| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
MOTIVACIJA PRI LIKOVNIH DEJAVNOSTIH V VRTCU
Helena Šerc, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Motivacija pri likovnih dejavnostih v vrtcu v teoretičnem delu predstavlja vlogo in pomen likovnega izražanja, motivacijo in njen pomen pri predšolskih otrocih, motiviranje predšolskih otrok pri likovno-vzgojnem delu, naloge vzgojitelja pri likovno-vzgojnem delu v vrtcu ter Kurikulum za vrtce. Empirični del zajema raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti, kako poteka motivacija pri likovnih dejavnostih v vrtcu. Zanimalo nas je, koliko časa namenijo vzgojiteljice motivaciji pri likovni aktivnosti, katera so najpogostejša motivacijska sredstva pri likovni aktivnosti, katere metode uporabljajo vzgojiteljice za dviganje motivacije, kateri so najpogostejši likovni motivi ter kako lahko sprememba okolja vpliva na izvajanje likovne dejavnosti. S pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika za vzgojitelje je bila v vrtcu Jadvige Golež Maribor in v vrtcu Jožice Flander Maribor izvedena raziskava. Ugotovili smo, da vzgojiteljice motivaciji pri likovni dejavnosti povprečno namenijo pet do deset minut, da je najpogostejše sredstvo za motiviranje lutka, da so otrokom najbolj blizu živalski motivi, kakor tudi da sprememba okolja motivacijsko vpliva na otroka. Rezultati raziskave so tabelarično, grafično in interpretacijsko predstavljeni v empiričnem delu diplomskega dela.
Ključne besede: predšolski otrok, likovno izražanje, motivacija, motiv, motiviranje, vzgojitelj.
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 6708; Prenosov: 1172
.pdf Celotno besedilo (370,31 KB)

2.
Povezanost barv in čustev pri učencih v 4. razredu osnovne šole
Rebeka Kolar, 2012, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi se dotikamo področja barv, ki imajo lahko močan učinek na človeško telo in emocije. Že kot otroci uporabljamo barve tako v domačem okolju kot šoli. Po mnenju strokovnjakov naj bi ravno uporaba posameznih barv razodevala otrokovo emocionalno življenje. Pri tem je pomembno poudariti, da se barvno izražanje otrok skozi njihov razvoj spreminja, nadgrajuje, spreminja se otrokova uporaba in odnos do barv. Raziskave, ki so bile opravljene na tem področju, kažejo, da lahko ravno na podlagi izbire barv potegnemo vzporednice z izražanjem osnovnih čustev. Tako smo v naši raziskavi s pomočjo prirejene ocenjevalne lestvice barv in različnih čustvenih stanj pri učencih v četrtem razredu preverjali povezovanje posameznih barv in čustev ter njihove priljubljene in nepriljubljene barve. Pri tem nas je zanimal obstoj razlik glede na spol in povprečje zaključnih ocen. Ugotovili smo, da učenci povezujejo pozitivna čustva s toplimi barvami in negativna čustva s hladnimi, pri tem še posebej prednjačijo deklice in učenci z višjim povprečjem zaključnih ocen. Na področju najljubše barve je v ospredju vijolična pri deklicah in modra pri dečkih. Črna je barva, ki je učenci ne marajo.
Ključne besede: barva, učinki barv, likovno izražanje otrok, psihodiagnostična vrednost barv, srednje in pozno otroštvo, čustva
Objavljeno: 15.03.2012; Ogledov: 3403; Prenosov: 457
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

3.
VPLIV LIKOVNE TEHNIKE NA KONCENTRACIJO OTROK PRI LIKOVNIH DEJAVNOSTIH V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Suzana Rozman, 2013, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je ugotoviti, kako likovna tehnika vpliva na koncentracijo otrok, starih od pet do šest let, in raziskati zanimanje ter koncentracijo otrok v predšolskem obdobju pri likovnih tehnikah. Diplomsko delo Vpliv likovne tehnike na koncentracijo otrok pri likovnih dejavnostih v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili razvojnopsihološke značilnosti otrok od petega do šestega leta starosti. Predstavili smo različne značilnosti likovnega izražanja starejših otrok v predšolskem obdobju. Izpostavili smo stopnje razvoja likovnega izražanja in likovno izražanje otrok od petega do sedmega leta starosti. V nadaljevanju smo predstavili likovna področja risanja, slikanja in lepljenja ter likovne tehnike, ki smo jih uporabili v empiričnem delu. Na kratko smo predstavili še likovno vrednotenje, in sicer kriterije izbire avtorjev in njihovih del ter izbiro primernih likovnih del. Ob koncu teoretičnega dela smo predstavili oz.oz.oz. analizirali umetniška dela, ki smo jih izbrali, da jih v empiričnem delu predstavimo otrokom v vrtcu. V empiričnem delu je predstavljena raziskava o tem, kakšen je vpliv likovne tehnike na koncentracijo otrok pri likovnih dejavnostih v predšolskem obdobju. Podatke smo zbirali na podlagi neeksperimentalne metode pedagoškega raziskovanja. Izdelke, ki smo jih dobili preko testnih likovnih dejavnosti, smo analizirali in prikazali v tabeli s spremenljivkami. Raziskovalni vzorec je zajemal skupino otrok, starih od pet do šest let. Pripravili smo štiri dejavnosti in s tem pridobili enainosemdeset izdelkov. Raziskava je pokazala, da so dosegli otroci najdaljši čas koncentracije pri tehniki lepljenja z barvnim (kolaž) papirjem, najkrajšega pa pri tehniki risanja s svinčnikom. Glede na spol ni bilo večjih odstopanj v koncentraciji, le pri tehniki slikanja z voščenkami so imeli dečki daljšo koncentracijo, vendar lahko sklepamo, da na rezultate vpliva tudi manjše število deklic v skupini. Čas koncentracije z vsakim srečanjem ni naraščal. Pri analizi časov je prišlo do odstopanja le pri drugem srečanju, in sicer pri likovni tehniki slikanja z voščenkami ter slikanju s tempera barvami.
Ključne besede: predšolski otrok, likovno izražanje, koncentracija, likovna tehnika, likovno vrednotenje
Objavljeno: 28.01.2014; Ogledov: 1762; Prenosov: 199
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

4.
MOTIVI IZ TURČIJE KOT SPODBUDA ZA LIKOVNO IZRAŽANJE PREDŠOLSKIH OTROK
Nataša Vovk, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Motivi iz Turčije kot spodbuda za likovno izražanje predšolskih otrok sestoji iz teoretičnega dela in empiričnega dela. Glavni namen praktičnega diplomskega dela je bil preko različnih, inovativnih, zanimivih, drugačnih aktivnosti prikazati Turčijo in uporabiti njene motive za pomoč pri nastanku kakovostnih likovnih del predšolskih otrok. V teoretičnem delu smo govorili o likovnem izražanju, njegovem razvoju, vlogi ter pomenu. Predstavili smo likovna področja in likovne tehnike, ki smo jih uporabili v empiričnem delu. V nadaljevanju smo podrobneje govorili o najpogostejših motivih v Turčiji ter razložili, zakaj smo se odločili za vplet posameznih motivov. Navedli smo tudi likovne materiale, orodja, podlage in pripomočke. Dodali smo še cilje in naloge likovnega izražanja v predšolskem obdobju. V nalogo so dodane naše avtorske fotografije, na katerih so vidni motivi in izdelki otrok. V empiričnem delu smo predstavili vrtec ter skupino otrok, s katero smo sodelovali. Pri aktivnostih je sodelovala skupina 23 otrok, starih 5–6let. Priložili smo priprave, evalvacije in slike izdelkov otrok. Prišli smo do ugotovitve, da otroci izredno radi spoznavajo nove motive, ki so jim predstavljeni s pomočjo fotografij. So precej fleksibilni in odprti, z zanimanjem sodelujejo v vseh aktivnostih, z veseljem zastavljajo dodatna vprašanja ter motive upodabljajo ali oblikujejo na svoj, unikaten način.
Ključne besede: predšolski otrok, likovno izražanje, likovni motivi, motivi Turčije, likovna področja, likovne tehnike
Objavljeno: 07.10.2014; Ogledov: 814; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (17,22 MB)

5.
STRATEGIJA GRADNJE LIKOVNEGA DELA PRI PREDŠOLSKIH OTROCIH Z VIDIKA LIKOVNE TIPOLOGIJE
Dejan Hudoklin, 2014, diplomsko delo

Opis: Celoten namen diplomskega dela je ugotoviti, ali se strategije gradnje posameznih otroških del razlikujejo in jih podrobneje preučiti glede na podobnosti, razlike, odstopanja in posebnosti. Prav tako želimo na podlagi pridobljenih rezultatov in gradiva določiti otroka v likovni tip, ki bi mu najbolj ustrezal. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena literatura s področja likovne vzgoje predšolskih otrok, značilnosti njihovega likovnega izražanja, ustvarjalnosti, likovnih dejavnikov in likovnih tipov, ki smo se jim še podrobneje posvetili. Empirični del je sestavljen iz podrobnejše razlage strategije gradnje posameznega otroka. Pri tem smo si pomagali s pridobljenim slikovnim in video materialom, ki smo ga zbrali med raziskavo. Raziskava je zajemala devet predšolskih otrok, starih pet in šest let. Pripravili smo jim reprodukcijo Harlekina avtorja Paula Cézzana, jim priskrbeli ustrezen material in pripravili ostale pogoje za nemoten ustvarjalni proces. Rezultati raziskave so pokazali, da lahko glede na likovne dejavnike največ otrok umestimo v ekspresivni likovni tip, glede na afiniteto do likovno izraznih sredstev v koloristični likovni tip in glede na osebnostne poteze v počasen in pedanten tip.
Ključne besede: predšolski otrok, likovno izražanje, ustvarjalnost, likovni dejavniki, strategija gradnje likovnega dela, likovna tipologija.
Objavljeno: 07.10.2014; Ogledov: 665; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (15,41 MB)

6.
GRAFIČNE TEHNIKE V VRTCU VELENJE
Irena Penšek, 2015, diplomsko delo

Opis: Eno izmed področij likovne vzgoje je grafika, ki je zanimiva in zabavna, a premalo uporabljena v predšolskem obdobju. Diplomska naloga predstavlja v prvem delu razvoj in vrste grafičnih tehnik, kako načrtujemo likovne dejavnosti, kakšne materiale in pripomočke uporabljamo, kako pripravimo prostor ter kaj je to projektno delo, kaj vsebuje in kako poteka. V drugem delu je predstavljen empirični del ‒ didaktični tematski sklop, ki vsebuje deset priprav likovne vzgoje za predšolske otroke stare od tri do štiri leta. Priprave vključujejo tudi evalvacijo dela, ki smo ga opravljali v Vrtcu Velenje. Za raziskovanje smo uporabili deskriptivno, analitično metodo raziskovanja ter kvalitativno pedagoško raziskavo. V raziskavi je sodelovalo devetnajst otrok iz Vrtca Velenje, enote Lučka, starih tri in štiri leta. Podatke smo zbirali dva meseca, in sicer aprila in maja. Otroke smo opazovali, jim pomagali in zapisovali naša opažanja. Vsako grafično tehniko oz. načrtovano dejavnost smo analizirali. Otrokom in vzgojiteljem oz. vzgojiteljicam smo grafiko približali in dokazali, da je lahko preprosta in zabavna. Največje veselje otrok je bilo opaziti pri odtiskovanju matric in delov telesa. V dejavnostih so uživali, ustvarjali in si s tem pridobivali izkušnje ter krepili svojo ustvarjalnost in razvijali ideje. V prihodnje bomo še intenzivneje spodbujali vzgojiteljice ter jim z lastnim zgledom prikazali grafiko kot zelo prijetno likovno področje za predšolskega otroka.
Ključne besede: likovna didaktika, predšolski otrok, grafika, grafične tehnike, likovno izražanje otrok, načrtovanje likovnih dejavnosti, grafični pripomočki in materiali.
Objavljeno: 30.10.2015; Ogledov: 1588; Prenosov: 225
.pdf Celotno besedilo (2,80 MB)

7.
Načrtovanje in izvajanje likovnih dejavnosti v prvem starostnem obdobju - Primeri dejavnosti iz različnih likovnih področij
Katja Kološa, 2015, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je prikazati primerne likovne dejavnosti z vseh likovnih področij za prvo starostno obdobje in ugotoviti, na kakšen način je potrebno likovne dejavnosti načrtovati. Zanimalo nas je, kakšne so spretnosti otrok in kakšen način dela pritegne njihovo pozornost, torej jih motivira za delo. Pozorni smo bili na odzive in občutke otrok, ki so aktivno raziskovali in preizkušali raznolike likovne tehnike. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature predstavili značilnosti likovnega izražanja, metode in oblike dela pri likovni vzgoji in natančneje predstavili vsa likovna področja in likovne tehnike. Empirični del diplomske naloge zajema priprave s področja likovne vzgoje za prvo starostno skupino, in sicer za vsako likovno področje eno dejavnost. Raziskavo smo izvedli v Vrtcu Murska Sobota, enota Ringa Raja, v skupini otrok, starih od dve do tri leta. Rezultati raziskave so pokazali, da lahko že v prvem starostnem obdobju načrtujemo in izvajamo dejavnosti z vseh likovnih področij, vendar jih moramo prilagoditi ter otroke motivirati in spodbujati. Pomembno je, da pri načrtovanju vzgojitelj upošteva, da ni toliko pomemben končni izdelek, ampak je najpomembnejši sam proces, v katerem otrok uživa, se seznanja z različnimi likovnimi orodji in materiali ter razvija svoje sposobnosti in spretnosti.
Ključne besede: Predšolski otrok, prvo starostno obdobje, likovno izražanje, likovna področja in tehnike, ustvarjalnost.
Objavljeno: 30.10.2015; Ogledov: 1707; Prenosov: 456
.pdf Celotno besedilo (2,53 MB)

8.
Strategije upodabljanja prostora pri likovnem izražanju v predšolskem obdobju glede na spol
Tadeja Osterc, 2017, diplomsko delo

Opis: Razvoj vsakega otroka je edinstven, kar pomeni, da se vsak otrok razvija drugače od svojih vrstnikov. Otrok se celostno razvije, ko ima možnost likovnega izražanja. Za razvoj likovnega izražanja so značilne stopnje, ki so starostno opredeljene. Otrok lahko določeno stopnjo razvoja doseže prej ali kasneje. Stopnje so povezane in se mešajo. Pomembno se nam zdi, da je vsak vzgojitelj seznanjen s stopnjami razvoja, jih prepozna in jih zna uporabljati. V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili in preučili značilnosti likovnega izražanja, razvoj in stopnje razvoja glede na spol, kako sta povezana otrok in prostor, razlike v spolu in likovno področje risanja. V empiričnem delu smo s testno pripravo izvedli dejavnost v Vrtcu Lendava - Lendvai Óvoda. Analiza pridobljenih podatkov zajema otroke, stare 4–6 let. Risali so motiv prostora igralnice. Zanimalo nas je, na kakšne načine upodabljajo prostor. Rezultati prikazujejo razlike v spolu, deklice narišejo več podrobnosti, bolj zapolnijo format, boljše so v upodabljanju prostora ter dlje časa rišejo kot dečki. Ugotovili smo, da mlajši otroci, 4–5 let, rišejo dlje časa kot starejši, 5–6 let. Na risbah so največkrat uporabili prikaz prostora s talno črto, ki je spodnji rob papirja, najmanj pa zvračanja.
Ključne besede: likovno izražanje, prostor, predšolski otrok, risba, spol
Objavljeno: 27.10.2017; Ogledov: 373; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

9.
Načini upodabljanja prostora pri likovnem izražanju predšolskih otrok v Vrtcih občine Moravske Toplice
Tiana Golob, 2018, diplomsko delo

Opis: Otrokov razvoj likovnega izražanja poteka v določenih razvojnih stopnjah. V teoretičnem delu diplomske naloge smo podrobneje preučili značilnosti otrokovega likovnega izražanja ter načine upodabljanja prostora, ki se pojavljajo v predšolskem obdobju. Najprej je otrok na sto-pnji čečkanja, nato na stopnji risanja simbolov, v začetku šolskega obdobja pa stopi v stopnjo realističnega risanja. Pri vseh otrocih potekajo te razvojne stopnje v enakem zaporedju, vendar se vedno ne skladajo s starostjo. Pri nekaterih otrocih se določena stopnja risanja pojavi prej, pri drugih pozneje. Otrok sčasoma naleti na problem upodobitve tridimenzionalnega prostora na papir, ki ima samo dve dimenziji. Za reševanje tega problema otrok začne uporabljati različne načine upodabljanja prostora. Ti načini upodabljanja se glede pogostosti uporabe v različnih starostnih obdobjih spreminjajo. Mlajši otroci se poslužujejo predvsem upodobitve talne črte, starejši otroci pa začnejo risati tudi stropno črto, predmete vzvračajo, jih prekrivajo in uporabijo izrez. Empirični del diplomske naloge tako zajema rezultate in interpretacijo načinov upodabljanja prostora, ki smo jih dobili z analizo otroških risb. V raziskovalni vzorec smo vključili otroke v Vrtcih občine Moravske Toplice, in sicer v starostnem obdobju od 4 do 6 let. Nekateri otroci pri reševanju tega problema potrebujejo pomoč odrasle osebe, saj se drugače zaradi občutka nesposobnosti in kritičnosti do svojega načina izražanja lahko oprimejo posnemanja ali zavračanja upodabljanja takih motivov. Pomembno je torej, da vzgojitelji pri izvajanju takih dejavnosti uporabljajo strategije, s katerimi pomagajo otrokom rešiti nastali problem ter še bolj spodbuditi njegovo opazovanje in izražanje.
Ključne besede: likovno izražanje, predšolski otrok, prostor, risba, starost
Objavljeno: 03.12.2018; Ogledov: 103; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

Iskanje izvedeno v 0.36 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici