1. Primerni motivi za likovno izražanje otrok v starosti 2-4 leta na temo pomladInes Jurčič, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Primerni motivi za likovno izražanje otrok starih 2-4 leta na temo pomlad smo predstavili nekaj drugačnih, novih idej za likovno dejavnost v vrtcih na temo pomlad. Obdelali smo štiri likovna področja in sicer: risanje, slikanje, odtiskovanje (grafika) in kiparstvo. Znotraj njih smo uporabili različne likovne tehnike, primerne za likovno delo v predšolskem obdobju. Dejavnosti smo izvajali z otroki v vrtcu, starimi 2-4 leta.
V teoretičnem delu diplomskega dela smo pojasnili naravo likovnih motivov in likovnih tem v okviru predšolske likovne didaktike, značilnosti načrtovanja likovnih dejavnosti v vrtcu, podali značilnosti razvoja likovnega izražanja v predšolskem obdobju pri različnih starostih in navedli načela predšolske likovne didaktike. Predstavili smo še likovna področja in likovne tehnike s poudarkom na primernih tehnikah ter opozorili na najpogostejše napake na področju likovnih dejavnosti.
V praktičnem delu smo izvajali osem nastopov iz področja didaktike likovne vzgoje na temo pomlad. Risali smo koreninice rastlin na papirnate kozarčke in svoje odseve, ki smo jih opazovali v lužah. Na stare dežnike smo slikali z rokami, sami smo si zmešali tudi barvo iz blata in vode ter z njo slikali na risalne liste. V glino smo s prsti naredili polževo sled in valjali deževnike, ki smo jih opazovali v naravi. Z vatiranimi palčkami smo odtiskovali regratove lučke ter odtiskovali muhe iz zmečkanega papirja. Ugotovili smo, da drugačni, bolj abstraktni motivi otroke bolj pritegnejo in povečajo otrokovo zanimanje za dejavnost. Ugotovili smo tudi, da je v vsakem tematskem sklopu ogromno možnosti za izbiro likovnih motivov in da je možno, ne glede na tematiko, ki se v vrtcu obravnava, izvesti kvalitetno likovno dejavnost. Ključne besede: likovni motiv, likovna tehnika, likovna dejavnost, predšolska vzgoja, otroci Objavljeno v DKUM: 15.07.2022; Ogledov: 344; Prenosov: 80
Celotno besedilo (1,99 MB) |
2. Ilustracija na naslovnicah fantazijskega in detektivskega romana : diplomsko deloKatja Koler, 2021, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je opredeliti pojem ilustracije in predstaviti, kako jo uporabljamo za komunikacijo. Komunikacija poteka z uporabo orisnih in orisanih likovnih prvin. Navezujoč se na omenjene smo definirali pomen točk, linij, koncepta svetlo-temno, barv, oblike in prostora. Ilustracija pa pri komunikaciji oziroma sporočanju posega tudi po kompoziciji in tipografiji. Omenjeni prvini sta upoštevani pri vseh klasičnih tehnikah ilustriranja – risanih, slikarskih in tiskarskih. Diplomsko delo zajema pogled na različne načine uporabe ilustracije, v ospredju katerega je definicija njenega namena na naslovnicah različnih žanrov romanov. Dotično definicijo smo nato uporabili pri metodologiji analize izbranih ilustracij na naslovnicah fantazijskega in detektivskega romana ter pri samostojno izvedenih primerih ilustracije za naslovnice. Ključne besede: Ilustracija, detektivski in fantazijski roman, naslovnica knjige, likovne prvine, likovna tehnika Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 463; Prenosov: 40
Celotno besedilo (2,80 MB) |
3. VPLIV LIKOVNE TEHNIKE NA KONCENTRACIJO OTROK PRI LIKOVNIH DEJAVNOSTIH V PREDŠOLSKEM OBDOBJUSuzana Rozman, 2013, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je ugotoviti, kako likovna tehnika vpliva na koncentracijo otrok, starih od pet do šest let, in raziskati zanimanje ter koncentracijo otrok v predšolskem obdobju pri likovnih tehnikah.
Diplomsko delo Vpliv likovne tehnike na koncentracijo otrok pri likovnih dejavnostih v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili razvojnopsihološke značilnosti otrok od petega do šestega leta starosti. Predstavili smo različne značilnosti likovnega izražanja starejših otrok v predšolskem obdobju. Izpostavili smo stopnje razvoja likovnega izražanja in likovno izražanje otrok od petega do sedmega leta starosti. V nadaljevanju smo predstavili likovna področja risanja, slikanja in lepljenja ter likovne tehnike, ki smo jih uporabili v empiričnem delu. Na kratko smo predstavili še likovno vrednotenje, in sicer kriterije izbire avtorjev in njihovih del ter izbiro primernih likovnih del. Ob koncu teoretičnega dela smo predstavili oz.oz.oz. analizirali umetniška dela, ki smo jih izbrali, da jih v empiričnem delu predstavimo otrokom v vrtcu.
V empiričnem delu je predstavljena raziskava o tem, kakšen je vpliv likovne tehnike na koncentracijo otrok pri likovnih dejavnostih v predšolskem obdobju. Podatke smo zbirali na podlagi neeksperimentalne metode pedagoškega raziskovanja. Izdelke, ki smo jih dobili preko testnih likovnih dejavnosti, smo analizirali in prikazali v tabeli s spremenljivkami.
Raziskovalni vzorec je zajemal skupino otrok, starih od pet do šest let. Pripravili smo štiri dejavnosti in s tem pridobili enainosemdeset izdelkov.
Raziskava je pokazala, da so dosegli otroci najdaljši čas koncentracije pri tehniki lepljenja z barvnim (kolaž) papirjem, najkrajšega pa pri tehniki risanja s svinčnikom. Glede na spol ni bilo večjih odstopanj v koncentraciji, le pri tehniki slikanja z voščenkami so imeli dečki daljšo koncentracijo, vendar lahko sklepamo, da na rezultate vpliva tudi manjše število deklic v skupini. Čas koncentracije z vsakim srečanjem ni naraščal. Pri analizi časov je prišlo do odstopanja le pri drugem srečanju, in sicer pri likovni tehniki slikanja z voščenkami ter slikanju s tempera barvami. Ključne besede: predšolski otrok, likovno izražanje, koncentracija, likovna tehnika, likovno vrednotenje Objavljeno v DKUM: 28.01.2014; Ogledov: 2544; Prenosov: 266
Celotno besedilo (3,10 MB) |
4. VPLIV LIKOVNE TEHNIKE NA IZBIRO BARV PRI PREDŠOLSKEM OTROKUTamara Marčec, 2013, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv likovne tehnike na izbiro barv pri predšolskem otroku je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela.
V teoretičnem delu smo na kratko predstavili ustvarjalnost, njene faze in faktorje ter kako spodbujamo ali zaviramo ustvarjalnost pri predšolskem otroku. Nato smo nadaljevali in opisali vlogo in pomen barve za predšolskega otroka. Predstavili smo likovna področja in vsako na kratko opisali. Kasneje smo podrobneje opisali področje slikanja, kajti naše dejavnosti v praktičnem delu izhajajo iz slikarskega področja.
V praktičnem delu smo prikazali raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti, ali likovna tehnika pri predšolskem otroku vpliva na število uporabljenih barv. Vzorec populacije so predstavljali otroci, stari od tri do šest let, iz vrtca Navihanček pri OŠ Središče ob Dravi. Skozi načrtovane dejavnosti je vsak izmed 45 vključenih otrok izdelal tri izdelke, ki smo jih kasneje analizirali in dobili rezultate, s pomočjo katerih smo ugotovili, da likovna tehnika vpliva na število uporabljenih barv na likovnem izdelku ter da med drugim na njihovo število vpliva tudi starost. Ključne besede: • predšolska vzgoja, • likovna vzgoja, • likovna ustvarjalnost, • slikanje, • likovna tehnika. Objavljeno v DKUM: 22.05.2013; Ogledov: 1627; Prenosov: 171
Celotno besedilo (2,22 MB) |
5. NAČIN IZBIRE LIKOVNIH MOTIVOV PRI NAČRTOVANJU LIKOVNE NALOGEKlara Megla, 2012, diplomsko delo Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela predstavljamo razvoj otrokovih sposobnosti, ki so pomembne za njegovo likovno ustvarjanje. Nadalje predstavljamo razvoj likovnega izražanja pri otrocih in stopnje razvoja, natančneje pa predstavljamo tudi značilnosti likovnega izražanja otrok v prvih treh razredih osnovnega šolanja. Predstavili smo tudi vsebine likovne naloge - likovna področja, tehnike, likovni problem in temo ter motiv. Slednjega smo razdelali najpodrobneje, saj smo opisali tudi, v kakšnem odnosu je s temo in tehniko. Spregovorili smo tudi o učenčevem dojemanju likovnega motiva. Dotaknili smo se še izbiranja likovnega motiva s strani učiteljev.
Empirični del raziskave smo razdelili na dva dela. V prvem predstavljamo rezultate raziskave, v kateri smo analizirali, po katerem ključu učitelji najpogosteje izbirajo motive za likovno nalogo, ali so pri tem pozorni na ostale elemente likovne naloge (področje, tehniko, problem), ali motive izbirajo raznoliko ter ali motivom pripisujejo primerne likovne probleme. V drugem delu empiričnega dela naloge predstavljamo še likovne izdelke otrok, ki smo jih analizirali glede na raznolikost motivov in primernost izbranih motivov v oziru na uporabljene likovne tehnike in format slikovne oz. risalne podlage.
Rezultati prvega empiričnega dela kažejo, da učitelji motive najpogosteje črpajo iz snovi pri drugih predmetnih področjih, letnih časov in aktualnih dogodkov. Učitelji po večini izbirajo primerne kombinacije likovnega motiva in problema, motive pa po večini izbirajo raznoliko. Na podlagi rezultatov drugega empiričnega dela lahko trdimo, da učitelji za ustvarjanje pri likovni vzgoji najpogosteje izbirajo mešane likovne tehnike, in likovne tehnike s področja slikanja. Motive izbirajo precej raznoliko, vendar so premalo dosledni pri izvajanju likovnih tehnik in uporabi šablon. Učencem za ustvarjanje ponujajo vedno enake formate slikovnih oz. risalnih podlag, ki jih velikokrat ne izbirajo z ozirom na likovno tehniko. Ključne besede: osnovna šola, razredni pouk, likovni motiv, likovna tehnika, likovna naloga Objavljeno v DKUM: 12.03.2012; Ogledov: 3851; Prenosov: 820
Celotno besedilo (3,97 MB) |