1. Digitalizacija logističnih procesov v proizvodnji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaKlaudija Novak, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo opazovali predvsem proizvodne procese v srednje velikem podjetju iz Posavja, ki se ukvarja z razvojem in izdelavo specializiranih vozil za letališča. S posnetkom stanja, predvsem s prikazano glavno procesno karto in vzročno-posledičnim diagramom, smo uspeli najti vzroke, zaradi katerih v procesu nastaja nekoristen čas, ki ga kupec ni pripravljen plačati, in jih opredelili. Nekoristen čas predstavlja nepotreben strošek za vsako organizacijo. Poiskali smo primerno rešitev, ki je uvedba izboljšanega procesnega pristopa, in jo raziskali ter zapisali na način, ki vključuje informacije, potrebne za predstavitev vodstvu podjetja. Ključne besede: proizvodni procesi, izboljšava logističnih procesov, procesni pristop, digitalizacija Objavljeno v DKUM: 01.09.2023; Ogledov: 559; Prenosov: 68 Celotno besedilo (3,06 MB) |
2. Logistika s poudarkom na logistični pogodbi in njeni prihodnostiMonika Žnidarič, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljena logistična pogodba in njen pravni vidik na nacionalni in mednarodni ravni. Logistična pogodba sicer ni urejena s formalnimi viri, vendar se v praksi vseeno uporablja. Predstavljena je tudi pametna pogodba in kako bi se lahko vključevala v logistične procese. Logistična pogodba bi se težko sklepala v obliki pametne pogodbe zaradi značilnosti, ki jih pametne pogodbe imajo (potrebno je zelo dobro poznavanje programiranja, pogodbe se ne da spreminjati, ko je oblikovanje sproženo, avtomatično teče naprej). Lahko pa bi se uporabljala na primer kot elektronski tovorni list. Prav tako je v delo vključeno poglavje o prenovi logističnih procesov, katerih pomembno vlogo predstavlja tudi logistična pogodba. S prenovo logističnih procesov bi dosegli zmanjšanje stroškov, kar je eden izmed glavnih ciljev podjetij. Z informacijsko podporo logistični pogodbi pa je dosežen bolj natančen in preglednejši pregled nad naročili, ki jih dobivajo logistična podjetja. Ključne besede: logistična pogodba, logistični podjemnik, logistični naročitelj, pametna pogodba, prenova logističnih procesov Objavljeno v DKUM: 25.09.2020; Ogledov: 999; Prenosov: 81 Celotno besedilo (670,95 KB) |
3. Analiza prednosti in slabosti logističnega outsourcinga v proizvodnih podjetjihNick Masten, 2019, diplomsko delo Opis: Outsourcing je v zadnjih desetletjih postal popularna izbira podjetij, katera poskušajo konkurirati na globalnem trgu in pri tem pa optimizirati ne ključne dejavnosti. V današnjem dinamičnem okolju se konkurenca ne vzpostavlja le med podjetji, ampak tudi med njihovimi vrednostnimi verigami. Podjetja se tega zavedajo, zato je izbira pravega zunanjega izvajalca odločilen dejavnik pri uspešnosti zunanjega izvajanja. Podjetja, ki se odločajo za logistični outsourcing tehtajo med potencialnimi prednostmi in slabostmi, katere lahko prinese izvajanje logističnega outsourcinga. V diplomskem projektu je na samem začetku predstavljena opredelitev proizvodnih podjetij in definicija outsourcinga. V prvem poglavju je predstavljen osnovni koncept outsourcinga, kjer so opredeljene najpogostejše logistične dejavnosti v zunanjem izvajanju, razlogi za outsourcing in oblike poslovnih povezav v outsourcingu. Zaradi lažjega razumevanja potencialnih prednosti in slabosti, katere prinaša logistični outsourcing dejavnosti se prvo poglavje konča s kratko predstavitvijo teoretičnih izhodišč, katera preučujejo razvoj in nastanek outsourcinga. Ker je logistični outsourcing po svetu prisoten že nekaj desetletij, je znanjih veliko dejavnikov, kako vpliva na poslovanje podjetja. V jedru diplomske naloge je tako poudarek na potencialnih prednostih in slabostih, katere prinaša izvajanje logističnega outsourcinga. Razlogov za izvajanje logističnega outsourcinga je veliko, prav tako pa je veliko potencialnih tveganj, ki se lahko pojavijo. Pri nasičenem trgu ponudnikov logističnih storitev izbira podjetja vsekakor ni preprosta, zato morajo natančno oceniti potencialne prednosti in slabosti pri sprejemanju odločitve. Ključne besede: logistične dejavnosti, outsourcing, proizvodna podjetja, ponudniki logističnih storitev, prednosti in slabosti, tveganja in koristi. Objavljeno v DKUM: 11.12.2019; Ogledov: 1575; Prenosov: 142 Celotno besedilo (651,55 KB) |
4. Razlika med pričakovanji in zaznavo kakovosti logističnih storitev nastanitvenega obrataMilena Kajba, 2018, diplomsko delo/naloga Opis: Kakovost storitev je v današnjem poslovnem svetu ključ do uspešnega poslovanja podjetij in glavni akter pri določanju konkurenčne prednosti. Ponudba storitev turističnih podjetij se iz dneva v dan veča, s tem pa tudi tekmovalnost konkurenčnih podjetij. Raziskava kakovosti storitev omogoča nenehen razvoj, sposobnost odziva na spremembe povpraševanja, zadovoljevanje odjemalcev in s tem povezano konkurenčno prednost, ki je nujno potrebna na hitro razvijajočem se turističnem trgu. Zato se raziskavam turističnih trgov in odjemalcev turističnih storitev pripisuje vedno večji pomen. S pomočjo merjenja kakovosti storitev lahko nastanitven obrat definira kritična področja, ki so potrebna izboljšav, in področja, ki pozitivno vplivajo na poslovanje turističnih podjetij. Raziskavo kakovosti logističnih storitev v izbranem nastanitvenem obratu bomo naredili s pomočjo metode AHP, ki nam bo podala obtežitve posameznih kriterijev, in z metodo SERVQUAL, s katero bomo pridobili utežene vrednosti kriterijev in njihovih podkriterijev. S pomočjo rezultatov obeh metod bomo določili oceno pomembnosti posameznih podkriterijev in kriterijev. Ključne besede: kakovost logističnih storitev, odjemalec, nastanitven obrat, AHP, SERVQUAL Objavljeno v DKUM: 28.02.2019; Ogledov: 1188; Prenosov: 145 Celotno besedilo (984,90 KB) |
5. Racionalizacija logističnih procesov sindikalnih izletov javnega sektorjaPetra Grujić, 2017, diplomsko delo/naloga Opis: Predmet raziskave diplomskega dela je bila racionalizacija logističnih procesov sindikalnih izletov javnega sektorja, kjer smo s pomočjo proučene znanstvene in strokovne literature v teoretičnem delu predstavili vlogo sindikalnih izletov v turizmu in najpogostejše logistične procese znotraj le-teh. V empiričnem delu smo raziskavo dopolnili s pomočjo vprašalnikov, ki smo jih razdelili zaposlenim izbranih podjetij javnega sektorja v občini Zagorje ob Savi in s pomočjo strukturiranega intervjuja, s katerim smo pristopili k turističnim agencijam. Glede na vse pridobljene informacije smo lahko odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja in uresničili cilje. Na osnovi izvedene raziskave ugotavljamo, da se zaposleni podjetij javnega sektorja v večini radi udeležujejo sindikalnih izletov. Najpomembnejši dejavniki njihovega zadovoljstva so družba sodelavcev, izbrana destinacija, program, ki ga vodi komunikativen in iznajdljiv vodnik, s širokim znanjem, je splošno razgledan in fleksibilen. Racionalizacija logističnih procesov je v pripravi in izvedbi programa v turistični destinaciji najpogosteje izpeljana na področju prehrane in prenočitvenih kapacitet. Ključne besede: sindikalni izleti, logistični procesi, javni sektor, racionalizacija logističnih procesov Objavljeno v DKUM: 11.10.2017; Ogledov: 1458; Prenosov: 82 Celotno besedilo (895,14 KB) |
6. Izboljšanje logističnih procesov v podjetju Radgonske gorice d.d.Tadeja Šteiner, 2015, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu bomo predstavili trenutni potek logističnih procesov v podjetju Radgonske gorice d.d., izpostavili aktualne probleme s katerimi se podjetje srečuje pri izvedbi logističnih procesov ter podali predloge za njihovo reševanje. Podjetje Radgonske gorice d.d. je eno izmed vodilnih v svoji panogi, zato še je bolj pomembno, da so na trgu konkurenčni in stremijo k uresničevanju svojih ciljev. Ugotavljamo, da bi s prenovo obravnavanih logističnih procesov lahko izboljšali delovanje organizacije in posledično izboljšali uspešnost organizacije. Glavni problemi in njihove ključne rešitve so naslednje: problem glede evidentiranja zalog v informacijskem sistemu in dejanskim stanjem bi rešili tako, da bi izvedli inventuro in vzpostavili novo začetno stanje, za problem ustavitve proizvodnje bi čim hitreje skušali ugotoviti vzroke in iskali rešitve ter v naprej poizkušali nekaj izdelkov proizvesti na zalogo, problem z razdrobljenostjo dostav bi rešili z najemom zunanjih izvajalcev ter problem vodenja evidence palet in sodov bi rešili z oblikovanjem tabele po partnerjih in komercialistih, odgovornih za njihovo področje. Ključne besede: Radgonske gorice d.d., logistični procesi, prenova logističnih procesov Objavljeno v DKUM: 10.11.2015; Ogledov: 1615; Prenosov: 166 Celotno besedilo (2,41 MB) |
7. Vpliv števila distribucijskih centrov na logistične stroške v podjetjuDenis Koren, 2015, magistrsko delo/naloga Opis: Logistični stroški igrajo v podjetju zelo pomembno vlogo, saj neposredno vplivajo na konkurenčnost in dobičkonosnost artiklov. Priložnosti za zmanjšanje logističnih stroškov je veliko, kajti obstaja veliko vzvodov, ki nam to omogočajo. Cilj vsakega podjetja mora biti optimalno ravnovesje med vsemi logističnimi stroški. S tem namreč dosežemo stroškovno učinkovitost. Namen te naloge je prikazati načine, kako lahko logistične stroške zmanjšamo v obravnavanem podjetju. Uporabili smo dva vzvoda, in sicer zmanjševanje števila distribucijskih centrov in primernost lokacije distribucijskega centra, s katerima smo dokazali, da lahko podjetje zmanjša celotni logistični strošek. V prvem delu magistrske naloge smo podali relevantno teorijo o logističnih stroških, kar je bila nato osnova za razumevanje praktičnega dela naloge, ki je razdeljen na dva dela. V prvem delu smo simulirali nove transportne poti ob zmanjšanju števila distribucijskih centrov, v drugem pa smo analizirali celotne logistične stroške za posamezno simulacijo in iskali ekonomsko najbolj optimalno rešitev za obravnavano podjetje. Ključne besede: logistični stroški, distribucijski center, ustreznost lokacije distribucijskega centra, vzvodi za zniževanje logističnih stroškov Objavljeno v DKUM: 04.09.2015; Ogledov: 1889; Prenosov: 198 Celotno besedilo (1,89 MB) |
8. |
9. Analiza logističnih stroškov v podjetju Il Lustro d.o.o.Kristina Gramc, 2014, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu predstavimo analizo logističnih stroškov v podjetju Il Lustro d.o.o. Vsebina je razdeljena na teoretični in praktični del. V logistiki je za uspešno poslovanje pomembno obvladovanje logističnih stroškov na vseh nivojih poslovanja. Z obvladovanjem le teh, lahko ugotavljamo kje nastajajo nepotrebni stroški in iščemo načine kako jih zmanjšati. Podjetje lahko eliminira nepotrebne logistične stroške, ki nastajajo v celotnem procesu poslovanja.
Izbrano podjetje je trgovec na debelo, ki se razvija in skuša povečati svojo prodajo. Del logističnih dejavnosti izvaja v lastni režiji, ima lastna prevozna sredstva, za večje dobave in dostave ob prodaji iščejo rešitve pri drugih podjetjih, ki imajo na voljo prevozna sredstva za logistične storitve. V lasti imajo eno skladišče v Kopru ter svojo opremo, ki je potrebna za manipulacije z blagom.
Logistične stroške smo poskušali oceniti s časovno komponento, pri kateri smo se osredotočili na čas, ki je potreben za uspešno opravljeno naročilo blaga, ki ga je kupec naročil. Na grobo smo ocenili višino stroškov, ki jo povzroča skladiščenje, zaloge, transport in zaposleni. Izpopolnjen logistični in finančni načrt je za podjetje konkurenčna prednost. V primeru, da načrt ni natančno izdelan lahko hitro pripelje do propadanja podjetja. Ključne besede: logistika
obvladovanje, logističnih, stroškov
izredne, dostave Objavljeno v DKUM: 29.01.2015; Ogledov: 1918; Prenosov: 185 Celotno besedilo (339,01 KB) |
10. Primerjalna analiza definicije logističnih centrov v teoriji in praksiMatic Jurjevec, 2014, magistrsko delo/naloga Opis: V teoretičnih izhodiščih magistrskega dela bomo navedli številne definicije logističnega centra, ki jih navajajo razni tuji in domači avtorji. Raziskali bomo koncepte, ki se navezujejo na pojem logistični center, raziskali vrste logističnih centrov in opredelili logistične centre glede na razvoj. Tako bomo lahko podali mnenje o zastavljenemu problemu, ki pravi, da v praksi ni primerne definicije, ki opredeljuje pojem logistični center. Glede na teoretična izhodišča bomo na koncu tudi podali lastno definicijo logističnega centra. Drugi problem se bo navezoval na nepravilno poimenovanje logističnih operaterjev v praksi. Tako bomo z metodo anketiranja opravili raziskavo na 18ih Španskih logističnih operaterjih in ugotovili kako se logistični operaterji imenujejo in kako bi se glede na teoretične karakteristike morali. Ključne besede: definicije logističnih centrov, vrste logističnih centrov, karakteristike logističnih centrov Objavljeno v DKUM: 29.01.2015; Ogledov: 1507; Prenosov: 207 Celotno besedilo (1,51 MB) |