1. Obvladovanje sladkorne bolezni s sodobnimi medicinsko tehničnimi pripomočkiAlen Markuš, 2023, magistrsko delo Opis: Uvod: Senzorji za merjenje glukoze v medceličnini, inzulinske črpalke s sistemom hibridne zaprte zanke in pametni inzulinski peresniki so pomemben tehnološki dosežek, ki je pripeljal do številnih koristi za bolnike, hkrati pa predstavlja nove izzive v različnih panogah, povezanih z iskanjem rešitev za boljše soočanje s sladkorno boleznijo. Senzorji omogočajo stalno spremljanje ravni glukoze v krvi, kar je izjemno pomembno za bolnike s sladkorno boleznijo, saj jim s tem omogočijo boljši nadzor in vodenje bolezni, posledično pa z dobro urejeno glikemijo živijo kakovostnejše življenje. Osredotočili smo se na stališča uporabnikove izkušnje, na drugi strani pa na pomen KMG za urejenost SB.
Metode: Izvedli smo natančen pregled trga, kjer smo iskali sodobne in tehnološko napredne medicinsko-tehnične pripomočke za zdravljenje in obvladovanje sladkorne bolezni. Uporabili smo kvantitativno metodologijo raziskovanja ter validiran vprašalnik GME-Q kot orodje za oceno zadovoljstva.
Rezultati: S pomočjo vprašalnika GME-Q za oceno zadovoljstva smo pridobili naslednje rezultate. Cronbachov koeficient alfa je znašal 0.919, kar odraža odlično notranjo konsistenco. Opravljena neodvisna analiza s pomočjo Cronbachovega koeficienta alfa je za vsako podlestvico znašala za učinkovitost 0.89, za priročnost 0.82 in za vsiljivost 0.757.
Razprava in sklep: Rezultati naše analize kažejo, da so uporabniki zadovoljni s senzorji KMG v medceličnini. V Sloveniji je dostopnost senzorjev za KMG dobra, saj so na trgu prisotni trije proizvajalci in ima bolnik možnost izbire. Popolnoma drugačen je posnetek stanja na področju inzulinskih črpalk s sistemom hibridne zaprte zanke, saj je na trgu zgolj en proizvajalec. Pravi pametni inzulinski peresniki pa v Sloveniji sploh še niso prisotni. Tehnologija sodobnih medicinsko-tehničnih pripomočkov za zdravljenje sladkorne bolezni je pomemben tehnološki dosežek, ki se stalno nadgrajuje in izpopolnjuje, zato lahko na podlagi obstoječih raziskav trdimo, da so senzorji KMG pravi korak k izboljšanju vodenja sladkorne bolezni. Ključne besede: sladkorna bolezen, management, kontinuirano merjenje glukoze, monitoring, e-zdravje, zadovoljstvo Objavljeno v DKUM: 18.05.2023; Ogledov: 114; Prenosov: 32
Celotno besedilo (2,96 MB) |
2. Considering IT trends for modelling investments in supply chains by prioritising digital twinsMilena Kajba, Borut Jereb, Matevž Obrecht, 2023, izvirni znanstveni članek Opis: Supply chain disruptions and challenges have and will always exist, but preparing in advance and improving resilience for the upcoming consequences should be the utmost important goal. This paper explores trends that affect innovation in the technological sphere of supply chain systems. More precisely, the research is focused on Digital Twin technology applicability through other logistics IT trends and aims to research the pressing issue of ensuring the visibility and resilience of future supply chain systems. The paper’s objective is to produce a conceptual model enabling the investment assessment of the necessary IT resources. Initially, a theoretical confirmation of logistics IT trends’ relevance to supply chain systems was established. After, propositions of Digital Twin technology applications to other logistics IT trends were made, which were divided into corresponding constant multitudes of supply chain systems. Lastly, the conceptual model for the investment assessment of the necessary IT resources was derived in the form of a matrix. It considers 16 parameters for investment assessment and applicability to all companies, regardless of their specifics. It also supports the notion of digital IT competencies’ fundamental importance to the continuous operation of supply chain systems. Ključne besede: supply chain management, logistics, process optimisation, visibility, resilience, Digital Twin Objavljeno v DKUM: 03.04.2023; Ogledov: 158; Prenosov: 15
Celotno besedilo (1,03 MB) |
3. Management v športu : izbrana poglavja2023, zbornik Opis: Znanstvena monografija Management v športu - izbrana poglavja pokriva področja, ki se prvenstveno nanašajo na področje športa v povezavi z različnimi elementi managementa in upravljanja ter širšimi vidiki družbe. Vsebina monografije je predvsem v koraku s časom in sledi potrebam povezovanja znanstvenih vsebin z aplikativnimi učinki. Poglavja, ki so del znanstvene monografije in obsegajo ustrezno stopnjo interdisciplinarnosti, naj bodo odskočna deska za proučevanje in nadgradnjo znanj študentov, akademske javnosti in širše družbe. Ključne besede: management, šport, organizacija, športni manager, turizem Objavljeno v DKUM: 23.03.2023; Ogledov: 148; Prenosov: 40
Celotno besedilo (6,03 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Transformacija kadrovskega managementa2023, zbornik Opis: Znanstvena monografija Transformacija kadrovskega managementa razčlenjuje področja delovanja kadrovskega managementa, ki so bila izpostavljana zadnja leta spremembam v okolju. V sklopu kadrovskega managementa se uporabljajo novi pristopi in načini delovanja, ki izhajajo iz možnosti uporabe informacijske tehnologije in sprememb na globalnem tegu dela. Vsebina znanstvene monografije Transformacija kadrovskega managementa razčlenjuje problematiko izzivov dolgožive družbe, ki na področju kadrovskega managementa zahteva vpeljavo sprememb načinov dela starejših zaposlenih. To zahteva prilagoditev ključnih delovnih ciljev delovnih mest, kar poseže v definiranje in preoblikovanje opisov delovnih mest. Pričajoča znanstvena monografija obravnava tudi spremembe v delovanju zaposlenega zaradi razvoja informacijske tehnologije. Le ta je povzročila spremembe v delovanju zaposlenega, ki ga zaradi različnih načinov dela imenujemo hibridni zaposleni in ga lahko primerjamo z hibridnim potrošnikom. Uporaba sodobnih tehnologij je uvedla spremembe tudi na področju izobraževanja, ki omogočajo kadrovskemu managementu razvoj pametnih učnih okolij in s tem individualen način učenja. Ključne besede: kadrovski management, hibridni zaposleni, dolgoživa družba, ravnanje s starejšimi zaposlenimi, delovno mesto, ključni cilji, pametno izobraževanje, pametna pedagogika Objavljeno v DKUM: 15.03.2023; Ogledov: 172; Prenosov: 36
Celotno besedilo (3,95 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Organizacija timskega dela na Kliničnem oddelku za intenzivno terapijo otrokAnja Klopčič, 2022, magistrsko delo Opis: Učinkovito timsko delo je ključno za doseganje kakovostne in varne zdravstvene oskrbe, za izvajanje celovite zdravstvene nege je glede na izzive v zdravstveni negi potrebno oblikovati ustrezen sistem delitve dela ali kombinacijo različnih sistemov delitve dela.
V magistrski nalogi je bila uporabljena deskriptivna metoda dela, in sicer je bila izvedena kvantitativna raziskava z oblikovanim strukturiranim anketnim vprašalnikom v elektronski obliki (julij, 2022). V raziskavo so bili vključeni zaposleni v zdravstveni negi na Kliničnem oddelku za intenzivno terapijo otrok. V anketi je sodelovalo 46 anketirancev od skupno 53 zaposlenih (junij 2022).
Več kot polovica anketirancev (58,7 %) meni, da je funkcijska delitev dela v EIT pomembna in omogoča boljšo organizacijo dela (51,1 %), med slabosti takšne delitve dela uvrščajo pomanjkanje sodelovanja in ne opravljanje nekaterih zadolžitev (28,1 %). Pri ocenjevanju zadovoljstva s trenutno organizacijo dela se anketiranci v povprečju strinjajo s trditvijo 3,4 (SO = 1,04), pomen vodje v timu anketiranci ocenjujejo s strinjanjem s trditvijo 4,6 (SO=0,58). Med najpomembnejšimi osebnimi lastnostmi vodje anketiranci izpostavljajo komunikacijske sposobnosti (27,8 %), pravičnost (21,1 %) in strokovnost (11,1 %).
Odnos anketirancev do timskega dela prikazuje pozitivno naravnanost, da se kakovostna oskrba kritično bolnih otrok mogoča le s timskim delom, vendar se člani tima ne zavedajo pomena timskega dela za nemoteno in kakovostno izvajanje zdravstvene nege (p < 0,05). Vloga vodje pri timski organizaciji dela je po mnenju anketirancev pomembna in nujno potrebna za delovanje tima, med opredeljevanjem vloge in lastnosti vodje tima s strani članov in vodij (p > 0,05) ni statistično pomembnih razlik. Ocenjevanje zadovoljstva organizacijske strukture timskega dela in potrebo po spremembi trenutne organizacije dela prikazujejo povprečne vrednosti statistično značilno (p < 0,05) manjše od testne vrednosti, prav tako ni statistično pomembnih razlik (p > 0,05) s strani članov in vodij tima. Fluktuacija kadra otežuje zagotavljanje organizacije nemotene zdravstvene nege v enotah intenzivne terapije, a je zato nujno potrebno krepiti timski pristop dela, obvladovanje veščin vodenja za vodilne in spodbujati prenos znanja med člani tima. Ključne besede: management zdravstvene nege, vodenje, organizacija dela, timsko delo, pediatrična intenzivna terapija Objavljeno v DKUM: 14.03.2023; Ogledov: 157; Prenosov: 34
Celotno besedilo (863,23 KB) |
6. Upravljanje prostovoljcev v igralski skupini viteza gašperja lambergarjaAmon Lavtar, 2022, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava upravljanje s človeškimi viri igralske skupine Gašperja Lambergarja, katere člani so prostovoljci. Na kratko je povzeta zgodovina prostovoljnega dela in načinov upravljanja z ljudmi znotraj prostovoljnih društev. Analiziran je pregled delovanja prostovoljnih društev skozi zakonodajni vidik na območju Republike Slovenije.. Upravljanje prostovoljcev danes predstavlja izziv, saj delo bazira na neplačanem delu in zavzetosti posameznikov, kar velikokrat otežuje koordinacijo vseh članov prostovoljnega društva. S tem problemom se srečuje tudi vodstvo igralske skupine Gašperja Lambergarja, ki skuša na različne načine pridobiti nove člane, jih obdržati in čim bolj zmanjšati njihovo fluktuacijo. V ta namen je bila znotraj magistrskega dela opravljena raziskava, kjer so bili izvedeni intervjuji z vodstvom igralske skupine Gašperja Lambergarja in intervjuji z vodji drugih prostovoljnih društev, ki se ukvarjajo s sorodnimi aktivnostmi. Rezultati analize intervjujev so pokazali, da rešujejo prostovoljska igralska društva svoje probleme na podoben način. Na podlagi tega so v sklopu ugotovitev podani predlogi za izboljšanje managementa društva. Ključne besede: društva, prostovoljstvo, teater, organizacija, management Objavljeno v DKUM: 01.03.2023; Ogledov: 127; Prenosov: 14
Celotno besedilo (933,12 KB) |
7. |
8. Turistične destinacijske organizacije : gonila povezanega kreativnega zelenega razvoja in trženja2023, zbornik Opis: Monografijo z naslovom ' TURISTIČNE DESTINACIJSKE ORGANIZACIJE: gonila povezanega kreativnega zelenega razvoja in trženja' sestavljajo štirje znanstveni tematski sklopi namenjeni turističnim delavcem v javnem in zasebnem sektorju, študentom turizma in hotelirstva ter predstavnikom civilne družbe. 40 avtorjev se je v diskurzih osredotočilo na: (i) trajnostno upravljanje turističnih destinacij, ponudnikov in doživetij skozi dodajanje lokalne vrednosti, kot tudi na varnost v turizmu in načrtovano upravljanje kriznih situacij; (ii) digitalizacijo v turizmu za potrebe upravljanja in trženja deležnikov povezanih v destinacije; (iii) elemente destinacij skozi: kreativno ponudbo v naravi, kulturno dediščino, arhitekturne posebnosti, gastronomski turizem, nastanitve na turističnih kmetijah, vlogo sprejemnih turističnih agencij in turističnih vodnikov za nepozabna doživetja; ter (iv) nosilne produkte slovenskega turizma: aktivni turizem v naravi; valorizacija kulturne dediščine; velneške in zdravstvene storitve; prireditve in poslovna srečanja; gastronomska doživetja in vinske destinacije. Proučevane vsebine so lahko odlična popotnica za jasno pozicioniranje slovenskih turističnih destinacij na močno konkurenčnem zelenem turističnem zemljevidu Evrope. Ključne besede: destinacija, turistična destinacijska organizacija, destinacijski management in marketing, trajnosten in družbeno odgovoren turizem, turistični sistem, turistična ponudba, turistično povpraševanje, varstvo narave, krajina, interpretacija, kulturna dediščina, arhitektura, krajina, valorizacija, gastronomski turizem, turistične nastanitve, turistična kmetija, sprejemna turistična agencija, turistični vodnik, vodeno doživetje Objavljeno v DKUM: 13.01.2023; Ogledov: 353; Prenosov: 113
Celotno besedilo (29,07 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
9. Vodenje in sodelovanje vodilnih destinacij Termalno Panonske Slovenije z njihovimi turističnimi deležniki : diplomsko delo univerzitetnega študijaInes Simončič, 2022, diplomsko delo Opis: Destinacijski management deluje na način strateškega pristopa in razvoja, kjer se na trgu izmenjujeta ponudba, povpraševanje ter odnosi med turisti in turističnimi deležniki. Destinacijski management vključuje promocijo turistične destinacije, ustvarjanje novih blagovnih znamk, uspešno trženje turističnih produktov in storitev, vse to pa z zagotavljanjem pogojev sodelovanja za doseganje skupnih vizij turističnega razvoja, tako na lokalni kot tudi na nacionalni ravni. Pri tem pa je v prvi vrsti osrednjega pomena vprašanje, kakšni vodje vodijo vodilne destinacije, da bodo njihovi deležniki najbolj zadovoljni z vzpostavljenim sodelovanjem. V diplomski nalogi smo se omejili na Panonsko Termalno makro destinacijo in analizirali, v kolikšni meri turistični deležniki prepoznajo t.i. transformacijski tip vodenja pri vodjih vodilnih destinacij, kako so zadovoljni s sodelovanjem in kako je to dvoje povezano. Pri raziskavi smo se osredotočili na tri dimenzije vodenja, in sicer na dimenzijo transformacijskega vodenja idealiziranih vplivov, dimenzijo transformacijskega vodenja idealiziranega vedenja ter dimenzijo transformacijskega vodenja inspiracijske motivacije. S pomočjo analize anketnega vprašalnika smo preverili ali so dimenzije ocene transformacijskega stila vodenja pozitivno povezane z zadovoljstvom s sodelovanjem z vodilno destinacijo. Osrednje ugotovitve zaključnega dela so bile v skladu z našimi hipotezami, čeprav je osrednja omejitev bila velikost vzorca (zgolj 53 med 104 predstavniki turističnih deležnikov je vedelo, kdo so vodje njihovih vodilnih destinacij). Na podlagi rezultatov smo oblikovali predloge izboljšav in smernice za bolj učinkovit odnos med vodilnimi destinacijami in turističnimi deležniki Termalno Panonske Slovenije, prav tako smo izpostavili predloge za nadaljnje raziskovanje. Ključne besede: vodenje, sodelovanje, vodilne destinacije, turistični deležniki, management turističnih organizacij in destinacij Objavljeno v DKUM: 12.01.2023; Ogledov: 188; Prenosov: 46
Celotno besedilo (2,11 MB) |
10. Poslovna etika managementa: primerjava med slovenskimi in japonskimi podjetjiSara Breznik, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo se posvetili primerjavi poslovne etičnosti managerjev v Sloveniji v primerjavi z managerji na Japonskem. Izbira držav za primerjavo sicer izpostavlja njune določene lastnosti na zelo kontrasten način, neizbežne pa so tudi podobnosti med njima. Spoznavanje razvoja etičnosti različnih gospodarstev in seznanjanje s tem je tematika, ki ima v sodobnem svetu vedno večji pomen, in je področje, kjer sta nadgrajevanje znanja in izkušenj ključnega pomena za dolgotrajen obstoj tako podjetij kot države. Uspeh gospo-darske rasti pri tem ne izhaja toliko iz posnemanja aktivnosti ter lastnosti uspešne konku-rence, temveč temelji na razumevanju njenega samega nastanka in razvoja. Iz tega razlo-ga smo v nalogi izpostavili zunanje ter notranje dejavnike, ki v veliki meri vplivajo na etično odločanje. Izhajamo iz dejstva, da se gospodarsko upravljanje od države do države razlikuje, kot se posledično razlikujejo tudi etične aktivnosti in razsojanje. Razlikujemo se namreč v naših dejanjih ter pridobljenih naukih, ki so posledica zgodovine, geografije in politike lastne države in sveta ter ki oblikujejo naše kulturno, filozofsko in psihološko sta-nje in vedenje. Prav tako pa nas lahko na podlagi razumevanja te razlike tudi združujejo. Za boljše razumevanje samega koncepta poslovne etike smo teoretizirali izhodišča, ki so opisana na začetku diplomske naloge. Nadaljnje zajema osrednji del naloge opis ter opre-delitev zunanjih ter notranjih dejavnikov, ki vplivajo na etično odločanje slovenskega in japonskega managementa. Pri tem izhajamo iz medsebojnega vpliva in povezave med zu-nanjimi in posledično notranjimi dejavniki obeh držav, kar nakazuje na nenehno spremi-njanje ter prilagajanje med njimi. V tretjem delu naloge obravnavamo na podlagi teore-tične raziskave pridobljene informacije ter znanje in jih vključimo v analizno primerjavo, katere cilj je ugotoviti, kakšna je razlika med dejavniki in na kakšen način ti vplivajo na etično odločanje pri slovenskih ter japonskih managerjih. Iz opažanj je razvidna povezava med močnejšimi vrednotami in tradicijo ter načinom etičnega odločanja. Obravnavo za-ključujemo s temeljnimi ugotovitvami in predlogi, ki bi po našem mnenju lahko izboljšali integriteto etične dovzetnosti s strani slovenskega managementa, ter odprtimi problemi, s katerimi smo se seznanili tekom ustvarjanja diplomske naloge. Ključne besede: Slovenija, Japonska, poslovna etika, management Objavljeno v DKUM: 05.01.2023; Ogledov: 358; Prenosov: 120
Celotno besedilo (1,21 MB) |