| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ZUNANJE IZVAJANJE LOGISTIČNIH DEJAVNOSTI V AVTOMOBILSKI INDUSTRIJI
Katja Cepec, 2009, diplomsko delo

Opis: Zunanje izvajanje ali »outsourcing« je metoda specializacije podjetja za opravljanje tistih dejavnosti, pri katerih dosega konkurenčne prednosti. Osredotočenje na t.i. ključne sposobnosti ter najem podpornih dejavnosti pri tretjih osebah poveča učinkovitost poslovanja podjetja. Zunanje izvajanje dejavnosti je v tujini že dalj časa uveljavljena praksa podjetij, ki na zunanje izvajalce prenašajo zahtevnejše in celovite poslovne naloge. Medtem se slovenska podjetja še vedno odločajo za prenos enostavnejših funkcij. Zaradi čedalje kompleksnejših oskrbnih verig je logistika pogosto predmet zunanje oskrbe. Logistični ponudniki razpolagajo s potrebnim znanjem in tehnologijo in razvijajo celovite logistične rešitve za naročnike različnih branž. Podjetja avtomobilske industrije so zaradi globalne navzočnosti in množice udeležencev v oskrbni verigi največji naročniki tovrstnih storitev. Z zunanjim izvajanjem logističnih dejavnosti so avtomobilski proizvajalci uspeli zmanjšati operativne stroške in izboljšati kakovost svojih proizvodov. Krajšanje inovacijskih ciklov je pospešilo aktivno vključevanje dobaviteljev avtomobilske industrije v proizvodni proces proizvajalca. Podjetje Smart GmbH je svoje dobavitelje vključil tudi v razvojni proces in jih v celoti integriral v proizvodni sistem.
Ključne besede: zunanje izvajanje, outsourcing, ključne sposobnosti, logistika, logistični ponudniki, avtomobilska industrija, dobavitelji avtomobilski industriji, Smart GmbH.
Objavljeno: 22.09.2009; Ogledov: 2222; Prenosov: 307
.pdf Celotno besedilo (860,91 KB)

2.
Fersped v funkciji evropskega logističnega operaterja
Ervin Bužan, 2009, magistrsko delo

Opis: Špedicija oziroma klasični špediterji obstajajo že od prvih pojavov denarja in trgovine. Z razvojem novih tehnologij (železnica, cestna vozila) so se razvijali in rasli tudi špediterji. Skozi stoletja je klasična špedicija predstavljala glavnega organizatorja prometnih storitev. S pojavom novejših transportnih tehnologij (paletizacije, kontejnerizacije, RO-RO, FO-FO, LO-LO, bimodalne in Huckepack transportne tehnologije) in naglo rastjo mednarodne trgovine, so se bili špediterji prisiljeni prilagajati novim zahtevam naročnikov po hitrem, varnem, zanesljivem in cenovno ugodnem premeščanju blaga. Z naraščanjem globalne trgovine se spreminjajo tudi akterji. K nam prihajajo velika internacionalna podjetja, domača podjetja se iz nacionalnih podjetji spreminjajo v mednarodna oziroma globalna podjetja. Z razvojem informacijskih tehnologij, ki je na eni strani olajšala trgovanje in pospešila izmenjavo, na drugi pa ta tehnologija predstavlja platformo za nove storitve in pomoč pri izpolnjevanju zahtev naročnikov, po optimalni in celoviti logistični storitvi. V kolikor želijo klasični špediterji preživeti se morajo preoblikovati. Preobrazba iz klasičnih špediterjev v logistične operaterje je nujna, saj lahko le tako zadovoljujejo zahtevo naročnikov po celoviti logistični storitvi »od vrat do vrat«. Podobno usodo klasičnih špediterjev je doživljalo tudi podjetje Fersped d.d. Od same ustanovitve je opravljalo dejavnosti klasičnega mednarodnega železniškega špediterja, z velikim poudarkom na carinskem posredovanju. Svojo prvo preobrazbo je doživelo leta 1991 z osamosvojitvijo Slovenije in izgubo enotnega jugoslovanskega tržišča, drugo pa z vstopom Slovenije v Evropsko integracijo. Glavnino svojih prihodkov je še v letu 2004 ustvaril s carinskim posredovanjem. V istem letu je v okviru preoblikovanja ob skorajšnjem vstopu Slovenije v Evropsko Unijo, trgu in svojim naročnikom ponudil storitve celovitih logističnih rešitev in s tem naredil prvi korak na poti preoblikovanja v evropskega logističnega operaterja. Predstavljeni model, ki upošteva vse pomembne elemente preobrazbe klasičnega špediterja v evropskega logističnega operaterja omogoča podjetjem kot je Fersped d.d. postopno in učinkovito transformacijo in ohranjanje konkurenčne prednosti na trgu logističnih storitev ter sebi in celotni oskrbovalni verigi zagotavljanje dolgoročnega razvoja.
Ključne besede: Fersped d.d., logistika, logistični sistemi, primarni logistični sistemi, sekundarni logistični sistemi, terciarni logistični sistemi, kvartarni logistični sistemi, kvintarni logistični sistemi, logistična industrija, fizična distribucija, logistična distribucija, konvencionalni promet, multimodalni promet, kombinirani promet, logistična infrastruktura, logistična suprastruktura, klasična špedicija, logistična špedicija, kontejnerizacija, transportna tehnologija, logistični outsourcing
Objavljeno: 21.12.2009; Ogledov: 4057; Prenosov: 371
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

3.
Zunanje izvajanje na primeru podjetja Colligo d.o.o.
David Semenič, 2017, diplomsko delo

Opis: Čas izvajanja številnih poslovnih procesov se z razvojem sodobnih tehnologij naglo skrajšuje. Poslovne procese, ki so nam včasih lahko vzeli tudi do več tednov, smo danes zmožni opraviti že v nekaj sekundah. Govorimo o hitro spreminjajočem se poslovnem okolju. Podjetja se tega izziva problema lotevajo na različne načine. V svoje strategije vpeljujejo nove prijeme in načine poslovanja. Veliko podjetij tako uporablja zunanje izvajanje aktivnosti oziroma, kot ga v literaturi pogosto imenujejo, outsourcing. To pomeni, da podjetja predajajo nekatere svoje dejavnosti zunanjemu izvajalcu, ki jih opravi namesto njih in to stori učinkoviteje ali pa z nižjimi stroški, kot če bi te aktivnosti opravljali sami v podjetju. Lahko gre za ključne dejavnosti, takrat govorimo o strateškem zunanjem izvajanju, lahko pa tudi za tiste manj pomembne poslovne procese podjetja. Podjetja tako skrbno znižujejo stroške in hkrati povečujejo kakovost, da bi obdržala ali povečala svoje konkurenčne prednosti. Na podlagi teh spoznanj smo v prvem delu diplomskega dela opredelili pojem zunanjega izvajanja aktivnosti in opisali njegov razvoj v preteklosti vse do danes. V nadaljevanju diplomskega dela smo podrobneje opisali procese, ki pripeljejo podjetje do točke, da izbere to obliko strateškega odločanja, ter procese odločanja znotraj samega zunanjega izvajanja aktivnosti. Na koncu smo opredelili korake, ki naj bi jim podjetje sledilo za uspešno načrtovanje, implementiranje in upravljanje zunanjega izvajanja aktivnosti. Pozneje smo se v teoretičnem delu osredotočili na logistiko in na zunanje izvajanje v logistiki. V diplomskem delu smo se lotili raziskave aktivnosti in dejavnosti podjetja Colligo, d. o. o., ki temelji na principu procesa zunanjega izvajanja v odnosu z drugim podjetjem, ter vpliva, ki ga zunanje izvajanje ima na samo podjetje. Na podlagi pregleda literature smo si zastavili raziskovalno vprašanje, ki sprašuje po aktivnostih, ki jih podjetje Colligo, d. o. o. opravlja za drugo podjetje znotraj procesa zunanjega izvajanja, Podatke smo pridobili s pomočjo raziskovalne metode spraševanja, in sicer s polstrukturiranim intervjujem direktorja podjetja Colligo, d. o. o. Na raziskovalno vprašanje smo odgovorili s postavitvijo odprtega vprašanja.
Ključne besede: poslovni proces, zunanje izvajanje, logistika, logistični outsourcing, podjetje Colligo d.o.o.
Objavljeno: 05.04.2018; Ogledov: 501; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici