| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1713
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Model kompetenc managementa v letalskih mikro podjetjih
Sandi Knez, 2022, doktorska disertacija

Opis: Na področju letalstva in praktično v vseh organizacijah, je za ustrezno delovanje, učinkovito in uspešno doseganje ciljev, potrebno ustrezno znanje zaposlenih. Ob znanjih, ki se predvidevajo v naboru potrebnih in izhajajo iz formalnega izobraževanja, je vedno bolj v ospredju nabor znanj, spretnosti, veščin in sposobnosti, ki jih je moč združiti v okviru kompetenčnega modela. Še posebej na področju letalstva, ki predstavlja zahtevno obvladovanje kompetenc zaposlenih, je pomembno izpostaviti pomen vključevanja zaposlenih z ustreznim naborom znanj, spretnosti, veščin in sposobnosti.
Ključne besede: model kompetenc, management, letalska industrija, integrirani sistem managementa, letalska mikro podjetja
Objavljeno v DKUM: 12.04.2022; Ogledov: 128; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (2,94 MB)

2.
Ravnanje s starejšimi zaposlenimi
Diana Šarh, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo temelji na temi o ravnanju s starejšimi zaposlenimi in o pristopu ravnanja s starejšimi zaposlenimi v podjetju X. To temo smo izbrali na podlagi vse večjega poudarjanja problema staranja prebivalstva, ki se ga še marsikdo ne zaveda. Pomembno je, da se že kot posamezniki in družba začnemo zavedati problema staranja prebivalstva in s tem spremenimo pogled na staranje, kar pa bo pripomoglo k boljši družbi in sprejetju pomembnih ukrepov, brez katerih v prihodnosti družba in gospodarstvo ne bosta mogla delovati. Problem staranja prebivalstva predstavlja vse večje izzive, tako za posameznike in celotno družbo, kakor tudi podjetja. Mnoga, predvsem večja podjetja, se problema že zavedajo in vpeljujejo programe za ravnanje s starejšimi zaposlenimi. Medtem, ko se manjša podjetja, v katerih pogosto nimajo formiranega oddelka za ravnanje s človeškimi viri, problema še ne zavedajo. V prihodnosti se bo začelo upokojevati vse več ljudi, ki se daj predstavljajo večji del delovne sile, hkrati pa bo skupaj z njihovo upokojitvijo iz podjetja odšlo tudi neprecenljivo znanje in izkušnje, ki so si jih zaposleni nabrali skozi leta dela v različnih organizacijah. Podjetja bodo tako izgubila visoko kvalificiran kader, ki ga mlajši zaposleni ne bodo mogli zlahka nadomestiti, zato je pomembno, da že danes začnejo vlagati v starajoče se zaposlene in s tem podaljševati njihovo delovno aktivnost. V sklopu managementa človeških virov se je razvilo ravnanje s starejšimi zaposlenimi, kot posebne skupine zaposlenih, za katero so podjetja začela uvajati določene ukrepe z namenom vzdrževanja delovne sposobnosti in ostajanja na delovnem mestu dlje, namesto predčasnega upokojevanja. V to skupino po ZDR uvrščamo zaposlene, starejše od 55 let, ki so praviloma upravičeni še do nekaterih drugih ugodnosti, ki jih določa zakonodaja. Pogled na starejše zaposlene se razlikuje od posameznika do posameznika in podjetja do podjetja. Nekatera podjetja se zavedajo koristi starejših zaposlenih, ki jih le ti prinašajo za podjetje, medtem, ko imajo druga podjetja negativne percepcije glede zaposlovanja starejših in se zato temu bolj kot ne izogibajo in zaposlujejo pretežno mlajše zaposlene, ali pa celo določijo zgornjo zaposlitveno mejo. Pomembno je, da na delovnem mestu uvedemo določene ukrepe, namenjene starejšim zaposlenim, zato da bodo lahko še naprej ohranjali boljšo delovno produktivnost in ohranjali zdravje na delovnem mestu vse do svoje upokojitve. Med ukrepi izpostavljamo različne oblike medgeneracijskega sodelovanja, katere omogočajo, da se znanje in izkušnje starejših zaposlenih prenesejo tudi na mlajše generacije. Med ukrepe lahko štejemo tudi različne prilagoditve delovnega mesta starejšim, varovanje in promocijo zdravja zaposlenih, motiviranje zaposlenih ter možnosti razvoja in izobraževanja. V drugem, aplikativnem delu smo preučili model ravnanja s starejšimi zaposlenimi v podjetju X. Svoja raziskovalna vprašanja smo razdelili v več delov, po posameznih aktivnostih, ki jih podjetja lahko izvajajo v sklopu ravnanja s starejšimi zaposlenimi. Najprej smo preučili, kakšne pristope izvaja podjetje v sklopu managementa človeških virov. Nato pa smo se navezali na posamezne aktivnosti ravnanja s starejšimi zaposlenimi. To so zaposlovanje starejših zaposlenih, varnost in zdravje na delovnem mestu, ureditev delovnega okolje in prilagoditve delovnega mesta starejšim zaposlenim, izobraževanje in usposabljanje, prilagoditve delovnega časa, motiviranje starejših zaposlenih, prenos znanja na mlajše zaposlene, ocenjevanje uspešnosti ter na koncu še druge ugodnosti, ki jih v podjetju uživajo starejši zaposleni. Podjetje se zaveda pomembnosti ravnanja s starejšimi zaposlenimi, vendar še za to nima posebej izoblikovanih pristopov.
Ključne besede: management človeških virov, ravnanje s starejšimi zaposlenimi, staranje prebivalstva, starejši zaposleni, prilagoditve delovnega mesta, delovna sposobnost
Objavljeno v DKUM: 21.03.2022; Ogledov: 187; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (759,53 KB)

3.
Management organizacij : učbenik
Vojko Potočan, Zlatko Nedelko, 2022, učbenik

Opis: Namen učbenika je študentom ponuditi celovit vpogled v razvoj managementa, temeljne koncepte in modele managementa, možnosti uporabe managementskih spoznanj v sodobnem poslovnem okolju ter predstaviti možne smeri prihodnjega razvoja managementa organizacij. Učbenik obravnava temeljna področja delovanja managementa in njihovo povezanost z dinamičnim okoljem sodobnih organizacij, kar je skladno s vsebino temeljnih managementskih predmetov na študiju poslovnih ved. V učbeniku smo osrednjo pozornosti namenili celoti managementskega planiranja, organiziranja, vodenja in kontrolinga v razmerah sodobnega globalnega okolja. Za posamezna področja managementa predstavljamo temeljna izhodišča njihovega oblikovanje, razvoj skozi čas, njihovo uporabo v organizacijah ter možne smeri njihovega razvoja v prihodnje. Poslanstvo učbenika je tako združiti pretekla teoretična spoznanja, sodobne prakse uporabe ter predstaviti možne smeri razvoja managementa za boljše razumevanje trenutnih in možnih praks delovanja in vedenja organizacij.
Ključne besede: management, organizacija, podjetje, managementske funkcije, sodobni trendi razvoja
Objavljeno v DKUM: 10.03.2022; Ogledov: 225; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (5,65 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Priprava in vodenje projekta razvoja novega izdelka v malem podjetju
Tilen Klavžar, 2022, diplomsko delo

Opis: Bistvo razvoja je, da prinaša novosti, odkritja in izboljšave, kar pa je za podjetja lahko zelo drag in tehnično ter časovno zelo kompleksen proces. V diplomskem delu sem raziskal in opisal projekt razvoja novega izdelka v podjetju Naviter, d. o. o. Podjetje se ukvarja z razvojem naprav in aplikacij, ki olajšujejo jadralno letenje. V teoretičnem delu sem najprej opisal razvoj izdelkov, projektni management in letalske navigacijske naprave. Nato sem opisal podjetje Naviter, d. o. o., njegovo strukturo, področje dela in izdelke ter storitve, ki jih podjetje ponuja. Opisal sem prednosti in slabosti trenutnega načina dela v podjetju po agilnem modelu. Na podlagi teoretičnih izhodišč in dobrih praks sem predlagal vzpostavitev novega načina vodenja projektov, in sicer s klasičnim projektnim načinom dela.
Ključne besede: projektni management, malo podjetje, razvoj izdelka, letalski navigacijski instrumenti
Objavljeno v DKUM: 09.03.2022; Ogledov: 169; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,76 MB)

5.
Management v krizah : izbrana poglavja
2022

Opis: Vključenost posameznika v organizacijo pomeni eno izmed poti socializacije, ki je sosledje izobraževalnih poti in drugih poti, ki jih človek ubira. Vstop v organizacijo pomeni usklajevanje lastnih potreb s cilji organizacije, ki so predpostavljeni glede na vizijo in strategijo ter poslanstvo organizacije. Tudi tu so ob vstopu določene poti začrtane. In po njih se ni problem gibati niti jih razvijati na način, da se sledi razvojnim tendencam organizacije. Je pa tako kot v življenju individuuma tudi v organizacijah vpliv notranjih in zunanjih dejavnikov večna sopotnica in spodbuda k razmisleku – kam še?
Ključne besede: krizni management, management, COVID-19, digitalna doba, organizacija, zaposleni, e-izobraževanje, žvižgači, odnosi z javnostmi
Objavljeno v DKUM: 10.02.2022; Ogledov: 225; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (6,20 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Management : izbrana poglavja
Marina Đorđeski, 2022

Opis: Znanstvena monografija Management - izbrana poglavja je usmerjena v določene vsebine ravnateljevanja na različnih področjih, ki skozi znanstvene raziskave in njihovo povezanost z aplikativnostjo, usmerjajo na trende razvoja. Glede na kompleksnost oz. razvejanost managementa na praktično vse sfere našega življenja, je nemogoče v eni znanstveni monografiji zajeti dosledno vse. Zato smo se odločili, da izberemo takšna poglavja, ki vendarle zajamejo zadostno multi disciplinarnost in tako raziskovalcem in preučevalcem managementa omogočijo videti procese in smeri poti v bližnji prihodnosti razvoja.
Ključne besede: management, organizacije, kritična infrastruktura, letalstvo, zdravstvo, trajnostni razvoj
Objavljeno v DKUM: 10.02.2022; Ogledov: 251; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (7,02 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Filmski turizem in turizem popularne kulture
Maja Turnšek, 2022

Opis: Monografija kritično reflektira aktualno raziskovanje filmskega turizma. Čez analizo presekov zgodovinskih, disciplinarnih in predvsem paradigmatskih razlikovanj identificira štiri osrednja polja raziskovanja. Poenostavljeno jih lahko razdelimo glede na njihovo osrednje raziskovalno vprašanje, s tem pa tudi teoretsko podstat in raziskovalne metode vsakega izmed pristopov: (a) Kaj mediji počnejo s turisti? (b) Kaj (potencialni) turisti počnejo s filmi? (c) Kaj akterji destinacije počnejo filmom in turistom? Ter končno (d) Kako celostno zaobjeti kompleksno soodvisnost med mediji, turisti in destinacijo? Avtorica čez poglobljeno analizo vsakega izmed pristopov identificira predvsem slepe pege v aktualnem raziskovanju in teoretski imaginaciji filmskega turizma in popularne kulture. Pri tem čez celotno monografijo zagovarja tezo, da lokalne turistične skupnosti niso ne pasivne in ne brez moči vplivanja v današnjem medijatiziranem svetu. Nasprotno: gre za soodvisen odnos ustvarjanja kraja, kjer je v analizo v prvi vrsti treba vključevati družbeno konstrukcijo prostora in s tem vlogo destinacijskega managementa.
Ključne besede: filmski turizem, turizem popularne kulture, podoba destinacije, destinacijski management, zgodbarjenje v turizmu
Objavljeno v DKUM: 19.01.2022; Ogledov: 211; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (7,90 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Optimizacija procesa planiranja in vodenja montaže v podjetju Reflex Gornja Radgona d.o.o. : magistrsko delo
Kaja Seško, 2021, magistrsko delo

Opis: Podjetja se danes srečujejo z dinamičnim okoljem, ki se mu morajo hitro prilagajati in se odzivati na spremembe, ki se v njem dogajajo. Od sposobnosti odzivanja na spremembe in njihovega obvladovanja je odvisna konkurenčnost podjetja. Za zagotavljanje konkurenčnosti pa ni dovolj samo hitro odzivanje na spremembe, ampak njihovo predvidevanje, še preden se zgodijo. Postopek obvladovanja projektov zajema štiri glavne sklope opravil, in sicer: načrtovanje, organiziranje, vodenje in kontrolo izvajanja projektov. V magistrski nalogi smo opravili posnetek trenutnega stanja managementa projektov v sklopu montaže v podjetju Reflex Gornja Radgona d. o. o. in na podlagi analize rezultatov podali predloge za izboljšanje in optimizacijo procesa managementa montaže.
Ključne besede: projekt, projektni management, funkcija planiranja, funkcija organiziranja, funkcija vodenja, funkcija kontroliranja, montaža
Objavljeno v DKUM: 17.01.2022; Ogledov: 197; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (3,31 MB)

9.
Ekonomska učinkovitost kadrovske reorganizacije javnega podjetja Marprom
Jaka Majhenič, 2021, magistrsko delo

Opis: Spremembe v okolju podjetja, bodisi so to na trgu podjetja, trgu dela, finančnem trgu, dobavnem trgu, družbeno-politične ali socialne spremembe ter preostale, silijo podjetja v aktivnosti, s katerimi se na njih prilagajajo. Podjetja namreč na spremembe v okolju odgovarjajo s spremembami v svojem poslovnem modelu, organizacijski ali procesni strukturi. Samo z uspešno vpeljanimi spremembami lahko podjetja odgovorijo na zunanje izzive in se odrežejo uspešneje kot konkurenca. Zaposleni so kot eden izmed najpomembnejših elementov podjetja na spremembe zelo občutljivi. Spreminjanje delovne rutine, podajanje v neznano, uvajanje novih tehnologij in tudi spreminjanje strukture zaposlenih ustvarja med njimi nezaupanje in strah, zaradi tega pa so lahko z njihove strani tudi spremembe neuspešno sprejete in posledično vpeljane aktivnosti ne prinesejo želenih rezultatov. Poleg uspešnega upravljanja in vpeljevanja sprememb je tako zelo pomembno tudi dobro upravljanje človeških virov v podjetju. Na strateškem, pa tudi operativnem nivoju podjetja pa morajo aktivnosti upravljanja človeških virov in aktivnosti upravljanja sprememb delovati povezano in usklajeno. Z magistrskim delom smo želeli predstaviti pomembnost pravilnega upravljanja človeških virov v povezavi z vpeljevanjem sprememb v poslovanje podjetja. Pri tem smo se še posebaj osredotočili na kadrovsko reorganizacijo podjetja, ki jo številni povezujejo samo z odpuščanjem. Posledično kadrovska reorganizacija tudi med zaposlenimi vzbuja strah in nezaupanje v samo spremembo, podobno pa se pojavlja tudi v odnosu do vodstva podjetja. Vrhovni management se mora zavedati občutljivosti te spremembe in pomena dobre, jasne komunikacije in pravilnega upravljanja zaposlenih tako v obdobju pred reorganizacijo, med samim procesom izvedbe reorganizacije in tudi po končani kadrovski reorganizaciji. Ker pa mora vsaka sprememba v podjetju izboljšati trenutno stanje in podjetju prinesti konkurenčno prednost, bodisi z znižanjem stroškom, boljšim izkoristkom dela, optimiziranjem procesov itd., smo v nalogi obravnavali tudi ekonomski del kadrovske reorganizacije. Na primeru javnega podjetja Marprom d. o. o. smo prikazali proces izvedbe kadrovske reorganizacije in na koncu ob primerjavi začetnega in končnega stanja ter ob upoštevanju stroškov implementacije reorganizacije ovrednostili ekonomsko učinkovitost reorganizacije.
Ključne besede: kadrovska reorganizacija, management človeških virov, javno podjetje, upravljanje kadrov, organizacijske spremembe
Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 169; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

10.
Vpliv verodostojnosti, kulture in dinamizacije podjetja na krize in uspešnost podjetja
Mihaela Kosi, 2021, magistrsko delo

Opis: Kultura, etika in verodostojnost so vedno bolj pomembna za podjetja in brez njih samo podjetje ne more uspešno poslovati in dosegati zastavljenih ciljev. Po drugi strani pa nenehne spremembe v poslovnem okolju silijo podjetja k ukrepom za prilagajanje poslovne politike k obvladovanju razvojne krize. Pri tem je za dosego konkurenčne prednosti odgovoren najvišje usposobljen management s prepoznavanjem poslovnih priložnosti. Za pričakovano rast in razvoj podjetja je temeljno prepoznati fazo razvoja življenjskega cikla in na podlagi te ocene lahko uporabimo ustrezno politiko podjetja. V magistrskem delu smo raziskali dejavnike uveljavljanja kulture, verodostojnosti v podjetju in dinamizacijo podjetja ter njihov vpliv na uspešnost in krize podjetja. Za namen magistrske naloge smo izbrali podjetje Petrol d.d., ki velja za veliko podjetje in predstavlja trgovanje z naftnimi derivati, plinom in ostalimi energenti, s katerimi ustvarja več kot 80 odstotkov vseh prihodkov od prodaje. V magistrski nalogi smo raziskali dejavnike uveljavljanja verodostojnosti in njihov vpliv na uspešnost podjetja Petrol d.d. Preučili smo temeljne vrednote podjetja, tip kulture, tip klime podjetja in formalne ter neformalne dejavnike uveljavljanja verodostojnosti. Prav tako smo analizirali dinamičnost podjetja in življenjski cikel podjetja Petrol d.d. Značilno za dinamična podjetja je aktivno spremljanje dogajanja na trgu ter iskanje poslovnih priložnosti, ob tem pa se mora vodstvo s tehtnimi odločitvami izogniti morebitnim krizam. Uspešnost podjetja smo analizirali na osnovi izbranih ekonomskih in neekonomskih kazalnikov uspešnosti. V empiričnem delu magistrske naloge smo za izbrano podjetje izvedli analize raziskovanja tipa kulture po metodologiji Camrona in Quinna (1999), moč kulture po teoriji Thommenove metode (2003), etično klimo podjetja po metodologiji Victorja in Cullena (1988) ter preučevanje verodostojnosti po teoriji Thommenove metode (2003). Za analizo razvojne stopnje podjetja smo uporabili metodologijo Pümpina in Prangeja (1995), s katero smo ugotovili, v kateri fazi življenjskega cikla se podjetje nahaja. Na podlagi razultatov smo obravnavali, ali je mogoče zaznati razvojno krizo, kot sta jo opredelila Pümpi in Prange (1995) in opredelitev faz podjetniške krize po Kropfbergerju (2003). Zadnji del raziskave temelji na analizi dinamičnosti podjetja in uspešnosti podjetja.
Ključne besede: kultura podjetja, verodostojnost podjetja, dinamizacija, razvojne faze podjetja, krizni management, uspešnost podjetja.
Objavljeno v DKUM: 20.12.2021; Ogledov: 182; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (2,71 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici