1. Predlog strategije razvoja Plavalne zveze SlovenijeNadja Schweiger, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljen predlog strategije razvoja Plavalne zveze Slovenije na podlagi metod strateškega managementa. Organizacija trenutno nima jasno definirane strategije razvoja, zato smo na podlagi strateške analize ugotovili, da je zanjo najprimernejša diferenciacijska strategija, ki temelji na njenem položaju na trgu s ponudbo kakovostnih storitev in edinstvenih programov, kar jo razlikuje od konkurence. Opravili smo podroben pregled številnih podsistemov organizacije ter z oceno položaja izluščili njene glavne prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti. Od številnih ugotovitev velja omeniti priložnost izboljšanja na finančnem področju, in sicer v smeri povečanja lastnih prihodkov organizacije ter boljšega izvajanja nadzora nad porabo sredstev. Pridobljeni rezultati analize in ocene položaja v povezavi z napovedmi razvoja v okolju so bili osnova za oblikovanje predloga srednjeročne razvojne strategije. V njej smo določili štiri glavne stebre razvoja organizacije, ki smo jim priredili 12 strateških ciljev in 49 ukrepov. Ti bodo zvezi in njenim članicam pomagali k učinkovitim načinom uporabe in upravljanja sredstev ter prinašali koristi in zagotavljali dejavnosti za zaščito interesov vseh deležnikov. Ključne besede: strateški management, nepridobitna športna organizacija, nacionalna panožna športna zveza, strategija Objavljeno v DKUM: 28.06.2024; Ogledov: 443; Prenosov: 17 Celotno besedilo (1,29 MB) |
2. Management konfliktov v organizacijahNina Minov, 2023, magistrsko delo Opis: Konflikti so del našega vsakdanjika, pojavljajo pa se tako v privatnem kot tudi v službenem delu življenja. V vsaki organizaciji se soočamo s konflikti, da omogočimo boljše delovanje organizacije, pa je pomembno, da konflikte pravilno managiramo. Namen raziskave je preveriti kakšne tipe managementa konfliktov uporabljajo zaposleni v organizaciji ter ali in kako vodje konflikte managirajo. Na podlagi rezultata vidimo, da.v tej organizaciji prevladuje kultura izogibanja, zato predlagamo, da bi se tako zaposlene kot vodje poučili o pravilnem managiranju konfliktov, ki bi na dolgi rok prineslo boljšo kulturo v organizaciji. Ključne besede: organizacija, vodenje, kadrovski viri, management konfliktov Objavljeno v DKUM: 01.12.2023; Ogledov: 339; Prenosov: 53 Celotno besedilo (1005,45 KB) |
3. Zadovoljstvo z delom v podjetju C&A MODA D. O. O., poslovna enota KranjAleksandra Kovačević, 2023, diplomsko delo Opis: Zadovoljstvo zaposlenih je ključnega pomena za uspešnost organizacij iz več razlogov. Zadovoljni zaposleni so bolj motivirani, produktivni in angažirani pri delu. Prispevajo k nižji fluktuaciji kadra, boljšemu timskemu delu, večji inovativnosti ter izboljšanemu odnosu do strank. Visoko zadovoljstvo zaposlenih krepi ugled organizacije, vpliva na zdravje in počutje zaposlenih ter zagotavlja dolgoročno uspešnost podjetja.
Raziskovali smo zadovoljstvo zaposlenih v podjetju C&A MODA D. O. O., s poudarkom na poslovalnici v Kranju. Zadovoljstvo zaposlenih je ključni dejavnik uspešnosti organizacij, ki vpliva na produktivnost, angažiranost in delovno okolje. Cilj raziskave je pridobiti globlji vpogled v zadovoljstvo zaposlenih v tem podjetju in identificirati ključne dejavnike, ki vplivajo nanj. Preučuje se tudi povezava med zadovoljstvom zaposlenih ter uspešnostjo podjetja.
Raziskava se osredotoča na analizo zadovoljstva zaposlenih v C&A MODA D. O. O., poslovna enota Kranj. Skozi analizo teorije in dejavnikov vpliva na zadovoljstvo zaposlenih raziskava ponuja smernice za izboljšanje upravljanja zadovoljstva in doseganje trajnostne konkurenčne prednosti.
Na podlagi narejene raziskave ugotavljamo, da je zadovoljstvo zaposlenih ključno za uspešno delovanje podjetja. C&A MODA D. O. O. prepoznava pomen zadovoljstva zaposlenih in izvaja strategije za izboljšanje delovnih pogojev, komunikacije ter omogočanje osebnega in poklicnega razvoja. Rezultati naše raziskave kažejo na pozitiven trend zadovoljstva zaposlenih v podjetju. Ključne besede: zadovoljstvo, delo, delovno mesto, kadrovski management, organizacija Objavljeno v DKUM: 17.10.2023; Ogledov: 413; Prenosov: 60 Celotno besedilo (1,73 MB) |
4. Izzivi vzpostavitve podpornega e-okolja deležnikov za celovito ureditev delovnega in bivalnega okolja na primeru podjetja Aparati d.o.o.2023, učbenik za višje in visoke šole Opis: Monografija je sestavljena iz sedmih poglavij, ki so jih avtorji pripravili v povezavi z vsebino projekta “Vzpostavitev podpornega e-okolja deležnikov za celovito ureditev delovnega in bivalnega okolja v času Covid-19”. Vsem poglavjem v monografiji je ne glede na obravnavano področje skupno, da so raziskave izvedene v podjetju Aparati, d. o. o. Skozi vsa poglavja avtorji sledijo znanstvenemu pristopu skozi kritične preglede relevantnih sekundarnih virov literature, pregled stanja in raziskavo, diskusijo o ugotovitvah in podajanje predlogov za izboljšave. Ključne besede: organizacija, kadrovski management, vodenje, digitalizacija poslovanja, notranja ureditev, pravni vidiki poslovanja Objavljeno v DKUM: 11.08.2023; Ogledov: 689; Prenosov: 71 Celotno besedilo (16,58 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Management v športu : izbrana poglavja2023, zbornik Opis: Znanstvena monografija Management v športu - izbrana poglavja pokriva področja, ki se prvenstveno nanašajo na področje športa v povezavi z različnimi elementi managementa in upravljanja ter širšimi vidiki družbe. Vsebina monografije je predvsem v koraku s časom in sledi potrebam povezovanja znanstvenih vsebin z aplikativnimi učinki. Poglavja, ki so del znanstvene monografije in obsegajo ustrezno stopnjo interdisciplinarnosti, naj bodo odskočna deska za proučevanje in nadgradnjo znanj študentov, akademske javnosti in širše družbe. Ključne besede: management, šport, organizacija, športni manager, turizem Objavljeno v DKUM: 23.03.2023; Ogledov: 669; Prenosov: 113 Celotno besedilo (6,03 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. Organizacija timskega dela na Kliničnem oddelku za intenzivno terapijo otrokAnja Klopčič, 2022, magistrsko delo Opis: Učinkovito timsko delo je ključno za doseganje kakovostne in varne zdravstvene oskrbe, za izvajanje celovite zdravstvene nege je glede na izzive v zdravstveni negi potrebno oblikovati ustrezen sistem delitve dela ali kombinacijo različnih sistemov delitve dela.
V magistrski nalogi je bila uporabljena deskriptivna metoda dela, in sicer je bila izvedena kvantitativna raziskava z oblikovanim strukturiranim anketnim vprašalnikom v elektronski obliki (julij, 2022). V raziskavo so bili vključeni zaposleni v zdravstveni negi na Kliničnem oddelku za intenzivno terapijo otrok. V anketi je sodelovalo 46 anketirancev od skupno 53 zaposlenih (junij 2022).
Več kot polovica anketirancev (58,7 %) meni, da je funkcijska delitev dela v EIT pomembna in omogoča boljšo organizacijo dela (51,1 %), med slabosti takšne delitve dela uvrščajo pomanjkanje sodelovanja in ne opravljanje nekaterih zadolžitev (28,1 %). Pri ocenjevanju zadovoljstva s trenutno organizacijo dela se anketiranci v povprečju strinjajo s trditvijo 3,4 (SO = 1,04), pomen vodje v timu anketiranci ocenjujejo s strinjanjem s trditvijo 4,6 (SO=0,58). Med najpomembnejšimi osebnimi lastnostmi vodje anketiranci izpostavljajo komunikacijske sposobnosti (27,8 %), pravičnost (21,1 %) in strokovnost (11,1 %).
Odnos anketirancev do timskega dela prikazuje pozitivno naravnanost, da se kakovostna oskrba kritično bolnih otrok mogoča le s timskim delom, vendar se člani tima ne zavedajo pomena timskega dela za nemoteno in kakovostno izvajanje zdravstvene nege (p < 0,05). Vloga vodje pri timski organizaciji dela je po mnenju anketirancev pomembna in nujno potrebna za delovanje tima, med opredeljevanjem vloge in lastnosti vodje tima s strani članov in vodij (p > 0,05) ni statistično pomembnih razlik. Ocenjevanje zadovoljstva organizacijske strukture timskega dela in potrebo po spremembi trenutne organizacije dela prikazujejo povprečne vrednosti statistično značilno (p < 0,05) manjše od testne vrednosti, prav tako ni statistično pomembnih razlik (p > 0,05) s strani članov in vodij tima. Fluktuacija kadra otežuje zagotavljanje organizacije nemotene zdravstvene nege v enotah intenzivne terapije, a je zato nujno potrebno krepiti timski pristop dela, obvladovanje veščin vodenja za vodilne in spodbujati prenos znanja med člani tima. Ključne besede: management zdravstvene nege, vodenje, organizacija dela, timsko delo, pediatrična intenzivna terapija Objavljeno v DKUM: 14.03.2023; Ogledov: 634; Prenosov: 127 Celotno besedilo (863,23 KB) |
7. Upravljanje prostovoljcev v igralski skupini viteza gašperja lambergarjaAmon Lavtar, 2022, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava upravljanje s človeškimi viri igralske skupine Gašperja Lambergarja, katere člani so prostovoljci. Na kratko je povzeta zgodovina prostovoljnega dela in načinov upravljanja z ljudmi znotraj prostovoljnih društev. Analiziran je pregled delovanja prostovoljnih društev skozi zakonodajni vidik na območju Republike Slovenije.. Upravljanje prostovoljcev danes predstavlja izziv, saj delo bazira na neplačanem delu in zavzetosti posameznikov, kar velikokrat otežuje koordinacijo vseh članov prostovoljnega društva. S tem problemom se srečuje tudi vodstvo igralske skupine Gašperja Lambergarja, ki skuša na različne načine pridobiti nove člane, jih obdržati in čim bolj zmanjšati njihovo fluktuacijo. V ta namen je bila znotraj magistrskega dela opravljena raziskava, kjer so bili izvedeni intervjuji z vodstvom igralske skupine Gašperja Lambergarja in intervjuji z vodji drugih prostovoljnih društev, ki se ukvarjajo s sorodnimi aktivnostmi. Rezultati analize intervjujev so pokazali, da rešujejo prostovoljska igralska društva svoje probleme na podoben način. Na podlagi tega so v sklopu ugotovitev podani predlogi za izboljšanje managementa društva. Ključne besede: društva, prostovoljstvo, teater, organizacija, management Objavljeno v DKUM: 01.03.2023; Ogledov: 560; Prenosov: 45 Celotno besedilo (933,12 KB) |
8. Turistične destinacijske organizacije : gonila povezanega kreativnega zelenega razvoja in trženja2023, zbornik Opis: Monografijo z naslovom ' TURISTIČNE DESTINACIJSKE ORGANIZACIJE: gonila povezanega kreativnega zelenega razvoja in trženja' sestavljajo štirje znanstveni tematski sklopi namenjeni turističnim delavcem v javnem in zasebnem sektorju, študentom turizma in hotelirstva ter predstavnikom civilne družbe. 40 avtorjev se je v diskurzih osredotočilo na: (i) trajnostno upravljanje turističnih destinacij, ponudnikov in doživetij skozi dodajanje lokalne vrednosti, kot tudi na varnost v turizmu in načrtovano upravljanje kriznih situacij; (ii) digitalizacijo v turizmu za potrebe upravljanja in trženja deležnikov povezanih v destinacije; (iii) elemente destinacij skozi: kreativno ponudbo v naravi, kulturno dediščino, arhitekturne posebnosti, gastronomski turizem, nastanitve na turističnih kmetijah, vlogo sprejemnih turističnih agencij in turističnih vodnikov za nepozabna doživetja; ter (iv) nosilne produkte slovenskega turizma: aktivni turizem v naravi; valorizacija kulturne dediščine; velneške in zdravstvene storitve; prireditve in poslovna srečanja; gastronomska doživetja in vinske destinacije. Proučevane vsebine so lahko odlična popotnica za jasno pozicioniranje slovenskih turističnih destinacij na močno konkurenčnem zelenem turističnem zemljevidu Evrope. Ključne besede: destinacija, turistična destinacijska organizacija, destinacijski management in marketing, trajnosten in družbeno odgovoren turizem, turistični sistem, turistična ponudba, turistično povpraševanje, varstvo narave, krajina, interpretacija, kulturna dediščina, arhitektura, krajina, valorizacija, gastronomski turizem, turistične nastanitve, turistična kmetija, sprejemna turistična agencija, turistični vodnik, vodeno doživetje Objavljeno v DKUM: 13.01.2023; Ogledov: 1094; Prenosov: 298 Celotno besedilo (29,07 MB) Gradivo ima več datotek! Več... Gradivo je zbirka in zajema 17 gradiv! |
9. Management poslovnih ter privatnih dogodkovAlin Klančnik, 2022, diplomsko delo Opis: Vsak od nas se je v svojem življenju že vsaj enkrat udeležil dogodka, ki nam bo za vedno ostal nekje v mislih in nas spominjal na lep dogodek. Pa naj bo to zaradi njegove lokacije, okrasitve, posebnih aktivnosti, pogostitve s hrano in pijačo, glasbe ali česa popolnoma drugega. Ne zavedamo pa se, da za vsako od teh lastnosti stoji velik sistem ljudi, nabavnih in distribucijskih kanalov, tehničnega, tržnega in kreativnega znanja, katerih delovanje literatura označuje s pojmom management dogodkov oziroma »Event management«. Človek že od nekdaj teži k temu, da poudari in na poseben način zaznamuje najpomembnejše dogodke svojega življenja, npr.: rojstvo, smrt, poroko, spremembo družbenega stanu, napredek, menjavo letnih časov in podobno. Svet prireditvenega turizma in managementa dogodkov pa danes zajema širok spekter načrtovanih poslovnih, političnih, komercialnih, športnih, kulturnih, dobrodelnih in privatnih dogodkov. Zraven toliko posebnih vrst dogodkov se zdi, da se vsak teden pojavljajo novi. Njihova posebna privlačnost pa delno izhaja iz omejenega trajanja in prirojene edinstvenosti vsakega dogodka. Sama se v diplomski nalogi zraven osnovne opredelitve dogodkov, njihovega opravljanja ter opisa dela in spretnosti managerja, podrobneje osredotočam na raziskavo področja in primerjavo poslovnih in privatnih dogodkov, s podrobnejšim vpogledom na primere konferenc in porok. Ob tem je skozi celotno delo možno zaslediti še obravnavanje vpliva vpeljave tehnologije v proces organizacije dogodkov kot podporne storitve, ki danes predstavlja vedno večji segment same dejavnosti. Analiza organizacije dogodkov temelji na intervjujih z dvema uspešnima slovenskima managerkama organizacije dogodkov, ki nudita vpogled v prakso poslovanja na tem področju. Na podlagi obravnavane teorije in opravljenih intervjujev lahko zato ugotovim, da je za uspeh dogodka potrebna dobra in podrobna organizacija, ki zajema časovne okvirje, finančno upravljanje in doseganje ciljev ter mnoge druge dejavnosti. Ključne besede: management dogodkov, poslovni dogodek, privatni dogodek, organizacija porok, organizacija konferenc Objavljeno v DKUM: 24.11.2022; Ogledov: 698; Prenosov: 92 Celotno besedilo (1,43 MB) |
10. Management in teorija organizacij : UčbenikGregor Jagodič, Mitja Gorenak, 2022 Opis: Učbenik Management in teorija organizacij predstavlja zbirko skupaj desetih poglavji, skozi katere bodo študentje pridobili pregled nad osnovo razumevanja managementa in teorije organizacij v turizmu. Uvodna tri poglavja so osredotočena predvsem na organizacijo in koncepte organizacije v turizmu. Tako se v prvem poglavju osredotočamo na evolucijski pogled, kako smo sploh prišli do organizacij, v drugem analiziramo, kako je turistični sistem vezan na organizacijsko delovanje in v tretjem poglavju zelo ozko analiziramo specifike prav turističnega sistema in kodiranja, ki se v sistemu uporablja. Nadalje se poglavja osredotočajo bolj na managerske vsebine, ki so kljub vsemu prepletena s primeri, ki so direktno vezani na turizem. Tako v poglavjih najdemo osnovno predstavitev kaj je management in kdo je manager, kakšne so vloge in naloge managerja in celoto zaključimo z zapletenim odnosom med managementom in etiko. Celoten učbenik je zasnovan tako, da so vsebine močno prepletene s številnimi vajami in primeri, ki bodo študentom omogočili poglobljeno razumevanje izbranih vsebin. Ključne besede: organizacija, vodenje, management, ljudje, kadri Objavljeno v DKUM: 15.11.2022; Ogledov: 706; Prenosov: 194 Celotno besedilo (3,68 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |