin, 2009, diplomsko delo Opis: Management nabave je eden ključnih dejavnikov poslovanja vsakega podjetja. Organizacija, doslednost, ažurnost so tisti faktorji, ki oblikujejo nabavo, za dosego željenih rezultatov poslovanja z optimalnimi količinami zalog. Pravilni management nabave vodi v uspešen management zalog, njuno vzajemno delovanje pa nudi podjetju zanesljivo planiranje z minimalnimi stroški ter korak prednosti pred konkurenco. Ključne besede: Zaloge, nabava, proučevanje nabavnih trgov, management nabave, management zalog, Sap, vrednotenje dobaviteljev. Objavljeno v DKUM: 19.06.2009; Ogledov: 3443; Prenosov: 451 Celotno besedilo (1,13 MB) |