| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
FINANCIRANJE MALIH IN SREDNJE VELIKIH PODJETIJ
Simon Salezina, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem želel predstaviti možne vire financiranja malih in srednjih podjetij v Sloveniji. Slovensko malo gospodarstvo predstavlja namreč več kot 99 odstotkov vsega gospodarstva. Sredstva lahko pridobivamo iz notranjih in zunanjih virov financiranja. Notranji viri so dobiček, amortizacija in drugi kratkoročni denarni tokovi. Zunanje financiranje pa je mogoče z bančnimi krediti, lizingom, tveganim kapitalom, faktoringom, forfetingom ali z državnimi viri. Slovenska MSP se srečujejo s podobnimi ovirami, kot MSP v ostalih Evropskih državah. Problem financiranja slovenskega malega gospodarstva so omejene možnosti dostopa do finančnih sredstev, predraga finančna sredstva, omejitve pri najemanju posojil v tujini in nepoznavanje drugih oblik financiranja (tvegani kapital, faktoring, forfeting). Glavna ugotovitev tega diplomskega dela je, da je treba MSP-jem še bolj olajšati dostop do finančnih sredstev.
Ključne besede: mala in srednja podjetja (MSP), financiranje, notranji viri financiranja, zunanji viri financiranja, Slovenija, bančni kredit, lizing, tvegani kapital, faktoring, forfeting, skladi.
Objavljeno: 29.01.2010; Ogledov: 3125; Prenosov: 529
.pdf Celotno besedilo (458,09 KB)

2.
DRUŽINSKA PODJETJA IN POSEBNOSTI VIROV FINANCIRANJA
Janja Herega, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo želeli predstaviti družinsko podjetje in posebnosti njegovih virov financiranja. Podjetje se lahko poslužuje notranjih in zunanjih virov financiranja, pri tem pa bi naj sledilo pravilom in načelom financiranja. Notranji viri financiranja so dobiček, amortizacija in različni drugi notranji viri. Med zunanje vire pa prištevamo bančne kredite, državne vire, lizing, faktoring, forfeting, sklade tveganega kapitala in poslovne angele. Problemi s katerimi se soočijo podjetja pri pridobivanju virov so omejene možnosti dostopa do finančnih sredstev, predraga finančna sredstva in nepoznavanje nekaterih oblik financiranja. Družinska podjetja pa zraven vsega tega omejuje še njihova konzervativnost. Namreč največja želja podjetnika je, da podjetje ostane v družinski lasti.
Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja, financiranje, notranji viri financiranja, zunanji viri financiranja, posebne oblike financiranja, bančni kredit, državni viri, lizing, skladi tveganega kapitala, faktoring, forfeting, poslovni angeli
Objavljeno: 31.01.2011; Ogledov: 1794; Prenosov: 321
.pdf Celotno besedilo (3,67 MB)

3.
INVESTIRANJE V NEPREMIČNINE
Bernard Visočnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava investiranje v nepremičnine. Gre za odločitev posameznika ali se naj odloči za najem ali nakup stanovanjske nepremičnine. Na podlagi analiziranih najpomembnejših dejavnikov ponudbe in povpraševanja smo dokazali, da na kratek in srednji rok res vplivajo na ravnovesje na trgu, na dolgi rok pa ne, ker je racionalnost ekonomskih subjektov tista, ki cene vrača na naravne ravni. Mnogo ljudi je mnenja, da je bivanje v najemniškem stanovanju nesmiselno, saj bi lahko z plačilom najemnine odplačevali obrok kredita. V nalogi smo dokazali, da temu ni ravno tako, saj se z lastništvom nepremičnine pojavi veliko stroškov, ki jih pri najemu ni. Ti stroški so davek, stroški vzdrţevanja, zavarovanje, ipd. Problem slovenskega nepremičninskega trga je v slabi razvitosti trga najemniških stanovanj. Če bi bil ta razvit tako kot v ZDA, bi se več ljudi odločalo za najem namesto nakupa. Seveda je teţko primerjati Slovenijo in ZDA, ne samo zaradi velikosti drţave, ampak tudi zaradi fleksibilnosti prebivalstva. Najpomembnejša ugotovitev diplomske naloge je, da je v sedanjih razmerah racionalneje stanovanje najeti, kot kupiti. Temu je tako kljub dejstvu, da so v trenutnih razmerah obrestne mere za hipotekarne kredite nizke in da so se cene nepremičnin v zadnjem obdobju precej zniţale.
Ključne besede: Nepremičnine, prebivalstvo, novogradnje, brezposelnost, kratkoročno ravnovesje na trgu, dolgoročno ravnovesje, delnice, kredit, lizing, tveganje finančni vzvod, nepremičninski investicijski sklad
Objavljeno: 16.01.2012; Ogledov: 2053; Prenosov: 360
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

4.
FINANCIRANJE NAKUPA NEPREMIČNINE
Mateja Laure, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu ugotavljamo, da so se razmere na trgu nepremičnin zaradi krize zelo spremenile: cene nepremičnin ostajajo pretežno na enaki ravni, medtem ko povpraševanje predvsem zaradi nestabilnih razmer (spremembe dohodkov, višje obrestne mere) upada. Ko se odločamo za nakup nepremičnine, imamo na voljo več oblik financiranja: lastna sredstva, stanovanjski (hipotekarni) kredit ali lizing nepremičnine. Med njimi izberemo tisto možnost, ki nam v danem trenutku omogoča optimalno izbiro med oblikami financiranja. Najpogostejša oblika financiranja nakupa nepremičnine je stanovanjski (hipotekarni) kredit. Lizing nepremičnin je še vedno relativno nezaželena oblika financiranja nakupa, prav tako mu niso naklonjeni kupci, predvsem zaradi lastništva nepremičnine, ki ostaja pri lizingodajalcu. S konkretnim izračunom ter primerjavo stanovanjskega (hipotekarnega) kredita in lizinga smo ugotovili, da je stanovanjski (hipotekarni) kredit ugodnejša oblika financiranja nakupa nepremičnine.
Ključne besede: nepremičnina, trg nepremičnin, gospodarska in finančna kriza, stanovanjski (hipotekarni) kredit, lizing, hipoteka
Objavljeno: 26.03.2013; Ogledov: 1856; Prenosov: 391
.pdf Celotno besedilo (288,37 KB)

5.
PRIMERJAVA MED BANČNIM KREDITOM IN LIZINGOM
Janja Smrke, 2013, diplomsko delo

Opis: Vsak ponudnik kreditov in lizingov se želi prilagoditi potrebam potrošnikov. Banke kot ponudnik kredita skrbijo za svojo varnost, z različnimi zavarovanji, ponudniki lizinga pa se zavarujejo z delnim pologom ali lastništvom nad nepremičninami. Izraz kredit izvira iz latinščine in pomeni »credere« verjeti oziroma zaupati. Kredit je tisto, kar je dano na upanje v vrnitev. Gre za kreditno razmerje med dvema osebama. Lizing izvira iz angleškega glagola »to lease«, kar pomeni dati v najem. Lizing je oblika financiranja uporabe opreme in nepremičnin. Razlika med lizingom in kreditom je v zavarovanju terjatve do upnika. Prednosti, ki dajejo v prednostno obliko financiranja lizing so v tem, da je postopek odobritve hiter in enostaven. V diplomski nalogi smo so odločili analizirati primer, kako financirati dobrine z lizingom ali bančnim kreditom. V okviru deskriptivnega pristopa bomo uporabili metodo, ki temelji na primerjanju dejstev s katerimi nato ugotavljamo razlike, slabosti in prednosti. Primerjali bomo na eni strani lizing kot obliko financiranja, na drugi strani pa kredit. Na podlagi primera bomo izdelali izračun za nakup nepremičnine, z obema oblikama financiranja. Nato bomo analizirali posamezno obliko zunanjega financiranja na podlagi pogojev za pridobitev teh posojil. Pri pisanju diplomske naloge se bomo omejili le na slovenski trg.
Ključne besede: lizing, kredit, oblike financiranja, slovenski trg, deskreptivni pristop, nepremičnine
Objavljeno: 20.10.2015; Ogledov: 720; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

6.
ANALIZA FINANCIRANJA NAKUPA VOZIL RENAULT
Urban Dragar, 2013, magistrsko delo

Opis: Slovenski avtomobilski trg ima že dolgoletno zgodovino, a je v zadnjih dveh desetletjih opaziti izreden trend rasti, saj ima vsak drugi Slovenec svoj osebni avtomobil. Od ključnih akterjev na trgu vozil je v ospredju, tako po znamki kot po modelu, Renault s svojim cliom. Da je avtomobil pomembna dobrina pri nas, se kaže tudi v tem, da se skoraj polovica Slovencev poslužuje nakupa vozila s tujimi viri, bodisi s krediti ali lizingi. Tematika, ki je v nalogi podrobno predstavljena, je razdeljena na avtomobilski trg v Sloveniji, možnosti financiranja nakupa vozil, kjer sta podrobno opisana lizing in kredit. Ključna je analiza financiranja nakupa vozil Renault kot avtomobilske znamke številka 1 v Sloveniji, s poudarkom na sezonskih nihanjih ter korelaciji med posameznimi oblikami financiranja nakupa vozil. Ob zaključku je na kratko predstavljeno še poglavje o neplačilih.
Ključne besede: Znamka Renault, lizing, kredit, učinek sezone, koeficient korelacije.
Objavljeno: 10.12.2013; Ogledov: 1019; Prenosov: 267
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

7.
UČINKI SVETOVNE KRIZE NA LIZING POSLE - NA PRIMERU LEASING DRUŽBE X
Andreja Zupančič, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil na praktičnem primeru prikazati postopek pridobitve lizinga premičnin ter ugotovitikako se posledice recesije kažejo pri poslovanju lizing podjetij v Sloveniji in na primeru lizing družbe X. Želela sem prikazati vpliv gospodarske krize na postopku pridobitve lizinga, pojasniti pravice in obveznosti v pogodbenem lizing razmerju, opisati postopek opominjanja zaradi plačilne nediscipline lizingojemalcev in postopek odvzema lizinga ter posledično predčasno prekinitev pogodbe. Predstavljenih je več vrst lizinga, ki so na voljo fizičnim in pravnim osebam, poudarek pa je na postopku finančnega lizinga vozil in opreme. Pri raziskavi podatkov se je izkazalo, da je financiranje v času recesije napram strmi rasti do leta 2010 res upadlo, vendar se je sedaj že stabiliziralo. Glede na gospodarsko krizo v Sloveniji, ki je povzročila veliko brezposelnost in posledično finančno negotovost prebivalstva, je bilo to tudi pričakovati. Tudi pogoji za pridobitev lizinga v času recesije se niso pomembno zaostrili. Na primeru lizing družbe X pa sem ugotovila, da je s profesionalnim pristopom do strank, močno tržno aktivnostjo in dobro strategijo, kriza lahko tudi izziv in pot do uspeha.
Ključne besede: lizing, finančni lizing vozil in opreme, vpliv recesije na lizing posle, zapadle neplačane terjatve, odvzem predmeta lizinga.
Objavljeno: 04.10.2016; Ogledov: 378; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (540,15 KB)

8.
DOSTOPNOST VIROV FINANCIRANJA ZA MALA IN SREDNJA PODJETJA
Tanja Milec, 2016, diplomsko delo

Opis: Mala in srednja podjetja so v letu 2014 ustvarila 54 % celotne dodane vrednosti in zagotovila 261 tisoč delovnih mest. Pri poslovanju se MSP srečujejo s pomanjkanjem finančnih sredstev, zlasti za razvoj in inovacije. Iz podatkov BS je razvidno zavračanje kreditnih vlog pri bankah zaradi nestrinjanja stranke s pogoji (32,1) in slabe bonitete (22,9%). V danih okoliščinah vlada RS načrtuje finančne podpore za MSP do leta 2020 v višini 276 mio EUR na področju inovacij, raziskav in razvoja. Pri MSP je še vedno največji problem visoka zadolženost, saj je finančni vzvod v letu 2014 znašal kar 168 %. V letu 2014 je delež finančnih obveznosti do bank od vseh obveznosti znašal pri MSP 53%, pri velikih pa 66%. To pomeni, da je dostop MSP do zunanjih virov financiranja še vedno otežen. V obdobju 2009 do 2015 so stabilnejša podjetja posegala tudi po posojilih v tujini, zaradi nižje obrestne mere. Zato se je promet najetih kreditov v tujini povečal kar za 55 %, v primerjavi z domačim trgom, kjer so se znižala posojila kar za 50 %. Promet lizing hiš pa je v letu 2014 znašal 1.014,20 mio EUR, kar je za 22 % manj v primerjavi z letom 2013. Na zmanjšanje lizing pogodb so delno vplivali tudi stečajni postopki podjetij. V primerjavi z letom 2013 so narasli kar na 38%, zato so lizing hiše še bolj pazljive pri odobritvi posla. Iz podatkov iz leta 2014 je mogoče razbrati, da so se MSP v največji meri financirala s privarčevanimi sredstvi, bančnimi krediti, lizingom, odkupom terjatev in faktoringom ter s prekoračitvijo na transakcijskem računu. Finančna sredstva pa so v letu 2014 namenila za tekoče poslovanje, investicije, prestrukturiranje dolga, raziskave in razvoj ter za širitev na drugi trg. Navedenih finančnih sredstev se MSP poslužujejo, ker so v primerjavi z evropskimi sredstvi bolj dostopna. Za pridobitev evropskih sredstev je potrebno imeti izdelan kvaliteten poslovni načrt, uspešno poslovanje in dobro bonitetno oceno. Žal pa je še kar nekaj MSP, ki tem pogojem ne zadostijo. Rešitev bi bila, da bi se pogoji pri pridobivanju evropskih sredstev znižali in tako omogočili MSP lažji dostop do evropskih sredstev
Ključne besede: lizing, kredit, financiranje MSP, gospodarsko okolje
Objavljeno: 12.08.2016; Ogledov: 326; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (445,63 KB)

9.
Davčni vidik `sale & leaseback´ transakcij
Rosana Dražnik, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je obravnavan pravni, računovodski in davčni vidik lizing transakcij in v okviru tega podrobneje transakcij »sale & leaseback« kot posebne vrste transakcij, ki jo nekateri avtorji uvrščajo med vrste lizinga, drugi pa kot povsem posebno vrsto finančne transakcije. V uvodu je predstavljen termin lizing in podana je pravna problematika pri pogodbah o lizingu. Osrednji del naloge je analiza računovodskega in predvsem davčnega pogleda na lizing ter transakcije »sale & leaseback«. V davčnem delu je posebna pozornost namenjena vprašanju oziroma povezanosti med pravno in ekonomsko naravo transakcij ter dejavniki, ki pomembno vplivajo na davčno presojo tako v okviru normalnega razvoja transakcije kot še bolj poudarjeno v primeru predčasnih prenehanj pogodbenega razmerja. Ker se gospodarsko življenje odvija v globalnem mednarodnem okolju, Slovenija pa je kot članica EU še bolj ujeta v vse povezave v Uniji, je del naloge tudi predstavitev vpliva mednarodnega sklepanja poslov »sale & leaseback« in ovir, ki so jim poslovni subjekti pri tem izpostavljeni. Iz naloge in sklepnih ugotovitev je razvidno, da so lahko transakcije »sale & leaseback« tudi sredstvo za davčno optimiranje tako v okvirih mednarodnega kot nacionalnega okolja, poleg tega so poslovni subjekti pri njihovem sklepanju izpostavljeni mnogim pastem, ki lahko vodijo v dvojno obdavčitev. Razlike v nacionalnih zakonodajah tudi v državah članicah EU imajo pomemben vpliv na poslovanje in posledično lahko v nalogi ugotovimo, da enotni trg v EU ne more v celoti zaživeti tudi zaradi davčnih ovir. Izsledki naloge so lahko koristna teoretična podlaga poslovnim subjektom pri njihovih odločitvah o poslovanju na domačem trgu ali v mednarodnem okolju ter še posebej o tem, kako se izogniti pastem, ki jih lizinški posli in še posebej transakcije »sale & leaseback« prinašajo tako lizingojemalcem kot lizingodajalcem.
Ključne besede: finančni in poslovni lizing, prodaja s povratnim najemom (sale & leaseback), mednarodna obdavčitev, prenos pravice do razpolaganja in DDV, predčasno prenehanje pogodbe o lizingu.
Objavljeno: 15.09.2016; Ogledov: 1186; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici