| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 785
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Izzivi in priložnosti sodelovanja logističnih podjetij
Ines Pentek, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi so obravnavani izzivi in priložnosti, ki jih prinaša medpodjetniško logistično sodelovanje. Izpostavljeni so potenciali le-tega, ki izhajajo iz preverjenih konceptualnih, organizacijskih in tehnoloških rešitev. Posebna pozornost je namenjena identificiranju potencialov vzpostavitve sodelovanja med slovenskimi logističnimi podjetji s ciljem ugotoviti dejavnike, ki so ključni za uspešno in trajno vzpostavitev sodelovanja ter doseganje sinergijskih učinkov. Na osnovi identificiranih potencialov je predlagan organizacijski model sodelovanja na področju mestne logistike, ki je podprt s predlogom izdelave tehnološke platforme. Nakazani so potencialni učinki, ki bi jih tak pristop prinesel za logistična podjetja tako v Sloveniji kot svetu.
Ključne besede: mestna logistika, logistični procesi, digitalizacija, medpodjetniško logistično sodelovanje, vedenjske spremembe
Objavljeno v DKUM: 18.07.2024; Ogledov: 7; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (3,46 MB)

2.
Optimizacija transportnih poti na primeru prevzemanja poštnih pošiljk
Erik Štamic, Alen Kahvedžić, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava problematiko optimiranja transportnih poti na primeru prevzema poštnih pošiljk v podjetju Pošta Slovenije d. o. o. V nalogi so opisana teoretična spoznanja na področju logistike, transporta in prevoza tovora. Poseben poudarek je namenjen problemu usmerjanja oziroma vodenja vozil in primerjavi prosto dostopnih optimizacijskih orodij za reševanje omenjenega problema. Obravnavan je primer izvajanja prevzema in prevoza poštnih pošiljk v okviru zbirnega centra Celje. S pomočjo izbranega orodja so na podlagi analize obstoječega stanja izvedeni različni optimizacijski pristopi, s katerimi so prikazani potencialni prihranki.
Ključne besede: transport, logistika, optimizacija poti, Pošta Slovenije d. o. o., prevzem pošiljk
Objavljeno v DKUM: 18.07.2024; Ogledov: 13; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (4,61 MB)

3.
Analiza učinka spremembe strategije namenskega skladiščenja TSE : diplomsko delo
Amer Kehonjić, 2024, diplomsko delo

Opis: Notranja logistika in strategija namenskega skladiščenja predstavljata ključno vlogo pri uspešnem delovanju podjetja. Uporaba strategije namenskega skladiščenja lahko doprinese številne prednosti pri poslovanju podjetja, kot sta boljša organiziranost in preglednost blaga. Namen diplomskega dela je analizirati pretočno zmogljivost spremembe lokacije transportno skladiščnih enot (v nadaljevanju: TSE) po uvedbi strategije namenskega skladiščenja v primerjavi z obstoječo strategijo naključnega skladiščenja TSE v izbranem logističnem podjetju. Rezultati logistične analize kažejo pozitivne učinke, saj smo bili učinkovitejši pri komisioniranju delovnega naloga in smo s tem povečali produktivnost dela v izbranem skladišču.
Ključne besede: notranja logistika, transportno skladiščne enote, komisioniranje, skladiščne strategije, namenska strategija skladiščenja, analiza učinkovitosti
Objavljeno v DKUM: 05.07.2024; Ogledov: 43; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (3,88 MB)

4.
Vpliv sodobnih tehnologij na logistiko oskrbovalnih verig
Simon Gabrovšek, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo proučili, kako bo razvoj modernih tehnologij vplival na logistiko oskrbovalnih verig v težnji po zmanjšanju njene odvisnosti od fosilnih goriv. Učinkovitejše tehnologije pogona in sistemi krmiljenja vozil se hitro razvijajo in spreminjajo do sedaj poznano mobilnost. Širša prizadevanja za razogljičenje transporta, ki so trenutno v največji meri naslovljena in vidna v Evropi ter Združenih državah Amerike, so ključno vezana na zmožnosti ponudbe alternativnih tehnologij prevoza. Pri tem imajo pomembno vlogo poleg politike še viri energentov in surovin, ki so potrebni za delovanje novih pogonskih sklopov. Elektrifikacija je tesno povezana predvsem z rudninami redkih zemelj – te so ključne za izdelavo baterijskih električnih vozil, ki bodo v segmentu alternativnih pogonov najverjetneje dobila delež in krojila prihodnost cestnega transporta; slednje kljub napovedim zaenkrat ne pomeni umika dizelskih in bencinskih motorjev. V magistrskem delu smo opravili primerjavo celokupnih izpustov za dve obetavni tehnologiji, definirali zmožnosti proizvodnje obnovljivih virov energije in ponazorili ogljični odtis dejavnikov, ki so trenutno največji povzročitelji emisij. Analizirali smo trende v logistiki, ki so vezani na tehnološke inovacije, proizvodne zmožnosti, vladne politike in ekonomsko upravičenost ‒ podkrepili smo jih z anketnim vprašalnikom o rabi modernih tehnologij med slovenskimi prevozniki. Prednosti prehoda na električni pogon se izkazujejo predvsem v bistveno boljši energetski učinkovitosti alternativnih tehnologij in krepitvi energetske neodvisnosti za posamezne države oz. širše regije, medtem ko izzive predstavlja predvsem tehnološka zmožnost čiste proizvodnje, virov surovin in prilagoditev energetskega ter cestnega omrežja. Prehod na nove vire se bo odvil in uspel, če bodo nove tehnologije ponujale boljše rešitve mobilnosti od sedanjih ‒ za manj denarja z manj izpusti, čemur še ni tako. Modernizacija transporta bo čistejše oblike sprva uvedla v cestnem transportu, ki najbolj onesnažuje zaradi svoje narave praktičnosti. Poleg tehnologij pa bo transport z uporabo umetne inteligence postajal vse bolj avtonomen, kar bo prevoznike razbremenilo v primanjkljaju voznikov in omogočilo večjo pretočnost ter varnost v prometu.
Ključne besede: zeleni prehod, logistika, oskrbovalne verige, nove tehnologije prevoza, električna vozila
Objavljeno v DKUM: 05.07.2024; Ogledov: 54; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (3,63 MB)

5.
Zelene tehnologije in trajnostna logistika v kampih : diplomsko delo
Pavel Fajfar, 2024, diplomsko delo

Opis: Turizem se v zadnjem času pospešeno preusmerja v kampe in njihove kapacitete. Kampi so zaradi tega postali bolj obremenjeni, njihovo število pa narašča. Z obremenjenostjo kampov in naraščanjem njihovega števila se povečujejo tudi potrebe po izvajanju logističnih procesov. S tem prihaja tudi do večjih obremenitev okolja. V zadnjem času sta se besedi »zeleno« in »trajnostno« zelo dobro uveljavili in postali nekakšen sinonim za varovanje okolja. Srečujemo ju na splošno v vsakdanjem življenju kakor tudi v vseh gospodarskih panogah. Ko govorimo o logistiki, se vedno bolj uveljavljajo »zelene tehnologije« in »trajnostna logistika«. Posledično ju najdemo tudi pri delovanju kampov. V diplomskem delu obravnavamo zelene tehnologije in trajnostno logistiko v kampih. Skozi logistični vidik opišemo trajnostni razvoj kampov in zelene tehnologije, ki se uporabljajo v njih, ter vplive delovanja kampov na okolje. V nadaljevanju na podlagi predelane teorije izvedemo statistični pregled kampov in od tega delež »zelenih kampov«. Po zbranih podatkih se ustavimo pri primerjalni analizi, s pomočjo katere bomo prikazali primere dobre prakse, ki so se identificirali pri delovanju kampov. Prikažemo rezultate ankete, ki smo jo z namenom prikaza uporabe zelenih tehnologij in trajnostne logistike izvedli med zaposlenimi v kampih. Na koncu podamo predloge za izboljšave, ki jih lahko uporabimo z namenom izboljšanja »zelenega« stanja pri delovanju kampov.
Ključne besede: zelene tehnologije, trajnostna logistika, vpliv na okolje, kampi
Objavljeno v DKUM: 05.07.2024; Ogledov: 42; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

6.
Simulacija logističnih procesov v novem formatu skladišča embalaže : magistrsko delo
Sašo Tadina, 2024, magistrsko delo

Opis: S simulacijo diskretnih dogodkov smo preverjali delovanje logističnih procesov v novem formatu skladišča. Izbrano podjetje se je namreč odločilo za širitev proizvodnih kapacitet z vpeljavo novih proizvodnih linij. Podjetje se je odločilo, da nove linije umesti na prostore obstoječega visoko regalnega skladišča embalaže. Ta sprememba pomeni reorganizacijo celotne interne logistike v podjetju, zato smo se odločili, da predlagano rešitev pred dejansko implementacijo, preverimo v simulacijskem okolju. Simulirali smo 5 variant, kjer smo spreminjali vhodne parametre ter preverjali uspešnost oskrbovanja proizvodnih linij iz novega formata skladišča embalaže. Simulacija je vključevala različne vidike, kot so kapaciteta skladišč, pretok materialov, transportna sredstva in vpliv sprememb na delovno silo. Kljub prilagoditvam vhodnih spremenljivk v simulaciji, rezultati niso izpolnili pričakovanj podjetja. Časi oskrbe proizvodnih linij z embalažo so presegali sprejemljive meje, kar kaže na potrebo po nadaljnjem raziskovanju alternativnih rešitev in transformaciji celotne interne logistike. Izbran simulacijski pristop nam je omogočil preučitev različnih scenarijev ter zagotovil pomembne informacije o procesih pred njihovo dejansko implementacijo.
Ključne besede: interna logistika, oskrba proizvodnje, simulacija diskretnih dogodkov
Objavljeno v DKUM: 05.07.2024; Ogledov: 42; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)

7.
Analiza možnosti za izboljšanje procesov v logističnem podjetju
Matej Semenič, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo analizirali možnosti za izboljšanje procesov v logističnem podjetju Pošta Slovenije. Izpostavili smo ključne izzive v sodobnih logističnih podjetjih ter možnosti za izboljšave. S ključnimi logističnimi koncepti in metodami optimizacije dostavne poti smo predstavili koncepte, s katerimi lahko izboljšamo operativno učinkovitost (čas, stroški, energija …) procesov v Pošti Slovenije.
Ključne besede: logistika, tehnologija, koncepti, dostavne poti, pošiljke
Objavljeno v DKUM: 03.06.2024; Ogledov: 107; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (5,28 MB)

8.
Inovativno izobraževanje za zeleno in trajnostno logistiko za prehod v družbo 5.0 : diplomsko delo
Nikolina Golemović, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je povezano s temo trajnostnega poslovanja in zelene logistike. Najprej je predstavljena problematika tega dela, ki je povezana z varstvom okolja, in je določeno raziskovalno vprašanje. Raziskovalno vprašanje se je nanašalo na podjetja na primeru dveh držav, Slovenije ter Bosne in Hercegovine. Skozi teoretični del so predstavljene opredelitve zelene logistike in trajnostnega poslovanja z zbiranjem podatkov ter nekaj primerov, povezanih s to temo. Poleg tega so predstavljeni tudi drugi izrazi, povezani s to temo, kot je taksonomija. V raziskovalnem delu smo izvedli anketo podjetij, katere rezultati so dali odgovor na naše raziskovalno vprašanje. Poleg raziskovalnega vprašanja smo preverili tudi štiri hipoteze, ki smo jih določili. V zadnjem poglavju smo razpravljali o pridobljenih rezultatih in vzroku stanja v državah. Podani so tudi nekateri primeri, ki lahko pripomorejo k izboljšanju.
Ključne besede: zelena logistika, trajnostno poslovanje, taksonomija
Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 139; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

9.
Merjenje in upravljanje trajnostnega delovanja pri zunanjih izvajalcih logističnih storitev v realnem času
Jerko Oršič, 2023, doktorska disertacija

Opis: Zaradi novih trendov digitalne logistike, smo nadgradili obstoječe prakse za spremljanje in upravljanje aktivnosti logističnih podjetij z razvojem modela, ki omogoča sprotno izboljševanje trajnostnega izvajanja logističnih dogodkov v realnem času. Zahteve digitalne logistike se osredotočajo na hitrost, učinkovitost in izvajanje logističnih storitev v realnem času s poudarkom na optimizaciji delovanja ter zmanjšanju trajnostnih obremenitev. Kompleksnost teh zahtev se kaže predvsem pri vodilnem poslovnem modelu e-trgovine, pri dostavah na dom s prisotnostjo prejemnika. Takšno poslovanje je potrebno obvladovati v omejenih dogovorjenih časovnih okvirih, po možnosti še isti dan, kar predstavlja enega najdražjih in trajnostno najbolj obremenjenih področij logistike. Predvidevanje, kdaj bo določena dostava možna, je odvisno tudi od prometnih, vremenskih in drugih okoliščin, ki se stalno spreminjajo ter tako predstavljajo velik izziv za uspešno in trajnostno izvedbo dostav. Za podporo reševanju teh izzivov, v doktorski disertaciji predstavljamo model RELSIF, ki je osnovan na treh segmentih, in sicer: napovedi kapacitet možnih dostav v določenem geografskem in časovnem okviru, načrtovanju optimalnih dostav s točno prostorsko ter časovno definiranimi procesi, in nadzorom izvedbe načrtovanih dostav. Prvi segment se osredotoča na predvidevanje možnih dostav na določeno območje tako, da se lahko kupcu v fazi odločanja o nakupu ponudi možne izvedljive dostave v različnih časovnih okvirih. Poleg tega je prikazana trajnostna obremenitev posameznih dostav, kjer smo predvidevali, da se bo kupec odločil za bolj trajnostno dostavo. V naslednjem segmentu modela se z optimizacijo načrtovanja dostav omogočijo skrajšan čas dostave in dolžina dostavnih poti, dostave pa se izvedejo v dogovorjenih časovnih okvirih. To smo dosegli z upoštevanjem podatkov, ki se obravnavajo v realnem času v namene načrtovanja najustreznejšega zaporedja postankov, ob izogibu predvidenim zastojem, z večjo izkoriščenostjo prevoznih kapacitet, kar ima za posledico zmanjšanje trajnostnih obremenitev. Pri tretjem segmentu se stalno spremljajo vsi logistični dogodki, kjer se inteligentno reagira na možna odstopanja pri izvedbi dostav. V vsakem segmentu za razreševanje izzivov je predstavljena uporaba različnih algoritmov, temelječih na umetni inteligenci, z namenom pridobivanja podatkov iz različnih virov, prepoznavanju vzorcev v podatkih in stalnem učenju v povratni zanki. Uspešnost delovanja modela RELSIF temelji na zajemanju logističnih dogodkov v realnem času, upoštevanju različnih območij dostave, razpoložljivih virov, obsegov naročil za dostavo in ostalih zahtevah kupcev. Model je vpet v dejanski svet dogodkov, katere spremlja in se uči iz njih, vključno z vremenskimi razmerami in prometnimi posebnostmi. Poleg tega lahko model na osnovi podatkov, pridobljenih v realnem času, izbira bolj trajnostne rešitve, (pričakovano) tudi s pomočjo ozaveščenih kupcev. Tako smo ustvarili model, ki je sposoben dovolj točno napovedovati realne časovne okvire in hkrati izračunati trajnostne obremenitve posamezne dostave. Omogoča celovito spremljanje ter zmanjšanje vplivov na okolje in družbo, ter monitoring in izboljšave transparentnosti delovanja.
Ključne besede: oskrbovalne verige, logistika zadnje milje, 3PL, trajnost, umetna inteligenca, dogodki v realnem času, masivni podatki
Objavljeno v DKUM: 06.05.2024; Ogledov: 170; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (2,85 MB)

10.
Uvedba umetne inteligence v industrijske panoge
Zala Martinjak, 2024, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je bil predstaviti umetno inteligenco, ki je v današnjem svetu ena izmed najhitreje rastočih tehnologij. Sisteme umetne inteligence smo povezali tudi z rabo v štirih izbranih panogah, to so logistika, kmetijstvo, farmacija in gradbeništvo, ter med drugim raziskovali tudi, kakšen odnos imajo v posamezni panogi do umetne inteligence. V magistrski nalogi smo na začetku opisali teoretična izhodišča, ki so nam služila za boljše razumevanje tematike ter kot opora nadaljnjemu raziskovalnemu delu. V teoretičnem delu smo spoznali umetno inteligenco, njeno zgodovino ter možnosti uporabe, prav tako pa tudi nevarnosti, ki pridejo z njeno uporabo. Nadaljevali smo s povezavo umetne inteligence med posameznimi panogami in vlogo, ki jo ima oziroma jo bo le-ta še imela v posamezni panogi. V raziskovalnem delu pa smo na podlagi izvedene ankete analizirali in predstavili pridobljene rezultate, pri analizi pa smo si pomagali s postavljenimi raziskovalnimi vprašanji. Ugotovili smo, da so si panoge pri pogledu in v uporabi umetne inteligence v delovnem procesu med seboj različne. Povezanosti med panogami in negativnim mnenjem nismo mogli potrditi, saj ni bilo dovolj dokazov o njeni povezanosti. Prva tako smo spoznali, da tako pri vplivu na pomembnost vpeljave umetne inteligence v proces delovanja kot tudi pri vplivu na prihodnost dela obstajata dva skupna faktorja, ki jih določajo spremenljivke.
Ključne besede: umetna inteligenca, logistika, farmacija, kmetijstvo, gradbeništvo.
Objavljeno v DKUM: 09.04.2024; Ogledov: 235; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

Iskanje izvedeno v 13.94 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici