| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Ustvarjanje varnega šolskega okolja s pomočjo likovnega izražanja : magistrsko delo
Katka Šoster, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo se poglobili v vlogo in naloge likovnega pedagoga ter sodelovanja z drugimi strokovnimi delavci pri delu z učenci, ki so utrpeli izkušnjo vojne. Dotaknemo se trenutno aktualne situacije - vojne v Ukrajini, kdo so begunci in travme, ki jih doživljajo, ko bežijo pred vojno. Razmišljamo o tem, kako begunce vključiti v pouk tako, da se počutijo varno, kaj torej je varen prostor in kako ga ustvariti v razredu. Raziskujemo možnosti likovnega izražanja za ustvarjanje varnega in vključujočega okolja v šolah, s poudarkom na edinstvenih potrebah in izkušnjah učencev beguncev. Raziskave kažejo, da je nesorazmerno večja verjetnost, da so begunci doživeli travmo, zato se lahko soočajo z dodatnimi izzivi pri prilagajanju na novo šolsko okolje. Dokazano je, da imajo likovne in druge ustvarjalne dejavnosti terapevtske koristi za posameznike, ki so doživeli travmo, spodbujajo pa lahko tudi občutek pripadnosti in skupnosti. Z uporabo likovnega izražanja kot sredstva za obravnavanje potreb učencev beguncev ter ustvarjanjem varnega in vključujočega šolskega okolja lahko učitelji podpirajo dobro počutje in dober uspeh učencev beguncev. Poleg tega lahko različni šolski predmeti s področja umetnosti spodbujajo občutek pripadnosti in skupnosti, kar je bistvenega pomena za učence begunce, ki se lahko v novem šolskem okolju počutijo osamljene ali nepovezane. Pouk likovne umetnosti je dragocen način, kako lahko učitelji in učenci spoznavajo kulturo in ozadja drug drugega. To lahko spodbuja razumevanje, empatijo in spoštovanje med učenci in razbija predsodke in stereotipe. V empiričnem delu smo sestavili in izvedli osem likovnih aktivnosti, pri katerih smo se osredotočili na ustvarjanje varnega prostora, krepitev čustvenih in socialnih veščin ter samopodobe pri učencih, ki so pretrpeli izkušnjo vojne.
Ključne besede: varen prostor, begunci, vojna, čustvene in socialne veščine, samopodoba, likovni pedagog, likovna terapija, likovno-terapevtski pristop
Objavljeno v DKUM: 02.06.2023; Ogledov: 457; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (3,05 MB)

2.
Umetnost 1. polovice 20. stoletja kot izhodišče za specifično terapevtsko produkcijo
Tanisa Jahić, 2019, magistrsko delo

Opis: Umetnost 20. stoletja je zaznamovala drugačnost, ki je postavila temelje delovni terapiji in tako postala tudi pomembno terapevtsko sredstvo v sodobni medicini. V prvem delu se dotaknemo začetkov in pomembnih dogodkov v umetnosti prve polovice 20. stoletja, kjer predstavimo nekaj primerov, ki so že elaborirani v okviru študij o nezavednem, Freudovo in Jungovo analizo, ki je vplivala na takratno avantgardo. Skušamo orisati, zakaj so likovna dela psihotičnih pacientov pritegnila takrat delujoče umetnike, da so zavrnili tradicionalne vrednote ter spremenili način in pristope k likovnemu delu. Temeljni cilj je proučiti, ali spoznanja iz univerzalne likovne produkcije, tako pretekle kot sedanje, lahko pomagajo oziroma so pomagala k izoblikovanju kvalitativnih prijemov za terapevtsko delo. Predpostavljamo, da primeri iz zgodovine umetnosti pomagajo pri razumevanju del pri specifičnih skupinah. Nadaljujemo z orisom likovne terapije, s primerjavo z edukacijo, z vlogo terapevta pri likovnih terapijah, s pristopom do likovnega dela in z analizo pacientovega ustvarjalnega dela. Cilj empiričnega dela je, preveriti že znane metode v prakticiranju likovnih terapij na Oddelku za psihiatrijo v Mariboru. Pri tem smo zasledovali način izbire motivov in posebnosti ob izbiri ter poskušali s pomočjo anketnega vprašalnika ugotoviti vzroke za takšne odločitve. Sledila je še interpretacija teh v dialogu z likovnih terapevtom.
Ključne besede: modernizem, Art Brut, dadaizem, nadrealizem, Freud, likovna terapija, psihiatrija
Objavljeno v DKUM: 27.01.2020; Ogledov: 1431; Prenosov: 265
.pdf Celotno besedilo (5,18 MB)

3.
SLIKARSKE LIKOVNE TEHNIKE TER NJIHOVE MOŽNOSTI PRI LIKOVNEM IZRAŽANJU STAREJŠIH OSEB
Tomaž Sahernik, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je proučevanje možnosti likovnega izražanja z različnimi slikarskimi tehnikami pri osebah v tretjem življenjskem obdobju. Diplomsko delo se prične z opisom tretjega življenjskega obdobja in življenja v domu za upokojence, kjer sem tudi zaposlen. Ljudje v otroštvu prebivamo v svojem prvem domu. Ko se poročimo, se preselimo v svoj drugi dom, in ko ostarimo, se lahko zgodi, da dom upokojencev postane naš tretji dom. V diplomskem delu smo želeli ugotoviti, kako slikarske likovne tehnike vplivajo na počutje starejših ljudi, njihove motorične sposobnosti ter njihovo samopodobo. Predvsem nas je zanimal pojem ustvarjalnosti, njena opredelitev in po čem jo prepoznamo, saj vsak od nas posreduje določeno stopnjo ustvarjalnosti. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili osebe v tretjem življenjskem obdobju, ustvarjalnost, umetnostno terapijo ter slikarske likovne tehnike. V praktičnem delu smo predstavili metodologijo raziskovanja ter primere likovnega izražanja. Osredotočili smo se na osem likovno-terapevtskih srečanj z varovanci doma za ostarele klinike SeneCura v Gradcu. Na srečanjih smo preizkusili različne slikarske likovne tehnike ter z njihovo pomočjo spodbujali ustvarjalnost varovancev. Motive smo izbirali iz varovancem znanega okolja, najpogosteje narave. Nastala dela smo skupaj analizirali in jih tudi razstavili.
Ključne besede: tretje življenjsko obdobje, ustvarjalnost, umetnostna terapija, slikarske likovne tehnike, likovna ustvarjalnost
Objavljeno v DKUM: 20.09.2016; Ogledov: 1861; Prenosov: 190
.pdf Celotno besedilo (3,86 MB)

4.
IZVAJANJE IN SPREMLJAVA LIKOVNE TERAPIJE S PODROČJA SLIKARSTVA PRI ODRASLI OSEBI Z MOTNJAMI V DUŠEVNEM RAZVOJU
Katja Kmecl, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so zbrani teoretični podatki in praktične ugotovitve, ki so vezane na izvajanje likovne terapije pri odrasli osebi z motnjami v duševnem razvoju. Teoretični del zajema opis motenj v duševnem razvoju, umetnostno terapijo, likovno terapijo ter likovna področja in materiale, ki se najpogosteje uporabljajo pri izvedbi likovne terapije. V praktičnem delu pa je predstavljena metodologija raziskovanja in primer likovne terapije v praksi. Osredotočili smo se na področje slikarstva. Likovno terapijo smo izvajali z varovanko Centra za varstvo in delo, nastala dela smo nato analizirali in jih razstavili.
Ključne besede: Osebe z motnjami v duševnem razvoju, likovna terapija, likovne tehnike, slikarstvo
Objavljeno v DKUM: 17.06.2010; Ogledov: 2801; Prenosov: 532
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

5.
LIKOVNA TERAPIJA IN PREDŠOLSKI OTROK
Bernarda Belec, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem predstavila likovno terapijo in možnosti izvajanje le-te v predšolskem obdobju. Navedla sem likovna področja in likovne tehnike, s pomočjo katerih lahko izvajamo likovno terapijo. Bolj pomemben je sam proces izvajanja kot pa končni izdelek oziroma kakovost izdelka. Otrok naj bi likovno terapijo doživljal kot igro, se ob njej sprostil in notranje umiril.
Ključne besede: predšolska vzgoja, predšolski otrok, likovna terapija, likovna vzgoja, likovne tehnike.
Objavljeno v DKUM: 20.04.2009; Ogledov: 6488; Prenosov: 1796  (1 glas)
.pdf Celotno besedilo (5,75 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici