SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
VPLIV MOTIVA IN LIKOVNE TEHNIKE NA UPORABO BARV V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Barbara Špes, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je poglobiti znanje o uporabi barv v predšolskem obdobju ter ugotoviti, kako motiv in likovna tehnika vplivata na uporabo barv otrok, starih od štiri do šest let. V diplomskem delu z naslovom Vpliv motiva in likovne tehnike na uporabo barv v predšolskem obdobju smo predstavili razvojnopsihološke značilnosti otrok od četrtega do šestega leta, saj smo z njimi delali v empiričnem delu, predstavili smo različne opredelitve razvoja likovnega izražanja in izpostavili značilnosti likovnega izražanja otrok, starih od štiri do šest let. Izpostavili smo barvo in motiv kot pomembna elementa pri likovnem izražanju predšolskih otrok, predstavili likovno področje slikanja in dve tehniki, ki smo ju uporabili v empiričnem delu. Osvetlili smo tudi likovnovzgojno področje, in sicer likovno vrednotenje, saj smo v empiričnem delu otrokom predstavili tri likovna umetniška dela. Le-ta smo ob koncu teoretičnega dela tudi analizirali oz. predstavili. V empiričnem delu je predstavljena raziskava o tem, kakšen vpliv imata na uporabo barv predšolskih otrok motiv in likovna tehnika. Za zbiranje podatkov smo uporabili neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja – tabelo s prikazom spremenljivk, katere smo dobili z analizo likovnih izdelkov, ki so nastali preko testnih likovnih dejavnosti v vrtcu. Pripravili smo šest dejavnosti in dobili sto en izdelek. Raziskava je pokazala, da otroci uporabljajo več barv pri tehniki slikanja s prekrivnimi vodenimi barvami kot pri tehniki lepljenja z barvnim papirjem. Več barv uporabljajo ob opazovanju človeške figure oz. pokrajine kot ob opazovanju abstraktnega motiva, več barv pa uporabljajo deklice v primerjavi z dečki. Število barv z vsakim srečanjem ni naraščalo, kar nas je presenetilo. Predvidevali smo, da bodo otroci z vsakim srečanjem bolj eksperimentirali in uporabili več možnosti, ki jih ponuja posamezna likovna tehnika.
Keywords: predšolski otroci, likovno izražanje, motiv, likovno področje slikanja, likovno vrednotenje, barva
Published: 04.10.2012; Views: 2118; Downloads: 376
.pdf Full text (3,22 MB)

Search done in 0.02 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica