SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
RAZVOJ SPLETNE APLIKACIJE ZA DINAMIČNO RAZPOREJANJE PROIZVODNJE V MALIH IN SREDNJE VELIKIH PODJETJIH
Andrej Knaflič, 2009, doktorska disertacija

Opis: Raziskava obravnava razvoj spletne aplikacije za potrebe dinamičnega razporejanja proizvodnje v malih in srednjih podjetjih. Medtem ko večja podjetja lahko investirajo v ljudi in ustrezno tehnologijo, ki podpira aktivnosti razporejanja, številna mala in srednja podjetja trpijo prav zaradi pomanjkanja podpore pri upravljanju le-teh. Glavni cilj je bil razvoj stroškovno ugodne, učinkovite rešitve za potrebe razporejanja proizvodnje v malih in srednjih podjetjih s poudarkom na dostopnosti, neodvisnosti od platform in enostavnosti uporabe. Zaradi tega smo se odločili za razvoj spletne rešitve, pri kateri je bil glavni poudarek na razvoju inteligentnega in dinamičnega uporabniškega vmesnika. Rešitev je zgrajena modularno in omogoča dinamično razporejanje naročil v proizvodnjo na podlagi metode umetne inteligence - genetskih algoritmov. Rešitev je razvita kot samostojen informacijski sistem, ki preko administracijskega vmesnika omogoča upravljanje praktično vseh aktivnosti razporejanja. Tako lahko posameznim uporabniškim skupinam določamo ustrezne dostopne pravice in s tem uporabnikom omogočamo izvajanje posameznih aktivnosti. Poleg tega je v nalogi zajetih še pet glavnih funkcionalnosti, ki podpirajo dejavnosti razporejanja. Tako rešitev omogoča popisovanje sredstev s katerimi podjetje razpolaga, uporabo le-teh v procesu planiranja proizvodnje, zbiranje podatkov o proizvodnih aktivnostih, ažurno razpečevanje informacij in izvajanje nadzora nad dogajanjem v sistemu.
Ključne besede: Dinamično razporejanje proizvodnje, Razvoj spletne rešitve, Spletni uporabniški vmesnik, WAMP (Windows, Apache, MySQL, PHP), Majhna in srednje velika podjetja (MSP)
Objavljeno: 31.08.2009; Ogledov: 3938; Prenosov: 367
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

2.
PLANIRANJE RAZVOJA TURISTIČNE KMETIJE KOROŠEC
Lana Petković, 2010, diplomsko delo

Opis: V sodobnem tržnem gospodarstvu lahko v zadnjih letih opazimo porast števila malih in srednje velikih podjetij, ki so s hitro rastjo dosegla ključno vlogo v številnih panogah in s tem prisilila tudi velika podjetja k dinamiki. Velik del malih in srednje velikih podjetij predstavljajo družinska podjetja, ki postajajo pomemben dejavnik razvoja slovenskega gospodarstva. Vendar pa skromen delež malih podjetij zraste v srednje velika podjetja, saj jih veliko (okoli 40%) ne preživi prva tri do štiri leta po ustanovitvi. Zato je pomembno, da se razvoju podjetja posveti veliko pozornosti, in da se izvede dosledno, saj je od tega odvisno preživetje podjetja na trgu. V ta namen sem v diplomskem delu predstavila razvoj turistične kmetije na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Iz napisanega lahko povzamem, da je planiranje razvoja podjetja kompleksen proces in bistvena sestavina pri poslovanju podjetja. Zato sem potek razvoja turistične kmetije predstavila na primeru šest let delujoče Turistične kmetije Korošec — Apartmaji in wellness center, Urška Reberčnik, s.p.
Ključne besede: • majhna in srednje velika podjetja, • družinsko podjetje, • razvoj, • politika podjetja, • vizija, • poslanstvo, • smotri, • temeljni cilji, • strateški management, • splošne strategije, • temeljne strategije, • poslovne strategije, • Turistična kmetija Korošec
Objavljeno: 21.07.2010; Ogledov: 1914; Prenosov: 425
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

3.
ANALIZA IZVAJANJA ZBIRNIH PREVOZOV V SLOVENIJI IN PREDLOGI IZBOLJŠAV
Monika Copot, 2010, diplomsko delo

Opis: Sodobni razvojni trendi na področju proizvodnje kot so: vitka proizvodnja, individualna proizvodnja po meri kupca, »just in time dobave«, tendenca po čim manjših zalogah v vseh fazah proizvodnje in tudi trgovine, zahteva spremembo v strategiji logističnih procesov, ki se odražajo v zmanjševanju transportnih količin in bolj pogostim dobavam naročenega blaga. Zbirni prevozi predstavljajo eno izmed najpogosteje uporabljenih rešitev.
Ključne besede: Zbirni prevozi, majhna in srednje velika podjetja, logistika, špedicija, analiza zbirnih prevozov v Sloveniji, izboljšave organiziranja zbirnih prevozov.
Objavljeno: 21.01.2011; Ogledov: 1641; Prenosov: 242
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

4.
RAZVOJ SPLETNE REŠITVE ZA RAZPOREJANJE ČLOVEŠKIH VIROV V POHIŠTVENI INDUSTRIJI
Sonja Jerše, 2011, diplomsko delo

Opis: Majhna in srednje velika podjetja se po večini ukvarjajo z naročniško proizvodnjo. Hitra in kvalitetna izdelava produkta je bistvenega pomena za obdržanje sedanjih strank ter pridobitev novih in posledično za dobro poslovanje podjetja. Da bi lahko to dosegli, moramo narediti optimalen razpored proizvodnje. Hitrost in kvaliteto proizvodnje lahko še povečamo, če pri izdelavi razporeda upoštevamo dejstvo, da so nekateri delavci pri opravljanju določenih delovnih nalog bolj spretni kot drugi. V tem diplomskem delu je predstavljen razvoj modularne spletne rešitve, ki poskrbi za čim boljšo razporeditev delavcev glede na dani razpored delovnih nalog. Pri iskanju najboljšega razporeda smo si pomagali z informacijsko tehnologijo, podprto z bazo podatkov, ter genetskimi algoritmi. Izdelana spletna rešitev izdela kvaliteten razpored v približno desetih minutah, kar je odvisno od izbire parametrov.
Ključne besede: razporejanje človeških virov, genetski algoritmi, modularna spletna rešitev, majhna in srednje velika podjetja (MSP), sistem za podporo odločanju
Objavljeno: 11.07.2011; Ogledov: 1271; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

5.
RAZVOJ REŠITVE ZA IZDELAVO PONUDBE Z UPORABO GOOGLE SPLETNEGA MESTA
Mirela Nasić, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo proučuje primer podjetja Kara, d. o. o., ki se ukvarja z dvema dejavnostma, in sicer s tiskarskimi storitvami in veleprodajo gumeno tehničnih artiklov. Diplomsko delo proučuje le tiskarske storitve. Problem, ki ga ima proučevana organizacija, je predolg čas izdelave ponudbe na povpraševanje. Proces izdelovanja ponudbe se ustavi, ko podjetje Kara potrebuje ceno zunanje dodelave od kooperanta. Do tega privedejo različni zunanji in notranji vzroki, ki so navedeni in prikazani s sliko problemskega stanja in modelom problemskega stanja. Za analizo poslovnih procesov je uporabljena notacija za modeliranje poslovnih procesov BPMN (Business Process Modeling Notation). Diplomska naloga temelji na metodi študija primera in prototipni metodologiji za razvoj programske rešitve. V osrednjem delu diplomske naloge je navedena primerjava petih orodij za izdelavo spletnih strani, prav tako smo poiskali podoben primer rešitve, ki se uporablja v praksi. Namen diplomske naloge je razviti rešitev za izdelavo ponudbe na povpraševanje, ki je prikazana v zadnjem sklopu osrednjega dela.Prav tako smo v zadnjem sklopu osrednjega dela diplomske naloge vrednotili prototipno rešitev z intervjujem uporabnika in funkcionalnega preizkusa. V zaključku diplomske naloge so navedena priporočila za uresničitev, načrt uvajanja rešitve in predlog vodstvu proučevane organizacije.
Ključne besede: Tiskarna, ponudba na povpraševanje, majhna in srednje velika podjetja, prototipna rešitev, Google spletna mesta
Objavljeno: 22.01.2013; Ogledov: 902; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

6.
DINAMIČNI MODEL INTERNACIONALIZACIJE SLOVENSKIH GLOBALNO ROJENIH MALIH IN SREDNJE VELIKIH PODJETIJ
Ina Lejko, 2015, doktorska disertacija

Opis: Mala in srednje velika podjetja (MSP) predstavljajo hrbtenico evropskega podjetništva. Zaradi njihove številčnosti in posledičnega vpliva na gospodarstvo postajajo MSP čedalje pogosteje obravnavan predmet ekonomskih raziskav. S pojavom globalizacije in posledično homogenizacijo globalnega trga je postalo mednarodno poslovanje naraven podjetniški korak, ki podjetjem odpira vrata do trgov in odjemalcev, vendar predvsem MSP, ki se zaradi svoje majhnosti praviloma soočajo z omejenostjo virov, hkrati izpostavlja negotovostim hitro spreminjajočega se poslovnega okolja in pritiskom globalne konkurence. Še posebej podjetja iz držav z manjšim domačim trgom se hitro soočijo z njegovo zasičenostjo in posledično omejenim tržnim potencialom, kar jih sili v pospešen proces internacionalizacije. Slednji zmeraj poteka v kontekstu podjetniškega okolja in institucionalnega okvira, ki nanj vplivata in ga sooblikujeta. Raziskava tako obravnava proces internacionalizacije slovenskih globalno rojenih MSP v kontekstu procesa ekonomske tranzicije. Rezultati empirične raziskave so pokazali dve smeri dinamike internacionalizacije slovenskih globalno rojenih MSP. V skladu s prvo se internacionalizirajo predvsem nizko in srednje tehnološka podjetja, ki na primarne, običajno geografsko bližje tuje trge vstopajo zaradi največje koncentracije potencialnih odjemalcev ali predhodno vzpostavljenih socialnih oziroma poslovnih stikov z lokalnimi tržnimi akterji, na nadaljnje tuje trge, ki so geografsko in kulturno bistveno bolj oddaljeni, pa vstopajo predvsem na podlagi prejetih povpraševanj. Pri pridobivanju poslov jim pomaga njihov položaj v poslovnih mrežah, v katere so vpeta, zato s člani mreže vzdržujejo dolgoročne in trdne odnose. Na geografsko in kulturno bližje trge podjetja vstopajo z direktno prodajo, medtem ko se na bolj oddaljenih povezujejo z lokalnimi partnerji. Za podjetja je značilna kontinuirana dinamika procesa internacionalizacije, pri čemer na čim večje število dodatnih tujih trgov vstopajo v enakomernih intervalih. V skladu z drugo smerjo se internacionalizirajo predvsem visoko tehnološka podjetja, ki so ob ustanovitvi oziroma kmalu po njej pridobila investitorje oziroma financiranje s sredstvi skladov tveganega kapitala, kar je neposredno vplivalo na njihovo lastniško strukturo in povečini rezultiralo v takojšnji ustanovitvi podružnic na tujih trgih, ki predstavljajo osrednje strateške trge znotraj panoge, v kateri delujejo, in za katere je značilna največja koncentracija raziskav ter razvoja, pa tudi potencialnih odjemalcev in konkurentov. Po vstopu na ciljne trge je za podjetja značilna izrazita stagnacija oziroma upočasnitev procesa internacionalizacije. Raziskava k preučevanju mednarodnega podjetništva, zlasti procesa internacionalizacije MSP, prispeva z definicijo opredelitvenih elementov slovenskih globalno rojenih MSP in dejavnikov njihove internacionalizacije, ter konstrukcijo dinamičnega modela internacionalizacije MSP v tranzicijski državi. Rezultati raziskave so uporabni tako za ustanovitelje oziroma managerje hitro internacionalizirajočih se MSP, kot tudi za ustvarjalce in izvrševalce politik, programov oziroma ukrepov institucionalne podpore, saj jim ponujajo holističen oris procesa internacionalizacije, s čimer posledično pripomorejo k načrtovanju njihovih nadaljnjih poslovnih aktivnosti in jim hkrati omogočajo identifikacijo ovir in problemskih področij, s katerimi se v posameznih fazah procesa internacionalizacije soočajo slovenska MSP. Rezultati raziskave tako kažejo jasno potrebo po spodbujanju strukturiranega pristopa k internacionalizaciji in sektorsko specifičnem ter časovno in vsebinsko prilagojenem sistemu ukrepov institucionalne podpore.
Ključne besede: internacionalizacija, majhna in srednje velika podjetja, globalno rojena podjetja, podjetniško okolje, ekonomska tranzicija
Objavljeno: 06.11.2015; Ogledov: 525; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (3,22 MB)

7.
8.
KREPITEV INOVATIVNOSTI PODJETIJ V SLOVENIJI Z RAZVOJEM DRUŽBENE ODGOVORNOSTI
Mira Zore, 2015, doktorska disertacija

Opis: Predpogoji za poslovno uspešnost vključujejo inovativnost. Glede na dokumente OZN, EU, ISO in več drugih mednarodnih organizacij ju lahko družbena odgovornost (individualna in korporativna) okrepi. Vpliv družbene odgovornosti na poslovno uspešnost podjetij so raziskovali že desetletja, vendar so le nekateri analizirali vpliv družbene odgovornosti na inovativnost. Raziskavo v tej disertaciji smo izvedli na treh različnih področjih: področju družbene odgovornosti in sedmih razsežnosti ter načel družbene odgovornosti; drugi vidik s področja inovacij in tretji na področju poslovne uspešnosti, ki smo jo merili s tržnimi in finančnimi kazalniki. Namen doktorske disertacije je bil proučiti odnos med družbeno odgovornostjo, inovacijami in poslovno uspešnostjo na primeru slovenskih podjetij. Zato je bil glavni namen študije, o kateri poročamo, raziskati odnose med različnimi dimenzijami družbene odgovornost podjetij in posredniško vlogo inovacij v odnosih med družbeno odgovornostjo podjetij in poslovno uspešnostjo, merjeno finančno. Podatke za empirični del raziskave smo zbrali od 321 menedžerjev slovenskih podjetij, da smo preverili konceptualni model v majhnih, srednje velikih in velikih podjetjih. Ugotoviti smo želeli, ali se povečujeta inovativnost in poslovna uspešnost, če podjetje ravna družbeno odgovorno. Za proučevanje učinkov inovativnost pod vplivom razvoja družbene odgovornost smo uporabili čisto nov pristop. Poudarek je bil predvsem na upoštevanju in sprejemanju sedmih načel in vsebin družbene odgovornosti v podjetjih po ISO 26000 in obeh povezovalnih kategorijah (iz teorije sistemov) – soodvisnosti in celovitega pristopa pri njihovi obravnavi: kako vplivajo na inoviranje in zato na poslovno odličnost v slovenskih podjetjih. Prišli smo do zanimivih spoznanj, nekaterih v nasprotju z našim predvidevanjem o praksi - obstoju sedmih razsežnosti DO in njihovem vplivu na inovativnost in poslovno odličnost. Rezultati raziskave predstavljajo štiri-dimenzionalno strukturo družbene odgovornosti podjetij, vključno z družbeno odgovornostjo do zaposlenih, do naravnega okolja, do lokalne skupnosti in do odjemalcev, ter njihov vpliv na inovativnost in njen pozitiven vpliv na poslovno odličnost. Rezultati terenske raziskave so pokazali, da družbena odgovornost podjetij do zaposlenih pozitivno vpliva na družbeno odgovornost do naravnega okolja, do odjemalcev in do lokalne skupnosti. Ugotovili smo tudi, da družbena odgovornost do naravnega okolja in družbena odgovornost do odjemalcev pozitivno vplivata na inovativnost, medtem ko je vpliv družbene odgovornosti do lokalne skupnosti na inovativnost negativen. Poleg tega nismo zasledili neposrednega in pozitivnega vpliva družbene odgovornosti na poslovno uspešnost in inovacije. Slovenska podjetja naj bi upoštevala globalne pobude, ki podpirajo družbeno odgovornost, ker omogočajo inovacije in razlikovanje od drugih podjetij ter krepijo poslovni uspeh.
Ključne besede: družbena odgovornost, inovativnost, poslovna odličnost, ISO26000, lokalna skupnost, odjemalci, Slovenija, majhna in srednje velika podjetja
Objavljeno: 15.02.2017; Ogledov: 656; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (3,82 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici