| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Uvajanje električnega avtomobila na trg
Benjamin Gönc, 2016, diplomsko delo

Opis: Avtomobilski promet predstavlja težave v velikih mestih z različnih vidikov. Visoka stopnja onesnaženosti ogroža zdravje prebivalcev, pogosti so zastoji, prosta parkirna mesta pa so prava redkost. Z namenom, da bi zmanjšali emisije in odvisnost od fosilnih goriv, so mnoge države pričele z vzpodbujanjem prehoda na alternativne pogone in tudi vsi največji avtomobilski proizvajalci so že razvili vsaj en model električnega vozila ter ga tudi predstavili trgu. Prodaja električnih vozil je v zadnjih letih bliskovito naraščala, vendar je do množine uveljavitve tovrstnih vozil še dolga pot. V diplomski nalogi smo preverili trende na evropskem trgu in tudi ovire, s katerimi se soočajo proizvajalci. Potencialne kupce k prehodu na električni pogon ni lahko prepričati kljub številnim prednostim, ki jih ponujajo električna vozila. Proces razvoja in uvajanja omenjenih vozil bomo podrobneje spoznali preko snovanja majhnega električnega avtomobila Odsev 15, ki ga je razvilo društvo snovalcev električnih vozil.
Ključne besede: majhno električno vozilo, uvajanje, trendi prodaje, benchmarking analiza, souporaba
Objavljeno: 22.11.2016; Ogledov: 1047; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (2,61 MB)

2.
MAJHNO ELEKTRIČNO VOZILO (MEV MOBIL) - POGONSKI DEL
Beno Lorber, 2012, diplomsko delo

Opis: Cestni promet v veliki meri pripomore k onesnaževanju okolja. Zato je ključnega pomena poiskati rešitev v alternativnih pogonih, katerih predstavnik je tudi električni pogon. Med največjimi onesnaževalci v mestih je zagotovo osebni avtomobil. Ob trenutnih trendih lahko rečemo, da tudi atraktivni javni potniški promet ne bo popolnoma izpodrinil prevoza z osebnimi vozili. Zaradi tega je smiselno poiskati takšno prevozno sredstvo, ki bo hkrati ekološko in nadomestek za mestno in primestno vožnjo. Takšno vozilo mora biti ustrezno dimenzionirano. Njegove prednosti morajo biti predvsem majhnost, hkrati pa mora ustrezen pogon zagotoviti tudi kratke hitre vožnje po mestnih obvoznicah. Izvedba takšnega vozila ne predstavlja posebne inovativnosti, tudi uporabljeni pogonski elementi so na tržišču prisotni že dalj časa. Ob želji po čim bolj ekonomični vožnji in uporabi aktualnih alternativnih pogonskih tehnologijah je majhno električno vozilo za mestno vožnjo izvedljiva rešitev. Zadostiti pa je seveda potrebno vsem tehničnim specifikacijam, izbrati tak pogon, da bo lahko premagal vse upore vožnje in hkrati izvesti takšno vozilo, ki bo uporabniku enostavno za uporabo. Sprememba vrste pogona naj namreč ne spreminja drugih elementov vozila. Zaenkrat lahko izboljšamo karakteristike vozila z izbiro ustreznih materialov, ki zmanjšajo težo vozila in z uporabo ustreznih svetil in druge elektronike, ki zmanjša porabo električnega toka. Za večanje avtonomnosti električnega vozila bo seveda potrebnega še veliko dela, predvsem na področju ustreznih baterij. V diplomski nalogi bo predstavljen pogonski del majhnega električnega vozila (MEV).
Ključne besede: promet, ekološka vozila, majhno električno vozilo (MEV), odpori vožnje, pogonski agregat, baterije, kontrolna enota
Objavljeno: 21.06.2012; Ogledov: 1853; Prenosov: 304
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici