1. Človeška figura kot motiv za likovne dejavnosti v starosti 5-6 let : diplomsko deloDoroteja Valner Gider, 2024, diplomsko delo Opis: Namen našega diplomskega dela je predstaviti izviren in sodoben didaktični sklop priprav za likovne dejavnosti v vrtcih. Diplomsko delo z naslovom Človeška figura kot motiv za likovne dejavnosti otrok v starosti 5-6 let zajema načrtovanje, izvedbo in podrobno analizo didaktičnega sklopa priprav, ki je namenjen k izboljšanju praktičnega likovnega dela v vrtcih. Vzorčne likovne dejavnosti, ki so nevsakdanje in drugačne, smo načrtovali na vseh šestih likovnih področjih in izbrali posamezno likovno tehniko, za katero menimo, da najbolj ustreza posameznemu likovnemu motivu.
V praktičnem delu smo se na podlagi strokovne literature poglobili v načrtovano delo in ugotovili, da z nevsakdanjimi motivi, ki se med sabo razlikujejo, in z motivom povezano likovno tehniko motiviramo otroke, da se ukvarjajo z likovnim problemom in na ta način uresničujemo zadane likovne cilje in prispevamo k uresničitvi ustvarjalnih potencialov.
V diplomskem delu bomo uporabili deskriptivno, neeksperimentalno in komparativno metodo pedagoškega raziskovanja in uporabili bomo metode kvalitativne metodologije. Likovne dejavnosti smo izvajali v vrtcu pri Osnovni šoli Kuzma v homogeni skupini otrok, starih 5-6 let. Ključne besede: likovne dejavnosti, likovna področja, likovne tehnike, motivi, predšolski otroci. Objavljeno v DKUM: 12.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 12
Celotno besedilo (1,89 MB) |
2. Temne podlage kot izhodišče za likovne dejavnosti v predšolskem obdobju : diplomsko deloTimotej Auguštin, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Temne podlage kot izhodišče za likovne dejavnosti v predšolskem obdobju ima namen razširjenja raznolikosti likovno-vzgojne prakse z vključevanjem temnih podlag v praktično delo predšolskih otrok. To doseže z načrtovanjem in izvedbo šestih različnih likovno-vzgojnih dejavnosti v skupini otrok, starih od 4 do 6 let. Te vsebujejo uporabo raznolikih tem, motivov, tehnik ter oblik in metod dela.
Dejavnosti so nato analizirane z uporabo psihološke, pedagoško-didaktične, materialne in snovne analize, prav tako pa so analizirana dela treh otrok iz vsake dejavnosti z analizami likovnih del po razvojnem, ustvarjalnem in materialno-tehničnem kriteriju. Ugotovili smo, da uporaba temnih podlag kot izhodišče za likovne dejavnosti pozitivno vpliva na otrokovo likovno ustvarjanje, v najožjem obsegu zaradi dodatne motivacije otrok in svežega načina dela pri likovno-vzgojnem delu.
V diplomskem delu smo uporabili deskriptivno in neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja ter metode kvalitativne metodologije. Podatke smo zbirali v Vrtcu "
Otona Župančiča" Slovenska Bistrica z neslučajnostnim vzorcem 20 otrok, starih od 4 do 6 let. Ključne besede: Predšolski otrok, predšolska vzgoja, likovne dejavnosti, likovna didaktika Objavljeno v DKUM: 12.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 28
Celotno besedilo (2,29 MB) |
3. Načrtovanje in izvajanje likovnih dejavnosti z glino v drugem starostnem obdobjuEla Wolf, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Načrtovanje in izvajanje likovnih dejavnosti z glino v drugem starostnem obdobju smo skozi izvajanje tematskega sklopa raziskovali možnosti načrtovanja in izvajanja likovnih dejavnosti na področju kiparstva, specifično pri delu z glino.
V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili teoretična izhodišča, vezana na praktični del naloge. Poglobili smo se v likovno področje – kiparstvo, kjer predelujemo likovno tehniko modeliranje z glino. Prav tako smo predstavili kiparske tehnike in materiale, glino z didaktičnega vidika, vidike uporabe gline ter značilnosti otrokovega razvoja oziroma likovne značilnosti. V teoretičnem delu smo skozi tematski sklop otroke spodbudili za ustvarjalno izdelovanje/modeliranje izdelkov iz gline. Ugotavljali smo, kaj narediti, da bo naš izdelek samostojno stal, izdelovali smo različne površine (hrapave, gladke) ter ugotavljali, kako izdelati različne komponente za različne stvari. Ugotovitve smo analizirali ter opazke zapisali. Ključne besede: predšolska vzgoja, kiparstvo, likovne dejavnosti, glina. Objavljeno v DKUM: 05.09.2024; Ogledov: 54; Prenosov: 29
Celotno besedilo (6,84 MB) |
4. Primerne dejavnosti mešanja barv pri likovnem izražanju predšolskih otrok : diplomska deloManja Miklič, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Primerne dejavnosti mešanja barv pri likovnem izražanju
predšolskih otrok smo predstavili šest dejavnosti za postopno navajanje otrok na mešanj
barv. Dejavnosti smo izvedli z otroki, starimi 5–6 let. Pri dejavnostih smo svetlili in temnili
osnovne barve, mešali osnovne in komplementarne barve, mešali črno in belo ter
osnovne barve s črno in belo.
V teoretičnem delu smo predstavili razvoj otroka med petim in šestim letom starosti in
likovne tehnike ter podrobneje slikarske tehnike. Predstavili smo tudi, na kateri format
naj otroci slikajo in kako naj bodo čim bolj kakovostno opremljeni likovni kotički, učilnice
in delavnice. Predstavili pa smo tudi ustrezne oblike dela in likovno področje v
kurikulumu.
V empiričnem delu smo predstavili primerne dejavnost mešanja barv. Pri dejavnosti smo
odkrivali, v kakšnih paletah naj otroci mešajo barve, kakšen naj bo format glede na motiv
in obliko dela. Ugotovili smo, da je bolje, da imajo palete prekate oz. da namesto palet
uporabimo dovolj velike lončke. Zaželeno pa je, da že na začetku dejavnosti otrokom
ponudimo količinsko precej več svetle barve v razmerju s temnejšo. Najpomembneje pa
je, da so tempera barve kakovostne. Ključne besede: predšolski otrok, likovne dejavnosti, slikanje, likovna didaktika, mešanje
barv Objavljeno v DKUM: 03.10.2023; Ogledov: 458; Prenosov: 59
Celotno besedilo (2,19 MB) |
5. Medpredmetno povezovanje glasbene in likovne umetnosti v vrtcuSabina Steyer Debeljak, 2020, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo predstavili pomen medpredmetnega povezovanja glasbenih in likovnih dejavnosti ter samega načrtovanja vzgojno izobraževalnega procesa. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov in sicer iz teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo podrobno raziskali medpredmetno povezovanje, načrtovanje in pripravo vzgojno-izobraževalnega procesa v vrtcu. Predstavili smo glasbene in likovne dejavnosti ter zakonitosti glasbenega in likovnega razvoja.
V empiričnem delu smo raziskali možnosti medpredmetnega povezovanja glasbenih in likovnih dejavnosti. Načrtovali, izvedli in evalvirali smo didaktične enote, ki so vključevale medpredmetne cilje in vsebine s področja glasbene in likovne umetnosti ter spremljali interes otrok do izvedenih dejavnosti. Usmerjeni smo bili na glasbene elemente, kot so barva, višina, trajanje in glasnost zvoka ter tempo in značaj skladbe.
Na podlagi izvedenih dejavnosti smo ugotovili, da so otroci sledili načrtovanim predmetnim in medpredmetnim ciljem in da so glasbene elemente smiselno povezovali z likovnimi izrazi. Prav tako so izražali velik interes in veselje do glasbenih in likovnih dejavnosti. Ključne besede: medpredmetno povezovanje, načrtovanje vzgojno izobraževalnega procesa, glasbene dejavnosti, likovne dejavnosti Objavljeno v DKUM: 06.08.2020; Ogledov: 1530; Prenosov: 209
Celotno besedilo (1,11 MB) |
6. Ozaveščanje otrok o ekologiji skozi likovne dejavnosti v prvem starostnem obdobjuKlaudija Vivod, 2019, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Ozaveščanje otrok o ekologiji skozi likovne dejavnosti v prvem starostnem obdobju je predstaviti primerne likovne dejavnosti, ki otroke v prvem starostnem obdobju ozaveščajo o ekologiji, in ugotoviti, kako otrokom na zanimiv način skozi likovne dejavnosti približati ekologijo. Zanimalo nas je, kakšne so spretnosti in znanje otrok v prvem starostnem obdobju. V diplomskem delu smo predstavili možnosti, kako lahko odpadni material ponovno uporabimo pri likovnih dejavnostih v prvem starostnem obdobju.
Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela.
V teoretičnem delu smo predstavili razvojne stopnje likovnega izražanja otrok in načrtovanje likovnih dejavnosti v predšolskem obdobju. Opisali smo vsa likovna področja in predstavili, kako se ekologija vključuje v vrtce.
V praktičnem delu smo načrtovali, izvedli in evalvirali pet likovnih dejavnosti z različnih likovnih področij. V dejavnosti smo vključili odpadne materiale, katere smo ponovno uporabili pri likovnih dejavnostih. Velik poudarek smo namenili ponovni uporabi odpadnih materialov in pravilnemu ravnanju z njimi. Ključne besede: predšolski otrok, prvo starostno obdobje, odpadni materiali, likovne dejavnosti, likovna področja. Objavljeno v DKUM: 17.12.2019; Ogledov: 4542; Prenosov: 119
Celotno besedilo (1,97 MB) |
7. Vpliv različnih metod dela na risanje človeške figure v prešolskem obdobjuSara Fridrih, 2017, diplomsko delo Opis: POVZETEK
V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature predstavili vlogo in pomen likovnega izražanja, vizualno mišljenje, risanje in njegove zmote ter razvoj otrokovega likovnega izražanja glede na risanje človeške figure. V nadaljevanju smo predstavili poglavje risanje človeške figure in podrobno opisali posamične faze. Predstavili smo še značilnosti likovnega izražanja in različne metode dela.
V empiričnem delu diplomske naloge smo želeli ugotoviti, kako vizualne in verbalne metode vplivajo na risanje človeške figure. Zanimalo nas je, ali se pojavljajo razlike v upodabljanju podrobnosti pri risanju človeške figure glede izbrane metode. V ta namen smo si pripravili dve vzporedni pripravi, ki sta se razlikovali v uporabi metod, in jih izvedli v šestih oddelkih otrok starih 4–6 let v vrtcu Otona Župančiča Slovenska Bistrica, enota Ciciban. V raziskavo je bilo vključenih 111 otrok, od tega smo s 56 otroki izvedli likovno dejavnost z verbalno metodo, z ostalimi 55 pa z izvedbo vizualne metode. Pridobljene izdelke smo analizirali in jim izračunali absolutne in odstotne frekvence ter jih tabelarično in grafično prikazali ter interpretirali. Ključne besede: človeška figura, likovne dejavnosti, metode dela, predšolski otrok, risanje. Objavljeno v DKUM: 28.07.2017; Ogledov: 1741; Prenosov: 169
Celotno besedilo (2,06 MB) |
8. Primerjalna alnaliza opreme igralnic z vizualnega in ekološkega vidikaLoti Viktorija Dolinar, 2017, diplomsko delo Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela smo najprej nekaj besed namenili Kurikulumu za vrtce, v nadaljevanju pa smo se posvetili postopkom, načinom načrtovanja likovne dejavnosti v vrtcu in vsem segmentom, ki so pri tem pomembni. Sledilo je poglavje o estetiki, v katerem smo začeli predstavitev razvoja estetike, raziskali pomen estetsko urejenega okolja in razvoj estetskega občutka pri otroku. Nato smo predstavili še področje ekologije, umeščeno v vrtčevsko okolje, pomen trajnostnega razvoja in projekt Ekovrtec. Za konec smo nekaj povedi namenili še predstavitvi Vrtca Ivana Glinška Maribor in Vrtca Trbovlje.
V empiričnem delu smo želeli ugotoviti, ali obstajajo morebitne razlike v dekoraciji igralnic (z materialnega, estetskega in z ekološkega vidika) enot manjšega mestnega vrtca, tj. Vrtca Trbovlje, in enot večjega mestnega vrtca, tj. Vrtca Ivana Glinška Maribor, ter omeniti, katere so pozitivne in negativne strani dekoracij igralnic obeh vrtcev. Potrebne informacije smo pridobili s pomočjo deskriptivne metode – anketnega vprašalnika, ki smo ga razdelili vzgojiteljicam obeh vrtcev; vzorec je bil neslučajnostni in iz konkretne populacije. Rezultate smo izrazili v absolutnih in odstotnih frekvencah ter jih tabelarično in ponekod tudi grafično prikazali ter interpretirali. Ključne besede: predšolska vzgoja, likovne dejavnosti, dekoracija igralnice, ekološki in estetski vidik dekoracije, Vrtec Ivana Glinška Maribor, Vrtec Trbovlje Objavljeno v DKUM: 22.02.2017; Ogledov: 1347; Prenosov: 161
Celotno besedilo (1,54 MB) |
9. LIKOVNE DEJAVNOSTI, KI SPODBUJAJO PREDŠOLSKEGA OTROKA K USTVARJALNEMU IZRAŽANJUAndreja Medved, 2015, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela Likovne dejavnosti, ki spodbujajo predšolskega otroka k ustvarjalnemu izražanju je predstaviti literaturo o likovnem razvoju otrok in njihovi ustvarjalnosti – od česa je ta odvisna in kako prispevamo k njenemu izboljšanju – ter opisati likovne dejavnosti, ki spodbujajo predšolske otroke k ustvarjalnemu izražanju.
Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela.
V teoretičnem delu je predstavljen likovni razvoj predšolskih otrok, pomen in značilnosti likovne ustvarjalnosti ter likovna področja, ki so omenjena v praktičnem delu – risanje, slikanje in osnove odtiskovanja.
V praktičnem delu je predstavljenih osem likovnih dejavnosti, ki smo jih opravili v mesecu maju 2015. Dejavnosti so bile izvedene v vrtcu Zagorje ob Savi, v skupini otrok, starih 5 in 6 let. Ugotovili smo, da so otroci v ustvarjalnih likovnih dejavnostih izjemno uživali, pokazali so veliko ustvarjalnosti in izvirnosti. Njihovi izdelki so se med seboj razlikovali, pojavilo se je zelo malo šablonskih motivov in barvnih simbolov.
Z izvedbo likovnih dejavnosti smo potrdili, da obstajajo raznolike likovne tehnike, s katerimi lahko otroke spodbudimo k ustvarjalnemu izražanju. Ključne besede: Predšolski otrok, likovni razvoj, likovna ustvarjalnost, likovne dejavnosti, likovna področja (risanje, slikanje, osnove odtiskovanja) Objavljeno v DKUM: 30.10.2015; Ogledov: 4894; Prenosov: 925
Celotno besedilo (1,35 MB) |
10. ODPADNI MATERIALI PRI LIKOVNIH DEJAVNOSTIH S PODROČJA KIPARSTVA V PREDŠOLSKEM OBDOBJULidija Pejčić, 2014, magistrsko delo Opis: Živimo v času tehnološkega napredka in rasti svetovnega prebivalstva, ki hkrati za svoj obstoj ustvarjata v okolju neugodne posledice. Sedanje ekološko stanje nas spodbuja k razmišljanju in reševanju položaja, v katerega je zabredel človek s sodobnim, a za naravo ogrožajočim načinom življenja. Narava je izčrpana od posegov vanjo, okolje pa je prepolno z negativnimi vplivi materialnega obilja.
Človek mora najti zagon in poti, da bo izboljšal kakovost življenja zase in za prihodnje rodove. Napredek človeštva bi moral zagotavljati zmernost v porabi dobrin in omogočati varnost naslednjim rodovom. Razviti je treba torej tak način, ki bo trajnosten, varen in ki bo vzpostavljal ravnovesje med potrebami in porabo dobrin za vse generacije. Pojmi kot so: ekologija, varstvo narave, trajnostni razvoj, se zato vse pogosteje omenjajo in postajajo predmet mnogih razprav.
Z magistrsko nalogo smo raziskali mnenja vzgojiteljic o ekologiji in trajnostnem razvoju, o vrednotah in okoljskih problemih, s katerimi seznanjajo predšolske otroke. Zanimalo nas je, v kolikšni meri uporabljajo pri vzgojnem delu odpadne materiale, in kako pogosto ter pri katerih vzgojnih področjih.
V prvem delu magistrske naloge predstavljamo pedagoške vidike, povezane z ekologijo in trajnostnim razvojem, vključujemo pa tudi embalažo in odpadne materiale ter ugotavljamo njihovo uporabo pri likovnih dejavnostih na področju kiparstva v predšolskem obdobju.
V empiričnem delu predstavljamo rezultate ankete za vzgojiteljice. Zajeti vzorec, N = 139, so izpolnjevale vzgojiteljice vseh vrtcev v Mariboru. Ankete smo obdelali s pomočjo deskriptivne in inferenčne statistike (χ2 - preizkus in Mann Whitneyev preizkus razlik).
Raziskava je pokazala, da se vzgojiteljice zavedajo pomena vrtca in vzgojnih aktivnosti v povezavi z ekološkimi vsebinami. Pri večini vzgojnih področij pogosto uporabljajo odpadne materiale iz razlogov, da spodbujajo ustvarjalnost in domišljijo otrok ter jih posledično s tem seznanjajo s posledicami kopičenja odpadkov. Ključne besede: ekologija, trajnostni razvoj, odpadni materiali, predšolski otrok, likovne dejavnosti. Objavljeno v DKUM: 23.07.2014; Ogledov: 2418; Prenosov: 278
Celotno besedilo (1,61 MB) |