| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 102
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Lutka pri premagovanju ločenosti od staršev : diplomsko delo
Jerneja Hafner, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom "Lutka pri premagovanju ločenosti od staršev" raziskuje vlogo lutk v otrokovem življenju, posebej v vrtcu, kjer pomagajo otrokom pri čustvenih in socialnih izzivih. V teoretičnem delu smo se osredotočili na pomembnost lutk v vrtcu, s poudarkom na ročnih lutkah in lutki ljubljenki skupine. Raziskali smo tudi navezanost na starše ter vlogo lutke pri ločitvi otrok od staršev. V praktičnem delu smo izvedli projekt z lutko ljubljenko skupine, ki je vključeval sedem načrtovanih dejavnosti. Otroci so sodelovali pri izdelavi lutke, ki je postala stalna spremljevalka v vrtcu. Lutka je otroke spremljala tudi domov, kar je krepilo njihovo povezanost. Lutka je postala zaupnica in motivatorka, kar je pozitivno vplivalo na otroke in njihovo doživljanje. Poseben poudarek je bil na dejavnosti, ko je večina otrok prvič prenočila brez staršev, pri čemer je lutka igrala ključno vlogo pri nudenju čustvene podpore.
Ključne besede: lutka ljubljenka skupine, ročna lutka, ločenost od staršev, projekt
Objavljeno v DKUM: 16.08.2024; Ogledov: 131; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (6,09 MB)

2.
Vloga lutke pri spodbujanju emocionalnega razvoja predšolskega otroka : diplomsko delo
Nika Rožencvet, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Vloga lutke pri spodbujanju emocionalnega razvoja predšolskega otroka je razdeljeno na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo na splošno opredelili pomen lutke in njeno povezavo s čustvi. Opisali smo sestavo čustev in podrobno proučili emocionalni razvoj otroka ter povezavo lutke z emocionalnim razvojem otroka. Prav tako smo opisali vlogo lutke pri razvoju otrokove: domišljije, samopodobe, komunikacije, empatije, ustvarjalnosti in intelektualnosti ter vzgojiteljevo uporabo lutke v vrtcu. Dotaknili smo se tudi, kakšni sta moč lutke in njena uporaba kot motivacijsko in terapevtsko sredstvo. Teoretični del smo zaključili s poglavjem, v katerem smo opredelili vlogo vzgojitelja pri emocionalnem razvoju otroka. V praktičnem delu smo izvedli dejavnosti z ročno lutko Smeško. Izvedli smo pet dejavnosti, pri katerih smo s pomočjo lutke spoznali enostavna in sestavljena čustva ter njihovo izražanje. Z gledališko lutkovnimi dejavnostmi so otroci spoznali enostavna čustva veselje, jezo, žalost in strah ter sestavljeno čustvo ljubezen. Spoznali so, kako lahko premagajo strah in jezo ter ju izrazijo na sprejemljiv način. Pri tem smo opazovali, kakšno vlogo in vpliv je imela lutka pri spodbujanju emocionalnega razvoja otroka. Ugotovili smo, da je lutka pomemben pripomoček, s katerim otrokom na njim prijeten in zanimiv način približamo razumevanje, poimenovanje in izražanje čustev.
Ključne besede: čustva, emocionalni razvoj otroka, lutka
Objavljeno v DKUM: 14.06.2024; Ogledov: 195; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (4,62 MB)

3.
Zdravilne rastline škrata Zdravilka : diplomsko delo
Lana Lašič, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preko lutke škrata Zdravilka spoznavali zdravilne rastline. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Teoretični del je zapisan na podlagi strokovne literature. V njem smo opredelili, kaj je lutka, lutkovne tehnike, vlogo lutke, lutke v prvem razredu osnovne šole, lutko v korelaciji s področjem narave ter zdravilne rastline. Osredotočili smo se na pet izbranih zdravilnih rastlin, ki smo jih uporabili pri praktičnem delu diplomskega dela. Praktični del vključuje načrtovanje, izvedbo in evalvacijo projekta. Projekt je sestavljen iz priprav za dejavnosti, ki smo jih opravljali z otroki prvega razreda osnovne šole. Priprave vključujejo različne aktivnosti, ki jih otroci izvedejo s pomočjo lutke škrata Zdravilka. Cilj diplomskega dela je otrokom predstaviti zdravilne rastline na zanimiv in raznovrsten način z različnimi lutkovnimi dejavnostmi.
Ključne besede: lutka, lutkovne dejavnosti, narava, škrat Zdravilko, zdravilne rastline
Objavljeno v DKUM: 04.06.2024; Ogledov: 145; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (9,36 MB)

4.
Različni plesi sveta, ki jih otroci spoznavajo s pomočjo ročne lutke : diplomsko delo
Ana Skok, 2023, diplomsko delo

Opis: Umetnost v predšolskem obdobju pomembno vpliva na otrokov celostni razvoj. Ko otrok pleše ob glasbi, spontano izraža svoja doživljanja ter razvija ustvarjalnost in gibalne sposobnosti. Skozi lutko pa nam otrok sporoča svoje stiske, veselje in znanje, saj mu takšno izražanje omogoča bogatenje njegovega čustvenega in socialnega potenciala. Zato smo v diplomskem delu želeli raziskati možnosti priprave in načrtovanja plesnih dejavnosti, kjer se bodo predšolski otroci s pomočjo ročne lutke seznanili z različnimi plesi sveta. Uporabili smo glasbo iz različnih držav sveta, lutka pa je služila kot pripomoček za motivacijo otrok pri plesu in dejavnostih v različnih kotičkih. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo opredelili ples v splošnem smislu, ples v predšolskem obdobju ter vlogo in pomen ročne lutke v vrtcu, na koncu pa smo se posvetili še načrtovanju plesnih dejavnosti v vrtcu. V praktičnem delu smo predstavili osem plesnih dejavnosti, od katerih smo štiri izvedli v vrtcu Mengeš v skupini predšolskih otrok, starih med pet in šest let. V plesne dejavnosti smo vključili lutko, ki je otroke spremljala med spoznavanjem različnih plesov sveta in v ustvarjalnih kotičkih. Na zastavljena raziskovalna vprašanja smo odgovorili na podlagi opazovanj in evalvacij vzgojnega procesa. Ugotovili smo, da so otroci s pomočjo ročne lutke različne kulture in plese sveta spoznavali kakovostno, nazorno in na njim dojemljiv način. Prek plesnih dejavnostih so se učili gibalnih motivov in povezovanja ritma z glasbo. Poleg tega pa so hkrati razvijali še ustvarjalne in izrazne sposobnosti ter se učili sodelovanja in strpnosti.
Ključne besede: ples, lutka, različne kulture, gibi, predšolski otroci
Objavljeno v DKUM: 12.12.2023; Ogledov: 596; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (3,63 MB)

5.
Uporaba različnih metod dela z lutkami v vrtcu : diplomsko delo
Tatjana Grosek, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Uporaba različnih metod dela z lutkami v vrtcu zajema teoretični in praktični del, v katerem so preizkušene metode dela z lutko v vrtcu. V teoretičnem delu smo najprej predstavili različne teorije in vrste lutk. Osredotočili smo se tudi na metode dela z lutko, vpliv lutke na razvoj otroka in kaj početi z lutko v vrtcu, oziroma zakaj je njena uporaba pomembna. Sledijo tri poglavja, kjer predstavimo namen in cilje diplomske naloge ter metodologijo, kateri sledi praktični del. V praktičnem delu smo s pomočjo priprav preizkusili metode dela z lutko. Rdeča nit je bila lutka Gaja, ki je s svojimi sporočili otroke vodila skozi celotne dejavnosti diplomske naloge. Z Gajo so tako otroci spoznali še druge tehnike lutk, njihovo izdelavo in lutkovno predstavo.
Ključne besede: otrok, lutka, ustvarjalnost, metode dela z lutko
Objavljeno v DKUM: 12.12.2023; Ogledov: 550; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (3,50 MB)

6.
Uporaba odpadnega materiala za izdelavo različnih vrst lutk v vrtcu : diplomsko delo
Kaja Pešec, 2023, diplomsko delo

Opis: Pričujoče diplomsko delo je osredotočeno na uporabo odpadnega materiala za izdelavo različnih vrst lutk v vrtcu. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Teoretični del vsebuje pregled obstoječe literature, kjer je bila uporabljena deskriptivna metoda. Praktični del vključuje načrtovanje, izvedbo in evalvacija projekta. Projekt je bil izveden v vrtcu z otroki, starimi od treh let naprej. Projekt je sestavljen iz več priprav dejavnosti, ki vključujejo pripovedovanje različnih zgodb na okoljevarstveno tematiko, predstavitev posameznih vrst lutk, izdelavo posameznih vrst lutk v skladu s posameznimi zgodbami in igro z izdelanimi lutkami. Cilj diplomskega dela je otrokom predstaviti odpadni material kot dober material za izdelavo različnih vrst lutk in jim omogočiti igro in animacijo lutk v lutkovnem kotičku. Zastavljeni cilji so bili uresničeni s pomočjo načrtovanja in izvedbe projekta z otroki, ki so iz odpadnega materiala izdelali lutke različnih vrst in se preizkusili v animaciji.
Ključne besede: izdelava lutk, lutka, odpadni material, predšolski otrok, reciklaža
Objavljeno v DKUM: 25.08.2023; Ogledov: 563; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (1,97 MB)

7.
Mimična lutka kot motivacijska lutka : diplomsko delo
Tjaša Borec, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Mimična lutka kot motivacijska lutka smo se osredotočali na motivacijo z mimičnimi lutkami v povezavi z dejavnostmi z različnih kurikularnih področij. V teoretičnem delu smo sprva predstavili lutko, nato pa nadaljevali s predstavitvijo mimičnih lutk in metod dela z lutkami. Predstavili smo magičnost lutke in kurikulum, vpliv lutke na otroka, vzgojiteljevo nalogo pri delu z lutkami ter načine za spodbujanje motivacije v vrtcu. Mimična lutka je tehnika, s pomočjo katere animator lutko vodi od spodaj navzgor. Pri mimičnih lutkah je ključnega pomembna glava lutke, zato moramo mimično lutko pri igranju držati v višini glave. Poznamo več vrst mimičnih lutk, ki jih lahko uporabljamo za različne namene, v tej nalogi se podrobneje osredotočamo na motivacijo s pomočjo lutke. Nalogo začenjamo s teoretičnimi poglavji, ki jim sledijo dodatna tri poglavja, v katerih so predstavljeni cilji diplomskega dela, metodologija dela ter praktični del. V praktičnem delu naloge so zapisane priprave dejavnosti za vsako kurikularno področje v povezavi z lutkami. Vsaka priprava je podrobno opisana in opremljena z analizo načinov spodbujanja verbalnega izražanja pri posamičnih dejavnostih. Z uporabo mimične lutke smo dosegli, da so se otroci z njeno pomočjo sprostili, se med seboj še bolj povezali, hkrati pa skozi lutkovne dejavnosti izrazito razvijali verbalno izražanje.
Ključne besede: mimična lutka, motivacija, vrtec, otrok, kurikularna področja
Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 482; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (5,43 MB)

8.
Odpravljanje govorno-jezikovnih motenj s pomočjo Gingo-Talk lutke : magistrsko delo
Maruša Kolar, 2023, magistrsko delo

Opis: Pri učencih v šolah s prilagojenim programom pogosto ugotavljamo težje govorno-jezikovne motnje, ki pomembno vplivajo na njihovo sporazumevanje in učenje. Za zmanjševanje in odpravljanje teh motenj mora učitelj pri pouku uporabljati čim več različnih didaktičnih pripomočkov, med katerimi so tudi lutke. V Sloveniji sta specialistka logopedije in specialna pedagoginja nedavno razvili Gingo Talk lutko. V kombinaciji s slikovnimi karticami Vem – povem smo želeli preizkusiti njeno učinkovitost pri izboljšanju pozornosti, učenju velikih tiskanih črk, prepoznavanju prvega in zadnjega glasu v besedah in pri zlogovanju. Raziskava je potekala v šolskem letu 2020/2021, od novembra 2020 do aprila 2021. Zaradi epidemije COVID-19 je pouk na daljavo potekal od 23. oktobra 2020 do 4. januarja 2021, v razredu se je nadaljeval od 5. januarja 2021. V času pouka na daljavo so imeli učenci 96 ur pouka slovenskega jezika (štirikrat tedensko), učenje črk, izgovorjavo glasov in zlogovanje pa smo izvajali dvakrat tedensko. V raziskavo je bilo vključenih pet učencev tretjega razreda  štirje učenci z zmernimi in en učenec s težjimi govorno-jezikovnimi motnjami. Rezultati raziskave so pri vseh učencih pokazali izrazit napredek pri poznavanju velikih tiskanih črk, pri zlogovanju ter zavedanju prvega in zadnjega glasu v besedi, kar vse so pogoji za boljši govor in opismenjevanje. Pri pouku na daljavo smo z uporabo lutke dosegli večjo pozornost in boljšo koncentracijo učencev, kar so nam potrdili tudi njihovi starši, ki so se morali zaradi uporabe računalnika aktivno vključevati v šolsko delo. Zaradi vseh pozitivnih učinkov, ki smo jih dosegli z uporabo Gingo Talk lutke, jo priporočamo kot didaktično sredstvo pri učenju slovenskega jezika. 
Ključne besede: Gingo Talk lutka, govorno-jezikovne motnje, učenci s posebnimi potrebami.
Objavljeno v DKUM: 07.04.2023; Ogledov: 1010; Prenosov: 231
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

9.
Pripovedovanje z različnimi lutkami : diplomsko delo
Anamarija Ozmec, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Pripovedovanje z različnimi vrstami lutk je predstavljeno pripovedovanje z lutkami in kako prek tega vpeljati lutkovno-gledališko vzgojo v skupino. Predstavljen je pomen pripovedovanja in lutke za otroka. V praktičnem delu pa je predstavljen projekt pripovedovanja z lutkami, ki smo ga izvedli s skupino sedemnajstih otrok, starih od štiri do pet let. Opisane so dejavnosti, ki smo jih izvajali z otroki, z vsemi prilogami, ki lahko služijo kot pomoč pri izvajanju dejavnosti. Cilj diplomskega dela je prikazati, kako prek pripovedovanja z različnimi lutkami in prek različnih improviziranih dejavnosti otroke seznaniti z lutkami in lutkovno-gledališko vzgojo. Zadane cilje smo dosegli na osnovi dobro načrtovanih priprav dejavnosti z otroki. Otroci so skozi spoznavanje različnih lutkovnih tehnik oblikovali svoje lutke, ki so se jih naučili animirati in skozi njih komunicirati.
Ključne besede: pripovedovanje, lutka, otrok
Objavljeno v DKUM: 23.12.2022; Ogledov: 888; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (3,34 MB)

10.
Motiviranje otrok z lutko : magistrsko delo
Vesna Kovač, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Motiviranje otrok z lutko je lutka predstavljena kot izhodišče za rutinske dejavnosti v vrtcu. Služila je pri motiviranju otrok za večje zanimanje za prehranjevanje, počitek, prihod v vrtec in ostajanje v vrtcu. Tovrstne dejavnosti omogočajo predšolskemu otroku pridobivanje občutka za red in navajanje nanj, poleg tega pa je otrokom všeč, če poznajo zaporedje in potek rutinskih dejavnosti. V teoretičnem delu diplomske naloge je lutka predstavljena kot sredstvo za motivacijo otrok, ki spodbuja otroke k lastni aktivnosti. Naveden je pomen motiviranja z lutko kot uspešne metode posredovanja novih vsebin in sredstva za doseganje ciljev v vzgojno-izobraževalnem delu. Cilji so bili pridobivanje teoretičnega znanja s področja rutinskih dejavnosti v vrtcu, ter posredovanje pravil in novih veščin skozi motivacijo z lutko. Lutka je motivacijsko sredstvo, s pomočjo katerega otroci še bolj raziskujejo in pridobivajo voljo in veselje za aktivnosti pri rutinskih dejavnostih. V praktičnem delu je predstavljeno delo z lutko in dejavnosti, izvedene s pomočjo lutke – ljubljenke skupine. Rezultati praktičnega dela z lutko kažejo, da se otroci skozi ta proces pri rutinskih dejavnostih bili bolj motivirani ter da jim je lutka nudila večjo varnost. Vzgojiteljeva naloga je spodbujanje in pripravljanje otrok na to, da v vrtec prihajajo sproščeni, nasmejani in predvsem dobre volje.
Ključne besede: lutka – ljubljenka skupine, rutinske dejavnosti, motivacija otrok, vrtec, predšolski otroci.
Objavljeno v DKUM: 28.07.2022; Ogledov: 725; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (2,76 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici