| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Uspešnost evidentiranja likovno nadarjenih učencev na razredni stopnji v slovenskih osnovnih šolah
Nina Mohorko, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu Uspešnost evidentiranja likovno nadarjenih učencev na razredni stopnji v slovenskih osnovnih šolah smo v uvodnih poglavjih predstavili pojem nadarjenost, naravo nadarjenosti in značilnosti nadarjenih učencev. Odgovorili smo na vprašanje, kako odkrivamo nadarjene učence in kakšno vlogo imajo pri tem učitelji, starši, šolski psihologi in izobraževalne ustanove. Predstavili smo vlogo staršev in učiteljev pri razvijanju nadarjenosti učencev. Teoretični del zaključujemo z odgovori na vprašanje, kakšna je razlika med splošno in specifično nadarjenostjo, opredeljujemo likovno nadarjenost, opisujemo razvoj likovnega izražanja ter opisujemo značilnosti likovno nadarjenih otrok. Na kratko opišemo tudi ustvarjalnost in njene dejavnike, motivacijo ter likovno sposobnost ter predstavimo vlogo staršev in učiteljev pri razvijanju likovne nadarjenosti. V empiričnem delu predstavimo analizo likovnih izdelkov učencev tretjega in četrtega razreda iz osnovnih šol na območni enoti Zavoda republike Slovenije za šolstvo, OE Maribor, s katero smo spremljali uspešnost evidentiranja učiteljic likovno nadarjenih učencev v osnovni šoli. Rezultati raziskave kažejo, da učitelji na podlagi likovnih izdelkov učencev ne znajo presoditi, kateri učenec je likovno nadarjen in posledično ne poznajo značilnosti kvalitetnega otroškega likovnega izdelka in značilnosti likovno nadarjenih učencev. Učitelji likovne izdelke učencev ocenjujejo preveč subjektivno in kot ustvarjalno vrednotijo šablonske rešitve, ki pa ne nakazujejo na likovno ustvarjalnost. Učitelji so kot likovno nadarjene evidentirali veliko več deklic kot dečkov, kar je po našem mnenju posledica subjektivnega vrednotenja. Najbolj zaskrbljujoča je misel, da se v zadnjih letih ni veliko spremenilo na področju odkrivanja nadarjenih, in zato je bilo najverjetneje prezrtih veliko likovno nadarjenih. Raziskavo bi bilo zanimivo razširiti na več občnih enot ter povprašati učitelje, katere lastnosti likovno nadarjenih upoštevajo pri evidentiranju ter spremljati tiste učence, ki so bili identificirani kot likovno nadarjeni pri njihovem razvoju skozi šolanje.
Ključne besede: likovna nadarjenost, evidentiranje likovno nadarjenih učencev, značilnosti likovno nadarjenih učencev, ustvarjalnost, likovni talent
Objavljeno: 18.07.2019; Ogledov: 534; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

2.
PREPOZNAVANJE LIKOVNIH TALENTOV PRI LIKOVNI UMETNOSTI V OSNOVNI ŠOLI
Mišela Jeza, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Prepoznavanje likovnih talentov pri likovni umetnosti v osnovni šoli smo v uvodnih poglavjih odgovorili na vprašanji, kaj je nadarjenost in kako jo odkrivamo, predstavili smo značilnosti nadarjenih učencev, vzroke za učno neuspešne nadarjene učence in naloge ter vlogo učitelja na tem področju. Pomembnost učiteljeve vloge se v sodobnem poučevanju kaže tudi na področju dela z nadarjenimi učenci, zato je pomembno, da si učitelj pridobi ustrezna znanja, da je pri delu z nadarjenimi učenci motiviran, fleksibilen, pošten, samozavesten, ustrezno strokovno izobražen, kreativen in pripravljen za delo z nadarjenimi. Pri delu z nadarjenimi učenci ne smemo pozabiti tudi na starše in delo svetovalne službe na osnovni šoli. Teoretični del zaključujemo z odgovori na vprašanja, kaj je ustvarjalnost, katere vrste ustvarjalnosti poznamo, kaj je inteligentnost, likovni talent in kako na nadarjene učence vpliva motivacija. Na kratko smo opisali likovno izražanje in likovni razvoj učencev petega razreda, ker so učenci tega starostnega obdobja vključeni v empirično raziskavo. V empiričnem delu predstavljamo analizo likovnih izdelkov učencev 5. razreda iz sedemnajstih osnovnih šol, s katero smo spremljali dejavnike likovne ustvarjalnosti in ustreznost učiteljevega dela pri izbiri izdelkov potencialno likovno nadarjenih učencev. Rezultati raziskave kažejo, da so učenci ustvarjalni, vendar to ni edini kriterij, ki bi označeval likovno nadarjenega učenca. Učitelji so premalo seznanjeni s Konceptom odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci, saj njihovo prepoznavanje likovno nadarjenih otrok ni dovolj zadovoljivo. Učitelji likovna dela učencev ocenjujejo preveč subjektivno. Morda obstaja mnogo učencev, ki so tudi ustvarjalni in nadarjeni pri likovni umetnosti, a so bili s strani učiteljev spregledani. Zanimivo bi bilo raziskati, kaj učitelji ocenjujejo in vrednotijo kot likovno ustvarjalno delo in s katerimi kriteriji si pri tem pomagajo.
Ključne besede: likovna nadarjenost, prepoznavanje likovne nadarjenosti, ustvarjalnost, likovna sposobnost in likovni talent.
Objavljeno: 10.12.2014; Ogledov: 1548; Prenosov: 227
.pdf Celotno besedilo (2,78 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici