| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 45
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Stresne obremenitve zaposlenih: vpliv velikosti podjetja na raven stresa
Neva Florjančič, 2025, magistrsko delo

Opis: Stres nas spremlja na vsakem koraku sodobnega življenja. Bodisi v osebnem življenju, zaradi družinskih odnosov, finančnih skrbi in ostalih sprememb ali v delovnem okolju, kjer podlegamo delovnim zahtevam, časovnim pritiskom, negotovosti zaposlitve in vplivu odnosov z našimi sodelavci in nadrejenimi. Čeprav je kratkoročen stres spodbuden in celo koristen za povečanje motivacije in učinkovitosti, pa lahko dolgotrajna izpostavljenost stresu vodi v resne fizične in psihične posledice. Zaposleni, ki doživljajo visoko raven stresa na delovnem mestu nimajo energije za učenje, rast in sodelovanje v podjetju, prav tako pa ima ta negativen vpliv na njihovo zasebno življenje. Postanejo »izgoreli«, kar se kaže v telesni in duševni izčrpanosti ter posledično povečani odsotnosti z dela. Potemtakem stres vpliva na zadovoljstvo pri delu in uspešnost, kar pa neposredno vpliva tudi na delovanje podjetja. Za podjetje so te posledice večplastne. Poleg neposrednih stroškov, povezanih z bolniškimi odsotnostmi in fluktuacijo kadra, se pojavljajo tudi posredne posledice, kot so zmanjšana produktivnost, učinkovitost, slabša kakovost dela in upad zadovoljstva strank. Dolgoročno lahko pomanjkljivo obvladovanje stresa vpliva na organizacijsko kulturo in ugled podjetja ter zmanjša konkurenčnost na trgu. Zaradi te problematike, smo se odločili v magistrskem delu podrobneje raziskati stres in njegove značilnosti, izgorelost na delovnem mestu ter načine obvladovanja stresa. Osredotočili smo se na dve podjetji; veliko podjetje X in malo podjetje Y. Zastavili smo si šest hipotez, katere smo preverjali s podrobno analizo, tj. na podlagi pridobljenih rezultatov anketnega vprašalnika. Tako smo med seboj primerjali obe podjetji, da bi ugotovili, ali velikost podjetja vpliva na raven stresa, ki ga zaposleni doživljajo na delovnem mestu. Na podlagi odprtega dela anketnega vprašalnika pa smo oblikovali predloge oz. rešitve za podjetja, kako na učinkovite načine zmanjšati raven stresa svojih zaposlenih. Rezultati empiričnega dela so pokazali, da imajo na raven stresa zaposlenih ključen vpliv predvsem delovne obremenitve, plače, ugodnosti in napredovanja ter način vodenja, pri čemer se te bistveno ne razlikujejo glede na velikost podjetja. V podjetju X se kot najmočnejši stresorji izkazujejo delovne obremenitve in časovni pritiski, med katerimi zaposleni še posebej izpostavljajo odgovorno in zahtevno delo. V podjetju Y pa izstopa vir stresa povezan s plačami, ugodnostmi in napredovanji, pri čemer zaposleni menijo, da napredovanja ne temeljijo na znanju in trudu, ter da nimajo možnosti za nadaljni karierni razvoj. V obeh podjetjih so poudarili razmišljanje o službi izven delovnega časa, kar potrjuje, da je stres na delovnem mestu močno povezan z neravnovesjem med poklicnim in zasebnim življenjem. Na osnovi zgoraj omenjenih rezultatov smo s preverjanjem hipotez problem le dodatno potrdili. Preobremenjenost zaradi obsega dela je izrazitejša pri zaposlenih v manjšem podjetju, medtem ko se v velikem podjetju kot pomemben stresor kaže predvsem neučinkovita organizacija dela. Prav tako se je delno potrdilo, da so v manjšem podjetju medosebni odnosi boljši in da zaposleni v velikem podjetju doživljajo več nezadovoljstva glede plač, ugodnosti in napredovanj, čeprav rezultati niso povsem izpolnili zastavljenih kriterijev. Ugotovili smo še, da delovni pogoji ne predstavljajo večjega vira stresa, kot smo predvidevali, prav tako pa razlike v razmejitvi poklicnega in zasebnega življenja med podjetjema niso bile statistično potrjene.
Ključne besede: stres, stres na delovnem mestu, raven stresa, stresni dejavniki, malo podjetje, veliko podjetje.
Objavljeno v DKUM: 06.11.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (3,12 MB)

2.
Strateški razvoj malega podjetja
Tina Skodič, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj malega podjetja TS, d. o. o., ki se ukvarja s prodajo mesa, mesnih izdelkov in gostinsko dejavnostjo. V delu so predstavljeni pomen vizije in politike podjetja, strateška poslovna področja ter možnosti razvoja. S pomočjo računovodskih podatkov je prikazana trenutna finančna slika podjetja in ocena, kako lahko različne strategije vplivajo na prihodnje poslovanje. Rezultati kažejo, da podjetje posluje stabilno, a se sooča z rastjo stroškov. Ključni predlogi za prihodnost so boljše upravljanje zalog, razvoj izdelkov z višjo dodano vrednostjo, večja prisotnost na spletu in postopno širjenje prodaje. Na koncu je oblikovan štiriletni program razvoja, ki vključuje konkretne ukrepe za obdobje 2025–2028. Sklep naloge je, da lahko podjetje dolgoročno uspeva z majhnimi, premišljenimi koraki, usmerjenimi v kakovost in dober odnos s kupci.
Ključne besede: malo podjetje, strateški razvoj, vizija podjetja, politika podjetja, konkurenčnost, strateški management.
Objavljeno v DKUM: 08.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

3.
Razvojni potenciali podjetja : študija primera malega podjetja krožnega gospodarstva
Tjaša Štrukelj, Maja Rožman, 2025, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: razvojni potenciali podjetja, politika podjetja, strateški management, izvedbeni management, uspešnost podjetja, malo podjetje, krožno gospodarstvo
Objavljeno v DKUM: 24.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (509,60 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Vodenje malega in velikega podjetja
Ana Mari Mihelič, 2024, diplomsko delo

Opis: Poznamo vodenje v različno velikih organizacijah. Na splošno vodenje vpliva na delovanje podjetij vseh vrst in velikosti. V diplomski nalogi je opisano kako vodenje vpliva na velika in mala podjetja ter kakšne so razlike med njima.
Ključne besede: Vodenje, veliko podjetje, malo podjetje, motivacija
Objavljeno v DKUM: 07.05.2024; Ogledov: 255; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

5.
Prenova informacijske tehnologije v malem podjetju
Tim Bercko, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opisuje prenovo informacijske tehnologije v manjšem podjetju. Opisana prenova informacijske tehnologije obsega zamenjavo dveh starih strežnikov in celovito prenovo omrežja. Prav tako je bila potrebna prenova varnostne politike po ISO-standardih, ker nekatere stranke podjetja to zahtevajo. Za lažjo sledljivost in obnavljanje v primeru izpadov je bilo potrebno narediti načrt za varnostno kopiranje. Prav tako je bilo potrebno ustrezno nastaviti obstoječe računalnike skladno s prenovljenimi strežniškimi sistemi. Pred prenovo se je obstoječe stanje natančno pregledalo in popisalo, da smo lahko na podlagi tega naredili ustrezen načrt. V jedru naloge je opisan potek prenove IT-infrastrukture.
Ključne besede: prenova, informacijska tehnologija, virtualizacija, malo podjetje, varnostno kopiranje
Objavljeno v DKUM: 30.06.2022; Ogledov: 780; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

6.
Priprava in vodenje projekta razvoja novega izdelka v malem podjetju
Tilen Klavžar, 2022, diplomsko delo

Opis: Bistvo razvoja je, da prinaša novosti, odkritja in izboljšave, kar pa je za podjetja lahko zelo drag in tehnično ter časovno zelo kompleksen proces. V diplomskem delu sem raziskal in opisal projekt razvoja novega izdelka v podjetju Naviter, d. o. o. Podjetje se ukvarja z razvojem naprav in aplikacij, ki olajšujejo jadralno letenje. V teoretičnem delu sem najprej opisal razvoj izdelkov, projektni management in letalske navigacijske naprave. Nato sem opisal podjetje Naviter, d. o. o., njegovo strukturo, področje dela in izdelke ter storitve, ki jih podjetje ponuja. Opisal sem prednosti in slabosti trenutnega načina dela v podjetju po agilnem modelu. Na podlagi teoretičnih izhodišč in dobrih praks sem predlagal vzpostavitev novega načina vodenja projektov, in sicer s klasičnim projektnim načinom dela.
Ključne besede: projektni management, malo podjetje, razvoj izdelka, letalski navigacijski instrumenti
Objavljeno v DKUM: 09.03.2022; Ogledov: 1189; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (2,76 MB)

7.
Digitalna prisotnost malega trgovskega podjetja na primeru podjetja Avtosotla, d.o.o.
David Romih, 2020, magistrsko delo

Opis: Digitalizacija poslovanja in digitalna prisotnost sta danes eni ključnih strateških usmeritev podjetij. Hiter življenjski tempo narekuje nenehno prilagajanje podjetnikov na trgu. Za doseg in iskanje novih strank je v porastu uporaba digitalnih rešitev. V magistrskem delu predstavljamo digitalno prisotnost v malem trgovskem podjetju Avtosotla, d.o.o. in na njegovem primeru prikažemo možno uporabo digitalnih strategij prisotnosti. Natančneje predstavimo 3 digitalne strategije prisotnosti: spletno mesto in SEO optimizacija, družbeno omrežje Facebook in oglaševanje ter e- poštni marketing. Na primeru podjetja Avtosotla, d.o.o. prikažemo uporabo teh strategij, s katerimi želimo doseči naslednje cilje: povečanje prepoznavnosti podjetja in pošiljanje ponudb pravim kupcem, pridobivanje novih zvestih strank prek spleta in zagotavljanje ustreznih informacij na spletnem mestu ter povečanje obiska spletnega mesta. Nadalje ugotavljamo, ali se razlikuje upravljanje digitalne prisotnosti v malih in srednje velikih ter velikih podjetjih. Preverjamo hipotezo o tem, ali ima digitalna prisotnost podjetja pozitivne učinke na poslovanje, in o tem, ali so strategije spletno mesto, Facebook oglaševanje in e-poštni marketing primerne za uvedbo v malem trgovskem podjetju, ki se ukvarja s prodajo rezervnih delov za avtomobile.
Ključne besede: digitalna prisotnost, strategije digitalne prisotnosti, malo trgovsko podjetje Avtosotla, d.o.o., spletno mesto, družbena omrežja, e-poštni marketing
Objavljeno v DKUM: 03.02.2021; Ogledov: 1011; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (3,14 MB)

8.
Izzivi vodenja malega zasebnega družinskega podjetja s koncesijo
Tim Nedeljko, 2020, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega projekta smo pregledovali in proučevali literaturo s področja dostopnosti zdravstvenih storitev, prednostih, slabostih malih družinskih podjetij, problematike ureditve koncesij, javnega in zasebnega zdravstva ter raziskovali gospodarski pomen in vlogo malega podjetja. Cilji raziskave so bili ugotoviti, kateri izzivi in problemi vodenja malega družinskega podjetja so v ospredju, katere so prednosti in pomanjkljivosti dejstva, da je podjetnik koncesionar ter pregledati in predstaviti povezavo med javnim in zasebnim. Ugotovili smo, da največjo promocijo podjetja predstavljajo kvalitetne in dobro opravljene storitve. Tudi mala družinska podjetja s koncesijo so konkurenčna javnim zavodom. Izziv podjetja v prihodnje je ohraniti kvalitete, kot so: strpnost, dober občutek za uporabnike, potrpežljivost, pozitivna miselnost, varnost, razumevanje in natančnost. V empiričnem delu smo predstavili izbrano malo družinsko podjetje s podeljeno koncesijo za opravljanje prevozov na preglede, zdravljenje in terapije na podlagi dokumenta Nalog za prevoz, ki ga izda osebni zdravnik. Opravili smo intervju z direktorjem in lastnikom podjetja o izzivih in viziji vodenja malega družinskega podjetja ter ugotovili, da je osrednji izziv lastnika podjetja tudi v prihodnje ohraniti dobre medsebojne odnose med zaposlenimi in uporabniki storitev, ustrezno kvaliteto in dostopnost storitev, kar smo tudi raziskovali s pomočjo anketnega vprašalnika, rezultate smo grafično prikazali ter analizirali. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da je malo družinsko podjetje v kvaliteti in izvedbi storitev lahko konkurenčno velikim javnim zavodom.
Ključne besede: Izzivi vodenja, malo družinsko podjetje, koncesija, uporabniki zdravstvenih storitev
Objavljeno v DKUM: 30.11.2020; Ogledov: 1079; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

9.
Vodenje malega podjetja
Tomaž Orthaber, 2018, diplomsko delo

Opis: Vodenje podjetja pomembno določa raven njegovega delovanja in tudi pričakovanih rezultatov. To še posebej velja za mala podjetja, pri katerih ima vodenje odločilno vlogo pri obstoju in razvoju. Naloga obravnava problematiko vodenja malih podjetij, na katero vplivajo značilnosti delovanja teh podjetij ter specifičnosti pri oblikovanju ter izvajanju vodenja. Zaradi svojih posebnosti se vodenje malega podjetja pomembno razlikuje od vodenja velikega podjetja. Iz celotne teorije vodenja smo v nalogi predstavili in preučili Fiedlerjev model vodenja, transformacijski model vodenja ter Crosbyjev pristop k vodenju. Teoretična spoznanja o vodenju smo nato uporabili za obravnavo slogov vodenja po Kurtu Lewinu in Rensisu Likertu ter značilnosti njihove uporabe v okolju malih podjetij. Dodatno smo primernost posameznih slogov vodenja preučili v okviru življenjskega cikla obravnavanih podjetij. V nalogi smo življenjski cikel podjetij preučili na osnovi teorije rasti in razvoja podjetij. V aplikativnem delu naloge pa smo teoretična spoznanja o vodenju povezali z dejavnostmi in procesi, ki potekajo v temeljnih fazah življenjskega cikla malih podjetij. To smo naredili tako, da smo izvedli intervju z lastnikom malega podjetja, nato pa smo povezali njegove izkušnje in prakso s teoretičnimi spoznanji v tem diplomskem delu.
Ključne besede: vodenje, malo podjetje, stil vodenja, teorije vodenja, življenski cikel, organizacija
Objavljeno v DKUM: 28.11.2018; Ogledov: 1320; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (578,76 KB)

10.
Uvedba rešitve CRM v malo podjetje na primeru Andrej Puconja s.p.
Sara Cokan, 2018, magistrsko delo

Opis: Zanimivo je, ko razmišljamo o tem, kako se trg vsak dan veča s pojavljanjem novih podjetij, ki se ukvarjajo s toliko različnimi dejavnostmi, katere niti na prste ne moremo prešteti, a imajo prav vsa podjetja tisti eden, glavni cilj, ki je kot nekakšno gonilo do uspešnega dela, to je zadovoljiti svoje stranke. Vendar je tisto kar šteje, zmožnost, da znamo te dobljene stranke tudi obdržati, ter poleg vsega še prodati čim več storitev oziroma izdelkov. Vse te cilje pa nam lahko pomaga doseči programsko orodje CRM (upravljanje odnosov s strankami), ki je v pomoč podjetjem pri vodenju celotnega poslovanja. Poznavanje strankinih potreb in želj, podjetjem predstavlja prednost, saj lahko le s pomočjo čim več pridobljenih informacij, ugotovijo, kaj stranka od njih želi in ji kasneje tudi ustrežejo. Da ne bi prišlo do pomanjkanja ali nevednosti o podatkih o vsaki izmed strank, nam uvedba nove rešitve v podjetje omogoča beleženje in celovit pregled nad vsemi strankami in dogajanjem v podjetju in predstavlja večjo konkurenčno prednost na trgu pred drugimi podjetji. Kadar so stranke zadovoljne, je večja verjetnost, da se bodo odločile za nakup, ter širile dobro ime o našem podjetju, ter se kasneje tudi vrnile. CRM je postala že nekakšna stalnica v poslovnem svetu, o tem koraku pa razmišlja tudi naše obravnavano podjetje Andrej Puconja s.p., katero do zdaj še ni uporabljalo kakšnih rešitev CRM. Gre za malo podjetje, katero se pred velikim korakom k uvedbi nove rešitve CRM v podjetje želi prej prepričati, kakšne prednosti in kakšne slabosti po uvedeni rešitvi v podjetje bi pridobili, kakšne funkcionalnosti ponujajo posamezne rešitve, ter kakšni stroški bi pri tem nastali. Ko se bo podjetje odločilo za eno rešitev, ki jo bo izbralo izmed treh obravnavanih od treh različnih ponudnikov, ter pričeli z uvedbo rešitve CRM v podjetje, bomo lahko rezultate spremljali, ter ocenili, ali so zaposleni z uvedbo programske rešitve zadovoljni in ali je bila novo uvedena rešitev CRM koristna naložba v podjetje.
Ključne besede: CRM rešitev v oblaku, upravljanje odnosov s strankami, Intrix CRM, Salesforce CRM, Microsoft Dynamics CRM, malo podjetje.
Objavljeno v DKUM: 15.06.2018; Ogledov: 1818; Prenosov: 203
.pdf Celotno besedilo (2,49 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici