| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 20
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
ZRAČNI BOJI NA SLOVENSKEM MED PRVO SVETOVNO VOJNO V LUČI IZBRANIH ČASNIKOV
Jerneja Topolnik, 2010, diplomsko delo

Opis: Vojno letalstvo je na Slovenskem med prvo svetovno vojno odigralo pomembno vlogo pri vsakodnevnih bitkah na soški fronti. Nov način bojevanja z baloni, vodljivimi zrakoplovi, vodnimi in kopenskimi letali je avstro-ogrski armadi prinesel veliko zmag na jugozahodni fronti. Na Slovenskem so avstro-ogrski in italijanski letalci največ poletov izvedli nad soško fronto. Zračni boji so se v določenih obdobjih odvijali dnevno. Piloti so opravljali opazovalne polete, odmetavali bombe in artileriji sporočali natančne pozicije sovražnih postojank. Različni načini bojevanja v zraku so se skozi vojna leta izpopolnjevali. Z napredkom letal se je razvijala tudi protiletalska obramba. Kljub manjšemu številu letal so bili avstro-ogrski letalci zelo uspešni na celotnem delu fronte. Zračni napadi so doleteli tudi mesta v zaledju. Največ zračnih napadov se je zgodilo na Goriškem in kraškem ozemlju, tudi Trst je kot pomembno pristanišče avstro-ogrske mornarice bil pogosto bombardiran s strani italijanskih letalcev. Veliko presenečenje je pri civilnem prebivalstvu izzval napad na Gorenjskem in Spodnjem Štajerskem. Pred italijanskimi napadi iz zraka ni bilo varno nobeno mesto v zaledju, še manj pa tista, ki so se nahajala v neposredni bližini bojišč.
Ključne besede: Prva svetovna vojna, zračna plovila, vojno letalstvo na soški fronti, vojno letalstvo v slovenskem zaledju, avstro-ogrski letalski oddelek.
Objavljeno: 27.01.2021; Ogledov: 147; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (3,93 MB)

2.
Problematika zaposlovanja tujih delavcev v slovenskih letalskih podjetjih
Manca Jelenc, 2020, diplomsko delo

Opis: V zadnjem času smo priča naglemu razvoju letalske panoge v Sloveniji, natančneje na področju vzdrževanja letal. Podjetja se soočajo z velikim pomanjkanjem ustrezne delovne sile, zato se vse bolj usmerjajo k zaposlovanju tujcev, kar pa pomeni drugačen način zaposlovanja. V diplomskem delu obravnavamo problematiko zaposlovanja tujih delavcev v Sloveniji v dveh podjetjih na področju vzdrževanja letal. K izboru raziskovanja omenjene problematike nas je vodilo dejstvo, da se pri svojem delu v srednje velikem letalskem podjetju zaradi pomanjkanja specifičnih znanj s tega področja v Sloveniji srečujemo z raznovrstnimi oblikami zaposlitve tujih delavcev ter soočamo z zapleteno zakonodajo na tem področju. S pomočjo intervjujev dveh slovenskih podjetij na področju vzdrževanja letal smo skušali raziskati, s kakšnimi izzivi se srečujejo na področju pridobivanja ustreznega kadra, zaposlovanja in zakonodaje, ter ugotoviti, katere so najustreznejše oblike in načini zaposlovanja v omenjenih podjetjih. Ugotovili smo, da se podjetja na področju vzdrževanja letal zaradi visoke zahtevnosti dela in specifičnih zahtev tehnološko usposobljenega kadra, ki ga zaradi interesa za tovrstno delo v Sloveniji primanjkuje, največkrat odločajo za zaposlovanje tujcev predvsem zaradi ugodnejšega finančnega vidika poslovanja. Obenem smo ugotovili, da sta pogodbeno delo in najem delovne sile največkrat uporabljeni obliki zaposlitve pri tovrstnem zaposlovanju.
Ključne besede: letalstvo, zaposlovanje tujcev, zakonodaja, delovna sila, izzivi
Objavljeno: 10.11.2020; Ogledov: 191; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

3.
Raba neustreznih prevodov in izrazov v slovenskih verzijah uredb EU na področju letalstva
Žan Majhenič, 2018, diplomsko delo

Opis: Z vstopom v EU je Slovenija prevzela pravni red, ki velja v EU, in možnost sooblikovanja zakonodaje EU, s tem pa pravico, da zakonodajne akte, ki so bili prej na ravni mednarodnih pogodb, pridobiva izvirno v svojem jeziku in ne izvedeno s pomočjo prevodov in razlag. To pa je državi prineslo tudi obveznost, da s svojimi pravnimi strokovnjaki in strokovnjaki z urejanega področja ubesedi zakonodajne akte EU na primerno visoki ravni. Na primeru Izvedbene uredbe komisije (EU) št. 923/2012 z dne 26. septembra 2012 o določitvi skupnih pravil zračnega prometa in operativnih določb v zvezi z navigacijskimi službami in postopki zračnega prometa poskušam pokazati pasti in stranpoti slabo opravljenega dela. Tako se polotim posameznih izrazov v omenjeni uredbi, ki so po mojem mnenju ubesedeni slabo do te mere, da predstavljajo nepotrebno omejitev v nasprotju z osnovnim namenom ideje pripraviti strokoven in ustrezen prevod dokumenta. Da je omenjena uredba pomanjkljiva zaradi neustreznosti prevodov in uporabljenega izrazoslovja ni zgolj moje mnenje, saj je prišlo pred časom do popravka omenjene uredbe, zato se v nadaljevanju naloge dotaknem tudi popravka. Primerjam, kako se popravek dotika delov prvotne uredbe, ki jih vzorčno prikazujem kot primere slabih prevodov in uporabljenih izrazov. Tudi popravek je, kot kaže, zgrešil merjeni cilj, da izboljša razumljivost in odpravi napake, saj na nekaterih mestih mogoče celo poslabša razumevanje in jasnost obravnavane tematike. Izbrana uredba, na katero je osredotočena naloga, je pomembna zato, ker je obsežna in obdeluje pomembno in obsežno področje letalstva (SERA Del A), po drugi strani pa je v pripravi sorodna in podobno obsežna uredba (SERA Del B), kjer se lahko na osnovi zaznanega, in upajmo, da tudi naučenega, izognemo podobni neustreznosti.
Ključne besede: uredba, popravek, prevod, letalstvo, navigacijske službe zračnega prometa, kontrola zračnega prometa, primerjava razumljivosti, letalsko izrazoslovje
Objavljeno: 12.03.2018; Ogledov: 891; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

4.
Kibernetska varnost v civilnem letalstvu
Tomaž Brodgesell, 2017, diplomsko delo

Opis: Napredujoča tehnologija poleg vseh prednosti predstavlja tudi varnostne grožnje. Vsakodnevni varnostni incidenti v kibernetskem okolju so temelj, iz katerega se lahko hitro razvijejo resne grožnje na področju letalstva. Večina civilnoletalskih organizacij temelji na elektronskih sistemih za opravljanje ključnih funkcij. V preteklosti je bila potreba po kibernetski varnosti v civilnem letalstvu sorazmerno majhna, vendar se tudi to področje spreminja. Z razvojem novih informacijskih tehnologij na tem področju se povečuje tudi tveganje za kibernetske napade na civilno letalstvo. Eden takšnih sistemov je sistem oz. protokol ADS-B (automatic dependent surveillance system). Sistem naj bi bil do leta 2020 popolnoma vpeljan v uporabo pri upravljanju zračnega prometa. Medtem ko naj bi bil eden od ciljev vpeljave sistema ADS-B v zračni promet tudi povečanje varnosti, pa ta z vidika kibernetske varnosti dokazuje ravno nasprotno, saj so napadi na sistem ADS-B za zmerno prefinjenega hekerja tako preprosti kot praktično izvedljivi. Možni napadi se gibljejo od pasivnih, kot je prisluškovanje, do aktivnih, kot sta vrivanje sporočil in povzročanje motenj. Tako kot vsi sistemi tudi letalski elektronski sistemi potrebujejo ustrezno zaščito pred kibernetskim napadom, saj ima napad na ta del infrastrukture lahko resnejše posledice.
Ključne besede: zračni promet, letalstvo, civilno letalstvo, grožnje, kibernetski napadi, kibernetska varnost, diplomske naloge
Objavljeno: 25.10.2017; Ogledov: 865; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (1019,28 KB)

5.
Preiskave z metodo vrtinčnih tokov pri vzdrževanju letal
Mihael Ogrinc, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava področje uporabe neporušnih preiskav pri vzdrževanju letal. Predstavljeni sta vizualna metoda in metoda testiranja s tekočimi penetranti. Obširneje je opisana in raziskana metoda preiskovanja z vrtinčnimi tokovi. Poleg predstavljenih osnovnih pravil in principa delovanja metode so opisane tudi prednosti in omejitve te metode. Vplivni faktorji rezultatov so razdeljeni na tiste, ki neposredno vplivajo na vrtinčne tokove in na faktorje, ki vplivajo na pretvornike vrtinčnih tokov. Prikazana sta dva primera iz prakse, s katerima so podrobneje opisani postopki preiskav. Dokumentirana sta s slikovnim gradivom, ki neposredno prikazuje opisane postopke, instrumente in najpogostejše indikacije. Priloge sestavlja izvleček iz vzdrževalnega programa in poročilo o opravljenem pregledu.
Ključne besede: letalstvo, vzdrževanje, neporušne metode, vrtinčni tokovi
Objavljeno: 12.09.2016; Ogledov: 1080; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (4,45 MB)

6.
INFORMACIJSKI SISTEM LETALIŠČA PORTOROŽ
Valentina Cigale, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom »Informacijski sistem letališča Portorož« obsega šest poglavij. Uvodni del obsega opis problema, namena, cilja, predpostavke in omejitve raziskave ter uporabljene raziskovalne metode. Sledijo tri poglavja, v katerih je najprej na splošno predstavljen informacijski sistem letališč, v drugem in tretjem delu pa se diplomsko delo natančneje usmeri k predstavitvi informacijskega sistema, ki se uporablja izključno v splošnem letalstvu. Tu sta podrobneje predstavljena informacijska sistema splošnega letalstva Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana in Letališča Portorož. Peti del diplomske naloge predstavlja smeri razvoja informacijskega sistema Letališča Portorož, pri čemer sta za smernice uporabljeni analizi informacijskega sistema splošnega letalstva Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana in Letališča Portorož, ki sta sestavljeni iz predstavitve vseh prednosti in slabosti posameznega informacijskega sistema splošnega letalstva. V zadnjem delu pa so podane še sklepne ugotovitve.
Ključne besede: informacijski sistem, splošno letalstvo, letališče
Objavljeno: 04.04.2016; Ogledov: 711; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

7.
PRAVNA UREDITEV LICENCIRANJA LETALSKEGA OSEBJA
Benjamin Husein, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo pričenjamo s predstavitvijo razvoja letalstva na območju Republike Slovenije in v okviru celotne Evrope. Nato se osredotočimo na opredelitev in status pilota, ki je obravnavan in določen znotraj pravne ureditve v RS in EU. Na osnovi Čikaške konvencije in strokovnih virov smo predstavili in opisali zadolžitve pilota in okvirno dokumentacijo, ki opredeljuje njegovo delovno mesto. V nadaljevanju predstavimo Zakon o letalstvu, ki je nastal po osamosvojitvi od nekdanje Jugoslavije, le-ta pa opredeljuje tako letalsko osebje in njihove pristojnosti kot tudi druga področja v letalstvu. Osrednji del diplomskega dela je namenjen predstavitvi in vlogi ključnih organov in institucij na področju letalstva (EASA, ICAO, JAR, JAA), nato pa predstavitvi različnih licenc, ki jih pilot lahko pridobi na območju Republike Slovenije in znotraj Evrope. Diplomsko delo zaključujemo s polstrukturiranim intervjujem s poklicnim pilotom, ki predstavi svoje videnje, pomanjkljivosti in priložnosti na področju pravne ureditve licenciranja letalskega osebja.
Ključne besede: ICAO, EASA, letalstvo, licenciranje, zakonodaja
Objavljeno: 26.11.2015; Ogledov: 555; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

8.
VPLIV TERORIZMA NA RAZVOJ PREDPISOV V LETALSKEM PROMETU
Srečko Savić, 2015, diplomsko delo

Opis: V svoji diplomski nalogi bom predstavil razvoj varnostnih ukrepov v civilnem letalstvu skozi prizmo prilagajanja načina izvrševanja terorističnih dejanj na obstoječe varnostne ukrepe. Na začetku razvoja letalske industrije nihče ni niti pomislil na dejanja nezakonitega vmešavanja v povezavi z letalom in temu primerna je bila tudi stopnja varovanja, saj je bilo vse skupaj tako kot da bi šel na vožnjo z avtobusom ali vlakom. Kupil si vozovnico, se usedel na letalo in odpotoval. Trend se je začel spreminjati, ko so obsojenci z ugrabitvijo letala poskušali najti zatočišče v državah, ki niso imele podpisanega sporazuma o ekstradikciji z državo njihovega izvora. V času hladne vojne so se pojavila razna teroristična gibanja, ki so začela izkoriščati publiciteto ob ugrabitvi letala, zavoljo doseganja lastnih političnih ciljev. Te so dosegli z izsiljevanjem in v zameno za talce, ki so jih ugrabili skupaj z letalom. Skozi leta so teroristične organizacije spreminjale ter razvijale svoje metode, motive in cilje. Pojavil se je nov trend bombnih napadov na letala, kjer so zopet izkoriščali publiciteto zavoljo lastne prepoznavnosti, vendar tokrat z višjim davkom, saj so se ob tem nezakonitem vmešavanju pojavile tudi smrtne žrtve. Mednarodne organizacije so se odzvale s strožjimi predpisi, a teroristi so se znova prilagodili. Spremenili so taktiko in se niso več ubadali z načini kako podtakniti bombo na letalo, temveč so sami postali smrtonosno orožje, ugrabitelji samomorilci. Metode izvrševanja terorističnih dejanj so se zaenkrat ustavile pri ugrabiteljih samomorilcih, a glede na vzorec, ki mu lahko sledimo že nekaj desetlij, lahko predvidevamo, da se bodo obstoječim metodam pridružile nove.
Ključne besede: terorizem, letalstvo, zrakoplov, letalska varnost, varnostni ukrepi, napad, ugrabitev, razstrelivo, samomorilci, profiliranje.
Objavljeno: 07.07.2015; Ogledov: 647; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

9.
IZBIRA LOKACIJE ZA SERIJSKO PROIZVODNJO V MAG LETALSTVU
Aljoša Sekulič, 2014, diplomsko delo

Opis: Podjetje MAG letalstvo, d. o. o., v prihodnje načrtuje odprtje novega proizvodnega obrata. Ker je v tem trenutku to šele opcija, podjetje v tem obdobju le pridobiva informacije o morebitnih lokacijah. Da bi podjetju olajšali delo, smo v diplomskem delu primerjali variante, za katere je podjetje menilo, da bi bile primerne za izbiro. Z večparametrsko odločitveno metodo DEX smo sestavili drevo kriterijev in primerjali izbrane variante. Dobljene rezultate smo analizirali in rangirali variante. Ker je več variant doseglo enak končni rezultat, je bilo treba primerjati še kriterije, v katerih se te variante razlikujejo. Celotno delo smo predstavili vodstvu podjetja. Rezultate smo skupaj pregledali in se o njih pogovorili ter na kancu prišli do podobnega zaključka.
Ključne besede: izbira lokacije, odločitveni model, serijska proizvodnja, letalstvo
Objavljeno: 04.09.2014; Ogledov: 975; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (929,45 KB)

10.
KAZNIVA DEJANJA NA CIVILNIH LETALIH
Tina Vöröš, 2014, diplomsko delo

Opis: Letalska industrija je ena izmed najhitreje rastočih industrij na svetu in je še kako pomembna v življenju mnogih, ki potujejo. Zaradi prisotnosti terorizma v letalstvu in vseh preteklih napadov na civilna letala, ki so terjali številne žrtve, je varovanje pred dejanji nezakonitega vmešavanja v civilno letalstvo ena izmed glavnih prioritet vseh letališč in letalskih prevoznikov ter nekaterih mednarodnih organizacij. Varnost letala pa znajo ogroziti tudi neposlušni in napadalni potniki, ki iz različnih psiholoških dejavnikov povzročajo nemir med ostalimi potniki ter ovirajo delo posadke. V diplomski nalogi bodo predstavljene mednarodne organizacije, katerih poslanstvo je zagotavljati varen prevoz potnikov, konvencije, ki urejajo področje nezakonitega vmešavanja v civilno letalstvo ter nekaj primerov, ki so vplivali na nastanek in oblikovanje zakonodaje. Predstavljen bo tudi sistem varovanja na letališčih in letalih ter ugotovitev, kako uspešne so države pri preprečevanju terorizma v civilnem letalstvu ter kako učinkovita je zakonodaja v zvezi z izročitvijo, pregonom ter sojenjem ugrabiteljem civilnih letal ter neobvladljivih potnikov.
Ključne besede: nezakonito vmešavanje v civilno letalstvo, terorizem, neposlušni in napadalni potniki, zaščita civilnega letalstva, ugrabitev letala.
Objavljeno: 09.05.2014; Ogledov: 977; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici