| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Življenjska doba zavornih diskov tirnih vozil pri termomehanskem obremenjevanju
Blaž Šamec, 2011, doktorska disertacija

Opis: V predloženi doktorski disertaciji je razvit model za določitev življenjske dobe zavornih diskov tirnih vozil. Model temelji na predpostavki, da natančno poznamo hitrostni in višinski profil proge, na kateri bodo le-ti obratovali. Posledično to omogoča napovedovanje ciklov termomehanskega obremenjevanja, ki so vhodni podatek za določitev življenjske dobe zavornih diskov. Na osnovi zahtev računskih modelov za izračun življenjske dobe po deformacijski metodi je bila v sklopu doktorske naloge opravljena podrobna analiza materialnih lastnosti nodularne litine EN-GJS-500-7. Trdnostne lastnosti litine so bile analizirane z nateznimi preskusi pri sobni temperaturi (ST), 300 °C, 350 °C in 400 °C. Malo-ciklični preskusi utrujanja so bili izvedeni pri ST, 300 °C in 400 °C, za te temperature so bili določeni malo-ciklični parametri, ki so potrebni za izračun življenjske dobe, in izrisane deformacijske krivulje zdržljivosti. Ugotovljeno je bilo, da povišana temperatura močno vpliva na življenjsko dobo analizirane nodularne litine. S pomočjo numerične analize po metodi končnih elementov so bila analizirana napetostna in deformacijska polja, ki nastanejo med zaviranjem na dejanskem zavornem disku ter določeno kritično mesto konstrukcije le-tega. Na podlagi numeričnih rezultatov je bila z deformacijsko metodo izračunana življenjska doba zavornega diska v različnih obremenitvenih primerih za nov in obrabljen disk, pri čemer so bile ugotovljene dokaj velike razlike med posameznimi hipotezami, ki upoštevajo večosno napetostno stanje. Na koncu je podana še metodologija določitve življenjske dobe zavornih diskov pri vožnji na določeni progi oziroma hitrostnem sistemu.
Ključne besede: zavorni diski tirnih vozil, življenjska doba, termomehansko utrujanje, malo-ciklično utrujanje, parametri utrujanja, deformacijska metoda, metoda končnih elementov
Objavljeno v DKUM: 29.07.2011; Ogledov: 3443; Prenosov: 301
.pdf Celotno besedilo (10,52 MB)

2.
DOLOČEVANJE PARAMETROV MALO-CIKLIČNEGA UTRUJANJA Z ROTIRAJOČIM UPOGIBNIM PREIZKUSOM
Marko Knez, 2009, doktorska disertacija

Opis: V predloženi doktorski disertaciji je predstavljeno področje utrujanja strojnih delov in konstrukcij. Raziskovalno delo je osredotočeno na področje malo–cikličnega utrujanja, kjer je vpeljana nova metoda za določevanja materialnih parametrov. Slednji so osnova za varno dimenzioniranje strojnih delov in konstrukcij na življenjsko dobo. Določevanje materialnih parametrov z uporabo nove metode temelji na uporabi cilindričnih preizkušancev, ki jih obremenimo s čistim upogibnim momentom in izpostavimo rotaciji. Preizkusi so izvedeni na posebej razviti in izdelani preizkuševalni napravi. Na osnovi izmerjenih vrednosti momentov, zasukov in sil, ki se med preizkušanjem pojavijo na preizkušancu, določimo parametre malo-cikličnega utrujanjaz uporabo razvitega matematičnega modela.
Ključne besede: malo-ciklično utrujanje, parametri utrujanja, rotirajoči upogibni preizkus
Objavljeno v DKUM: 25.05.2009; Ogledov: 4427; Prenosov: 539
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

Iskanje izvedeno v 2.41 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici