| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
MARIJINO PESNIŠTVO 12. IN 13. STOLETJA: STRUKTURNE IN FUNKCIJSKE ZNAČILNOSTI
Andreja Letonja Vučić, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava nemško Marijino pesništvo 12. in 13. stoletja. Predstavljene so literarne zvrsti Marijinega pesništva in stopnja njihove literarnosti. V srednjem veku sta se zelo razvila čaščenje Marije in z njim povezano Marijino pesništvo. Vzrok zanju ni samo v pobožnosti takratne družbe, temveč tudi v poetičnosti Marijine figure, ki izvira iz zgodnjega krščanstva. Raznolikost literarnih zvrsti in veliko število pesmi, povezanih z Marijo, je nastalo pod vplivom značilnih družbenih in kulturnih razmer ter specifičnih kriterijev literarnosti. Pri Marijinem pesništvu 12. in 13. stoletja je moč opaziti velike strukturne in funkcijske spremembe. Stroge dogmatično-liturgične pesmi iz začetka tega obdobja so postajale vedno bolj čustveno obarvane, dvorska kultura je Marijo častila z lirskimi pesmimi, 13. stoletje pa je bilo obdobje uprizoritev Marijinih objokovanj. Pri Marijinem pesništvu so v različni meri prisotni takratni kriteriji literarnosti, med katerimi so v ospredju pisnost, zgradba kitic, metrika in rima kot formalne značilnosti zvrsti in drugi pesniški postopki, kot sta metafora in alegorija.
Ključne besede: srednji vek, čaščenje Marije, Marijino pesništvo, literarne zvrsti, literarnost
Objavljeno: 25.05.2010; Ogledov: 1560; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

2.
Svetovne uspešnice na Slovenskem med letoma 2010 in 2014
Helena Reisman, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi so obravnave uspešnice, to so knjige, ki na tržišču v kratkem času dosežejo nadpovprečen uspeh oziroma dobiček. Analizirane so z vidika trženja in umetniške vrednosti. Osnova trženja je razložena v poglavju o literarnem sistemu, ki literaturo obravnava kot avtonomen družbeni sistem, pri čemer ELZ raziskovanje usmerja od avtorjev in literarnih besedil k vsem dejavnostim, ki so povezane s teksti, teorija literarnega polja pa uvaja pojem simbolnega kapitala, s katerim je mogoče razložiti objektivna razmerja med udeleženci literarnega polja. Trženje literature zaznamujejo različni dejavniki (aktualnost teme, blagovna znamka avtorja, zunanjost knjige, promocija, kritike, nagrade), katerih učinkovitost je obravnavana pri analizi izbranih prodajnih uspešnic. Raziskana je tudi literarna plat uspešnic, pri čemer je deloma potrjena teza, da med njimi ni mogoče najti literature z umetniško vrednostjo, saj trg zaradi naravnanosti k množični potrošnji obvladuje trivialna književnost. Slovenski prostor zaznamuje še ena posebnost, to je velika razlika med prodajnimi in izposojanimi uspešnicami, saj se okoli splošnih knjižnic in knjigarn razvijata dva precej različna knjižna ekosistema. Manjši del pozornosti je zato namenjen tudi uspešnicam, ki obvladujejo sezname izposoje.
Ključne besede: založništvo, trženje literature, uspešnice, literarnost, trivialnost
Objavljeno: 18.09.2017; Ogledov: 201; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici