| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1902
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
A new sustainable warehouse management approach for workforce and activities scheduling
Vlado Popović, Milorad J. Kilibarda, Milan Andrejić, Borut Jereb, Dejan Dragan, 2021, izvirni znanstveni članek

Opis: Sustainable engineering is very important for logistics systems. Nowadays, sustainable warehouse management is a key factor in market success. Workforce fluctuation and inverting the number of customers' demands make a lot of problems in distribution warehouses. This study addresses a sustainable approach for the workforce scheduling problem recognized in a real distribution warehouse. The problem arises from the high variability of demand for workers over oneworkday, which causes workforce surplus in some periods of the workday and shortages in others. Engineering managers of the distribution warehouse already use different full-time and part-timeshifts, and schedule workers on different activities, but they still have significant workforce surplusesor shortages in some periods. This study proposes the scheduling of activities' execution together with workers to face that variability and decrease the cost of the workforce. This idea comes from the fact that some activities in a distribution warehouse can be done in a specific time period after the need for them occurs. In this way, the variability of demand for workers can be decreased, and alower workforce cost may be ensured. Based on this idea, the entire problem is modeled as integer linear programming. The real example of the problem is solved, and the proposed model is tested on randomly generated instances of the problem in Python by means of the PuLP linear programming package. The results indicate different positive effects in the manner of sustainable warehouse management: lower workforce costs, time savings, better utilization of all types of resources andequipment, increased employee satisfaction, and so on. For even 61% of instances of the introduced problem, the obtained cost of the workforce is lower by more than 20% if activities' executions arescheduled together with employees.
Ključne besede: workforce, activities planning, schedule, optimization, warehouses, sustainable warehouse management, logistics
Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Life cycle management in supply chains : integrating environmental life cycle thinking into supply chain management
Matevž Obrecht, 2020, univerzitetni, visokošolski ali višješolski učbenik z recenzijo

Ključne besede: supply chain management, life cycle management, environmental protection, sustainable logistics, green logistics
Objavljeno v DKUM: 08.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Analiza elementov standardiziranega sistema managementa inoviranja
Andrija Milić, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na analizo elementov standardiziranega sistema vodenja inovacij, predvsem v kontekstu uporabe standarda SIST EN ISO 56002:2021. Raziskava se ukvarja z vprašanjem, kako standardi ISO in struktura na visoki ravni (HLS) vplivajo na učinkovitost upravljanja inovacij v sodobnih organizacijah. Ključni cilji dela so bili pregled znanstvene in strokovne literature, analiza ključnih elementov sistema upravljanja inovacij, identifikacija pristopov upravljanja inovacij v podjetjih in oblikovanje praktičnih smernic za izboljšanje inovacijskih procesov. Raziskava poudarja, da je inovativnost temeljni dejavnik trajnostne rasti, konkurenčnosti in družbenega razvoja organizacij. Z metodo vsebinske analize, študij primerov ter analize in sinteze je bilo ugotovljeno, da sistemsko uvajanje standarda SIST EN ISO 56002:2021 prispeva k večji vpetosti inovacij v strateške cilje podjetja, kar ima za posledico izboljšanje konkurenčno prednost na trgu. Poleg tega prispevek izpostavlja pomen inovacijske kulture, strateške naravnanosti, prilagodljivosti in sistemskega pristopa za uspešno izvajanje inovacijskih strategij. V zaključku raziskave je predlagano nadaljnje raziskovanje možnosti za izboljšanje inovativnih sposobnosti podjetij s pomočjo standardiziranih sistemov za upravljanje inovacij.
Ključne besede: management inovacij, SIST EN ISO 56002:2021, struktura visoke ravni, inovacijski procesi, sistematično uvajanje, konkurenčna prednost, trajnostni razvoj, prilagodljivost, strateško usmerjanje, kultura inovacij, standardizacija, upravljanje inovacij
Objavljeno v DKUM: 07.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

4.
Zasnova in implementacija modela reševanja kadrovske krize v podjetju x
Katja Kostanjevec, 2024, magistrsko delo

Opis: Kriza je nenaden dogodek, ki lahko resno ogrozi poslovanje podjetja. Razumevanje krize je ključno, saj gre za dogodek ali niz dogodkov, ki lahko resno motijo delovanje organizacije in ogrozijo njeno stabilnost ter ugled. Kriza zahteva hitro in učinkovito odzivanje, kjer ima ključno vlogo krizni management. Ta mora vključevati celovit pristop, ki zajema vse faze krize, od prepoznavanja zgodnjih znakov do sanacije in okrevanja po krizi. Vloga managementa človeških virov v času krize je ključna, saj so kadri osrednji vir vsake organizacije. Pomanjkanje ustrezno usposobljenih in motiviranih zaposlenih lahko vodi do zmanjšane produktivnosti, povečanja fluktuacije in dolgoročno do zmanjšanja konkurenčnosti podjetja. Z vidika kriznega managementa je ključno razviti in implementirati strategije, ki bodo podjetju omogočile privabljanje, razvoj in zadrževanje ključnih kadrov. Pomanjkanje kadrov pogosto rezultat tako zunanjih kot notranjih dejavnikov. Med zunanje dejavnike sodijo tržne spremembe in konkurenčno okolje, med notranje pa neustrezna organizacijska kultura, slabi delovni pogoji in pomanjkanje možnosti za napredovanje in razvoj. Za učinkovito reševanje kadrovske krize je potrebno razviti celovit model kriznega upravljanja, ki vključuje proaktivne ukrepe za preprečevanje kriznih situacij in učinkovito vodenje v času krize. Podjetje X se sooča z večimi izzivi na področju kadrovanja. Med najpomembnejše izzive spada pomanjkanje kvalificiranih kadrov, ki negativno vpliva na operativno učinkovitost podjetja. Zaradi staranja delovne sile in zmanjšane privlačnosti poklica za mlajše generacije se podjetje sooča z velikim pomanjkanjem izkušenih voznikov in logističnih strokovnjakov, kar vpliva na učinkovitost poslovanja. Visoka fluktuacija zaposlenih dodatno otežuje situacijo, saj nenehne menjave v kadrovski sestavi zahtevajo stalno usposabljanje novih delavcev, kar povečuje operativne stroške in zmanjšuje produktivnost podjetja. Med izzivi, s katerimi se sooča podjetje X, je tudi zadrževanje ključnih kadrov. Ta izziv je še posebej pomemben, saj podjetje beleži težave pri zadrževanju zaposlenih, ki imajo specializirana znanja in izkušnje, nujne za nemoteno delovanje podjetja. Ključni kadri, pogosto zapuščajo podjetje in odhajajo v konkurenčna podjetja ali delo iščejo na privlačnejših tujih trgih. To vodi do povečane fluktuacije, izgube dragocenih znanj in izkušenj ter povečanja stroškov za stalno usposabljanje novih zaposlenih. Pomanjkanje stabilnosti v kadrovski strukturi dodatno otežuje doseganje strateških ciljev podjetja in zmanjšuje njegovo konkurenčnost na trgu. Aplikativni del naloge vključuje empirično raziskavo, ki temelji na anketiranju zaposlenih in poglobljenih intervjujih. Rezultati raziskave so pokazali, da je ključ do reševanja kadrovske krize v podjetju X v izboljšanju delovnih pogojev, povečanem vlaganju v usposabljanje in razvoj zaposlenih ter uvedbi prilagodljivih delovnih režimov, ki omogočajo boljše ravnovesje med delom in zasebnim življenjem. Prav tako je bilo ugotovljeno, da visoka fluktuacija zaposlenih in nezadovoljstvo z delovnimi pogoji prispevata k poglabljanju krize. Ključni rezultat naloge je razvoj in implementacija modela, ki bo podjetju X omogočil dolgoročno stabilnost na področju kadrov in povečal njegovo konkurenčnost. Model vključuje sistematične ukrepe za privabljanje in zadrževanje ključnih kadrov, kar naj bi podjetju pomagalo zmanjšati fluktuacijo, izboljšati zadovoljstvo med zaposlenimi in povečati operativno učinkovitost. Sklepi magistrske naloge poudarjajo pomembnost prilagajanja podjetja hitrim spremembam na trgu dela ter strateškega pristopa k upravljanju človeških virov. Magistrsko delo ponuja pomemben prispevek k literaturi na področju kriznega managementa in upravljanja človeških virov ter predstavlja praktično uporabno rešitev za podjetja, ki se soočajo s podobnimi težavami.
Ključne besede: Kadrovska kriza, management človeških virov, kadri, model reševanja kadrovske krize.
Objavljeno v DKUM: 04.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

5.
Upravljanje s talenti za ustvarjanje konkurenčne prednosti v podjetju X
Tamara Pinter, 2024, diplomsko delo

Opis: Sodobni poslovni svet je zaznamovan s hitro spreminjajočimi se tržnimi pogoji, kar podjetjem nalaga potrebo po nenehnem prilagojevanju in iskanju novih konkurenčnih prednosti. Ključni dejavnik uspeha, ki se izkazuje kot vse pomembnejši v tem kontekstu, so talenti – naravne sposobnosti in priučena znanja posameznikov, ki presegajo povprečne kompetence in so odločilne za dosego konkurenčne prednosti. V diplomski nalogi smo raziskovali, kako lahko proizvodno podjetje X, razvije učinkovit sistem upravljanja s talenti, ki bo prispeval k njegovi konkurenčnosti na domačem in mednarodnem trgu. Naloga se osredotoča na strateški pristop k upravljanju s talenti, ki vključuje štiri ključne faze: pridobivanje, prepoznavanje, razvoj in ohranjanje talentov. V teoretičnem delu naloge smo analizirali pomen talentov v sodobnem poslovanju ter preučili vlogo upravljanja s talenti pri ustvarjanju in ohranjanju konkurenčne prednosti. Raziskava potrjuje, da celovit in sistematičen pristop k upravljanju s talenti omogoča podjetjem, da učinkoviteje izkoriščajo priložnosti in obvladujejo izzive na trgu, kar prispeva k njihovemu strateškemu uspehu. Empirični del naloge preučuje trenutno stanje v proizvodnem Podjetju X. Raziskava razkrije, da podjetje že aktivno izvaja aktivnosti za razvoj potencialov, vključno z izobraževalnimi seminarji, izobraževanji ter uporabo osebnostnih in kognitivnih testov. Kljub prizadevanju trenutne prakse niso povsem integrirane. Za dosego večje učinkovitosti bi Podjetje X lahko razvilo celosten koncept upravljanja s talenti, ki vključuje povezovanje obstoječih aktivnosti in usklajevanje s celostno strategijo podjetja. Novi pristopi, ki smo jih navedli v razvitem konceptu, bi omogočili boljšo integracijo in podporo strateškim ciljem podjetja, kar bi prispevalo k večji konkurenčni prednosti. Tekom raziskave smo spoznali, da ima management talentov pomemben vpliv tako za organizacije, kot tudi za posameznike. Organizacija, ki si lasti talente dosega številne prednosti, kot so zmanjševanje stroškov in povečanje prihodkov, bolj učinkovita proizvodnja, višja kakovost izdelkov in storitev ter dobra prepoznavnost podjetja. Posamezniki, ki pa jih tretiramo kot talente, so vključeni v različne programe razvoja in rasti, prejemajo številne ugodnosti, zasedajo vodilna ali višja delovna mesta in hkrati pripomorejo k vsesplošni motivaciji sodelavcev. Naloga prispeva k boljšemu razumevanju vpliva talentov na poslovno uspešnost in povezavo s konkurenčno prednostjo, ter predlaga rešitve za izzive, s katerimi se soočajo podjetja v sodobnem poslovnem okolju.
Ključne besede: Talenti, človeški viri, management človeških virov, upravljanje, konkurenčna prednost
Objavljeno v DKUM: 02.10.2024; Ogledov: 1; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

6.
What drives the usage of management tools supporting industry 4.0 in organizations?
Zlatko Nedelko, 2021, izvirni znanstveni članek

Opis: The main purpose of this study was to examine how personal and organizational drivers influence the utilization of management tools aimed at supporting organizational working in Industry 4.0 settings. We built our research upon the recognized importance of management tools for organizational working under Industry 4.0 settings and explored the key personal and organizational drivers of management tool usage. Calculations were performed based on the responses of 222 employees working in organizations across Europe. The results revealed that, among personal drivers, a higher level of education leads to significantly higher usage of six sigma, rapid prototyping, outsourcing, customer relationship management, knowledge management, core competencies, and strategic planning. More experienced employees use significantly more six sigma, total quality management, supply chain management, knowledge management, and core competences than their less experienced peers. The impact of organizational drivers is substantially weaker, where only industry shows significant influence, indicating that lean production, six sigma, and supply chain management are used more in manufacturing than in service organizations. Gender, one’s position in the organization, and the organization size do not play a substantial role in management tool usage. Managers should recognize the role of personal and organizational drivers of management tool usage in order to more quickly implement Industry 4.0 principles in organizations.
Ključne besede: management tools, personal drivers, organizational drivers, utilization, organizations, Europe
Objavljeno v DKUM: 01.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (368,75 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Izboljšanje managementa športnega društva - primer NK Pobrežje
Adam Bezjak, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava izboljšanje managementa športnega društva, s posebnim poudarkom na primeru NK Pobrežje. Problem, ki ga raziskujemo, vključuje izzive, s katerimi se soočajo nogometna društva na lokalni ravni, kot so pomanjkanje finančnih sredstev, omejene kapacitete ter organizacijski problemi. Predmet obdelave je analiza trenutnega stanja managementa v NK Pobrežje in predlogi za izboljšanje. Raziskava je pokazala, da lahko izboljšanje managementa kapacitet in finančnega upravljanja bistveno pripomoreta k boljši organizaciji in uspešnosti kluba. Analiza je vključevala anketiranje članov kluba in ostalih deležnikov, povezanih s klubom, ter intervju s športnim direktorjem, kar je omogočilo poglobljen vpogled v notranje delovanje kluba. Rezultati raziskave nakazujejo na pomembnost izboljšanja strateškega načrtovanja, finančnega upravljanja ter vključevanja lokalne skupnosti za zagotavljanje dolgoročne uspešnosti in trajnosti delovanja športnega društva. Prav tako so rezultati raziskav potrdili raziskovalna vprašanja naloge ter omogočili oblikovanje predlogov za izboljšanje managementa kapacitet NK Pobrežje.
Ključne besede: športno društvo, management, kapacitete, finančno upravljanje, NK Pobrežje.
Objavljeno v DKUM: 01.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

8.
Control model for ground crew scheduling problem at small airports : case of Serbia
Lena Đorđević Milutinović, Dragana Makajić-Nikolić, Slobodan Antić, Marija Živić, Andrej Lisec, 2021, izvirni znanstveni članek

Opis: Present-day airline industry is quite a competitive field and crew scheduling represents one of the crucial problems due to significant impact on the airline's cost. The crew scheduling problem is based on the assignment of crew members to operate different tasks of route. The main goal of this paper is to provide an analysis and a solution to one of the biggest problems detected on a small airport in the Serbia - the problem of ground crew scheduling. The paper presents the main characteristics, goals and limitations of a real-life problem identified at this small airport. In order to solve the problem, we developed a dynamic discrete simulation model. The model is developed in a spreadsheet environment of Microsoft Excel. Some of the main limitations found in the development of the model are strong constraints and multiple goals. The model presented in the paper is designed as a useful management tool for smaller airports and is aimed at the improvement of operative processes.
Ključne besede: crew scheduling problem, modelling, air transport, small airport, management, spreadsheets
Objavljeno v DKUM: 01.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Vpliv predsodkov in stereotipov pri kadrovanju
Aneja Vrhovšek, 2024, diplomsko delo

Opis: Zaposleni so največje bogastvo vsake organizacije, kar postaja še bolj očitno v današnjem dinamičnem, nepredvidljivem in turbulentnem poslovnem okolju. S tem namenom smo raziskali proces kadrovanja, katerega jedro predstavljata zaposlovanje in selekcijski proces. Zaposlovanje opredeljujemo kot postopek iskanja virov zaposlenih za zadostitev potreb po kadrih, načrtovanje ter izvajanje učinkovitih ukrepov za privabljanje ustreznega števila kandidatov. Selekcijski postopek pa vključuje preverjanje in ocenjevanje kandidatov z namenom izbire tistih, ki so najbolj primerni za razpisana delovna mesta v organizaciji. S pojavom umetne inteligence se je postopek kadrovanja bistveno spremenil, zlasti v segmentih zaposlovanja in selekcije. Pri kadrovskem postopku lahko sodelujoči zaposleni nehote storijo krivico zaradi vnaprej oblikovanih predsodkov in stereotipov, kar lahko privede do zavrnitve zelo dobrega kandidata zaradi (ne)zavedne pristranskosti. V okviru raziskave smo analizirali postopek kadrovanja v izbrani organizaciji X. Kljub ročnemu vodenju postopka kadrovski sodelavci dosledno in skrbno pregledujejo ter izbirajo kandidate, pri čemer posebno pozornost namenjajo preprečevanju (nezavedne) pristranskosti. Ugotovili smo, da čeprav se postopek vodi vestno in pravično, obstajajo možnosti za izboljšave. S tem namenom smo razvili prenovljen celovit model kadrovanja, ki v zaposlovanje in selekcijski postopek vključuje napredna orodja umetne inteligence. Ta orodja omogočajo učinkovitejše pregledovanje in izločanje neustreznih kandidatov, kar bo organizaciji prihranilo znatno količino časa. Poleg tega smo s pomočjo orodij umetne inteligence oblikovali normirane teste, ki jih bo organizacija uporabljala pri zaposlovanju za specifična delovna mesta. Umetna inteligenca bo prav tako podpirala proces uvajanja novozaposlenih, saj bo omogočala natančno spremljanje in merjenje njihove uspešnosti ter napredka. Ta pristop zagotavlja bolj objektivno ocenjevanje kandidatov, zmanjšuje vpliv nezavednih predsodkov in stereotipov ter posledično povečuje pravičnost in učinkovitost celotnega kadrovskega procesa.
Ključne besede: management človeških virov, kadrovanje, predsodki, stereotipi
Objavljeno v DKUM: 25.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1014,17 KB)

10.
Digitalizacija managementa človeških virov
Tilen Udovč, 2024, diplomsko delo

Opis: Digitalizacija predstavlja ključen vidik sodobnega poslovanja, ki se širi po vseh sektorjih. V managementu človeških virov je postala ne le pomembna, temveč ključnega pomena, saj digitalna orodja omogočajo organizacijam bolj učinkovito upravljanje s svojimi zaposlenimi ter posledično večjo uspešnost organizacije. Diplomsko delo se osredotoča na digitalizacijo managementa človeških virov (HR), ki je postala ključnega pomena za učinkovito upravljanje zaposlenih in izboljšanje organizacijske uspešnosti. V preteklih letih so bile na tem področju izvedene številne raziskave, ki so osvetlile različne vidike digitalizacije, kot so uporaba socialnih medijev za iskanje zaposlenih, aplikacije za mobilne naprave za zaposlene ter uporaba umetne inteligence za ocenjevanje uspešnosti. Glavni problem s katerim smo se soočali je bil ugotoviti, kako digitalizacija vpliva na management človeških virov v podjetjih in kakšni so njeni učinki na zaposlene. Koncept digitalizacije človeških virov se osredotoča na uporabo digitalnih tehnologij za izboljšanje praks, povezanih z upravljanjem ljudi v organizaciji, kot so procesi zaposlovanja, usposabljanja, nagrajevanja, ocenjevanja uspešnosti in komunikacije. Kljub temu pa se podjetja soočajo tudi z izzivi, kot so strah pred izgubo službe, vprašanja zasebnosti in varnosti podatkov ter razlike med generacijami v sprejemanju in uporabi digitalne tehnologije. Raziskava je prispevala k boljšemu razumevanju vpliva digitalizacije na upravljanje človeških virov in k temu, kako lahko podjetja izkoristijo digitalne tehnologije za izboljšanje upravljanja človeških virov ter povečanje konkurenčnosti na trgu. V empiričnem delu smo pridobili želene rezultate s pomočjo podatkov ter podrobne raziskave in poročila, ki so ga opravili strokovnjaki podjetja Deloitte za globalne trende in človeške vire. Rezultati raziskave potrjujejo, da je digitalizacija managementa človeških virov ključnega pomena za izboljšanje organizacijske uspešnosti. Podjetja, ki uspešno vključujejo digitalne tehnologije v svoje HR procese, poročajo o številnih prednostih, vključno z večjo zavzetostjo zaposlenih, boljšim usposabljanjem in večjo konkurenčnostjo na trgu.
Ključne besede: digitalizacija, digitalne tehnologije, management človeških virov, učinkovitost zaposlenih, umetna inteligenca v HR
Objavljeno v DKUM: 25.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,95 MB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici