1. ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI V PROIZVODNEM PROCESU PODJETJA GORENJE KERAMIKA, D.O.O.Brigita Rezar, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Zagotavljanje kakovosti obsega vse planirane in sistematične dejavnosti, potrebne za pridobitev primernega zaupanja, da bosta proizvod (izdelek ali storitev) izpolnjevala predpisane zahteve oz. zahteve kupca.
Za zagotavljanje kakovosti management celovite kakovosti ali TQM zahteva uporabo načel iz managementa kakovosti v vseh področjih in na vseh nivojih organizacije, kajti le s kakovostnimi produkti (blago ali storitev) je organizacija v 21. stoletju lahko konkurenčna na tržišču. Temeljna načela managementa celovite kakovosti so predstavljena v empiričnem delu diplomskega dela.
V raziskovalnem delu diplomskega dela s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika ugotavljamo, kako svoj doprinos k zagotavljanju kakovosti vidijo zaposleni v obravnavanem podjetju. Posebno pozornost smo namenili ugotavljanju razlik med zaposlenimi v proizvodnem procesu ter zaposlenimi v ostalih procesih podjetja. Raziskovalni del naloge smo zaključili z analizami omenjenih anketnih vprašalnikov.
Zaključni del diplomskega dela je namenjen predlogom za izboljšanje ugotovljenega stanja glede zagotavljanja kakovosti v obravnavanem podjetju. Ključne besede: Kakovost, Zagotavljanje kakovosti, Management celovite kakovosti (TQM) Objavljeno v DKUM: 14.11.2016; Ogledov: 3809; Prenosov: 609
Celotno besedilo (1,39 MB) |
2. Študija primera uvajanja kakovosti v Zavodu za varstvo kulturne dediščine SlovenijeKatarina Udovč, 2016, magistrsko delo/naloga Opis: V magistrskem delu smo na osnovi teoretičnih izhodišč, podprtih z raziskavami, preučili in analizirali dejavnike, ki vplivajo na poslovno kakovost oziroma odličnost in proces stalnih izboljšav. Zaradi pomena medčloveških odnosov pri delovanju organizacije, smo se osredotočili na gradnike kakovosti voditeljstvo in zaposlene ter iskanje vzročno - posledičnih povezav med njimi.
Empirično raziskavo, pri kateri smo uporabili kombiniran metodološki pristop oziroma kvalitativno in kvantitativno raziskavo, smo osnovali na orodju kakovosti CAF. Pri oblikovanju hipotez magistrskega dela smo se oprli na aktualna teoretična izhodišča, ki poudarjajo vrednote, integriteto, etičnost, transparentnost, izboljševanje organizacije in vključevanje zaposlenih ter so usklajene s strategijo razvoja javnega sektorja 2015-2010 oziroma prihajajočimi reformami.
Kvalitativna raziskava, samoocena organizacije, ki smo jo nadgradili s programom za kodiranje vsebine Code Analysis toolkit, je pokazala šibke točke voditeljstva pri motiviranju, upravljanju in izboljševanju organizacije, kazalnikih učinkovitosti in pridobivanju povratnih informacij deležnikov. Nadalje je analiza vseh gradnikov kakovosti, ki jih upošteva model CAF, kot kritične izpostavila izboljševanje organizacije, kazalnike učinkovitosti in uspešnosti, finančna sredstva, komunikacijo, upravljanje s človeškimi viri in etično delovanje.
Kvantitativna raziskava izvedena s spletnim anketiranjem zaposlenih na ZVKDS je potrdila, izsledke kvalitativne raziskave. Najvišjo povprečno oceno je dosegla osebna zavzetost zaposlenih (M = 3, 68),zadovoljstvo zaposlenih (M =3,3) medtem ko drugi dejavniki kakovosti (poslanstvo, vizija in vrednote, obvladovanje odnosov s političnimi in drugimi udeleženimi stranmi, motiviranje in podpora zaposlenim, vodenje z lastnim zgledom, ugodje in zadovoljstvo zaposlenih ter komunikacija) niso presegli povprečne ocene 3,03. Na osnovi novejših raziskav smo kot ključne dejavnike kakovosti opredelili upravljanje in izboljševanje organizacije ter vključevanje zaposlenih, ki niso presegli povprečne vrednosti 2,71. Statistična analiza z metodo PLSM-PM (Partial Least Squares Path Modeling), je potrdila da ima upravljanje in izboljševanje organizacije močan neposreden učinek na zadovoljstvo (0,745) in na zavzetost (0,600) zaposlenih. Prav tako na upravljanje in izboljševanje organizacije močno vplivajo poslanstvo, vizija in vrednote (0,889). Rezultati raziskave tudi potrjujejo pozitiven vpliv zavzetosti zaposlenih na njihovo zadovoljstvo (0, 208).
ZVKDS ima ob uvajanju načel celovitega obvladovanja kakovosti in spremembi organizacijske kulture velik razvojni potencial, kar je potrdilo tudi pričujoče magistrsko delo. Pred vodstvom in zaposlenimi je velik izziv, kako v spreminjajočem se organizacijskem okolju javnega sektorja izvajati poslanstvo, udejanjati začrtano strategijo, slediti viziji in zadovoljevati pričakovanja vseh deležnikov. Ključne besede: javni sektor, management celovite kakovosti (TQM), voditeljstvo, zaposleni, izboljševanje organizacije skozi samooceno z orodjem managamenta kakovosti CAF Objavljeno v DKUM: 04.10.2016; Ogledov: 1724; Prenosov: 163
Celotno besedilo (3,11 MB) |
3. KAKOVOST V PODJETJU H.B.C. D.O.O.Polona Majarič, 2012, magistrsko delo Opis: Kakovost v podjetjih predvsem pa nenehno izboljševanje kakovosti ponujenih izdelkov in storitev so pomembni za dolgoročni obstoj in razvoj podjetja tako na domačih kot na tujih trgih. Zavedati se moramo, da je prav kakovost tista, ki prepriča kupca, da se bo v prihodnje še vračal. Ob tem pa ne smemo pozabiti na zaposlene v podjetju, ki so eden izmed najmočnejših dejavnikov, ki lahko pozitivno vplivajo na kakovost, saj z njimi ustvarjamo konkurenčno prednost.
Kakovost v podjetjih lahko z zaposlenimi še povečamo, čeprav se nam dozdeva, da je ta že dovolj visoka. Zaposleni, ki bodo motivirani za svoje delo, bodo pripravljeni svoje znanje, kreativnost in delovne izkušnje dodobra izkoristiti pri izvedbi določene naloge. Za ohranitev in nadgradnjo znanja pa je potrebno v podjetjih uvesti redna izobraževanje. Veliko je takšnih podjetij, ki imajo uvedene time in timsko delo, kateri pripomorejo k izboljšanju kakovosti, saj je pretvorba znanja ljudi v proizvode na ta način učinkovitejša.
Magistrska naloga obravnava kakovost v izbranem podjetju, to je podjetje H.B.C. d.o.o. Naloga je vsebinsko razdeljena na dva dela. Z analitičnim pregledom literature navezujoč se na temo, naloga zajema še empirični del, kjer smo s pomočjo raziskave predstavili rezultate statističnih analiz trditev. V teoretičnem delu je predstavljena kakovost kot pojem in njene značilnosti z vidika različnih avtorjev. Opisani so tudi pristopi in modeli za zagotavljanje kakovosti. V raziskovalnem delu smo najprej predstavili podjetje H.B.C. d.o.o.. Pri raziskovanju smo uporabili analizo vrednotenja povprečnih vrednosti ocen in analizo korelacijskih koeficientov. Vzorec raziskave je zajemal 37 anketirancev iz slovenskih podjetij, ki so bili v letu 2010 v poslovnih stikih z podjetjem H.B.C. d.o.o. Na podlagi opravljene analize smo vse tri zastavljene hipoteze potrdili.
Sklep zajema ključne misli in ugotovitve, ki smo jih ugotovili med nastajanjem magistrske naloge. Prav tako, so ob koncu podani predlogi za izboljšave, ki jih bo podjetje lahko uporabljajo v prihodnje pri svojem poslovanju. Ključne besede: • Kakovost, • Management kakovosti, • Odgovornost management, • TQM – management celovite kakovosti
• Človeški viri Objavljeno v DKUM: 01.02.2013; Ogledov: 3311; Prenosov: 358
Celotno besedilo (3,11 MB) |
4. UPORABA METODE FMEA PRI OBVLADOVANJU STROŠKOV KAKOVOSTI V POGODBENI PROIZVODNJI FARMACEVTSKE INDUSTRIJEŽaklina Ilić, 2012, diplomsko delo Opis: Nenehne izboljšave, ki jih narekujejo smernice in standardi, so gonilna sila napredka na vseh področjih delovanja Krke. V svetu se danes pojavlja pozitiven trend pogodbene proizvodnje v farmacevtski industriji z namenom zniževanja stroškov in povečevanja tržnega deleža. Proizvodnjo pri pogodbenem partnerju je potrebno pravilno določiti, se dogovoriti in izvajati nadzor, da bi preprečili nesporazume, ki bi lahko povzročili neustrezno kakovost izvajanja ali izdelka. Skleniti je treba pisno pogodbo o zagotavljanju kakovosti. Obvladovanje kakovosti, kot so ocenjevanje dobaviteljev, obvladovanje prenosa tehnologij, sproščanje izdelkov na trg, obvladovanje sprememb in obvladovanje napak, s tem tudi stroškov kakovosti, so ena od izhodišč zagotavljanja kakovosti med proizvodnima partnerjema.
V nalogi je predstavljena uporaba metode FMEA s stroški nekakovosti v procesu Prejema izdelka pogodbenikov. Zagotavlja nam sprotno odkrivanje napak, vrednotenja le teh, ustrezno podlago za ukrepanje in zagotavlja, da neustrezni izdelki ne pridejo do kupca ali končnega uporabnika. Napake, predstavljene v nalogi, so ovrednotene v denarnih vrednostih in prikazane kot stroški nekakovosti. Manjše napake so povzročile največ stroškov nekakovosti, kar 43 %, delež stroškov kritičnih napak je znašal 41, večjih napak pa le 16 %. Največji delež stroškov nekakovosti so predstavljali stroški dodatnega dela (34 %), sledili so stroški prepakiranja in reklamacij (po 30 %) ter stroški zastoja procesa sproščanja (6 %).
Z uporabo metode FMEA smo obravnavali napake in stroške kakovosti ter določili stopnje tveganja napak na podlagi faktorja RPN v procesu pogodbene proizvodnje. Tako bi lahko zaključili, da je ustrezno vrednotenje nastalih in potencialnih napak, s pomočjo metode FMEA, pomembno orodje sistema managementa kakovosti. Ključne besede: Kakovost, TQM - Management celovite kakovosti, Farmacevtska industrija, Pogodbena proizvodnja, Stroški kakovosti, Metoda FMEA – Analiza možnih napak in njihovih posledic Objavljeno v DKUM: 09.08.2012; Ogledov: 3903; Prenosov: 952
Celotno besedilo (1,62 MB) |
5. METODE INFORMACIJSKE PRENOVE POSLOVNIH PROCESOVDavid Marsič, 2012, diplomsko delo Opis: Za obvladovanje prenove poslovanja ni več zadostna funkcijska organizacija, temveč je
potrebno preiti na procesno orientiranost. Razlogov za obvladovanje lastne informatizacije
je veliko zaradi novih poslovnih priložnosti, ki se v globalnem in pa lokalnem prostoru
pojavljajo. Cilji vsakršne prenove morajo biti skladni s strateško usmeritvijo, ki zagotavlja
obstojnost uvedenih sprememb. Informacijsko prenovo poslovanja je potrebno najprej
obvladovati na procesnem nivoju. Z medpodjetniško primerjavo in metodami za
ustvarjalno reševanje problemov se lahko razmeroma hitro pripravi pobude za prenovo.
Učinkovito upravljanje kakovosti procesov je prava smer in pogoj za doseganje poslovne
odličnosti ter posledično uspeha. Informacijska prenova poslovnih procesov se v prvi vrsti
izvaja z modeliranjem procesov. To je oblika grafične uprizoritve procesov, ki jo spremlja
podroben opis lastnosti procesa. Danes je na voljo veliko orodij in tehnik za modeliranje
procesov. Informacijska prenova je postala donosen posel za razvijalce informacijskih
rešitev, strokovnjake in raziskovalce. Celovite informacijske rešitve so očiten dokaz, da se
meje razumevanja ciljne skupine razvijalcev informacijskih rešitev majejo. Ključne besede: Avtomatizacija, brainstorming, benchmarking, celovita informacijska rešitev, diagram poteka procesa, diagram toka podatkov, histogram, informacijska arhitektura, informatizacija, kaizen, management celovite kakovosti, modeliranje procesov, podatkovna skladišča, podatkovno rudarjenje, poslovni proces, poslovno-procesna usmerjenost, procesni management, reinženiring, shema procesa, sprotna analitična obdelava, strateški informacijski sistem Objavljeno v DKUM: 01.06.2012; Ogledov: 3507; Prenosov: 402
Celotno besedilo (1,06 MB) |
6. VPLIV STALNIH IZBOLJŠAV IN ČLOVEŠKEGA KAPITALA NA POSLOVNO ODLIČNOST ORGANIZACIJEKarmen Kern Pipan, 2010, doktorska disertacija Opis: V doktorski disertaciji obravnavamo temeljne komponente, ki vodijo k doseganju poslovne odličnosti organizacij. Glavni namen raziskave je, pokazati, kako načrtno, sistematično vlaganje v razvoj človeškega kapitala in spodbujanje stalnih izboljšav vpliva na poslovno odličnost organizacije. V začetnih poglavjih smo podrobneje predstavili temeljne pojme, nadaljevali pa s pregledom literature ter z izsledki predhodnih relevantnih raziskav, ki proučujejo vpliv spodbujanja stalnih izboljšav in vpliv razvoja človeškega kapitala na management kakovosti in poslovne odličnosti v organizacijah.
Pri proučevanju povezav med vlaganjem v razvoj človeškega kapitala, v stalne izboljšave in poslovno odličnostjo organizacij, smo se osredotočili predvsem na eno vrsto organizacij v zasebnem sektorju, na velika slovenska podjetja. Podatki za raziskavo so bili zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika in intervjujev, ki so potekali od junija 2007 do septembra 2007. Skupno smo proučili rezultate sto desetih slovenskih velikih organizacij. Proučili smo značilnosti celotnega vzorca podjetij ter znotraj le-tega obravnavali razlike med tremi skupinami po finančnih kazalcih najboljših slovenski podjetij, t. i. »top podjetij«, in kontrolno skupino podjetij, ki je bila naključno izbrana, ter skupino podjetij, ki se je prijavljala na tekmovanje za slovensko nagrado za poslovno odličnost »Priznanje Republike Slovenije za poslovno odličnost — PRSPO«. Na podlagi pridobljenih rezultatov celotne raziskave smo z uporabo faktorske analize in analize hierarhičnega združevanja oblikovali model stanja in modelno rešitev vpliva managementa stalnih izboljšav in človeškega kapitala na poslovno odličnost organizacije.
Izsledki raziskave kažejo znatno boljše rezultate pri Skupini organizacij 1 (ki vsebuje 59 % PRSPO prijaviteljev, od tega vse finaliste in zmagovalce PRSPO, ki so v raziskavi sodelovali) v primerjavi z drugimi organizacijami. Rezultati naše raziskave so pokazali, da model obstoječega stanja uporabe orodij za stalne izboljšave v slovenskih organizacijah temelji pretežno na vplivih orodij za spremljanje in merjenje kakovosti poslovanja, manjši vpliv pa imajo komponente, povezane z managementom zaposlenih. V doktorski disertaciji smo dokazali, da v organizacijah, kjer načrtno, sistemsko spodbujajo proces stalnih izboljšav in hkrati vlagajo v človeški kapital, dosegajo višjo raven poslovne odličnosti. Zaključki raziskave potrjujejo, da je za doseganje poslovne odličnosti v organizaciji poleg orodij in pristopov za merjenje in spremljanje poslovanja, bistven človek, njegovo edinstveno znanje, ustvarjalnost in potencial, ki s pravim načinom vodenja lahko naredi razliko, ustvari dodano vrednost in tako pripomore k dvigu konkurenčnosti. Ključne besede: proces stalnih izboljšav, kakovost, management celovite kakovosti, poslovna odličnost, model odličnosti EFQM, nagrada za kakovost in poslovno odličnost, priznanje RS za poslovno odličnost, organizacija, management, vodenje, uspešnost, učinkovitost, intelektualni kapital, človeški kapital, inoviranje, ustvarjalnost, predlogi za izboljšave, motivacija, organizacijska kultura Objavljeno v DKUM: 13.09.2010; Ogledov: 5118; Prenosov: 1184
Celotno besedilo (8,39 MB) |
7. VPLIV ZAPOSLENIH NA KAKOVOST OPRAVLJENIH STORITEV V PODJETJU BIJOL D.O.O.Matevž Bijol, 2009, diplomsko delo Opis: Področje, ki smo ga zajeli v diplomskem delu, ga raziskali ter na primeru konkretnega podjetja in zaposlenih analizirali, je postreglo z zanimivimi rezultati. Obravnavano področje je vsekakor zelo aktualno in zadeva vsako podjetje na globalnem trgu predvsem v času krize, pri kateri je in bo potrebno vse resurse znotraj podjetja maksimalno angažirati ter pri zaposlenih izkoristiti vse potenciale, ki jih kot posamezniki imajo in jih mogoče zaradi različnih vplivov ne morejo oz. nočejo maksimalno izkoristiti. Filozofija dela ter razmišljanje posameznika sta odvisni tako od zunanjih vplivov, predvsem pa od vplivov, ki se dogajajo znotraj podjetja. Tu mislimo na medsebojne odnose, na delovno vzdušje ter nenazadnje tudi na motiviranost za delo, na katero pa zopet vpliva ogromno dejavnikov.
V februarju smo v podjetju Bijol d. o. o. izvajali anketo o vplivu zaposlenih na kakovost opravljenih storitev. Anketa je bila razdeljena med vse zaposlene in tudi med najtesnejše zunanje sodelavce.
Bistvo raziskave je bilo osredotočeno predvsem na mnenje zaposlenih o tem, kako se počutijo v podjetju, kakšen neposredni vpliv imajo, v kolikšni meri se trudijo pri zagotavljanju ustrezne kakovosti, ali se zavedajo pomena kakovosti za ugled in ekonomsko uspešnost podjetja ... V uvodnem delu diplomskega dela so navedene določene predpostavke, ki smo jih dobili iz obstoječega stanja. Teoretične osnove diplomskega dela pa povzemajo filozofijo managementa celovite kakovosti ter moč participativega managementa na posameznika.
Namen diplomskega dela je opozoriti na pomembnost vsakega posameznika oz. človeškega vira za organizacijo, ki želi v svoji zasnovi dobro delovati in dosegati velike ekonomske uspehe. Cilj raziskave je bil na konkretnem podjetju analizirati oz. pridobiti mnenje zaposlenih o tem, kakšen vpliv imajo pri delu v podjetju Bijol d. o. o.. Bistveni pomen pri celotni analizi ima podatek, da kar 40 % anketiranih meni, da imajo velik oz. zelo velik vpliv na poslovanje podjetja, prav tako jih 52 % meni, da imajo srednje velik vpliv. Menimo, da podjetje v veliki meri upošteva mnenje in delo zaposlenih, kar se nam zdi ključnega pomena še posebej v času slabih gospodarskih razmer. Po rezultatih sodeč je eden od ključnih problemov neustrezna komunikacija in slabo zaupanje med posameznimi oddelki.
Ključne besede: -management celovite kakovosti (TQM)
-zagotavljanje kakovosti
-kakovost storitev
-zadovoljstvo zaposlenih
-vpliv zaposlenih Objavljeno v DKUM: 04.06.2009; Ogledov: 4311; Prenosov: 696
Celotno besedilo (2,22 MB) |