SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 78
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Avignonske gospodične: Lutke po Picassovi predlogi
Maša Kolšek, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom »Avignonske gospodične: Lutke po Picassovi predlogi« je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela, pri čemer je praktični del vsebinsko vezan na teoretični del diplomskega dela. V obdobju kubizma je značilno, da so umetniki forme razčlenjevali na temeljna geometrijska telesa, kot so valj, stožec in krogla. Razstavljanje teles je spremljala ploskovitost in predstavljanje teles z različnih zornih kotov. Telesa so na slikah upodabljali tako, da so bile geometrijske oblike jasno vidne. Vidni so bili tudi tisti deli teles, ki jih iz gledanega zornega kota niso videli in vendar so vedeli, da so tam. Razlog, da sem se odločila za to diplomsko nalogo je v tem, da me je vedno zanimalo, kakšni bi bili ti predmeti ali figure, če bi jih iz slike upodobila nazaj v prostor. Upodobila bi jih v stilu kubizma in z vsemi lastnostmi, ki jih kubizem ima. Namen tega diplomskega dela je raziskati kubizem in lutke ter ustvariti lutke po Picassovi sliki. Vse to bom povezala s svojimi likovnimi rešitvami.
Ključne besede: LUTKE, LUTKARSTVO, PLOSKA LUTKA, MARIONETA, KUBIZEM, PICASSO, AVIGNONSKE GOSPODIČNE
Objavljeno: 09.03.2009; Ogledov: 3411; Prenosov: 689
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

2.
OD IDEJE DO PREDSTAVE (PRIPRAVA LUTKOVNE PREDSTAVE Z OTROKI V VRTCU)
Nadja Borak, 2009, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge sta na podlagi strokovne literature opredeljena lutkovno gledališče in lutka. V nadaljevanju je predstavljena lutka v vrtcu, kako jo lahko uporabimo, in med drugim je podrobno tudi opisano, kako pripraviti in izvajati lutkovno zaposlitev v vrtcu. Pri teoretičnem delu je dodano še poglavje o ustvarjalnosti, lutka kot sredstvo komunikacije in povezava lutk z drugimi področji v vrtcu. Namen praktičnega dela je bila priprava lutkovne predstave z otroki v vrtcu. Ta del diplomske naloge nazorno prikazuje potek priprave lutkovne predstave Palček Pohajalček. Predstavljene so tako priprave za izvajanje lutkovne dejavnosti z natančno zastavljenimi cilji, potekom dela, kakor tudi evalvacije. Dodan je tudi slikovni material, ki je nastal ob izvajanju dejavnosti v vrtcu Cirkulane, v starostni skupini 3–6 let. V projekt je bila vključena tudi mlajša skupina otrok, in sicer 1–3 let. Projekt je zajemal deset priprav, v katere so bila vključena vsa vzgojna področja iz Kurikuluma. Priprava predstave je trajala tri tedne. Ob tem je bil vzpodbujen interes do lutk in ustvarjanja z njimi. Otroci so z zanimanjem sodelovali prav v vseh vodenih dejavnostih, ki sem jim jih pripravila. Pri tem sem jih vzpodbujala, usmerjala in jim pomagala pri uresničitvi njihovih idej, predlogov, želja. S tem sem dosegla svoj namen in otrokom ponudila prijetno izkušnjo ob igri z lutko.
Ključne besede: predšolska vzgoja, otrok, lutka, lutkovna dramatizacija, projekt, ustvarjalnost, komunikacija, medpodročne povezave
Objavljeno: 18.03.2009; Ogledov: 7652; Prenosov: 1857
.pdf Celotno besedilo (18,64 MB)

3.
LUTKE V VRTCIH NA LEVEM IN DESNEM BREGU MURE
Katja Mavrin, 2009, diplomsko delo

Opis: Skozi diplomsko delo je mogoče razbrati, kako pomembne so lutke za otrokov razvoj na vseh področjih in kako radi jih imajo. V teoretičnem delu diplomske naloge je opisana pomembna vloga igre z lutko, vloga lutke v otrokovem razvoju in lutka kot sredstvo pri delu z otroki. Predstavljeni so različni tipi lutk (prstne lutke, lutke na palici, ročne lutke, senčne lutke, ploske lutke, lutke na nitki in mimične lutke). V empiričnem delu diplomske naloge sem s pomočjo anketnih vprašalnikov želela ugotoviti ali obstajajo kakršnekoli razlike v uporabi lutk med levim (Prekmurjem) in desnim (Prlekijo) bregom reke Mure. V praktičnem delu diplomske naloge so predstavljene dejavnosti z lutkami in sicer izdelovanje ploskih lutk na palici ter postavitev scene za dramatizacijo "Piščanček Pik", dodan pa je tudi foto zapis izvedbe.
Ključne besede: otrok, lutka, vrtec, izdelava ploske lutke, dramatizacija zgodbice "Piščanček Pik"
Objavljeno: 23.07.2009; Ogledov: 3251; Prenosov: 743
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

4.
LUTKA - SREDSTVO ZA REŠEVANJE KONFLIKTOV V VRTCU
Nina Strmljan, 2009, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge sem prikazala vlogo lutke v vzgoji, izobraževanju in terapiji. V nadaljevanju sem se osredotočila na konflikte, metode reševanja konfliktov po Gordonu in reševanje konfliktov z lutko. V empiričnem delu so predstavljeni odgovori, ki sem jih dobila s pomočjo ankete, ki so jo reševale vzgojiteljice mariborskih vrtcev (vrtec Otona Župančiča, Jožice Flander, Jadvige Golež in vrtec Studenci Maribor). Z anketnim vprašalnikom sem želela ugotoviti, ali vzgojiteljice uporabljajo lutke v vzgoji, izobraževanju, terapiji in pri reševanju konfliktov ter kakšen je odziv otrok na uporabo lutk v naštete namene. Pri omenjenih vidikih so me zanimale razlike glede na starostno skupino, v kateri dela vzgojiteljica. Ugotovila sem, da so lutke v vrtcih otrokom vedno dosegljive. Vzgojiteljice jih najpogosteje uporabljajo za lutkovne predstave in kot motivacijsko sredstvo. Nekoliko manj pridejo v poštev kot didaktično sredstvo in najmanj kot sredstvo za reševanje konfliktov. Vzgojiteljice, ki v konfliktnih situacijah posežejo po lutki, poročajo o zelo pozitivnem odzivu otrok.
Ključne besede: otrok, lutka, terapevtsko sredstvo, pedagoško sredstvo, konflikt, reševanje konfliktov
Objavljeno: 09.10.2009; Ogledov: 3814; Prenosov: 1080
.pdf Celotno besedilo (541,55 KB)

5.
LUTKE IN NJIHOVA UPORABA V CELJSKIH VRTCIH
Sabina Arzenšek, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Lutke in njihova uporaba v celjskih vrtcih sem predstavila kratko zgodovino lutkovnega gledališča, vrste lutk, predvsem pa sem se v teoretičnem delu osredotočila na pomen lutke za otroka, njeno čarobno moč in uporabnost. Predstavila sem lutko kot vzgojiteljevo pomočnico in lutkovni kotiček v igralnici. V teoretičnem delu je poudarjena vloga in pomen lutke za otroka. V empiričnem delu sem želela pridobiti podatke o tem, koliko se lutke uporabljajo v vrtcih na celjskem. S pomočjo anketnih vprašalnikov sem tako dobila odgovore na zastavljene cilje in hipoteze. Podatki so pokazali, kolikšna je prisotnost lutkovnih kotičkov po posameznih oddelkih, katere tehnike lutk uporabljajo, koliko in na kakšen način. Na koncu so vzgojiteljice podale še svoje mnenje o lutkovnem kotičku.
Ključne besede: Predšolska vzgoja, otrok, lutka, igra, pomen lutke, lutkovni kotiček
Objavljeno: 23.12.2009; Ogledov: 3204; Prenosov: 759
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

6.
LUTKA, VSAKDANJA SPREMLJEVALKA OTROKA V STAROSTNEM OBDOBJU 2-3 LET
Tea Napotnik, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi, ki nosi naslov Lutka, vsakdanja spremljevalka otroka v starostnem obdobju 2-3 let, je predstavljeno projektno vzgojno delo, potek izdelave lutke ljubljenčka, ki z otroki preživlja dneve v vrtcu.
Ključne besede: Projektno vzgojno delo, stopnje projekta, lutke, vrste lutk, lutka ljubljenček.
Objavljeno: 07.04.2010; Ogledov: 2637; Prenosov: 785
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

7.
IGRAJMO SE GLEDALIŠČE V VRTCU
Maja Stopar, 2010, diplomsko delo

Opis: Na podlagi strokovne literature so v teoretičnem delu diplomske naloge opredeljene vsebine o otroški, gledališki igri z njeno usmeritvijo na lutkovno in dramsko igro ter njeni vpetosti v ostala vzgojno-izobraževalna področja po Kurikulu za vrtce. Ta del kot celota nudi vpogled tako v neusmerjeno, spontano otroško igro kot tudi nekoliko kompleksnejšo otroško igro gledališča, ki zastopa področje gledališke umetnosti in se uresničuje s sodelovalno naravnanostjo vseh otrok ob ustreznem pedagoškem vodenju. S praktičnim delom sem želela otroke z določeno umetniško zaposlitvijo pripeljati do spoznavanja posameznih umetniških elementov, njihovega logičnega povezovanja v otroški miselni koncept in do igre gledališča. Šlo je za pridobivanje popolnoma vzgojne izkušnje vsakega otroka pri igranju in doživljanju zgodbe, ki je bila »rdeča nit« našega projektnega dela. V tem delu sem nazorno predstavila načrtovanje, ki obsega deset priprav, pa tudi izvedbo projektne naloge, ki je razvidna z opisi evalvacij ob koncu omenjenih priprav in z dodanim slikovnim gradivom. Projektno nalogo sem izpeljala v dveh oddelkih, in sicer 2- do 5-letnih otrok Vrtca Trebnje. Celotna projektna naloga je izvirala iz literarne predloge Mali medo. V eni skupini je bila uresničena z dramsko igro, v drugi skupini pa z lutkovno igro; časovno je obsegala obdobje dveh tednov. Namen celovitosti projektne naloge je bil dosežen. Otroci so lahkotno »vsrkali« vsebino zgodbe, ki je bila predstavljena z uporabo lutk, te pa so absolutno požele veliko zanimanja. V postopku nastajanja gledališča in njegovem igranju so se sproščeno praktično udejstvovali, pri tem pa na igriv način odkrivali svoje sposobnosti ter razvijali sebe, svojo izraznost in vsebine poglobljeno doživljali.
Ključne besede: predšolska vzgoja, otrok, otroška igra, gledališka umetnost, lutkovna igra, dramska igra, lutka, projekt, medpodročne povezave
Objavljeno: 17.05.2010; Ogledov: 6472; Prenosov: 1170
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

8.
VLOGA VZGOJITELJA V BOLNIŠNIČNEM VRTCU
Katja Simonič, 2010, diplomsko delo

Opis: Bolezen in morebiten odhod v bolnišnico je povezan s strahom, neugodjem in ločitvijo od staršev oziroma od matere. Zato imajo starši in vzgojitelji v času hospitalizacije zelo pomembno vlogo, da otroka vzpodbujajo k ustvarjalni igri in mu s tem preprečijo predajanje mračnim mislim. Pri tem je nujno tesno sodelovanje z ostalimi zdravstvenimi delavci na eni in starši otroka na drugi strani. V diplomskem delu smo želeli predstaviti, kako otrok doživlja bolezen, bivanje v bolnišnici v različnih razvojnih obdobjih, kako starši doživljajo bolnega otroka, kakšne so otrokove pravice pri bivanju v bolnišnici, kako otroci čustveno in socialno doživljajo bolnišnico, bivanje v njej, česa se bojijo ter koga pogrešajo. Najbolj pa nas je zanimala ključna vloga vzgojitelja v bolnišničnem vrtcu, kakšni so njegovi cilji in metode dela, kako poteka vzgojiteljevo načrtovanje in prilagajanje programa na posameznem vzgojnem področju, kakšna je komunikacija med vzgojiteljem, zdravstvenimi delavci, starši in otrokom ter kako uporabiti različne terapevtske dejavnosti kot sredstvo za sproščanje stisk pri bolnem otroku. V zadnjem delu diplomske naloge pa smo želeli predstaviti še oddelke bolnišnice Celje, oddelke Univerzitetnega kliničnega centra Maribor in Ljubljana, kjer delujejo bolnišnični vzgojitelji. Vzgojitelje so uvedli na otroških oddelkih šele s procesom humanizacije. Njihova vloga pa ni omejena le na predšolske otroke, pač pa imajo pomembno vlogo tudi pri šolarjih, najstnikih, mladostnikih.
Ključne besede: otrok, bolezen, humanizacija hospitalizacije, bolnišnični vrtec, vzgojitelj v bolnišničnem vrtcu, terapevtske dejavnosti, glasba, pravljica, lutka.
Objavljeno: 18.05.2010; Ogledov: 2353; Prenosov: 392
.pdf Celotno besedilo (2,72 MB)

9.
UPORABA LUTK V VRTCIH V POSAVJU
Vesna Kržičnik Mirt, 2010, diplomsko delo

Opis: Skozi diplomsko delo je mogoče razbrati, kako pomembne so lutke za otrokov celostni razvoj na vseh področjih in kako radi jih imajo. V teoretičnem delu diplomske naloge je opisana zelo pomembna igra z lutko, vloga lutke v otrokovem razvoju in lutka kot sredstvo pri delu z otroki. Opisano je tudi, zakaj in kako lutke uporabljamo v vzgojne in terapevtske namene. Predstavljeni so različni tipi lutk: prstne lutke, lutke na palici, ročne lutke, senčne lutke, ploske lutke, lutke na nitki, maske in mimične lutke, maske, na kratko pa je opisana tudi izdelava lutk iz odpadnega materiala. V empiričnem delu diplomske naloge sem želela s pomočjo anketnih vprašalnikov ugotoviti ali v vrtcih v Posavju uporabljajo lutke. V praktičnem delu diplomske naloge sem v vrtcu spremljala izdelovanje prstnih lutk in pri njem aktivno sodelovala. Po končani delavnici smo postavili sceno za dramatizacijo zgodbice »Bobek in Barčica«, dodala pa sem tudi fotozapis izvedbe.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: otrok, lutka, vrtec, izdelava prstnih lutk, dramatizacija zgodbice »Bobek in Barčica«.
Objavljeno: 23.07.2010; Ogledov: 2375; Prenosov: 477
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

10.
PLOSKE LUTKE IZ PRIJAZNIH GRADIV V OKVIRU PRIKRITEGA KURIKULA
Simona Slavinec, 2010, diplomsko delo

Opis: Otroke navdušujejo najrazličnejše dejavnosti in področja, kar izražajo preko iger in samega pripovedovanja. Navdušujejo pa jih tudi novi, neznani materiali, ki so prijetni na pogled in na dotik. Če pa jih lahko uporabimo celo za tehnično dejavnost, ki v okviru prikritega kurikula povezuje mnoga področja, pa ima to še poseben interakcijski pomen, ki pomeni tudi učenje predšolskega otroka. In prav projektno delo je tisto, ki si ga otroci zelo želijo, se z njim bogatijo, razvijajo, ustvarjalno izražajo in z velikim ponosom naredijo izdelek, ki ga strnejo v skupno igralno dejavnost — lutkovno predstavo. Dejavnosti v vrtcu povezujemo z naravo in jih bogatimo s številnimi pravljicami o živalih, pesmicami in interakcijskimi igrami. Zelo velik poudarek dajemo na varstvo narave, kot je mirno, nemoteče opazovanje ptic in hoja po gozdnih označenih poteh brez puščanja sledi. Otroke v predšolskem obdobju narava navdušuje. To se izraža tudi v številnih pogovorih in vedno bolj ustvarjalnih igrah, tudi pri upodabljanju motiva ptic. Prikriti kurikul pri tem daje mnogotere možnosti in uresničuje področja, ki jih pozna tudi obvezni kurikul. V okviru ustvarjalnosti vzgojiteljice in otrok lahko pride do izraza tehnična ustvarjalnost, ki se lahko izkazuje v povezanosti z drugimi možnostmi. Tako se je tudi v našem ustvarjalnem kotičku porodila ideja, da bi lahko motiv ptice postal praktično uporaben. Moje diplomsko delo temelji tehnični ustvarjalnosti predšolskih otrok druge starostne skupine v okviru prikritega kurikula. Poudarek je na izdelavi takšnih izdelkov, ki jih lahko uporabljamo za igralno dejavnost in jih lahko imenujemo tudi lutke na palici. Dejavnost je potekala po načinu projektnega dela, ki je skladna s teoretičnimi osnovami. Povezana je tudi z oblikovanjem scene in z igro vlog ob izdelanih primerkih. Teoretični del zajema kurikul — prikriti kurikul, opisuje otrokove razvojne značilnosti drugega starostnega obdobja, oblike iger, in pomen igre za otrokov razvoj. Opisano je projektno delo v okviru prikritega kurikula, vrste lutk, izdelava lutk, prijazno gradivo — material za izdelavo in odrski prostor — scena. V tem delu je tudi podrobno opisano projektno delo, tipi, karakteristike in posebnosti. V empiričnem delu je opravljena raziskava, ki vsebuje rezultate obdelave podatkov z interpretacijami in sklepne misli. Projektna naloga in njen potek je bila dobro načrtovana, izvajana v skladu z metodo triagulacije, pridobljeni rezultati pa so korektno prikazani tudi v fotozapisu. Hipoteze so bile potrjene in s tem smotrnost takšnega dela v praksi predšolske vzgoje v okviru prikritega kurikula. Otroci so ob ustrezni motivaciji pri projektnem delu uživali, bili so spretni, varčni, radi so sodelovali, si pomagali. Projektna naloga je potrdila, da otroci radi ustvarjajo z prijaznim in neznanim gradivom, ter z ustvarjanjem in ustvarjenim večajo svoje zmožnosti govornih sposobnosti in igro vlog.
Ključne besede: projektno delo, prikriti kurikul, moosgumi, motivacija, izdelek, projekt, lutka, lutkovna igra
Objavljeno: 07.07.2010; Ogledov: 3109; Prenosov: 320
.pdf Celotno besedilo (3,70 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici