SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 75
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Glina od tradicije do osnovne šole
Andreja Krauthaker, 2009, diplomsko delo

Opis: Glavni namen diplomskega dela je bil predstaviti glino kot kiparski material v osnovni šoli. V okviru diplomske naloge smo predstavili nekaj splošnih teoretičnih značilnosti gline kot so lastnosti, vrsta, priprava in oblikovanje. Osredotočili smo se tudi na lončarstvo, ki je predstavljalo v preteklosti v Prekmurju zelo razširjeno domačo obrt, danes pa je skoraj povsem izumrlo. Ena izmed redkih, bolj znanih kulturnih dediščin lončarstva, se je še ohranila v Filovcih. V praktičnem delu smo se om
Ključne besede: Likovna vzgoja, osnovna šola, glina, obdelava gline, lončarstvo
Objavljeno: 31.05.2009; Ogledov: 2554; Prenosov: 659
.pdf Celotno besedilo (12,24 MB)

2.
GRAŠČINA SOCKA V LIKOVNIH DELIH PREDŠOLSKIH OTROK
Lilijana Ločnikar, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena likovna vzgoja v predšolskem obdobju kot pomemben dejavnik pri procesu učenja ter razvoja ustvarjalnosti otrok. Teoretični del vsebuje podrobno predstavitev likovnega izražanja predšolskih otrok, otrokov psihosocialni razvoj, likovna področja, metode in oblike dela. Nadalje so predstavljeni osnovni podatki o obravnavanem motivu – graščini Socka. Predstavljeno je tudi projektno de
Ključne besede: Ključne besede:  otroci,  predšolska vzgoja,  projekt,  likovna vzgoja,  graščina Socka.
Objavljeno: 22.04.2009; Ogledov: 2849; Prenosov: 313
.pdf Celotno besedilo (3,94 MB)

3.
KOPER: LIKOVNI VODNIK ZA OTROKE
Katarina Kleibencetl, 2009, diplomsko delo

Opis: Tema diplomskega dela se naslanja na prilogo z naslovom Koper: Likovni vodnik za otroke s priročnikom za učitelje. Z likovnim vodnikom smo želeli učence (od 3. do 5. razreda osnovne šole) in učitelje spodbuditi k drugačnemu načinu usvajanja znanja na področju likovne umetnosti ter na področju zgodovine umetnosti in kulture. Namen in cilj diplomskega dela je spodbujati otrokovo ustvarjalnost ter na njemu primeren način približati kulturo mesta Koper preko njegovega lastnega likovnega izražanja. S praktično raziskavo smo želeli ugotoviti, kako na učenčevo likovno izražanje in ustvarjalnost vplivata doživljanje izven učilnice in medpredmetno povezovanje vsebin. Zanimalo nas je tudi, ali je motivacija učencev pri likovnem pouku povečana ob likovnem izražanju na temo ogleda mesta in ali je vsa vsebina v likovnem vodniku (vključno z vsemi likovnimi nalogami) primerna psihomotoričnim sposobnostim učencev 3. razreda osnovne šole. V prvem delu diplomskega dela smo predstavili teoretična izhodišča značilnosti otrokovega ustvarjanja. V drugem delu smo predstavili ugotovitve in analizo likovnih del (učencev 3. razreda), nastalih na terenskem delu in pri urah likovnega pouka. Rezultati so pokazali, da so učenci zaradi drugačnega načina pouka oziroma usvajanja znanja pri rednem pouku likovne vzgoje veliko bolj motivirani, zato tudi bolj ustvarjalni na likovno izraznem področju, kar izpolnjuje cilj oz. namen raziskave.
Ključne besede: – Likovna vzgoja, – vodnik, – dan dejavnosti, – likovne naloge.
Objavljeno: 09.04.2009; Ogledov: 2462; Prenosov: 311
.pdf Celotno besedilo (24,64 MB)

4.
LIKOVNA TERAPIJA IN PREDŠOLSKI OTROK
Bernarda Belec, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem predstavila likovno terapijo in možnosti izvajanje le-te v predšolskem obdobju. Navedla sem likovna področja in likovne tehnike, s pomočjo katerih lahko izvajamo likovno terapijo. Bolj pomemben je sam proces izvajanja kot pa končni izdelek oziroma kakovost izdelka. Otrok naj bi likovno terapijo doživljal kot igro, se ob njej sprostil in notranje umiril.
Ključne besede: predšolska vzgoja, predšolski otrok, likovna terapija, likovna vzgoja, likovne tehnike.
Objavljeno: 20.04.2009; Ogledov: 5002; Prenosov: 1492 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (5,75 MB)

5.
POJAVA ŠABLON/STEREOTIPOV V LIKOVNIH DELIH
Leonela Djakovič, 2009, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela je s pomočjo znanstvene literature opisan razvoj likovnega izražanja otrok, predstavljeni so tudi likovni motivi in primeri le-teh. Pomembno vlogo ima poglavje o šablonah, v katerem smo predstavili dejstva tega problema. Podrobneje smo opisali risarske in slikarske likovne tehnike, ki se uporabljajo pri likovni vzgoji in vplivajo na likovno izražanje. Temu pa sledi poglavje o otrokovi ustvarjalnosti, v katerem so predstavljeni načini, ki zavirajo likovno ustvarjalnost otrok in načini, kako otrokovo ustvarjalnost spodbujati. V empiričnem delu smo želeli ugotoviti koliko se šablone pojavljajo pri pouku likovne vzgoje in ali so učitelji na to pozorni. Pridobljena empirična spoznanja razkrivajo, da ima večina učiteljev jasno predstavo o tem, kaj je to šablona/stereotip. Dokazali smo, da se šablone najpogosteje pojavljajo pri likovnem področju risanja in slikanja. Ugotovili smo, da obstajajo likovni motivi, ki posredno vplivajo na nastanek šablon in da lahko govorimo o pojavnosti šablon glede na letni čas. Glede na spol učencev smo ugotovili, da šablone pogosteje uporabljajo deklice. Najpogosteje zastopana šablona v likovnih izdelkih učencev je šablona sonca.
Ključne besede: likovna vzgoja, razredni pouk, likovni motivi, šablone/stereotipi, ustvarjalnost.
Objavljeno: 04.05.2009; Ogledov: 2675; Prenosov: 469
.pdf Celotno besedilo (2,65 MB)

6.
UČENCI IN BARVE
Igor Vitrih, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu raziskujemo odnos učencev osnovne šole do barve. Zanima nas, kako vpliva barva na učence, kakšne lastnosti ji pripisujejo ter na kakšen način bi se učenci z barvami izrazili. Namen diplomskega dela je preverjanje teoretičnih izhodišč glede lastnosti barv in njihovega vpliva na konkretni populaciji osnovnošolcev. Vzorec v raziskavi predstavljajo učenci predmetne stopnje od 6. do 9. razreda. Rezultati raziskave kažejo, da učenci v večini primerov uporabljajo barve zavestno in z namenom. Ugotovili smo, da barve v veliki meri vplivajo na učence in to predvsem na pozitivna občutja in čustva. Pri spremljavi fiziološkega vpliva barv smo ugotovili, da le-tega učenci pripisujejo predvsem rdeči, modri in črni barvi. V zelo majhnem odstotku pripisujejo učenci pozitivna občutja in čustva nekromatičnim barvam. Večini barv pa učenci pripisujejo fiziološke in psihološke lastnosti, medtem ko je simbolnih označitev zelo malo. Le-te najdemo le pri črni in beli barvi. V raziskavi smo ugotovili, da sta učencem najljubši barvi modra in rdeča. Ta izbora sovpadata s teoretično razlago teh dveh barv, saj sta povezani z izražanjem sreče. V raziskavi smo potrdili pričakovano konotativno vrednost črne barve, saj so jo učenci v visokem odstotku označili za barvo, ki izraža žalost. Rezultati raziskave so pokazali, da starost učencev ne vpliva na zavedanje barv, medtem ko spol vpliva. Zavedanje in doživljanje barv je pri dekletih večje kot pri dečkih. V raziskavi se je potrdila tudi predpostavka o stereotipnih barvah glede na spol in o povezanosti najljubše barve z izražanjem veselja.
Ključne besede: likovna vzgoja, predmetna stopnja, fiziologija barve, barvna simbolika
Objavljeno: 05.05.2009; Ogledov: 2786; Prenosov: 1958
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

7.
RAZVOJ LIKOVNEGA IZRAŽANJA NA PRIMERU ČLOVEŠKE FIGURE V 1. RAZREDU
Majda Dajčman, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo razvoj likovnega izražanja na primeru človeške figure v prvem razredu. V prvem delu diplomskega dela je širše opredeljen likovni razvoj otrok. Podrobneje smo opisali razvojne značilnosti otrokovega likovnega izražanja ter likovne tipe otrok, ki smo jih spremljali tudi v raziskavi. V nadaljevanju so podrobneje opisani likovni elementi in likovne prvine, ki so pomemben dejavnik pri razvoju likovnega izražanja. Predstavljen je učni načrt za likovno vzgojo in na kratko izpostavljeni cilji slikanja in risanja v prvem razredu. V empiričnem delu smo iskali odgovore na raziskovalna vprašanja, ki smo si jih zastavili. Zanimalo nas je, ali obstajajo v kontroliranem vzorcu razlike v upodabljanju človeške figure pri prikazu proporcev, okončin in detajlov. Izvedli smo longitudinalno raziskavo, ki je trajala eno šolsko leto. Likovna dela učencev smo ocenili po kriterijski skali, kjer smo ocenjevali, kaj od človeške figure je upodobljeno in kako so upodobljeni posamezni deli človeškega telesa. Izidi raziskave so pokazali, da so opazne razlike pri upodabljanju človeškega lika med prvim likovnim delom in upodabljanju ob zaključku prvega razreda.
Ključne besede: človeška figura, likovni razvoj, likovna vzgoja, prvi razred, osnovna šola.
Objavljeno: 29.05.2009; Ogledov: 3773; Prenosov: 470
.pdf Celotno besedilo (20,71 MB)

8.
VIZUALNA PODOBA VRTCA
Tea Kump, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Današnji otroci se ne glede na to, kje živijo, ves čas srečujejo s spremembami na socialnem in političnem področju, spremembami okolja, spremembami v znanosti in tehnologiji ter industriji in njihovimi vplivi na trg zaposlovanja. Hitre spremembe zahtevajo, da pri otrocih gojimo in vzdržujemo željo po učenju vse življenje. Moja želja in namen sta bila, da bi bilo to diplomsko delo kot nek priročnik, za podobo oziroma o podobi današnjega vrtca: kako opremiti igralnico, da bo otroku prijazna in prijetna. V njem so predstavljene likovne dejavnosti predšolskega otroka, metode in oblike dela, načela likovne vzgoje predšolskih otrok, na kratko je predstavljen kurikulum za vrtce in ob njem področje umetnosti z globalnimi cilji, cilji ter primeri likovnih in oblikovalnih dejavnosti, predstavljeno je projektno delo v vrtcu, zunanji izgled vrtca oziroma šole, v kateri je vrtec, notranji izgled vrtca, na koncu pa je predstavljen projekt IZBERIMO BARVE ZA NAŠO IGRALNICO, ki je potrdil moja predvidevanja in ugotovitve psihologa Antona Trstenjaka. Z opazovalnimi listi, v katere sem natančno zapisovala odgovore oziroma izbiro otrok ter na koncu svoje ugotovitve, sem ugotovila, katere barve želijo otroci v igralnici. Njihove želje sem tudi izpolnila, tako da se sedaj otroci prijetno počutijo v svoji igralnici, kajti barve sten so prepleskane v barvah, ki so jih sami izbrali.
Ključne besede: likovna vzgoja, likovna pedagogika, predšolski otrok, vrtec, barva, otrokovo okolje.
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 2233; Prenosov: 363
.pdf Celotno besedilo (45,07 MB)

9.
ODNOS ŠTUDENTOV RAZREDNEGA POUKA DO LIKOVNE VZGOJE
Urška Obreza, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili zgodovino likovne vzgoje na Slovenskem in glavne značilnosti le-te v osnovni šoli, zgodovino izobraževanja učiteljev pri nas, izobraževanje učiteljev razrednega pouka danes in v prihodnosti, predvsem pa nas je zanimal odnos in izkušnje študentov razrednega pouka do oziroma z likovno vzgojo v osnovni šoli in če se pri tem pojavljajo razlike med študenti nižjih in višjih letnikov študija razrednega pouka. Zato smo izvedli kvantitativno in kvalitativno raziskavo na podlagi anketnega vprašalnika, ki ga sestavlja dvajset trditev, ki se nanašajo na izkušnje študentov z likovno vzgojo v osnovni šoli in stališče do nje. Ugotovili smo, da je bila likovna vzgoja v osnovni šoli zelo priljubljen predmet in da se v večini primerov ni zanemarjalo njegovega pomena, na drugi strani pa se pri izvajanju pouka pojavljajo pomanjkljivosti pri pokrivanju likovnih področij, organiziranju likovnih delavnic za učence in njihove starše in prikazovanju umetniških reprodukcij, čemur bo v prihodnje potrebno posvetiti več pozornosti. Razlike v odnosu do pomena likovne vzgoje se kažejo med študenti nižjih in višjih letnikov študija, saj študenti 3. in še v večjem številu 4. letnika v primerjavi  s 1. in 2. letnikom likovno vzgojo sprejemajo kot bolj pomembno in zahtevno tako za učitelje kot za učence.
Ključne besede: likovna vzgoja, razredni pouk, študentje razrednega pouka, učitelj razrednega pouka, odnos do likovne vzgoje, izkušnje z likovno vzgojo
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 2321; Prenosov: 197
.pdf Celotno besedilo (17,89 MB)

10.
GIBLJIVE SLIKE IN ANIMACIJA PRI POUKU LIKOVNE VZGOJE
Martina Puntar, 2009, diplomsko delo

Opis: Sestavni del kvalitetnega pouka likovne vzgoje so tudi najrazličnejši sodobni pristopi, med katere sodi tudi animacija. Namen diplomskega dela je predstaviti drugačen pristop k načrtovanju pouka likovne vzgoje ter prikazati zanimive načine povezovanja likovne vzgoje z drugimi predmeti. Cilj diplomskega dela je v praksi prikazati, kako lahko učenci pri pouku likovne vzgoje spoznavajo ustvarjalne razsežnosti animiranih filmov. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu so predstavljena teoretična izhodišča za izvajanje animacije. Predstavili smo animirani film ter natančneje opisali vrste animacijskih tehnik. Dotaknili smo se osnov filmskega jezika, kjer smo predstavili lastnosti slike in zvoka ter proces nastajanja animiranega filma. Predstavili smo tudi možnosti vključevanja animacije v proces vzgoje in izobraževanja. V praktičnem delu smo predstavili raziskavo in navedli rezultate ugotovitev, ki smo jih zasledili pri izvajanju animacijske delavnice. Z raziskavo smo potrdili možnosti izvedbe animiranega filma na stopnji osnovne šole pri likovni vzgoji.
Ključne besede: likovna vzgoja, osnovna šola, razredna stopnja, animacija, izdelava animiranega filma
Objavljeno: 07.07.2009; Ogledov: 3696; Prenosov: 380
.pdf Celotno besedilo (6,97 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici