1. Lutkovni kotiček v teoriji in praksi : diplomsko deloStaša Vodeb, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Lutkovni kotiček v teoriji in praksi je sestavljeno iz dveh delov. To je teoretični del in praktični del. V teoretičnem delu smo s povzemanjem mnenj različnih avtorjev predstavili spoznanja o otrokovi igri in se posebej osredotočili na dramsko ter sociodramsko igro. Nato pa smo se naravnali na igro z lutko, lutko samo in kakšen vpliv ima na otroka. Navedli smo nekaj načinov, kako jo vključiti v vsakdan otroka in vplivati na njegov celostni razvoj. Na koncu smo predstavili še različne lutkovne tehnike. V praktičnem delu, ki smo ga izvajali v Vrtcu Zreče na enoti Stranice, so sodelovali otroci stari od enega do treh let. Z otroki smo izvedli pet dejavnosti, kjer smo jim približali lutke in njihovo uporabo. V prvi dejavnosti smo jih seznanili lutkovnimi tehnikami in jim lutke pustili za manipuliranje. Naslednje dejavnosti pa so bile predstavitev prstne igre oz. bibarije, pripovedovanje z lutko, igra krajše predstave z lutko in predstavitev gledališča v lončku. Nato pa smo spremljali njihovo igro v lutkovnem kotičku, ki so ga v eni izmed dejavnosti postavili skupaj z otroki. Naša opazovanja smo označili v listi opazovanja in jih analizirali. Ključne besede: lutke, lutkovni kotiček, simbolna igra Objavljeno v DKUM: 13.06.2024; Ogledov: 147; Prenosov: 31 Celotno besedilo (8,54 MB) |
2. Lutke v vrtcu vsak danTatjana Marton, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Lutke v vrtcu vsak dan sta zajeta teoretičen in praktičen del, ki zajema projektno delo v skupini.
V teoretičnem delu smo najprej predstavili vpliv lutke pri razvoju otrok in pomen lutke v lutkovnem kotičku v drugem starostnem obdobju otroka. Pozornost smo usmerili v projektno delo, načrtovanje in izdelavo lutk.
Predstavili smo lutko, ki je bila motivatorka pri izvedbi projekta v vrtcu. Ta lutka je žabec Plavček, ki ima posebno poslanstvo skozi projektno nalogo. Lutka žabca Plavčka predstavlja žabico plavčka, ki izhaja iz naravnega okolja, iz neposredne okolice vrtca, slednji pa se je po tej lepi in zaščiteni žabici tudi poimenoval. Praktično delo z izdelavo lutk iz nestrukturiranih materialov v skupini ima pomembno vlogo pri otrokovem razvoju. Otrok se z izvedbo praktičnega dela izdelave lutke in igre z lutko motivira ter postaja bolj ustvarjalen. Opisali smo, kako izdelujemo lutke iz naravnega materiala, kot je glina, vključili pa smo tudi odpadno embalažo. V projektu smo oživeli lutkovni kotiček, v katerem smo ustvarjali namizno gledališče v škatli, glavno vlogo so dobile lutke, narejene izpod otroških rok.
Namen izvedenega projekta je približati otrokom lutko, vzbuditi veselje do ustvarjanja in igranja z lutkami.
Ob projektnem delu je predstavljeno sodelovanje s starši.
Pridobljene so tudi povratne informacije staršev z otroki, ki so predstavljene v zaključku. Ključne besede: lutka, otrok, lutkovni kotiček, kurikul, motivacija, ustvarjalnost, projektno delo Objavljeno v DKUM: 20.02.2020; Ogledov: 2250; Prenosov: 493 Celotno besedilo (3,73 MB) |
3. Uporaba lutke pri otrokovi simbolni igriTaja Podvinski, 2019, magistrsko delo Opis: V diplomskem delu je v teoretičnem delu s pomočjo strokovne literature predstavljena opredelitev igre. Osredotočimo se na dejavnike kakovostne igre, vlogo odraslih pri igri ter vrste otroške igre. Sledi opredelitev lutk, kjer se osredotočimo na vrste lutk, metode dela z lutko, lutkovni kotiček ter razvoj otroka pri igri z lutko. V diplomskem delu smo uporabili ocenjevalno lestvico, zato se osredotočimo tudi na teorijo o vrstah in tehnikah opazovanja.
Teoretičnemu delu sledi empirični del, kjer so predstavljeni rezultati, ki smo jih dobili iz ocenjevalne lestvice. Z njeno pomočjo smo ugotovili, koliko dni so se otroci igrali z lutkami, kolikokrat na dan in koliko časa so vztrajali, katere vrste lutk so jih pritegnile, socialna interakcija pri igri, tematika igre, komunikacija z lutko, čustva in odnos pri simbolni igri z lutko. Po enem tednu opazovanja smo na temo lutke izvedli usmerjeno dejavnost, s katero smo želeli izvedeti, ali se bodo otroci po njej bolj posluževali lutk. Ključne besede: igra, simbolna igra, lutke, vrste lutk, lutkovni kotiček, razvoj otroka Objavljeno v DKUM: 13.06.2019; Ogledov: 1516; Prenosov: 207 Celotno besedilo (585,65 KB) |
4. VLOGA LUTKE PRI OTROKOVI SIMBOLNI IGRIBranka Šmid, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi z naslovom Vloga lutke pri otrokovi simbolni igri smo se v teoretičnem delu osredotočili na lutke in igro. Uvodoma smo izpostavili pojmovanja in opise različnih avtorjev, kaj lutka je. Poleg tega smo različna pojmovanja in opise iskali v različnih jezikih. Najobsežnejše poglavje teoretičnega dela je namenjeno pregledu različnih vrst lutk, kjer smo se osredotočili predvsem na opis posamezne lutke kot tudi na pomen lutke za predšolskega otroka. Spregovorili smo tudi o uporabi lutke v vrtcu, o lutkovnem kotičku in metodah dela z lutkami. Teoretični del zaključujemo z obsežnejšim poglavjem, kjer smo se osredotočili na igro predšolskih otrok. Opredelili smo pomen igre, ugotavljali, kakšen namen in vpliv ima igra na otroka, ter našteli različne vrste igre, pri čemer smo se podrobneje osredotočili na simbolno igro.
V empiričnem delu diplomske naloge so predstavljeni rezultati raziskave, opravljene na vzorcu 20. strokovnih delavk zaposlenih v Vrtcu Anice Černejeve Celje. V uvodu so nas zanimali splošni podatki anketirank (starost, izobrazba, delovna doba ipd.). Kasneje nas je zanimalo, kako uporabljajo lutkovne kotičke v svojih skupinah, katere vrste lutk imajo otroci na razpolago, po katerih najpogosteje posegajo v samem vzgojnem procesu, ali na igro z lutko vpliva otrokova starost, spol, notranja motivacija. Empirični del diplomske naloge zaključujemo z analizo pridobljenih podatkov in potrditvami zastavljenih hipotez. Ključne besede: predšolski otrok, lutke, lutkovni kotiček, igra, simbolna igra. Objavljeno v DKUM: 27.05.2016; Ogledov: 1893; Prenosov: 244 Celotno besedilo (1,11 MB) |
5. KO PRSTNE LUTKE OŽIVIJOAndreja Majer, 2014, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Ko prstne lutke oživijo je predstavljeno projektno vzgojno delo v oddelku otrok, starih od 5 do 6 let.
V teoretičnem delu projektne diplomske naloge so opisane prstne igre, prstno gledališče, prstne lutke, prstna lutka kot motivacija za učenje deklamacij, pesmi in uprizoritev zgodbe, vpliv lutk na otrokov razvoj ter izdelava lutk in dramatizacija s prstnimi lutkami.
Namen praktičnega dela je bil, da otroke seznanimo s prstnimi igrami in prstnimi lutkami, skupaj z njimi uredimo lutkovni kotiček ter jih skozi spontano igro in vodene dejavnosti popeljemo do izdelave prstnih lutk ter dramatizacije z izdelanimi in kupljenimi prstnimi lutkami.
Projektno delo smo izvedli v Vrtcu Jožice Flander, v enoti Vanček Šarh, v skupini Srn, v oddelku so otroci, ki so stari od 5 do 6 let. Pri projektu smo uporabili zgodbo Frana Levstika z naslovom Kdo je napravil Vidku srajčico in ljudski zgodbi Mojca Pokrajculja ter Volk in trije prašički. Ključne besede: prstne igre, prstne lutke, prstno gledališče, lutkovni kotiček, dramatizacija zgodbe, projektno delo, vrtec Objavljeno v DKUM: 25.09.2014; Ogledov: 3363; Prenosov: 466 Celotno besedilo (3,23 MB) |
6. OTROKOV VSAKDAN Z LUTKO V VRTCUKatja Guzej, 2011, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Otrokov vsakdan z lutko v vrtcu obravnava vlogo in pomen lutke za otroka, igre z lutko, prisotnost lutke v skupini, lutko »soustvarjalko« v vzgoji predšolskega otroka, pri socializaciji, govoru in oblikovanju osebnosti otroka. V teoretičnem delu smo predstavili tudi zgodovino slovenskega lutkarstva, vrste lutk, ki so nam znane, in sceno, ki je prisotna v lutkovnem gledališču.
Empirični del zajema raziskavo, s katero smo želeli raziskati, kakšno mnenje imajo vzgojiteljice o pomenu in vlogi uporabe lutk v vrtcu, kaj lahko z lutko dosežemo na posameznih področjih in pomen lutke pri različnih dejavnostih. S pomočjo anketnih vprašalnikov smo prišli do ugotovitev, da je lutka v vrtcih zastopana v veliki meri, ne samo v skupinah, kjer so otroci drugega starostnega obdobja, ampak tudi v skupinah prvega starostnega obdobja. Podatki so pokazali, da vzgojiteljice dajejo velik poudarek na vključevanje lutke v vsakodnevne aktivnosti, in kar je najpomembnejše, da je lutka med otroci priljubljena. Ključne besede: Lutka, otrok, vzgoja, otroška igra, lutkovna aktivnost, lutkovni kotiček. Objavljeno v DKUM: 02.03.2011; Ogledov: 7114; Prenosov: 1121 Celotno besedilo (1,63 MB) |
7. UPORABA LUTK V PRVEM STAROSTNEM OBDOBJUKatja Rotar, 2010, diplomsko delo Opis: Cilj diplomskega dela Uporaba lutk v prvem starostnem obdobju je bil ugotoviti, kakšno je dejansko stanje uporabe lutk v prvem starostnem obdobju. V teoretičnem delu so na podlagi strokovne literature opredeljeni pomen igre, lutke in lutkovnega kotička, predstavljen otrokov razvoj ob igri z njo in navedeni načini, kako je lahko lutka pomoč vzgojiteljem. V empiričnem delu je kot raziskovani instrument uporabljen anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 50 vzgojiteljic iz vrtcev savinjske in šaleške regije. Z analizo anketnih vprašalnikov so bili ovrednoteni zastavljeni cilji in hipoteze. Ugotovljeno je bilo, da so lutke le delno zastopane v vrtcih, vendar so po mnenju vzgojiteljev kljub temu pomemben vzgojno-didaktični pripomoček. Vzgojiteljice največkrat uporabljajo prstne in ročne lutke in menijo, da v prvem starostnem obdobju pozitivno vplivajo na razvoj otrok na vseh področjih. S pomočjo lutk se bogati njihov besedni zaklad in razvija domišljija. Lutkovni kotiček se v vrtčevskih skupinah pojavlja le občasno, v večini primerov nimajo stalnega lutkovnega kotička, prav tako vzgojitelji lutk z otroki ne izdelujejo pogosto. Vzgojitelji v vrtcih pripravljajo lutkovne predstave za otroke, profesionalne lutkovne predstave pa si več kot polovica nikoli ne ogleda. Delavnice, kjer bi otroci skupaj s starši izdelovali lutke, se pojavljajo le občasno. Ključne besede: predšolska vzgoja, otrok, lutka, igra, pomen lutke, lutkovni kotiček Objavljeno v DKUM: 24.12.2010; Ogledov: 5396; Prenosov: 788 Celotno besedilo (869,30 KB) |
8. LUTKE IN NJIHOVA UPORABA V CELJSKIH VRTCIHSabina Arzenšek, 2009, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Lutke in njihova uporaba v celjskih vrtcih sem predstavila kratko zgodovino lutkovnega gledališča, vrste lutk, predvsem pa sem se v teoretičnem delu osredotočila na pomen lutke za otroka, njeno čarobno moč in uporabnost. Predstavila sem lutko kot vzgojiteljevo pomočnico in lutkovni kotiček v igralnici. V teoretičnem delu je poudarjena vloga in pomen lutke za otroka.
V empiričnem delu sem želela pridobiti podatke o tem, koliko se lutke uporabljajo v vrtcih na celjskem. S pomočjo anketnih vprašalnikov sem tako dobila odgovore na zastavljene cilje in hipoteze. Podatki so pokazali, kolikšna je prisotnost lutkovnih kotičkov po posameznih oddelkih, katere tehnike lutk uporabljajo, koliko in na kakšen način. Na koncu so vzgojiteljice podale še svoje mnenje o lutkovnem kotičku. Ključne besede: Predšolska vzgoja, otrok, lutka, igra, pomen lutke, lutkovni kotiček Objavljeno v DKUM: 23.12.2009; Ogledov: 4605; Prenosov: 841 Celotno besedilo (1,17 MB) |