| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Pojavnost lobiranja v Sloveniji : diplomsko delo univerzitetnega študija
Mojca Prestor, 2006, diplomsko delo

Ključne besede: lobiranje, državni zbor, interesne skupine
Objavljeno: 31.03.2008; Ogledov: 3181; Prenosov: 685
.pdf Celotno besedilo (836,16 KB)

2.
3.
PRAVNA REGULACIJA LOBIRANJA V SLOVENIJI IN EVROPSKI UNIJI
Roman Medved, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo prikazuje pravno ureditev lobiranja v Sloveniji in Evropski uniji. Lobiranje je pomembna dejavnost, ob primerni pravni regulaciji predstavlja širši vidik demokracije v interesu javnosti. Lobiranje v Sloveniji ni enotno urejeno, temveč parcialno v različnih zakonih in podzakonskih aktih, ki nimajo namena urejati tega področja neposredno, temveč ga urejajo posredno. Tako je urejeno v mednarodno pravnih aktih, Ustavi Republike Slovenije, delno v zakonih, v Poslovniku Državnega zbora in Državnega sveta. Urejeno je tudi preko pravilnikov in kodeksov, ki jih izdajajo lobistična združenja. Lobiranje v Evropski uniji ni urejeno z zakonodajo. Ker je Bruselj postal pomembno lobistično središče, se poskuša pridobiti pregled nad lobisti. Evropska komisija je uvedla register zastopnikov interesov, ki omogoča prostovoljen vpis. Evropski parlament za lobiste, ki želijo vstopati v prostore parlamenta, zahteva vpis v register lobistov, na podlagi katerega se izda izkaznica, ki jim to omogoča. V diplomskem delu je prikazana tudi primerjava ameriškega in evropskega pristopa k ureditvi lobiranja. Na koncu delo prikazuje konkreten primer lobiranja nevladne organizacije Amnesty International Slovenije proti uvedbi paralizatorja v slovensko policijo.
Ključne besede: Pravna regulacija lobiranja, kodeks lobistov, register zastopnikov interesov, lobiranje v Evropski uniji, lobiranje nevladnih organizacij.
Objavljeno: 04.05.2010; Ogledov: 3799; Prenosov: 678
.pdf Celotno besedilo (349,41 KB)

4.
PRIMERJAVA LOBIRANJA V ZDA IN EU
Žiga Robič, 2010, diplomsko delo

Opis: Z vstopom Slovenije v Evropsko unijo smo sprejeli tudi njeno zakonodajo, ki pomembno vpliva na vsakdanje življenje prebivalcev. Zelo pomembno pa je vedeti, kako vplivati na ljudi, ki odločajo o teh zadevah, in na zakonodajo samo. Temu pa je namenjeno lobiranje, ki je ena glavnih dejavnosti vplivanja na zakonodajo v EU in drugod po svetu. Zato smo se odločili v diplomski nalogi posvetiti primerjavi lobiranja med Evropsko unijo, ki je dokaj mlada in neizkušena tvorba na področju uravnavanja lobiranja, in Združenimi državami Amerike, imenovanimi tudi »zibelka« lobiranja, saj se je to tam tudi razvilo in je zaradi tega tudi zakonsko urejeno ter splošno družbeno sprejeto. Zanimala nas je predvsem razlika v pravni ureditvi lobiranja ter strategija lobiranja za dosego ciljev v ZDA in EU. S kritično analizo smo predstavili slabosti in prednosti posameznih področij ter podali predloge za izboljšave lobiranja v Evropski uniji. Ugotovili smo, da je lobiranje bolj razvito v ZDA, predvsem glede pravne ureditve; imajo zakone in pravila, ki natančno opredeljujejo in omejujejo dejavnosti lobistov, poleg tega pa vodijo obvezen register, medtem ko EU nima tega področja še dovolj urejenega. Glede strategij nismo zaznali tako bistvenih razlik.
Ključne besede: lobiranje, strategija, Evropska unija, ZDA, pravna ureditev
Objavljeno: 30.11.2010; Ogledov: 4124; Prenosov: 898
.pdf Celotno besedilo (832,64 KB)

5.
PRAVNA UREDITEV LOBIRANJA V SLOVENIJI IN V PRIMERJALNEM PRAVU
Anja Breznik, 2010, diplomsko delo

Opis: Lobiranje ima dolgoletno tradicijo in se nekoliko razlikuje od države do države, zaradi razlik v tradicijah in političnih sistemih. Sam pojem lobiranja ni tako enostaven, kot se morda na prvi pogled zdi. Kot aktivnosti, katerih namen je vplivati na javne organe s posebnim poudarkom na člane zakonodajnega telesa, promoviranje in zagotavljanje sprejetja določene zakonodaje z vplivanjem na javne organe in tudi poskusi spodbujanja javnih organov k določeni aktivnosti. V družbenem smislu predstavlja lobiranje dejansko sestavino vsakega demokratičnega zakonodajnega in političnega procesa. Proces lobiranja je tisti del vplivanja na odločevalce, ki se odvija med lobistom in je odločevalcem skrit pred očmi javnosti. Kljub stoletni tradiciji za posamezne primere ni natančno predpisan. Lahko je povsem preprost ali pa večplasten in zapleten. Predvsem želim predstaviti dejstva, ki jih je potrebno upoštevati pri načrtovanju in izvedbi lobistične kampanje, da bi le-ta prinesla želene rezultate. Pravilno načrtovanje strategije in taktike lobiranja namreč močno poenostavi razumevanje lobiranja kot procesa pogajanj. Lobiranje je lahko učinkovito le s pravilno zastavljenimi in izpeljanimi postopki, ki morajo biti usmerjeni v pravo ciljno publiko in prave politične odločevalce. Za to pa so potrebna različna znanja, veščine, metode in tehnike lobiranja, ki jih mora poznati vsak lobist. Samo pravilno postavljena strategija in dosledna izpeljava lobističnih procesov so ključ do želenih ciljev, dogovorjenih med lobistom in njegovim naročnikom. Pravno-formalna ureditev lobiranja lahko zagotovi, da bo lobiranje transparentno in bo zagotavljalo dopustno in želeno delovanje lobistov ter organizacij, povezanih z lobiranjem. Zato je nujno potrebno, da se v EU izpeljejo aktivnosti za ustrezno pravno ureditev področja uveljavljanja interesov na eni strani in delovanja odločevalcev na drugi strani. Lobiranje je tako nujno potrebna demokratična dejavnost, ki ob ustrezni pravni regulaciji, z močjo argumentov, zagotavlja širši vidik demokracije v interesu javnosti.
Ključne besede: Lobiranje, lobist, komuniciranje, proces lobiranja, pravna ureditev, demokracija, korupcija, etika.
Objavljeno: 01.02.2011; Ogledov: 2344; Prenosov: 233
.pdf Celotno besedilo (6,88 MB)

6.
Lobiranje in korupcija : magistrsko delo
Teja Žučko, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis:
Ključne besede: lobiranje, korupcija, preprečevanje, magistrska dela
Objavljeno: 14.12.2011; Ogledov: 2032; Prenosov: 603
.pdf Celotno besedilo (800,31 KB)

7.
VPLIV KORUPCIJE NA POSLOVANJE MED GOSPODARSKIMI SUBJEKTI
Sabina Partlič, 2012, magistrsko delo/naloga

Opis: Korupcija velja za neetično ravnanje, ki hkrati krši vsa pravna načela. Vsak, ki je kdaj sodeloval ali pa bil povzročitelj korupcije, je kršil vse moralne, zakonske in predpisane norme ter etične kodekse. V svetu, korupcija predstavlja velik problem in se z vsakim letom povečuje, zato imajo ustanove, ki delujejo zoper korupcije, vedno več dela. Žal pa je odkrivanje korupcije zaradi zahtevnega postopka dolgotrajno in zelo zahtevno. Korupcije se ne da meriti. Težko je že odkriti, kje se je začela in kje končala, saj imajo vsi sodelujoči interes, da se le-ta ne odkrije. Institucije za pregon, odkrivanje in zmanjšanje korupcije delajo kar se da učinkovito in skrbijo, da je postopek odkrivanja v skladu z zakonom. Rezultati raziskave so pokazali, kakšen je odnos direktorjev do korupcije, kakšen je odnos do direktorjev in podjetij, ki so ovadeni korupcijskega dejanja ter kako so anketiranci ocenili delo institucij, ki delujejo zoper korupcije. Prav tako so rezultati pokazali, da direktorji v svoji poslovni praksi ne preverjajo ne direktorjev in ne podjetij, ali so le ti ovadeni korupcijskega dejanja. Prav tako pa ima korupcija za njih velik vpliv pri odločanjih o prihodnjem poslovnem sodelovanju. Korupcija je ena izmed oblik gospodarskega kriminala, ki je hkrati tudi najbolj razširjena, tesno pa je povezana tudi z lobiranjem. Poleg težavnosti odkritja korupcije je še težje postaviti mejo med korupcijo in lobiranjem, kar postavlja tudi resno dilemo, kdaj je lobiranje še legalno in legitimno
Ključne besede: korupcija, lobiranje, gospodarski kriminal, institucije za odkrivaje in preprečevanje gospodarskega kriminala, oblike gospodarskega kriminala in etična ravnanja v poslovnem svetu.
Objavljeno: 24.05.2012; Ogledov: 1249; Prenosov: 165
.pdf Celotno besedilo (650,18 KB)

8.
9.
Korupcija in financiranje političnih strank : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Aleš Klančar, 2012, diplomsko delo

Opis: Korupcija je danes eden največjih problemov, s katerimi se sooča sodobna družba. Pojavlja se v različnih oblikah in pri tem povzroča veliko materialne škode. Največja nevarnost pri korupciji je, da jo težko zaznamo in še težje ocenimo njeno škodo. Vedeti moramo, da korupcija poteka stran od oči javnosti ter da so vse vpletene strani zainteresirane, da korupcijska dejanja ostanejo prikrita. Ena izmed hujših oblik je politična korupcija, ki je povezana tudi s financiranjem političnih strank. Politične stranke so telesa, v katera se ljudje včlanijo, da bi podprli in izvajali tista prepričanja, ki so temelj teh strank. So temelj demokracije in za svoje delovanje potrebujejo finančna sredstva. Ta sredstva prihajajo iz javnih in zasebnih virov in so pogosto netransparentna. Razmerja med javnim in zasebnim financiranjem se pogosto razlikujejo, saj obstajajo različni sistemi financiranja političnih strank. V sedanjem času politika izgublja svoj ugled pri državljanih in to se pozna tudi na financah političnih strank. Finance pa so ključni dejavnik, ki omogoča preživetje in tudi rast politične stranke. Zato se politične stranke poslužujejo tudi nezakonitih oblik financiranja. Koruptivno financiranje političnih strank omogoča določen vpliv tistih, ki so prispevali finančni prispevek politični stranki. Drugi način vplivanja na politiko je skozi lobiranje, ki je v večini primerov zakonito dejanje, čeprav obstajajo tudi negativne oblike lobiranja. Lobiranje je usmerjeno predvsem na tiste, ki so že na oblasti, medtem ko je koruptivno financiranje prisotno tudi pri tistih strankah, ki si prizadevajo priti na oblast. Žal je koruptivno financiranje pogosto v senci drugih koruptivnih dejanj. Vse to meče slabo luč na politiko, ki bi morala biti prva za zgled državljanom pri izogibanju korupciji ter etičnem in moralnem ravnanju. Problematiko financiranja političnih strank lahko reši samo konkretna volja politike, ki si pred tem ne bo zatiskala oči. Ukrepi naj bi temeljili predvsem na večji transparentnosti, učinkovitem nadzoru in sankcijah ter primerih dobre prakse. Vse to pa mora podpirati ustrezna zakonodaja, ki ne sme biti sama sebi namen. Večji poudarek mora biti tudi na ustrezni podpori državnim in nevladnim organizacijam, ki se ukvarjajo s to problematiko. Potrebna pa je seveda tudi volja političnih strank, saj se vsi ti ukrepi nanašajo na njih.
Ključne besede: politične stranke, lobiranje, korupcija, financiranje, diplomske naloge
Objavljeno: 18.03.2013; Ogledov: 1118; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (640,00 KB)

10.
UPORABA IKT ZA LOBIRANJE PRI MENEDŽMENTU
Boris Mikać, 2014, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na menedžerje, saj smo mnenja, da so specifična znanja, ki odlikujejo uspešne in dobre menedžerje, kompatibilna s prakso učinkovitega lobiranja. Ključnega pomena bo prepletenost socialnega mreženja in razvoja IKT (informacijsko-komunikacijske tehnologije) pri lobiranju. Zato je pomembno pogledati, kako zapleteno je novodobno lobiranje in kdo vse ima možnosti učinkovito in uspešno lobirati. Opisovali in raziskovali smo, ali so znanja sodobnih menedžerjev uporabna pri procesu lobiranja. V nadaljevanju smo predstavili ključne točke uradne zakonodaje na področju lobiranja in kulture razmišljanja o procesu lobiranja. Ni dovolj zgolj razvoj zakonov in okvirjev lobiranja v svetu, potrebno je prilagoditi vrednote in kulturo, ki bo na lobiranje gledala pozitivno ter s tem omogočila širšo uporabo. Na koncu smo s pomočjo kvalitativne metode raziskovanja preučevali uporabo IKT pri lobiranju in vlogo menedžmenta pri lobiranju v slovenskih podjetjih. Na podlagi tega smo sestavili standardiziran intervju, s katerim smo slovenska podjetja povpraševali o uporabi lobiranja in vloge IKT. Vse dobljene anonimne rezultate smo preučili in analizirali ter na njihovi podlagi sprejeli ali ovrgli zastavljena raziskovalna vprašanja.
Ključne besede: lobiranje, interesne skupine, lobi, menedžment, IKT.
Objavljeno: 28.01.2015; Ogledov: 536; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (1009,44 KB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici