| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
USTVARJANJE PRAKTIČNIH IN FUNKCIONALNIH PREDMETOV IN IGRA Z NJIMI
Petra Meznarič, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko nalogo bom najprej na kratko predstavila. Sestavljena je iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela, v kateremu so dodane priloge (priprave, besedilo lutkovne igrice, fotografije…). V teoretičnem delu sem na osnovi strokovne literature napisala nekaj misli, definicij o lutkah različnih avtorjev. V nadaljevanju sem predstavila kako pomembna je lutka glede motivacije in razvijanja govora v vzgojno-izobraževalnem procesu. Opisala sem vse vrste lutk. Velik poudarek je na lutkah na palici, saj sem v vrtcu z otroci izvedla nastop, kjer smo izdelovali lutke na palici (lutka evropejka, masai, indijanka in gejša). Predstavila sem tudi otroško igro, naštela in natančneje opisala vrste otroških iger, prav tako sem na kratko napisala nekaj o ustvarjalnosti in kakšna naj bi bila ustvarjalna oseba. V vrtcu sem z otroki izvedla konstrukcijsko nalogo, ki sem jo v teoretičnem delu tudi opisala. Pozornost sem posvetila tudi delovni in projektni nalogi. Navedla sem gradivo, ki smo ga uporabili pri izdelavi lutk ter opisala postopke uporabljenega gradiva. Pri praktičnem delu smo izdelovali lutke na palici. Otroci so imeli na voljo štiri različne lutke. Tema je bila rase sveta, zato so lutke predstavljale različne rase. Predstavila sem jim osnovne rase: bela, črna, rumena in rdeča. Uporabila sem gradiva, ki so otroku prijazna. Material, ki sem ga uporabila za izdelavo lutk, se imenuje moosgumi. Nastop sem izvedla v starejši starostni skupini od pet do šest let. V empiričnem delu sem predstavila namen raziskave, cilje, ki sem si jih zadala, način zbiranja in obdelavo podatkov. Hipoteze, ki sem si jih postavila, sem v celoti potrdila, prikazala sem jih tabelarično in grafično ter jih hkrati komentirala.
Ključne besede: lutke, ustvarjanje, moosgumi, lutkovna igra, praktični in funkcionalni predmeti.
Objavljeno: 10.03.2010; Ogledov: 2504; Prenosov: 342
.pdf Celotno besedilo (7,68 MB)

2.
GLASBENA PRAVLJICA
Mateja Komljen, 2010, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomskem delu je obravnavana glasbena pravljica. Predstavljeni so teoretična pojmovanja, podrobnejša opredelitev ter različne definicije glasbene pravljice. Namen je bil nakazati prisotnost, motiviranost in uporabo glasbene pravljice v osnovni šoli in vrtcu ter razlike med učitelji in vzgojitelji glede na delovno dobo. Opredeljene in interpretirane so empirične ugotovitve vključevanja glasbene pravljice v vzgojno-izobraževalni proces. Ugotovljene so nekatere pričakovane razlike pri vključevanju otrok v glasbeno pravljico. Vzgojitelji bolj posegajo po že znanih glasbenih pravljicah in jih večkrat popestrijo z različnimi rekviziti. Učitelji pa jih pogosteje sami oblikujejo, vendar nekoliko manj popestrijo. Ponujene so tudi rešitve pri zmanjšanju teh razlik.
Ključne besede: Ključne besede: glasbena pravljica, pravljica, dramatizacija, lutkovna igra, glasbena vzgoja, glasba
Objavljeno: 07.04.2010; Ogledov: 7332; Prenosov: 1706
.pdf Celotno besedilo (792,79 KB)

3.
IGRAJMO SE GLEDALIŠČE V VRTCU
Maja Stopar, 2010, diplomsko delo

Opis: Na podlagi strokovne literature so v teoretičnem delu diplomske naloge opredeljene vsebine o otroški, gledališki igri z njeno usmeritvijo na lutkovno in dramsko igro ter njeni vpetosti v ostala vzgojno-izobraževalna področja po Kurikulu za vrtce. Ta del kot celota nudi vpogled tako v neusmerjeno, spontano otroško igro kot tudi nekoliko kompleksnejšo otroško igro gledališča, ki zastopa področje gledališke umetnosti in se uresničuje s sodelovalno naravnanostjo vseh otrok ob ustreznem pedagoškem vodenju. S praktičnim delom sem želela otroke z določeno umetniško zaposlitvijo pripeljati do spoznavanja posameznih umetniških elementov, njihovega logičnega povezovanja v otroški miselni koncept in do igre gledališča. Šlo je za pridobivanje popolnoma vzgojne izkušnje vsakega otroka pri igranju in doživljanju zgodbe, ki je bila »rdeča nit« našega projektnega dela. V tem delu sem nazorno predstavila načrtovanje, ki obsega deset priprav, pa tudi izvedbo projektne naloge, ki je razvidna z opisi evalvacij ob koncu omenjenih priprav in z dodanim slikovnim gradivom. Projektno nalogo sem izpeljala v dveh oddelkih, in sicer 2- do 5-letnih otrok Vrtca Trebnje. Celotna projektna naloga je izvirala iz literarne predloge Mali medo. V eni skupini je bila uresničena z dramsko igro, v drugi skupini pa z lutkovno igro; časovno je obsegala obdobje dveh tednov. Namen celovitosti projektne naloge je bil dosežen. Otroci so lahkotno »vsrkali« vsebino zgodbe, ki je bila predstavljena z uporabo lutk, te pa so absolutno požele veliko zanimanja. V postopku nastajanja gledališča in njegovem igranju so se sproščeno praktično udejstvovali, pri tem pa na igriv način odkrivali svoje sposobnosti ter razvijali sebe, svojo izraznost in vsebine poglobljeno doživljali.
Ključne besede: predšolska vzgoja, otrok, otroška igra, gledališka umetnost, lutkovna igra, dramska igra, lutka, projekt, medpodročne povezave
Objavljeno: 17.05.2010; Ogledov: 6927; Prenosov: 1252
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

4.
PLOSKE LUTKE IZ PRIJAZNIH GRADIV V OKVIRU PRIKRITEGA KURIKULA
Simona Slavinec, 2010, diplomsko delo

Opis: Otroke navdušujejo najrazličnejše dejavnosti in področja, kar izražajo preko iger in samega pripovedovanja. Navdušujejo pa jih tudi novi, neznani materiali, ki so prijetni na pogled in na dotik. Če pa jih lahko uporabimo celo za tehnično dejavnost, ki v okviru prikritega kurikula povezuje mnoga področja, pa ima to še poseben interakcijski pomen, ki pomeni tudi učenje predšolskega otroka. In prav projektno delo je tisto, ki si ga otroci zelo želijo, se z njim bogatijo, razvijajo, ustvarjalno izražajo in z velikim ponosom naredijo izdelek, ki ga strnejo v skupno igralno dejavnost — lutkovno predstavo. Dejavnosti v vrtcu povezujemo z naravo in jih bogatimo s številnimi pravljicami o živalih, pesmicami in interakcijskimi igrami. Zelo velik poudarek dajemo na varstvo narave, kot je mirno, nemoteče opazovanje ptic in hoja po gozdnih označenih poteh brez puščanja sledi. Otroke v predšolskem obdobju narava navdušuje. To se izraža tudi v številnih pogovorih in vedno bolj ustvarjalnih igrah, tudi pri upodabljanju motiva ptic. Prikriti kurikul pri tem daje mnogotere možnosti in uresničuje področja, ki jih pozna tudi obvezni kurikul. V okviru ustvarjalnosti vzgojiteljice in otrok lahko pride do izraza tehnična ustvarjalnost, ki se lahko izkazuje v povezanosti z drugimi možnostmi. Tako se je tudi v našem ustvarjalnem kotičku porodila ideja, da bi lahko motiv ptice postal praktično uporaben. Moje diplomsko delo temelji tehnični ustvarjalnosti predšolskih otrok druge starostne skupine v okviru prikritega kurikula. Poudarek je na izdelavi takšnih izdelkov, ki jih lahko uporabljamo za igralno dejavnost in jih lahko imenujemo tudi lutke na palici. Dejavnost je potekala po načinu projektnega dela, ki je skladna s teoretičnimi osnovami. Povezana je tudi z oblikovanjem scene in z igro vlog ob izdelanih primerkih. Teoretični del zajema kurikul — prikriti kurikul, opisuje otrokove razvojne značilnosti drugega starostnega obdobja, oblike iger, in pomen igre za otrokov razvoj. Opisano je projektno delo v okviru prikritega kurikula, vrste lutk, izdelava lutk, prijazno gradivo — material za izdelavo in odrski prostor — scena. V tem delu je tudi podrobno opisano projektno delo, tipi, karakteristike in posebnosti. V empiričnem delu je opravljena raziskava, ki vsebuje rezultate obdelave podatkov z interpretacijami in sklepne misli. Projektna naloga in njen potek je bila dobro načrtovana, izvajana v skladu z metodo triagulacije, pridobljeni rezultati pa so korektno prikazani tudi v fotozapisu. Hipoteze so bile potrjene in s tem smotrnost takšnega dela v praksi predšolske vzgoje v okviru prikritega kurikula. Otroci so ob ustrezni motivaciji pri projektnem delu uživali, bili so spretni, varčni, radi so sodelovali, si pomagali. Projektna naloga je potrdila, da otroci radi ustvarjajo z prijaznim in neznanim gradivom, ter z ustvarjanjem in ustvarjenim večajo svoje zmožnosti govornih sposobnosti in igro vlog.
Ključne besede: projektno delo, prikriti kurikul, moosgumi, motivacija, izdelek, projekt, lutka, lutkovna igra
Objavljeno: 07.07.2010; Ogledov: 3238; Prenosov: 337
.pdf Celotno besedilo (3,70 MB)

5.
IGRAJMO SE LUTKOVNO GLEDALIŠČE - PRIPRAVA LUTKOVNE PREDSTAVE S PLOSKIMI LUTKAMI V VRTCU
Melita Levak, 2010, diplomsko delo

Opis: Teoreticni del diplomskega dela zajema na podlagi strokovne literature opisano lutkovno gledališce s svojimi znacilnimi lastnostmi. Navedene so komponente, ki so potrebne, da lutkovna predstava nastane. Ker so lutke pomembne pri delu z otroki v vrtcu na vec podrocjih, je v nadaljevanju predstavljen pedagoški pomen lutk ter nacini njihove uporabe v vrtcu pri doseganju kurikularnih ciljev. Otroci se z lutkami radi igrajo, zato je teoreticnemu delu dodano tudi poglavje o otroški igri in njenem pomenu za razvoj otrok. Pri igri z lutkami pa si otroci razvijajo tudi svojo ustvarjalnost. V prakticnem delu je opisana izvedba lutkovnega projekta. Projektno delo v vrtcu pa ima svoje znacilnosti in zakonitosti, ki so prav tako opredeljene v teoreticnem delu. Namen lutkovnega projekta je bila priprava lutkovne predstave z otroki v vrtcu. Predstavljen je celoten potek dela, cilji, ki smo jih z dejavnostmi dosegali, in vrednotenje po koncanem delu. Dodane so tudi priprave za vse potrebne segmente projekta in fotografije, ki so nastale pri izvajanju lutkovnih dejavnosti v vrtcu.
Ključne besede: lutkovno gledališce, lutka, otrok, igra, ustvarjalnost, projektno delo, lutkovna predstava.
Objavljeno: 11.10.2010; Ogledov: 5520; Prenosov: 929
.pdf Celotno besedilo (577,04 KB)

6.
OTROKOV VSAKDAN Z LUTKO V VRTCU
Katja Guzej, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Otrokov vsakdan z lutko v vrtcu obravnava vlogo in pomen lutke za otroka, igre z lutko, prisotnost lutke v skupini, lutko »soustvarjalko« v vzgoji predšolskega otroka, pri socializaciji, govoru in oblikovanju osebnosti otroka. V teoretičnem delu smo predstavili tudi zgodovino slovenskega lutkarstva, vrste lutk, ki so nam znane, in sceno, ki je prisotna v lutkovnem gledališču. Empirični del zajema raziskavo, s katero smo želeli raziskati, kakšno mnenje imajo vzgojiteljice o pomenu in vlogi uporabe lutk v vrtcu, kaj lahko z lutko dosežemo na posameznih področjih in pomen lutke pri različnih dejavnostih. S pomočjo anketnih vprašalnikov smo prišli do ugotovitev, da je lutka v vrtcih zastopana v veliki meri, ne samo v skupinah, kjer so otroci drugega starostnega obdobja, ampak tudi v skupinah prvega starostnega obdobja. Podatki so pokazali, da vzgojiteljice dajejo velik poudarek na vključevanje lutke v vsakodnevne aktivnosti, in kar je najpomembnejše, da je lutka med otroci priljubljena.
Ključne besede: Lutka, otrok, vzgoja, otroška igra, lutkovna aktivnost, lutkovni kotiček.
Objavljeno: 02.03.2011; Ogledov: 5766; Prenosov: 991
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

7.
IZVEDBA LUTKOVNE IGRE S PRSTNIMI LUTKAMI
Tjaša Intihar, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Izvedba lutkovne igre s prstnimi lutkami je predstavljeno projektno vzgojno delo v vrtcu z otroki, starimi od 4 do 5 let. V teoretičnem delu diplomske naloge je na podlagi strokovne literature je opisana otroška igra; simbolna igra in dramska igra. Pojasnjen je pojem lutke, predstavljene so različne lutkovne tehnike in različni načini uporabe lutk v vrtcu. Nekoliko podrobneje so predstavljene prstne lutke, saj se le-te v gledališčih in literaturi redkeje pojavljajo. V nadaljevanju so podrobneje predstavljene prstne igre s primeri najbolj priljubljenih prstnih iger na Slovenskem. Namen praktičnega dela je bil, da otroke seznanimo z lutkovno tehniko, ki se redkeje pojavlja. To so prstne lutke. Prvi teden izvajanja projektnega dela smo se osredotočili na spoznavanje prstkov in iger z njimi. Igrali smo prstne igre in izštevanke. Drugi teden izvajanja projektnega dela smo izbrali zgodbo, izdelali lutke in sceno, ter izvedli lutkovno igro s prstnimi lutkami, s katero smo se predstavili ostalim oddelkom v vrtcu.
Ključne besede: simbolna igra, dramska igra, lutke, različni načini uporabe lutk v vrtcu, prstne lutke, prstne igre, projektno vzgojno delo, lutkovna igra.
Objavljeno: 27.02.2012; Ogledov: 3263; Prenosov: 650
.pdf Celotno besedilo (7,97 MB)

8.
PROJEKT LUTKOVNA PREDSTAVA KOT METODA ZA PREVERJANJE KVALITETE RECEPCIJE PRI OTROCIH V PREDOPERATIVNEM OBDOBJU OSEBNOSTNEGA RAZVOJA
Sara Puntar, 2012, diplomsko delo

Opis: Učitelji v osnovnih šolah si prizadevajo k vse večji aktivnosti učencev v vzgojno- izobraževalnem procesu. To jim omogočajo sodobnejši pristopi k poučevanju, kjer so večji del aktivni učenci, učitelj pa jih na poti do cilja le usmerja. Poudarek je na učenčevem predznanju, na njegovih dosedanjih izkušnjah, na katerih gradi in prihaja do novih spoznanj. Znanje, ki ga učenec pridobi preko lastne aktivnosti, je tako bolj razumljivo, učinkovito in trajnejše. K večji kvaliteti pouka lahko pripomore tudi vsestranska uporaba lutke, saj jo je mogoče vključiti v vse faze učnega procesa. Z njeno uporabo pa je tesno povezana simbolna igra, ki je najbolj tipična igra otrok v predoperativnem obdobju in v kateri se prepletajo kognitivni, sociokognitivni, socialni, jezikovni in kulturološki pogledi na otrokov razvoj. V diplomski nalogi opisujem primer projektnega dela pri književni vzgoji- LUTKOVNO PREDSTAVO, v kateri so otroci glavni načrtovalci in izvajalci projekta, vse od začetne pa do končne faze procesa. Učitelju/vzgojitelju kot dobremu opazovalcu in poslušalcu, lahko tak projekt služi tudi kot metoda za preverjanje kvalitete recepcije literarnega besedila. Tako lahko na koncu ugotovi, ali je otrokovo/učenčevo aktivno vključevanje v proces doseglo svoj namen oz. kaj lahko spremeni ali izboljša, da bo otrokovo/učenčevo novo znanje še učinkovitejše in trajnejše.
Ključne besede: lutka, simbolna igra, književna vzgoja, projektno delo, lutkovna predstava
Objavljeno: 23.05.2012; Ogledov: 1812; Prenosov: 163
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

9.
IZVEDBA LUTKOVNE IGRE Z ROČNIMI LUTKAMI
Petra Venguš, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Izvedba lutkovne igre z ročnimi lutkami je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Teoretični del zajema lutke kot uporabno sredstvo za vsak dan pri oblikovanju mladega človeka, predstavljen je namen uporabe lutke s strani vzgojitelja ali otroka. Predstavili smo, kako lahko uporabljamo lutke pri drugačnih otrocih. Ta del zajema kratek opis lutk in njihov značaj. Pri otroku vse poteka preko igre, zato smo opredelili simbolno igro. Predstavili smo tudi, kako si zastaviti cilje s strani vzgojitelja na področju igre oziroma dejavnosti z lutkami. Praktični del smo izvajali v vrtcu v skupini otrok drugega starostnega obdobja. Naš namen je bil otroke popeljati v svet lutk in veselja z njimi. Otroci so spoznali lutke in se rokovali z njimi, jih izdelovali, pripravili vse, kar je potrebno za lutkovno igro. Kot zaključek so lutkovno igro izvedli in jo predstavili mlajšim otrokom iz vrtca in se z njo predstavili na zaključni prireditvi. Končni rezultat je lutkovna igra, čeprav smo večji poudarek dali na sam potek projekta, ki je potekal samostojno s strani otrok.
Ključne besede: lutke, lutka pri oblikovanju mladega človeka, lutka in drugačni otroci, značilnosti lutk, ročne lutke, lutkovna igra, projektno vzgojno delo
Objavljeno: 16.07.2012; Ogledov: 2059; Prenosov: 316
.pdf Celotno besedilo (3,31 MB)

10.
OD SPONTANE IGRE DO GLEDALIŠČA
Tamara Šket, 2013, diplomsko delo

Opis: Teoretični del diplomskega dela zajema na podlagi strokovne literature, knjig, člankov, revij in internetnih virov opis otroške spontane igre in gledališke igre. Vsebuje tudi sestavine, ki so potrebne za nastanek lutkovne predstave. V nadaljevanju je predstavljen otrokov razvoj ob igri z lutko ter komunikacija v gledališki in lutkovni dejavnosti. Opisali smo tudi vlogo vzgojitelja v lutkovnem procesu. Namen praktičnega dela je bila izvedba gledaliških uric v vrtcu, v skupini 2. starostnega obdobja. V tem delu diplomske naloge smo nazorno prikazali potek vzgojno-izobraževalnega procesa za lutkovno predstavo Kje je krtek?. Dodanih je devet priprav za izvajanje lutkovne dejavnosti. Priprave vsebujejo natančno zastavljene cilje, potek dela ter evalvacijo. Ob izvajanju dejavnosti v vrtcu Šmarje pri Jelšah, na enoti Sveti Štefan, je nastalo nekaj slikovnega materiala, ki smo ga dodali v diplomsko delo. Gledališke urice smo v vrtcu izvajali 14 dni. Med izvajanjem projekta smo otroke spodbujali, vodili in jim nudili pomoč pri izvajanju dejavnosti. Otroci so z zanimanjem sodelovali v lutkovni dejavnosti. Z izvedbo projektnega dela smo zadovoljni, saj smo dosegli svoj namen.
Ključne besede: Spontana igra, gledališka igra, otrok, lutkovna predstava, lutka, projekt, gledališke urice, lutkovna dejavnost.
Objavljeno: 08.10.2013; Ogledov: 1506; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici