SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 29
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
POJAVA ŠABLON/STEREOTIPOV V LIKOVNIH DELIH
Leonela Djakovič, 2009, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela je s pomočjo znanstvene literature opisan razvoj likovnega izražanja otrok, predstavljeni so tudi likovni motivi in primeri le-teh. Pomembno vlogo ima poglavje o šablonah, v katerem smo predstavili dejstva tega problema. Podrobneje smo opisali risarske in slikarske likovne tehnike, ki se uporabljajo pri likovni vzgoji in vplivajo na likovno izražanje. Temu pa sledi poglavje o otrokovi ustvarjalnosti, v katerem so predstavljeni načini, ki zavirajo likovno ustvarjalnost otrok in načini, kako otrokovo ustvarjalnost spodbujati. V empiričnem delu smo želeli ugotoviti koliko se šablone pojavljajo pri pouku likovne vzgoje in ali so učitelji na to pozorni. Pridobljena empirična spoznanja razkrivajo, da ima večina učiteljev jasno predstavo o tem, kaj je to šablona/stereotip. Dokazali smo, da se šablone najpogosteje pojavljajo pri likovnem področju risanja in slikanja. Ugotovili smo, da obstajajo likovni motivi, ki posredno vplivajo na nastanek šablon in da lahko govorimo o pojavnosti šablon glede na letni čas. Glede na spol učencev smo ugotovili, da šablone pogosteje uporabljajo deklice. Najpogosteje zastopana šablona v likovnih izdelkih učencev je šablona sonca.
Ključne besede: likovna vzgoja, razredni pouk, likovni motivi, šablone/stereotipi, ustvarjalnost.
Objavljeno: 04.05.2009; Ogledov: 2608; Prenosov: 459
.pdf Celotno besedilo (2,65 MB)

2.
NEGATIVNI VPLIV POBARVANK V VRTCU
Katja Gilčvert, 2010, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela je s pomočjo znanstvene literature opisan razvoj otrokovega likovnega izražanja, njegova vloga in pomen. Pomembno vlogo ima poglavje Likovna ustvarjalnost otrok in poglavje, ki predstavlja dejavnike ter načine, ki spodbujajo ali pa zavirajo ustvarjalnost otrok. Na kratko smo opisali risarsko likovno tehniko, in sicer risanje s flomastrom, ki smo si jo izbrali in uporabili pri raziskavi v empiričnem delu diplomske naloge. Pomembno vlogo ima del z naslovom Pobarvanke in priročniki, ki otroka učijo in naučijo risati, v katerem smo predstavili ključna dejstva tega problema. Z eno povedjo lahko rečemo, da je ustvarjalnost temelj likovne vzgoje in da mora imeti otrok vedno možnost, da se likovno izraža in ustvarja na lasten način, brez kakršnih koli priročnikov, ki bi otroku nakazovali, kaj in kako mora nekaj narisati. Pridobljena empirična spoznanja razkrivajo, da so priprave otroških likovnih pobarvank smiselne in bodo nadomestile obstoječe likovno sporne pobarvanke. Prav tako so primerni tudi motivi, ki smo jih izbrali kot osnovo za otroške pobarvanke. Otroci so bili uspešni pri risanju pobarvank. Stopnja interesa zanje je bila zelo pozitivna.
Ključne besede: Likovna vzgoja, predšolski otroci, ustvarjalnost, pobarvanke.
Objavljeno: 11.10.2010; Ogledov: 3144; Prenosov: 438
.pdf Celotno besedilo (5,40 MB)

3.
PRIMERJAVA LIKOVNO-USTVARJALNIH DOSEŽKOV NA RAZREDNI STOPNJI OSNOVNE ŠOLE
Nena Hrušovar, 2010, diplomsko delo

Opis: Ustvarjalnost je pojem, ki ga uporabljamo zelo pogosto, a o njem vemo pravzaprav zelo malo. Ogromno literature na široko piše o njem, a še danes nimamo enoznačne definicije ustvarjalnosti. Zelo pomembno pa se je zavedati, da je ustvarjalnost sposobnost, ki je enakovredno razporejena med vse posameznike in jo je potrebno smotrno razvijati. Tako doma kot v šoli so otroci neprestano pod različnimi vplivi. Le-ti so včasih spodbudni, nemalokrat pa tudi zavirajo razvoj otroške domišljije, spontano izražanje in druge ustvarjalne sposobnosti. V diplomskem delu je najprej teoretično osvetljen pomen ustvarjalnosti z več zornih kotov. Nato sledi empirični del, v katerem je bil raziskan nivo likovno-ustvarjalnih sposobnosti in primerjan glede na spol in stratum 11- in 12-letnikov. Kot instrument raziskovanja za ugotavljanje obstoječega stanja likovne ustvarjalnosti je bil uporabljen že preverjen test LV1. S testom je bilo spremljanih šest dejavnikov likovne ustvarjalnosti, katerih podatki so bili nato obdelani s programom SPSS. Za nazornejšo predstavo so dodani še vzorčni primeri rešitev učencev. Analiza rezultatov je pokazala, da med spoloma obstajajo statistično značilne razlike pri dejavniku likovne fleksibilnosti in občutljivosti za likovne probleme v prid deklicam. Prav tako so bile raziskane morebitne razlike med učenci iz mestnega oz. primestnega okolja. Statistično značilna razlika je bila zaznana pri dejavniku likovne fluentnosti, kjer so dosegli boljše rezultate učenci iz mestnega okolja.
Ključne besede: ustvarjalnost, likovna ustvarjalnost, dejavniki likovne ustvarjalnosti, likovna ustvarjalnost v osnovni šoli, spodbude za razvoj ustvarjalnosti, zaviranje ustvarjalnosti
Objavljeno: 14.10.2010; Ogledov: 1382; Prenosov: 206
.pdf Celotno besedilo (8,70 MB)

4.
RAZLIKE MED VRTCI NA PODEŽELJU IN V MESTU S PODROČJA LIKOVNE DEJAVNOSTI
Sandra Gregorc, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom RAZLIKE MED VRTCI NA PODEŽELJU IN V MESTU S PODROČJA LIKOVNE DEJAVNOSTI v teoretičnem delu predstavlja vlogo in pomen likovne vzgoje v predšolskem obdobju ter Kurikulum za vrtce, kot dokument, ki predstavlja strokovno podlago za delo v vrtcu. Podrobno so razčlenjena področja likovne dejavnosti ter ploskovne likovne tehnike. Temu sledijo teme in motivi, ki se pojavljajo v okviru likovne dejavnosti. V nadaljevanju je predstavljen razvoj likovnega izražanja v predšolskem obdobju ter razvoj ustvarjalnosti. V empiričnem delu diplomske naloge so predstavljeni rezultati ocenjevalnih listov pridobljenih iz enajstih mestnih in desetih podeželskih vrtcev po Sloveniji. Namen ocenjevalnih listov je bil, ugotoviti ali se pojavljajo kakšne razlike med vrtci v mestu in na podeželju s področja likovne dejavnosti. Rezultati so pokazali, da se med vrtci ne pojavljajo večje razlike, pokazalo pa se je nekaj razlik na posameznih področjih.
Ključne besede: Likovna vzgoja, likovna področja, likovne tehnike, razvoj likovnega izražanja, predšolsko obdobje, ustvarjalnost, mesto in podeželje.
Objavljeno: 19.01.2011; Ogledov: 2427; Prenosov: 236
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

5.
ANALIZA OTROŠKE USTVARJALNOSTI NA PODLAGI LIKOVNIH MAP PREDŠOLSKIH OTROK
Manuela Leben, 2011, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Diplomsko delo z naslovom Analiza otroške ustvarjalnosti na podlagi likovnih map predšolskih otrok v teoretičnem delu opisuje ustvarjalnost otrok v predšolskem obdobju. Pomembno vlogo ima poglavje Vzpodbujanje likovne ustvarjalnosti otrok, v katerem s pomočjo strokovne literature predstavljamo načine, s katerimi vzpodbujamo ustvarjalnost otrok. V tem poglavju se dotaknemo tudi ureditve prostora, v katerem otrok biva, in načrtovanja likovne dejavnosti. Pišemo tudi o pojavu šablon in barvnih znakov v otroških likovnih delih. V empiričnem delu diplomske naloge analiziramo otroške likovne izdelke, kjer preverimo uporabo šablon, barvnih znakov, obremenjenost otrok z natančnostjo, število uporabljenih barv na slikah … Primerjamo uporabo šablon ter barvnih znakov pri starejši in mlajši skupini otrok. Z raziskavo želimo vzgojitelje in vzgojiteljice seznaniti s tem, kako močno vplivamo na ustvarjalnost otrok. Ugotovili smo, da vzgojiteljice uporabljajo primerne likovne motive, glede na likovno tehniko, a je delih upodobljenih veliko šablon in barvnih znakov, ki bi jih s trudom strokovnih delavcev lahko odpravili. Otroci z natančostjo niso bili preobremenjeni, več kot polovica likovnih izdelkov je izvirnih, kljub temu, da imajo nekateri upodobljen kak šablonski motiv. Zasledili smo zelo malo likovnih del z domišljijskimi in fatazijskimi motivi.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: predšolski otrok, likovna vzgoja, ustvarjalnost, vzpodbujanje ustvarjalnosti.
Objavljeno: 05.09.2011; Ogledov: 3346; Prenosov: 400
.pdf Celotno besedilo (5,35 MB)

6.
PREGLED LIKOVNE NADARJENOSTI UČENCEV TRETJEGA TRILETJA OSNOVNE ŠOLE
Melita Anželak, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili značilnosti likovno nadarjenih učencev. V prvem sklopu smo se posvetili teoretičnim izhodiščem in vprašanjem o likovni nadarjenosti otrok. Zanimalo nas je, kolikšna je stopnja ustvarjalnosti pri starejših otrocih in na kakšen način, po kakšnih merilih lahko učitelj v svojem razredu prepozna likovno nadarjenega učenca. V praktičnem delu smo si pogledali likovne izdelke učencev nekaterih šol v Velenju in okolici, za katere so učitelji likovnega pouka menili, da so likovno nadarjeni. Pogledali smo si, koliko izmed teh učencev dejansko kaže znake likovne nadarjenosti in koliko jih je bilo napačno ocenjenih s strani učiteljev likovnega pouka. V raziskavi smo uporabili deskriptivno in komparativno metodo znanstveno pedagoškega raziskovanja, za analizo likovnih del pa kvalitativno metodo. Raziskovalni vzorec je predstavljal 21 učencev, starih med 12 in 15 let, iz devetih različnih osnovnih šol. Ugotovili smo, da je prepoznavanje likovne nadarjenosti na izbranih osnovnih šolah zadovoljivo. Od skupno 21 učencev, je bilo s strani učiteljev napačno prepoznanih pet učencev. 11 je bilo takih učencev, ki so pokazali nekatere znake likovne nadarjenosti, pri petih učencih pa se je pokazala likovna nadarjenost. Glede na statistične podatke, ki smo jih pridobili, bi bilo zanimivo vedeti, kaj učitelji sploh ocenjujejo in vrednotijo kot likovno ustvarjalno delo in po kakšnih kriterijih izberejo likovno nadarjenega učenca v svojem razredu. Najverjetneje učitelji nimajo vsega potrebnega znanja za objektivno prepoznavanje in pravilni razvoj likovne nadarjenosti ali pa je njihova interpretacija zmotna. Je prihodnost nadarjenih učencev vprašljiva?
Ključne besede: Likovna nadarjenost, likovna sposobnost, talent, ustvarjalnost, naloge in vloga učitelja likovne vzgoje, prepoznavanje likovne nadarjenosti v šolah.
Objavljeno: 22.11.2011; Ogledov: 2205; Prenosov: 180
.pdf Celotno besedilo (15,56 MB)

7.
LIKOVNA VZGOJA V VRTCIH POMURSKE REGIJE
Aleksandra Gider, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Likovna vzgoja v vrtcih pomurske regije zajema teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo predstavili vlogo in pomen likovnega izražanja, značilnosti likovnega izražanja mlajših otrok ter razvoj otrokovega likovnega izražanja. Pomembno poglavje predstavlja likovna ustvarjalnost otrok s stopnjami ustvarjalnega procesa in dejavniki ustvarjalnosti. Predstavili smo načine, kako spodbujati likovno ustvarjalnost pri otrocih, in neprimerne postopke, s katerimi le-to zaviramo. Našteli smo glavna likovna področja in bolj podrobno predstavili risarske in slikarske likovne tehnike. Opisali smo, kakšna naj bo likovna ureditev otrokovega okolja, v katerem biva, saj otrok velik del svojega časa preživi v igralnici. V empiričnem delu smo predstavili rezultate ocenjevalnih listov in intervjuja. Ogledali smo si likovne mape otrok, obiskali vrtce in intervjuvali vzgojiteljice na področju pomurske regije. Uporabili smo deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja.
Ključne besede: likovna vzgoja, predšolsko obdobje, ustvarjalnost, značilnosti likovnega izražanja, risarske likovne tehnike, slikarske likovne tehnike, pomurska regija
Objavljeno: 12.12.2011; Ogledov: 2685; Prenosov: 518
.pdf Celotno besedilo (5,55 MB)

8.
PREVERJANJE RAZLIČNIH NAČINOV RAZVIJANJA LIKOVNE APRECIACIJE
Andreja Švec, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Preverjanje različnih načinov razvijanja likovne apreciacije je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Nastalo je z namenom preverjanja različnih načinov predstavitve z dvanajstimi umetniškimi deli. Ob neposrednem pedagoškem delu in na podlagi ugotovljenih rezultatov želimo najti ustrezne načine ter poti za razvijanje likovne apreciacije. V prvem delu, ki predstavlja teoretično izhodišče, smo predstavili likovno apreciacijo, zapisali njen nastanek ter pomen in možnosti razvijanja likovne apreciacije. Predstavili smo tudi likovno vrednotenje in likovno ustvarjalnost, saj sta obe dejavnosti močno povezani z likovno apreciacijo. Pri vrednotenju smo opisali vrste likovnega vrednotenja in pristope v fazi likovnega vrednotenja. Pri ustvarjalnosti smo opredelili pojem, zapisali kriterije in razložili likovno ustvarjalnost. Predstavili smo tudi njun vpliv na likovnoapreciativne sposobnosti. V drugem – empiričnem delu smo predstavili rezultate, ki smo jih pridobili z izvajanjem in s preizkušanjem različnih načinov postopnega odkrivanja z dvanajstimi umetniškimi deli sodobnih slovenskih umetnikov. Pri zbiranju podatkov smo izbrali analizo zvočnih posnetkov, ki smo jih posneli med raziskavo pri uri likovne umetnosti. Raziskovalni vzorec je zajemal učence šestih razredov s treh mariborskih osnovnih šol. Raziskava je pokazala, da so izbrani načini postopnega odkrivanja za posamezno umetniško delo različno učinkoviti, saj so nekaterim učencem bila bližje realistična dela, nekaterim pa abstraktna umetniška dela. Kljub vsemu so vsi načini postopnega odkrivanja del pri vseh predstavljenih umetniških delih v večini dosegli, da so učenci umetniška dela dobro opazovali.
Ključne besede: likovna apreciacija, likovno vrednotenje, likovna ustvarjalnost, percepcija, recepcija, reprodukcije umetniških del
Objavljeno: 06.02.2019; Ogledov: 28; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

9.
ZASTOPANOST KIPARSKIH LIKOVNIH TEHNIK V VRTCU GORNJA RADGONA
Martina Križanič, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Zastopanost kiparskih likovnih tehnik v vrtcu Gornja Radgona je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo na kratko predstavili umetnost v Kurikulumu za vrtce, na kratko opisali likovno ustvarjalnost. Nadaljevali smo s likovnimi področji, ki smo jih na kratko predstavili, področje kiparstva pa smo še dodatno razširili. Navedli smo pomembnejše cilje in naloge posameznega likovnega področja, ter opisali vrtec Manka Golarja Gornja Radgona. Podrobneje smo prikazali kiparske likovne tehnike, kiparske likovne materiale, orodja, pripomočke in podlage, s katerimi lahko v predšolskem obdobju otroci manipulirajo. V empiričnem delu smo prikazali raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti prisotnost kiparskih likovnih tehnik, materialov, pripomočkov, orodij in podlag v vrtcu Manka Golarja Gornja Radgona. Uporabili smo deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja. Verjetnostni vzorec so bile vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic vrtca Manka Golarja Gornja Radgona. rezultate smo statistično obdelali in jih na podlagi raziskovalnih vprašanj tudi utemeljili. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da so pri delu v vrtcu zelo prisotne likovne dejavnosti. Najbolj pogosto je risanje, vzgojiteljice pa se pri svojem delu s kiparskimi likovnimi materiali največkrat poslužujejo plastelina in papirja, najpogostejše orodje za obdelovanje kiparskega likovnega materiala pa so različne modelirke, čopiči in škarje.
Ključne besede: predšolska vzgoja, likovna vzgoja, likovna ustvarjalnost, kiparske likovne tehnike, kiparski likovni materiali, orodja, pripomočki in podlage, vrtec Manka Golarja Gornja Radgona
Objavljeno: 27.09.2012; Ogledov: 2599; Prenosov: 291
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

10.
POTI K RAZVIJANJU LIKOVNE APRECIACIJE
Boštjan Zupančič, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Poti k razvijanju likovne apreciacije sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela in je nastalo z namenom preverjanja različnih načinov predstavitve umetniških del ob neposrednem pedagoškem delu, na podlagi dobljenih rezultatov pa poiskati ustrezne poti k razvijanju likovne apreciacije. V teoretičnem delu smo predstavili vidike likovnega vrednotenja in likovne ustvarjalnosti ter njun vpliv na razvijanje likovnoapreciativnih sposobnosti. Opisali smo nastanek, pomen in možnosti za razvijanje likovne apreciacije, podrobneje pa predstavili tudi njeno vlogo v komunikaciji med učencem in umetniškim delom. Empiričen del vsebuje rezultate, ki smo jih pridobili z izvajanjem in preizkušanjem petih metod s petimi umetniškimi deli sodobnih slovenskih likovnih umetnikov. Za samostojno tehniko zbiranja podatkov smo izbrali analizo zvočnih posnetkov, ki smo jih posneli med raziskavo, ter učnih listov. Raziskovalni vzorec je zajemal 95 učencev petih razredov treh mariborskih osnovnih šol, natančneje 56 deklic in 39 dečkov. Z raziskavo smo ugotovili, da so se izbrane metode glede na posamezna umetniška dela pokazale za različno učinkovite, saj so bile za predstavitev realističnih oz. abstraktnih del nekatere boj ustrezne kot druge, vse pa so v večini dosegle, da so učenci umetniška dela dobro opazovali. Razlike so se pojavljale tudi pri dajanju prednosti posamezni metodi glede na spol.
Ključne besede: Likovna apreciacija, likovno vrednotenje, likovna ustvarjalnost, percepcija, recepcija, umetniška dela, metode za predstavitev.
Objavljeno: 03.10.2012; Ogledov: 965; Prenosov: 267
.pdf Celotno besedilo (905,25 KB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici