| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 732
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Smernice za odločanje o vpeljavi RTLS (UWB) sistemov
Blaž Poljanec, 2021, magistrsko delo

Opis: Četrta industrijska revolucija med drugim zahteva digitalizacijo, napredno avtomatizacijo in uporabo robotov. Nastajajoči pametni sistemi temeljijo na vidnosti vseh in vsega, kar te sisteme sestavlja, skozi podatke, zbrane v elektronski obliki. Pomemben podatek je tudi lokacija osebe ali objekta v realnem času. Na prostem je sledenje ljudem, vozilom in predmetom že utečena procedura, podprta s cenovno dostopno tehnologijo in programskimi rešitvami. V zaprtih prostorih to funkcionalnost zagotavljajo sistemi za sledenje v realnem času, na katere se osredotoča ta raziskava. Podatki o lokaciji so potrebni za načrtovanje dela, zagotavljanje varnosti, izboljšanje učinkovitosti, zmanjšanje administrativnega dela in podobno. V magistrskem delu so najprej predstavljene njihove splošne lastnosti in delovanje. Nadaljujemo z opisi in primerjavo petih najpogosteje uporabljenih RTLS-tehnologij, ki delujejo na podlagi radijskih valov. Dalje predstavimo primere uporabe sistemov, temelječih na UWB-tehnologiji v logistiki, natančneje v skladiščnih in proizvodnih okoljih. UWB-tehnologija se je izkazala za najbolj natančno in odporno proti zunanjim dejavnikom, kar se odraža tudi v porastu zanimanja zanjo. V zaključnem delu so zbrane pomembnejše ugotovitve skozi usmeritve za potencialne uporabnike, predvsem managerje na področju logistike, pri vpeljavi RTLS v delovno okolje podjetij.
Ključne besede: UWB-tehnologija, RTLS, logistika, skladišče, proizvodnja, vpeljava RTLS, ponudniki UWB
Objavljeno v DKUM: 03.03.2022; Ogledov: 142; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

2.
Izboljšava procesa razdeljevanja računalniške opreme
Gregor Mišmaš, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je obravnavano področje razdeljevanja računalniške opreme v izbrani ustanovi. V uvodnem delu smo opisali izbrano ustanovo, računalniško opremo, komponente računalnika ter predstavili teoretične osnove javnega naročanja, skladiščenja, popisa opreme in elektronskih odpadkov. Nadaljevali smo s praktičnim delom, kjer smo natančneje predstavili proces poteka razdeljevanja računalniške opreme od oddaje interne naročilnice, javnega razpisa, dobave, priklopa, odpisa ter odvoza odslužene računalniške opreme. Z vzročno-posledičnim diagramom smo ponazorili vzroke za neučinkovito porabo časa. Ugotovili smo, da so najvplivnejši razlog za neučinkovit proces transportne operacije. Pri analizi procesa smo spoznali, da je za izboljšanje potrebno prerazporediti zaposlene, ki bodo opravljali zgolj transportne operacije. Poleg tega pa smo odkrili neprimerne transportne poti, zamakanje ter vdore vode v skladišče. Glede na ugotovitve smo pripravili predloge rešitev, ki bi ustanovi v celoti ali vsaj delno omogočile odpravljanje neučinkovito porabljenega časa. Rešitve smo predstavili in jih dodatno razvrstili po prioritetni ravni, ki bi jo predlagali glede na ugotovitve.
Ključne besede: računalniška oprema, logistika, izboljšava, proces
Objavljeno v DKUM: 21.12.2021; Ogledov: 291; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

3.
Vpliv zadovoljstva strank na doseganje konkurenčne prednosti podjetja
Nina Kos, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo opisuje področje storitev za stranke, zadovoljstvo strank in konkurenčno prednost, predvsem pa vlogo logistike v povezavi z vsemi omenjenimi konstrukti. V analitičnem delu smo najprej opisali podjetje IQ lighting, ki se ukvarja s prodajo svetil, sledila pa je poglobljena raziskava. S pomočjo spletne ankete smo ugotavljali povezavo med zadovoljstvom strank, logističnimi storitvami za stranke in konkurenčno prednostjo. Rezultati so pokazali razmeroma visoko stopnjo zadovoljstva strank z logističnimi storitvami kot tudi z izdelki in osebjem. Podjetje IQ lighting ima tudi zelo lojalne kupce, katere v večji meri odražajo nakupovalne navade s stikom prek svetovalca. Stranke so podjetje ocenile kot visoko konkurenčno in obenem takšno, ki nudi dobro podporo svojim strankam. Element pravočasnosti je pri tem pomemben, ni pa prevladujoč. Kljub dobrim rezultatom pa so se pokazale vrzeli, ki so odraz časa, v katerem se nahajamo. Predloge rešitev smo usmerili v fazne spremembe, ki obsegajo: avtomatizacijo obstoječih delovnih procesov, posodobitev spletne trgovine, segmentiranje kupcev, uvedbo oglaševanja, promocijo dodatnih storitev, uvedbo oglaševanja in podobne ukrepe, ki bodo podjetju omogočili pridobiti nove kupce in obenem zagotavljali visoko raven konkurenčne prednosti v dandanašnjem tekmovalnem okolju.
Ključne besede: zadovoljstvo strank, kakovost storitev, logistika storitev, konkurenčna prednost
Objavljeno v DKUM: 30.11.2021; Ogledov: 282; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (2,08 MB)

4.
Poslovni načrt podjetja Partner M&L
Simona Kupec, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo izdelali predlog poslovnega načrta za novoustanovljno podjetje Partner M&L. Podjetje se bo ukvarjalo s storitvijo upravljanja družbenih omrežij za druge poslovne subjekte B2B in poslovnim svetovanjem. Upravljanje družbenih medijev je postopek ustvarjanja, objavljanja, promocije in kreiranja vsebin na kanalih družbenih medijev, kot sta Facebook in Instagram. V diplomskem delu smo preučili strokovno literaturo s področja podjetništva, družbenih omrežij in povratne logistike. Ugotovili smo, da so spremembe v poslovnem svetu stalnica. Bistveni vpliv na poslovno okolje je imel razvoj interneta in s tem razvoj družabnih omrežij. Družabna omrežja pa so prinesla spremembe v marketingu, načinu komuniciranja in skrbi za stranke. Prisotnost na družbenih omrežjih je danes nujna. Izdelali smo anketni vprašalnik in izvedli raziskavo s katerimi izzivi se podjetja srečujejo pri upravljanju družbenih profilov. Izsledki raziskave kažejo, da veliko podjetij nima ne znanja ne časa za upravljanje le-teh. 57 % vprašanih bi za upravljanje zato najelo zunanjega izvajalca. Na vprašanje ali imajo težave z vračili, pa je 45 % vprašanjih odgovorilo pritrdilno. Dobro obvladovanje logističnih procesov je nujno za uspešnost vsake fizične in spletne prodaje, pomeni pa tudi nižje stroške za ravnanje z izdelki za stranke ter zanesljivost, prožnost in hitrost oskrbe. Namen diplomskega dela je, da skozi celotno strukturo poslovnega načrta obdelamo vse elemente poslovnega načrta ter ugotovimo ali je poslovna ideja trženja produktov za druge poslovne subjekte z uporabo prodajnega kanala družbenih omrežij smotrna. Ugotovili smo, da je poslovni model, ki ga razvijamo zaželen in predvideva uspešno realizacijo ciljev.
Ključne besede: poslovni načrt, družbeni mediji, upravljanje družbenih medijev, Facebook, Instagram, povratna logistika
Objavljeno v DKUM: 30.11.2021; Ogledov: 273; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (968,89 KB)

5.
Kompetence kadrov v postopkih uvoza blaga iz tretjih držav
Matic Pajk, 2021, diplomsko delo

Opis: Kadrovske kompetence predstavljajo eno izmed najpomembnejših funkcij v organizacijah. Pri tem mora kadrovski manager skrbno in uspešno opravljati svoje delo ter paziti pri izbiri kadra za ustvarjanje pravega uspešnega tima. S pomočjo ocenjevanja ciljev organizacije in njenih poslovnih načrtov lahko organizacije prepoznajo sposobnosti in potrebe za doseganje želenih rezultatov. Ustrezna uporaba kompetenc v organizaciji izboljša delo kadrovskih kadrov in s tem posledično pomaga zagotoviti, da pravi ljudje delajo prave stvari. Ker so razdalje med drugimi kontinenti in Evropsko unijo velike, so logistični procesi zelo pomembni in igrajo pomembno vlogo v celotnem postopku. V diplomskem delu smo predstavili potek uvoza blaga iz tretjih držav, sestavne dele postopka, dokumentacijo, ki je potrebna, logistiko in kompetence kadrov, ki so pomembne za uspešno poslovanje. S pomočjo raziskovalnih vprašanj smo ugotovili, da so kompetence kadrov zelo pomembne, te predstavljajo pravo razporeditev kadra po delovnih mestih. Ugotovili smo tudi, kaj povzroča podjetjem največ preglavic in kako se z njimi soočajo.
Ključne besede: Dajatve, kadri, carina, logistika, kontrola
Objavljeno v DKUM: 23.11.2021; Ogledov: 188; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (853,83 KB)

6.
Posodobitev skladiščnega poslovanja podjetja kurz cosmetics
Mitja Meško, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Podjetje Kurz Cosmetics se ukvarja s proizvodnjo kozmetičnih izdelkov. V okviru diplomskega dela smo predstavili skladiščno poslovanje izbranega podjetja. Na podlagi posnetka obstoječega stanja smo predlagali predlog učinkovitejše rešitve pri skladiščenju blaga. Tako smo predlagali, da se talno skladiščenje nadomesti z regalnim skladiščenjem. V primeru uporabe regalnega skladišča smo pridobili več prostih mest za skladiščenje blaga ter večji pregled nad uskladiščenim materialom. Predlagali smo regalni skladiščni sistem in potrebno mehanizacijo za uspešno delovanje skladišča. Z rezultati diplomskega dela smo dosegli cilj, in sicer smo povečali velikost skladišča ob upoštevanju istega tlorisa skladiščnega objekta.
Ključne besede: logistika, skladišča, regalno skladiščenje, načrtovanje, analiza učinkovitosti.
Objavljeno v DKUM: 12.11.2021; Ogledov: 263; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

7.
Vpeljava črtne kode v skladišče podjetja mark metal
David Kozel, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Čas je eden od pomembnejših dejavnikov pri merjenju uspešnosti vsakega podjetja, saj je edina konstantna komponenta. Zato je še kako pomembno, kako podjetje razporedi razpoložljiv čas, saj se vsaka pridobitev ali izguba časa pozna potem tudi v bilanci podjetja. Zato smo se osredotočili na rešitve problema, kako pridobiti nekaj časa oz. kako neko opravilo opraviti hitreje kot se trenutno opravlja. Priložnosti za to smo iskali v oddelku logistike podjetja Mark Metal d.o.o., kjer smo dobili vpogled v nekatere procese dela. Opazovali smo zaposlene pri delu, ter z metodo merjenja merili porabljen čas za opravilo priprave dobavnice za izvoz gotovega materiala. Ugotovili smo, da je trenutna metoda izpolnjevanja tabele na listu papirja zamudna, zato smo iskali predloge za izboljšanje trenutnega procesa. Vpeljava črtne kode se nam je zdela zanimiva in inovativna rešitev, katero smo podrobneje predstavili in preučili vpliv te rešitve na opazovan proces.
Ključne besede: časovna neučinkovitost, črtna koda, logistika, skladišče, wms
Objavljeno v DKUM: 12.11.2021; Ogledov: 272; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

8.
Obvladovanje pošiljk na vhodu v podjetje na primeru kemofarmacija d.d.
Luka Leben, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Osnovni namen naloge je prepoznati problem ter ga na podlagi teoretično možnih rešitev rešiti. V nalogi je osrednja tema je obvladovanje pošiljk na vhodu v izbrano podjetje. Proces obvladovanja pošiljk v izbranem podjetju trenutno ni optimalno obvladovan. V nalogi smo najprej preučili dejansko stanje v podjetju in izpostavili ključne točke problema. Stanje smo nato kritično analizirali ter na podlagi teorije predlagali rešitev, ki bo v praksi ustrezna za dosego zadanih ciljev, ki so: v osmih urah po prihodu sprejeti več kor 80 odstotkov prispelega blaga, povečanje produktivnosti ter pretočnosti prevzema in posledično zmanjšanje stroškov. Kot rešitev smo predlagali uporabo programskega orodja, ki omogoča upravljanje dvorišča in razkladalno-nakladalnih ploščadi, t.i. »dock and yard managament«. Uporaba tega orodja omogoča tako podjetju kot tudi njegovim dobaviteljem prihranke in celovit pregled nad napovedanimi prihodi pošiljk ter lažje in hitrejše planiranje delovne sile na vhodu. V zaključku smo v grobem predstavili implementacijo rešitve v podjetju.
Ključne besede: logistika, sprejem blaga, nabava, Kemofarmacija d.d.
Objavljeno v DKUM: 12.11.2021; Ogledov: 255; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

9.
Izvajanje procesa popisa materiala v obratu sestave pogonske baterije
Matic Zaplotnik, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V vsakem podjetju, tako majhnem kot velikem, je treba narediti popis materiala v tekočem letu. Še toliko bolj pomemben dejavnik pa je popis materiala v avtomobilski industriji, saj s tem preprečimo marsikatero nevšečnost, tudi samo zaustavitev proizvodnje. Pravočasno lahko odpravimo anomalije, ki smo jih zaznali ob popisu (manko materiala, višek materiala, neustrezna embalaža, neustrezna količina po embalaži, neustrezna lokacija uskladiščenega materiala). V diplomskem delu bomo pisali o popisu materiala v tovarni Revoz, d.d., opisali bomo različne vrste popisa materiala. Na koncu pa bomo novo napisana navodila uporabili kot rešitev problema. Na začetku bomo podali teoretične osnove, s katerimi bomo prikazali delovanje dela oddelka logistike, t. j. popisovanje materiala, ter povezave s skladiščem. V praktičnem delu diplomskega dela bomo s pomočjo na novo napisanih navodil za popisovanje materiala skušali izboljšati trenutno stanje. Navedli bomo različne vrste popisa materiala in na kratko poudarili, na kaj vse popis materiala vpliva. Izdelali bomo štiri navodila in štiri procesne karte, dve navodili in dve procesni karti za obstoječe stanje ter dve navodili in dve procesni karti za predlog za rešitev problema ž. Opisali bomo kritično analizo, kjer bomo izpostavili in opisali različne dejavnike, ki lahko vplivajo na samo izvedbo popisa materiala. Na koncu bomo opisali, kako in na kakšen način se rešitev lahko začne izvajati ter tudi, kakšne so možne rešitve za vnaprej (glede na sredstva, ki so na voljo).
Ključne besede: popis materiala, skladišče, skladiščno poslovanje, načini oskrbe, logistika
Objavljeno v DKUM: 12.11.2021; Ogledov: 248; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

10.
Reorganizacija naročanja blaga iz centralnega skladišča za posamezne poslovne enote podjetja temva d.o.o.
Anja Cimerman, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V industriji prehrane v zadnjih letih dobava blaga predstavlja velik oziroma največji delež stroškov v podjetju, zato je potrebno primerno organizirati proces naročanja blaga za restavracije in sodelovanje z dobavitelji. Predvsem v trenutnem času pandemije COVID-19, ko je na voljo manj površin za goste lokalov in občasna zapiranja gostinskih lokalov. V diplomski nalogi smo predstavili primer neorganiziranega naročanja posameznih enot podjetja ter organizirano naročanje artiklov preko centralnega skladišča. Slednje se je izkazalo za bolj primerno na podlagi časovnih primerjav procesa skladiščenja in razlike v stroških. Za analizo smo izbrali sedem naključnih artiklov, ki smo jih analizirali na podlagi potrebne mesečne količine in primerjavo cen na trgu, ki ob nepremišljenem naročanju podjetju hitro prinesejo večje stroške.
Ključne besede: nabavna logistika, naročila, dobavitelji, procesi skladiščenja, centralno skladišče
Objavljeno v DKUM: 12.11.2021; Ogledov: 229; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici