1. Recikliranje grafitne elektrode kontaminirane s kovinami prehodnih elementov : magistrsko deloMaša Vračevič, 2024, magistrsko delo Opis: Ugotavljali smo ali lahko grafitne anode, predhodno kontaminirane s kationi prehodnih kovin, recikliramo in ponovno uporabimo. Grafitne anode smo izpostavili elektrolitu kamor smo dodali manganove ione v obliki soli Mn(AcAc)2 ter spremljali ali se le-ti vežejo v strukturo grafita, tako kot litijevi ioni. Pri tem smo koncentracije manganove soli v elektrolitu spreminjali in ugotavljali ali koncetracija vpliva na nadaljno elektrokemijsko delovanje celice. Prisotnost manganovih ionov smo ugotavljali s pomočjo ICP-OES analize. Rezultati so pokazali, da ioni prehodnih kovin prisotni v elektrolitu med procesom polnjenja zasedejo mesta na površini grafita. Kontaminirano grafitno anodo smo nato sprali s topilom DMC z namenom, da se iz grafitnega materiala odstranijo odvečne soli ter topila. Za zagotavljanje odstranitve manganovih ionov po postopku spiranja pa je bila zopet uporabljena ICP-OES analiza. Z uporabo topila DMC, ki je podoben sestavi elektrolta, smo uspešno podstranili soli mangana, kar so pokazali rezultati analiz ICP-OES in XPS. Mangana ni bilo možno zaznati na površini grafitne anode oziroma se je le ta nahajal v zelo majhnih koncnetracijah. Spran grafitni material smo uporabili v sveži celici in z elektrokemijskimi tehnikami preverili ali je le-ta primeren za ponovno uporabo. Ključne besede: anode, recikliranje, prehodne kovine, elektrokemija, litij ionske baterije Objavljeno v DKUM: 03.09.2024; Ogledov: 50; Prenosov: 30 Celotno besedilo (3,67 MB) |
2. Analiza poslovanja in možnosti optimiranja nabavne verige podjetjaTimotej Peter Valcl, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se osredotoča na raziskovanje načrta optimizacije dobavne verige in proizvodnje baterijskih celic podjetja Tesla. Teoretični del zajema ustrezno literaturo o konceptu in managementu dobavne verige, o konceptih vertikalnih in horizontalnih mej podjetja ter o konceptih in načinih analize podjetja. Aplikativni del diplomskega dela se v prvem delu osredotoča na predstavitev in analizo podjetja ter na analizo trenutne dobavne verige proizvodnje baterijskih celic v podjetju. Drugi del se osredotoča na raziskavo načrta za optimizacijo dobavne verige proizvodnje baterijskih celic podjetja ter možne aplikacije njihove rešitve v ostalih podjetjih. Ugotovitve diplomskega dela kažejo, da strategija vertikalne integracije podjetja Tesla za optimizacijo dobavne verige proizvodnje baterijskih celic lahko prinese številne koristi. Načrtovana optimizacija lahko zmanjša stroške, izboljša trajnost podjetja ter prispeva k njegovi uspešnosti. Vendar je treba opozoriti, da ta način optimizacije morda ni primeren za vsa podjetja, saj zahteva velike naložbe v raziskave in razvoj ter dobre poslovne odnose s podizvajalci in dobavitelji. Ključne besede: dobavna veriga, horizontalne in vertikalne meje podjetja, optimizacija dobavne verige, analiza poslovanja, litij-ionske baterije, električna vozila, Tesla Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 42240; Prenosov: 155 Celotno besedilo (2,70 MB) |
3. Določanje napolnjenosti baterij z uporabo umetnega nevronskega omrežja : magistrsko deloRok Rečnik, 2019, magistrsko delo Opis: Glavni cilj magistrske naloge je določitev stanja napolnjenosti baterij s pomočjo umetnega nevronskega omrežja. Določitev stanja napolnjenosti (SOC) baterij predstavlja velik izziv, saj je SOC težko natančno določiti. V delu je bil obravnavan tip izredno zmogljivih Toshibinih litij-ionskih baterij s titanovim oksidom (LTO). Na podlagi pregledane literature je bila izbrana metoda določanja SOC z umetnim nevronskim omrežjem. S pomočjo namensko izdelanega testerja baterij so bile opravljene meritve toka, napetosti in temperature baterije. Meritve so bile izvedene s pomočjo merilnega sistema Dewesoft Sirius HS. Podatki so bili obdelani v programskem okolju Matlab, kjer se je tudi kreiralo in naučilo umetno nevronsko omrežje. Testi nevronskega omrežja so pokazali, da je sposobno napovedovanja SOC. S pomočjo programa v Simulinku so bili izvedeni testi za napovedovanje SOC v realnem času. Ključne besede: umetna nevronska omrežja, določanje stanja napolnjenosti baterij, litij-ionske baterije, LTO Objavljeno v DKUM: 21.11.2019; Ogledov: 1930; Prenosov: 345 Celotno besedilo (8,88 MB) |
4. Avtomatizacija testiranja stanja li-ion baterijSlavko Brečko, 2018, magistrsko delo Opis: V okviru magistrskega dela je predstavljeno načrtovanje ter izdelava testnega sistema litij-ionskih baterij. Na kratko je opisana litij-ionska baterija ter metode, po katerih lahko ocenjujemo zdravje (State Of Health, SOH) baterije. Po predstavljeni izbrani metodi in izdelavi simulacijskega modela sledi meritev odziva realne baterije in prikaz načrtovanja ter izdelave vezja. Nato je opisana programska oprema vezja ter izdelava ocenjevalnega orodja. Na koncu so prikazane karakteristike realnih baterij. Ključne besede: testiranje, litij-ionske, baterije, modeliranje, merilno vezje, karakteristika baterije Objavljeno v DKUM: 29.05.2018; Ogledov: 2121; Prenosov: 280 Celotno besedilo (5,05 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Aktivni BMS sistem za Li-ion akumulatorske baterijePrimož Bencak, 2017, diplomsko delo Opis: litij-ionske baterije, zaporni pretvornik, balansiranje, digitalni signalni krmilnik Ključne besede: Litij-ionske baterije uspešno nadomeščajo ostale tipe baterij. Posebej primerne so za zaporedno vezavo v baterijske sklope, vendar se z naraščanjem števila celic v paketu povečuje možnost napačnega delovanja. V ta namen se za nadzor nad baterijskim paketom in izravnavo napetosti na posameznih celicah uporabljajo baterijski nadzorni sistemi (BMS).
Naša naloga je izdelava prototipnega BMS sistema. Sistem sprva simuliramo v simulacijskem okolju MATLAB/Simulink, nato se odločimo za fizično izdelavo. Izberemo potrebne komponente, narišemo elektronsko vezje, ter ga testno zaženemo. Nadzorno funkcijo in regulacijo sistema izvedemo s pomočjo digitalnega signalnega krmilnika TMS320F28335, ki ga blokovno programiramo v orodju MATLAB/Simulink.
Na koncu predstavimo rezultate simulacij in fizičnega sistema. Objavljeno v DKUM: 04.10.2017; Ogledov: 3572; Prenosov: 283 Celotno besedilo (8,35 MB) |
6. Uporaba hranilnika energije s pretvornikom v različnih načinih delovanja sistema za upravljanje z energijoUroš Zajšek, 2017, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu so predstavljeni: osnovno delovanje in zgradba litij-ionskih baterijskih celic ter sestavljeni baterijski paketi tehnologije LFP, NMC, NCA in LTO, primerni za shranjevanje večjih količin energije. Baterijski paketi so uporabljeni v kombinaciji s sistemom za upravljanje z energijo za glajenje odjema električne energije gospodinjstva iz omrežja, vključno z omogočenim polnjenjem baterije električnega vozila. Prikazan je tudi primer uporabe hranilnika energije za glajenje proizvodnje in porabe električne energije v kombinaciji s sončno elektrarno v gospodinjstvu. Ključne besede: litij-ionske baterije, hranilnik energije, pretvornik, EMS Objavljeno v DKUM: 30.08.2017; Ogledov: 2399; Prenosov: 310 Celotno besedilo (3,04 MB) |
7. UPORABA CAN-VODILA IN SIGNALA PWM ZA KONTROLO IN NADZOR POLNJENJA LITIJEVIH AKUMULATORJEV ELEKTRIČNEGA AVTOMOBILAJože Podbrežnik, 2016, diplomsko delo Opis: V svetu se vedno več ljudi zaveda onesnaženja okolja in dajejo čedalje večji pomen cenejšim alternativnim pogonom in virom energije. Razvoj hibridnih, priključno-hibridnih ali popolnoma električnih vozil je odvisen predvsem od razvoja zmogljivejših akumulatorjev in načina nadzora polnjenja hranilnika energije. Električna vozila morajo imeti za polnjenje standardizirani električni priključek, ki omogoča hiter in predvsem varen način regeneracije porabljene električne energije, zato smo v uvodu opisali razvoj dosedanjih sistemov. Glavni namen naloge je bil skonstruirati in implementirati prototip elektronskega vezja z vgrajenim CAN krmilnikom, ki s pomočjo CAN-vodila in PWM-signala omogoča nadzor konduktivnega polnjenja litijevih akumulatorjev električnega vozila, v skladu s standardom SAE_J1772 oziroma IEC 61851-3. Ključne besede: električni avto, nadzorna enota, polnjenje, praznjenje, litij-ionske baterije, regulator polnjenja, pulzno širinska modulacija, CAN-vodilo Objavljeno v DKUM: 06.09.2016; Ogledov: 1773; Prenosov: 134 Celotno besedilo (5,50 MB) |