| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PRIMERJAVA MED AKADEMSKO IN VAŠKO FOLKLORNO SKUPINO
Katja Kordelc, 2010, diplomsko delo

Opis: Ljudski ples lahko danes srečamo že skorajda povsod — na raznih prireditvah in v televizijskih oddajah, kjer folklorne skupine s svojimi nastopi popestrijo dogajanje. V nastopih prikazujejo ljudske plese, ki so del slovenske duhovne kulture in tako ohranjajo ter prikazujejo naše plesno izročilo. V diplomski nalogi sem raziskala podobnosti in razlike med Akademsko folklorno skupino Študent Maribor in vaško Folklorno skupino Oton Župančič Artiče. Obe skupini uspešno in z velikim zagonom poustvarjata slovensko plesno izročilo. Lotevata se tudi organiziranja mednarodnih folklornih festivalov. Akademska folklorna skupina je že vrsto let soorganizatorica festivala Folkart, medtem ko je vaška folklorna skupina pred nekaj leti ustanovila mednarodni folklorni festival Slofolk, ki je v posavskih krajih vsako leto prepoznavnejši. Skupini pa se srečujeta tudi s težavami. Akademska folklorna skupina ima težave predvsem s pridobivanjem finančnih sredstev, ki so povezana z gostovanji izven Evrope. Druga težava pa je v pridobivanju članov, saj jih veliko preneha z delovanjem v skupini, ko zaključijo s študijem. Vaška folklorna skupina pa ima težave z organizacijo dela in vestnostjo članov na vajah. S slednjo je mogoče povezana motivacija članov, ki je tako kot pri Akademski folklorni skupini večja pred koncerti in gostovanji, ko člani vedo, da bo selekcija med plesalci. Menim, da bi se morali člani truditi skozi vso leto, kajti skupina bo uspešna in dobro pripravljena le z vestnim delom vseh članov.
Ključne besede: Folklora, Akademska folklorna skupina Študent Maribor, vaška folklorna skupina Oton Župančič Artiče, ljudska glasba, ljudski plesi, ljudska noša.
Objavljeno: 23.12.2010; Ogledov: 1335; Prenosov: 230
.pdf Celotno besedilo (6,97 MB)

2.
FOLKLORA V SLOVENIJI
Tina Dvorjak, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom FOLKLORA V SLOVENIJI je teoretično delo. V nalogi so predstavljeni različni izrazi besede folklora: folklora, folklorist, folkloren-folklorističen, folklorizirati, folkloriziran, folklorizem. Predstavili smo slovstveno folkloro in ljudsko izročilo ter ljudske plese. Te smo opisali po regijah po Sloveniji in dodali plese, ki so značilni za vsako regijo. Opisali smo posamezne ljudske plese po starostnih stopnjah od vrtca do osnovne šole s cilji otroci, ki jih otroci dosegajo. V zadnjem poglavju smo se podali v osnovno šolo Koroški jeklarji, kjer sta nam učiteljici Suzana Makič in Mojca Berložnik predstavili folklorno skupino in njeno delovanje.
Ključne besede: folklora, slovstvena folklora, etnokoreologija, ljudsko izročilo, ljudski plesi, noše, ljudske pesmi, otroški ljudski plesi, ples po različnih starostnih stopnjah
Objavljeno: 12.11.2014; Ogledov: 3315; Prenosov: 547
.pdf Celotno besedilo (2,77 MB)

3.
POZNAVANJE SLOVENSKIH LJUDSKIH PLESOV OSNOVNOŠOLCEV NA RAZREDNI STOPNJI IZOBRAŽEVANJA
Mateja Kuhar, 2015, diplomsko delo

Opis: Ljudski plesi v osnovni šoli niso med najbolj priljubljeni, a je njihovo ohranjanje in vključevanje v pouk pomembno, saj pripomorejo k ohranjanju ljudske dediščine in k temu, da so učenci bolj aktivni. Namen diplomske naloge je bil na vzorcu učencev petih razredov proučiti poznavanje slovenskih ljudskih plesov, s katerimi bi se naj učenci srečali od 1. do 5. razreda pri predmetu glasbena umetnost. V diplomski nalogi najprej predstavimo področje ljudskega izročila, otroškega izročila in ljudskih plesov oz. otroškega izročila v šolskem programu. V empiričnem delu raziskujemo, ali učenci s pomočjo opisa plesa prepoznajo ime plesa, ki so ga spoznali v teh petih letih. Prav tako nas zanima, ali obstajajo razlike v poznavanju ljudskih plesov med deklicami in dečki in med učenci, ki obiskujejo šolo v mestu, in tistimi, ki obiskujejo šolo na vasi. Zanimalo nas je še, kateri je njihov najljubši ples, in zakaj je temu tako. Rezultati, pridobljeni s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika med več kot 200 učenci osmih osnovnih šol kažejo, da je poznavanje plesov med učenci in učenkami skladno, le ples Šuštarpolka učenke poznajo bolje. Učenci, ki obiskujejo šolo na vasi, v primerjavi s tistimi v mestu, bolje poznajo 11 ljudskih plesov, pri preostalih petih plesih je poznavanje skladno. Za svoj najljubši ples so se odločili, ker jim je všeč, je zanimiv in so se ga hitro naučili. Najbolj sta jim všeč skupinska plesa: Kujtre šivat in Igraj kolo. Več kot polovica otrok bi raje plesala sodobne kot ljudske plese. Na podlagi rezultatov lahko vidimo, da otroci ljudskih plesov ne poznajo dobro, zato bi se morali učitelji na področju ljudskega izročila še bolj izobraževati, ljudski ples vključevati v pouk in otroke spodbujati k ohranjanju le tega. Tudi učni načrt bi moral dati večji poudarek na učenje ljudskih plesov.
Ključne besede: Slovenski ljudski plesi, ljudsko izročilo, otroško izročilo, osnovna šola, poznavanje
Objavljeno: 23.02.2016; Ogledov: 3119; Prenosov: 320
.pdf Celotno besedilo (976,74 KB)

4.
Vloga vzgojitelja v 1. razredu osnovne šole z vidika ohranjanja ljudskega plesnega izročila
Mateja Pocajt, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. V teoretičnem delu je predstavljen ples v vrtcu in šoli, otroško plesno izročilo in njegova vloga ter ljudski plesi v 1. razredu OŠ.Predstavljeno je tudi delo vzgojitelja in učitelja v 1.razredu OŠ in njuno sodelovanje. V empiričnem delu pa je narejena raziskava s pomočjo anketnega vprašalnika, kjer smo želeli ugotoviti, ali v 1. razredu OŠ ohranjajo ljudsko plesno izročilo in kakšno vlogo ima pri tem vzgojitelj.
Ključne besede: ples, ljudsko izročilo, ljudski plesi v šoli, timsko delo, 1. razred devetletne osnovne šole, vpliv vzgojitelja
Objavljeno: 30.10.2015; Ogledov: 705; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (839,49 KB)

5.
SLOVENSKA LJUDSKA IZROČILA, KOT SPODBUDA ZA PLESNO USTVARJANJE
Maja Rodinger, 2016, diplomsko delo

Opis: Gibalni razvoj otroka je pomemben vse od rojstva. Gibanje je otrokova potreba, obenem pa ob tem izraža veselje, zadovoljstvo in ugodje. Gibanje se prepleta s plesom. Ples je gibanje, ko je gibanje povezano v nekem prostoru, času in ritmu. Pomembno vlogo pri gibalno-plesnem razvoju imamo tudi odrasli, ko otroke spodbujamo in motiviramo, da dosežejo zastavljene cilje ter naloge. Poznamo več zvrsti plesa in eden od njih izvira iz naše kulturne dediščine – to je ljudski ples. V diplomski nalogi je podrobneje predstavljena Slovenska ljudska dediščina s poudarkom na ljudskem plesu in ljudski igri. Slovenski ljudski plesi so se k nam razširili iz nemškega ozemlja. K nam so jih prinesli rokodelci in vojaki. Naši ljudski plesi so bolj poskočni, saj so jih prilagodili našemu značaju. Ljudski plesi so skupinski, večina pa je parnih, zato jih plešejo odrasli. Poznamo tudi otroške ljudske plese in igre. Bistvene razlike ni, saj je ples igra – v njej najdemo preproste nezahtevne gibalne prvine in ponavljajoče motive. Otrok se preko ljudskega plesa in igre seznanja tudi z vzporednimi področnimi dejavnostmi. Spoznava ljudske pesmi, ljudsko glasbo, ljudske pravljice in pripovedke. Ljudska pesem je kot spremljevalec ljudskega plesa in igre – enostavna, kratka, nezahtevna in ponavljajoča. Otrok se preko vzporednih dražljajev tako vživi v lik, ki izhaja iz ljudskega izročila. Ugotovljeno je bilo, da so Slovenska ljudska izročila, ki jih v Slovenski literaturi ne manjka, skupek spodbude, s katerimi se otroci v predšolskem obdobju seznanjajo. Izročila se med seboj prepletajo in dopolnjujejo, kar doprinese želene rezultate in cilje, ki si jih zastavimo v vzgojno izobraževalnem delu.
Ključne besede: gibanje, ples, glasba, pesem, kulturna dediščina, ljudski plesi, otroške ljudske igre in plesi.
Objavljeno: 03.06.2016; Ogledov: 1011; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (644,57 KB)

6.
ELEMENTI LJUDSKIH PLESOV V PLESNI VZGOJI PREDŠOLSKIH OTROK
Anja Lavbič, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Elementi ljudskih plesov v plesni vzgoji predšolskih otrok je raziskati, v kolikšni meri lahko elemente ljudskih plesov vključimo v načrtovanje vzgojnega dela na plesnem področju predšolskih otrok. V analizo je bilo vključenih 24 otrok, starih od pet do šest let. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del zajema: opis in pomen plesa nasploh ter otrokovo potrebo po plesu; poudarek je bil na ljudskem plesu na sploh, virih in vrstah ljudskega plesa ter njegovi vlogi; plesno izražanje otrok, cilje in vzgojna načela; načine in metode dela pri vnašanju otroškega ljudskega izročila ter vsebino otroškega izročila; opisi ljudskih plesov, katerih elemente smo vključili v plesno vzgojo otrok v vrtcu; na koncu smo pisali še o mestu Šentjur, tamkajšnjem vrtcu, kjer smo opravljali analizo dela in predstavili Mladinsko folklorno skupino Lintvar, s katero smo sodelovali pri izvajanju dela v vrtcu. Empirični del je sestavljen iz osnovnih, predpisanih elementov tega dela; vzgojnih priprav za delo v vrtcu in analiz le-teh. Iz vzgojnih priprav v empiričnem delu sta tako razvidna naša dejavnost in vnašanje elementov ljudskih plesov v plesno vzgojo otrok iz Vrtca Šentjur. Po analiziranju vzgojnega dela tako ugotavljamo, da elemente ljudskih plesov lahko vnašamo v plesno izražanje otrok v vrtcu in s tem ugodno vplivamo na njihov plesni razvoj ter na njihov pogled na ohranjanje naše kulturne dediščine.
Ključne besede: predšolski otrok, ljudski plesi, ljudsko izročilo, kulturna dediščina plesno izražanje otrok
Objavljeno: 24.10.2016; Ogledov: 1471; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

7.
Plesi v krogu
Martina Štih, 2017, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je na podlagi pregleda domače in tuje strokovne literature o plesni umetnosti raziskati izvor plesa in njegov razvoj od prazgodovine do danes. V nalogi nas zanimajo vplivi plesne terapije na posameznika in še posebej slovenski ljudski plesi v krogu. Prav tako smo opravili empirično raziskavo o plesih v krogu. Z raziskavo smo raziskali vpliv Bachovih cvetnih plesov in plesov za naravo na sodelujoče. Prejeli smo štirinajst izpolnjenih vprašalnikov, na osnovi pridobljenih podatkov smo opravili osnovno statistično analizo. Ugotovili smo, da Bachovi cvetni plesi med vsemi obravnavanimi plesi v krogu najblagodejneje vplivajo na telo in duha, zato naj bi jim namenili večjo pozornost in zanimanje v glasbenopedagoški praksi.
Ključne besede: Zgodovina, nastanek plesa, plesi v krogu, plesna terapija, slovenski ljudski plesi
Objavljeno: 06.06.2017; Ogledov: 777; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (283,60 KB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici