1. Razvoj celovite programske rešitve za spremljanje stanja letalskih akumulatorjev : magistrsko deloTomaž Jandrok, 2024, magistrsko delo Opis: V slovenskem podjetju LXNAV, ki je sicer specializirano za izdelavo letalskih navigacijskih instrumentov za jadralna letala, smo dobili nalogo razviti celovito rešitev za spremljanje stanja enega ali več letalskih akumulatorjev. Ti so po tipu v letalstvu najpogosteje svinčeni, zelo priljubljeni pa postajajo tudi veliko lažji akumulatorji LiFePo4. Njihovi instrumenti trenutno sicer že prikazujejo napetost in nekatere osnovne podatke. Cilj magistrskega dela je bil razvoj programske rešitve za vezje, ki je fizično na bateriji in deluje kot breme, v kombinaciji z mobilno aplikacijo Flutter, v kateri lahko enostavno vizualno spremljamo več baterij in vidimo, koliko časa nam je še ostalo, preden bomo med letom ostali brez električne energije. V procesu testiranja smo ugotovili, da rezultat naše rešitve odstopa v povprečju za 2,61 % energije, ki dejansko ostane neizkoriščena v bateriji do njene končne praznosti. Ključne besede: letalo, jadralno, akumulator, stanje, Flutter Objavljeno v DKUM: 01.03.2024; Ogledov: 246; Prenosov: 72
Celotno besedilo (4,04 MB) |
2. Izdelava pametnega letečega plovila in sistema za oddaljeno krmiljenje z vmesnikom mišice-stroj : magistrsko deloKlemen Podpadec, 2022, magistrsko delo Opis: Cilj magistrske naloge je bil izdelati uravnoteženo leteče plovilo, ki bo vzletelo in pristalo navpično, in zasnova sistema za oddaljen nadzor na podlagi gibov zapestij.
Izdelava magistrske naloge vključuje izdelavo letečega plovila, razvoj programske opreme za dva mikrokrmilnika Arduino Uno R3 za kontrolo motorjev vozila, prepoznavanje gibov zapestij iz elektromiogramov in povezovanje obstoječih modulov. Letalo se lahko nadzira ali z daljinskim upravljalcem Spektrum DX9 ali pa s pomočjo računalniškega programa za zaznavo gibov zapestij. Spisan program vsebuje uporabniški vmesnik, kjer uporabnik lahko definira, katere ukaze bo nadzoroval z gibi zapestij in katere s tipkovnico. Rezultati naloge so dobri, saj smo uspešno zgradili leteče plovilo in ga v končni fazi oddaljeno nadzorovali na več načinov. Ključne besede: brezžično upravljanje, letalo, elektromiogram, VTOL, Myo Objavljeno v DKUM: 23.08.2022; Ogledov: 644; Prenosov: 92
Celotno besedilo (7,35 MB) |
3. Izdelava interaktivne predstavitve jadralnega letala z očali HoloLens : zaključno deloTomaž Jandrok, 2020, diplomsko delo Opis: Živimo v času, ko v ospredje vedno bolj prihajajo tehnologije navidezne resničnosti (VR) in obogatene resničnosti (AR) s ciljem uporabniku ponuditi čim globljo igralsko izkušnjo, tako v namene zabave, kot tudi učenja. Cilj te diplomske naloge je razvoj natančnega 3D modela jadralnega letala Glaser-Dirks DG-300, ki bo nato z aplikacijo na očalih Microsoft HoloLens uporabljen kot učno orodje za nove mlade potencialne jadralne pilote. Tem bodo učitelji lahko med predmeti, kot sta gradnja in teorija letenja, demonstrirali uporabnost raznih krmilnih ročic, postavitev kabine in preostale pomembne pojme. Vse to bi bilo mogoče kar najbolj interaktivno, še preden bi dejansko sedli v pravo jadralno letalo. Ključne besede: letalo, jadralno, HoloLens, interaktivno učenje, 3D Objavljeno v DKUM: 03.07.2020; Ogledov: 1658; Prenosov: 205
Celotno besedilo (2,95 MB) |
4. Proces balansiranja in nadzor oskrbe letala na ljubljanskem letališčuLuka Fajon, 2018, diplomsko delo/naloga Opis: Živimo v času, ko je na nebu dnevno preko 100.000 potniških in tovornih letal. Izraba kapacitete in število ur letala, ko je ta v pogonu, je ključnega pomena za dobro poslovanje letalske družbe in dobiček od posameznega letala. Velja pravilo, da je čas, ko letalo ni na poti po začrtani ruti in je parkirano na poziciji letališča, izgubljen čas letala. Vendar pa za razliko od drugih transportnih sredstev na letalo ne moremo kar vkrcati potnikov, ga napolniti z gorivom, tovorom, prtljago in poslati na pot. V letalskem prometu je zelo pomemben proces balansiranja – angl. Load Control proces, ki mora varno, učinkovito in po navodilih letalskega prevoznika oskrbeti določeno letalo oz. zrakoplov. Na Ljubljanskem letališču to delo opravlja samo za to usposobljeno osebje – koordinator in kontrolor oskrbe zrakoplovov. Ta mora zagotoviti varen in pravilen Load Control proces, ki temelji na pravilno izračunani masi in ravnotežju letala v računalniškem programu Altea. Kontrolor in balanser letal zadosti Load Control zahtevam letalskega prevoznika skozi planiranje razporeditve tovora, nadzorom ter natovarjanjem letala in koordinacijo oskrbe letala. Ključne besede: balansiranje, letalo, kontrolor, letališče, oskrba letala Objavljeno v DKUM: 27.02.2019; Ogledov: 1163; Prenosov: 96
Celotno besedilo (3,55 MB) |
5. Idejna zasnova letališča na vodi in njegova umestitev v prostorGregor Virant, 2017, magistrsko delo/naloga Opis: Na območju slovenske obale so bili hidroplani prisotni že od zgodnjih let razvoja pomorskega letalstva, ki je razcvet doživelo v dvajsetih in tridesetih letih dvajsetega stoletja, zaton pa z začetkom druge svetovne vojne. V današnjem času je komercialno letenje z amfibijskimi letali tudi v naši bližnji okolici ponovno v porastu, prav tako pa je športno letenje z amfibijskimi letali, zaradi razreda cenejših ultralahkih amfibijskih letal, postalo dostopnejše. V Republiki Sloveniji trenutno nimamo ustrezne infrastrukture (razen kopenskih letališč), ki bi lahko sprejela in oskrbela amfibijska letala. Uporaba hidroplanov pa trenutno sploh ni mogoča, saj vodnih letališč ni. V magistrskem delu smo idejno zasnovali letališče na vodi in ga umestili v prostor Republike Slovenije ter s tem postavili osnovo za potencialno uporabo amfibijskih letal in hidroplanov v komercialne in zasebne namene, kot tudi uporabo posebnih amfibijskih letal, ki se uporabljajo za gašenje iz zraka. Del magistrskega dela smo namenili slednjim, kjer smo s pomočjo simulacije preverili ustreznost ter smotrnost uporabe takih letal, kot tudi ustreznost in primernost vodnih virov v RS za zajemanje vode v podporo gašenju požarov v naravi. Ključne besede: amfibijsko letalo, gašenje požarov iz zraka, letališče na vodi, vodni kanal, vodno letalo/hidroplan Objavljeno v DKUM: 03.10.2017; Ogledov: 1645; Prenosov: 279
Celotno besedilo (7,83 MB) |
6. |
7. RAZVOJ PROTOTIPA ZA PROCESIRANJE SLIKOVNEGA TOKA BREZPILOTNEGA LETALAJure Tarman, 2016, magistrsko delo/naloga Opis: Raziskava obravnava razvoj prototipa za procesiranje video toka preko kamere na brezpilotnem letalu. Procesiranje video toka je osredotočeno na zaznavanje in prepoznavanje obrazov ali predmetov. Uporabljeno brezpilotno letalo se imenuje Ar.Drone Parrot 2.0. Podan je kratek pregled stanja na področju raziskovanja in razvoja brezpilotnih letal. Opisan je razvoj brezpilotnega letala Ar.Drone. Raziskani so dosežki procesiranja video toka na področju zaznave in prepoznave obrazov. Preizkušene so aplikacije Ardrone Weblight, Ar.Freeflight, Drone, Node JS controller and Camera Feed. Izbrana je najprimernejša aplikacija za osnovo prototipa, ki se imenuje Ardrone Weblight. Raziskano je zaznavanje obraza in sledenje ljudem s pomočjo brezpilotnega letala Ar.Drone. Opisani sta sestava in programska oprema brezpilotnega letala Ar.Drone. Opisan je postopek postavitve delovnega okolja za razvoj prototipa. Izbrana so vsa orodja, ki jih potrebujemo za razvoj. Podani so postopki za namestitev in konfiguracijo orodij. Popisan je test orodja OpenCV, ki skrbi za zaznavanje obrazov in predmetov. Izdelan je prototip, s katerim smo izvedli eksperiment. Za popis eksperimenta je uporabljen del standarda za testiranje ISO/IEEE/IEC 29119. Ugotovljeno je, da programska in strojna oprema ustrezata za rekreativno uporabo. Za zahtevnejšo uporabo je kamera na brezpilotnem letalu neustrezna. Ključne besede: Procesiranje video toka, Testiranje programske opreme, ISO/IEEE/IEC 29119, Javascript, Brezpilotno letalo Objavljeno v DKUM: 01.07.2016; Ogledov: 1295; Prenosov: 127
Celotno besedilo (2,70 MB) |
8. SISTEM ZA NADZOR IN UPRAVLJANJE ULTRALAHKEGA LETALAPrimož Kralj, 2015, magistrsko delo Opis: Ultralahka letala imajo dandanes vgrajenih več elektronskih naprav, potrebnih
za letenje, pri čemer vsaka zahteva pilotovo pozornost pri upravljanju. V
magistrski nalogi je predstavljen razvoj centralnega nadzornega računalnika,
preko katerega lahko pilot nadzira in upravlja vse naprave, hkrati pa v
uporabniku prijazni obliki prikazuje stanje letala glede na meritve različnih
senzorjev. Opisan je tudi razvoj perifernih naprav, potrebnih za delovanje
celotnega sistema, ter topologija omrežja, preko katerega sistem komunicira. Ključne besede: mikrokontroler, ultralahko letalo, radijska postaja, transponder, senzorji, CAN, CANaerospace, RS232, ARM Objavljeno v DKUM: 30.10.2015; Ogledov: 3739; Prenosov: 100
Celotno besedilo (6,27 MB) |
9. MIKROKRMILNIŠKO NADZIRAN INDIKATOR VAROVALKBoris Hrastnik, 2015, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo opisuje izdelavo indikatorja varovalk za jadralno letalo. Indikator varovalk je del sistema za nadzor napajanja jadralnega letala. Pri zasnovi inštrumenta je velikost določala prostor v čelni plošči jadralnega letala. Indikator mora imeti tudi hiter in zanesljiv odziv, zato smo uporabili komunikacijo CAN. Uvodno predstavimo problem in funkcionalne zahteve inštrumenta. V nadaljevanju opišemo izbrano strojno opremo in postopek izdelave prototipa, vključno s programsko opremo. V zaključku podamo rezultate testov, ki so potrdili skladnost s podanimi zahtevami. Ključne besede: Indikator, mikroprocesor, CAN komunikacija, jadralno letalo Objavljeno v DKUM: 30.10.2015; Ogledov: 2303; Prenosov: 135
Celotno besedilo (3,64 MB) |
10. Kakovost organizacije letalskega transporta v podjetju cargo-partner d.o.o.Igor Jurišić, 2015, diplomsko delo/naloga Opis: V času finančne krize se vse več podjetij spopada z zmanjševanjem stroškov, posledično se večina zateka k minimiziranju stroškov, ki blagu ne dajejo dodatne vrednosti. Takšen strošek predstavlja tudi transport. Zaradi vse večje konkurence na trgu je ključnega pomena, da so stranke oz. naročniki zadovoljni s potekom in z izvedbo transporta in s storitvami, ki jih opravljamo. Kupci vse večjo pozornost namenjajo ceni storitve, kar posledično lahko privede do uporabe manj zanesljivih, nizko cenovnih letalskih linij in s tem večje možnosti poškodb, izgub ipd. To pa je že zaradi odločitve letalske odpreme nesprejemljivo, ker naročnik letalskega transporta pričakuje čimprejšnjo odpremo in prihod naročenega blaga. Namen diplomske naloge je predstaviti ukrepe, ki bodo vplivali na zadovoljstvo naročnikov letalskega transporta, in uporabo orodij, s katerimi se prilagodimo potrebi in želji naročnika ter tako dvignemo stopnjo kakovosti na višjo raven. Redni naročniki, ki so s servisom zadovoljni, na nek način predstavljajo tudi promotorje podjetja, saj s pozitivnimi izkušnjami priporočajo storitve v svoji okolici. Zato je treba obdržati sedanje kupce in hkrati pridobivati nove. S proučitvijo omenjene teme bomo predstavili rešitve, ki bi jih lahko začeli aplicirati v praksi, s čimer bi poželi nove uspehe pri naročnikih. Ne smemo pozabiti, da so tudi kupci zadovoljni šele v fazi, ko sta zadovoljstvo in motiviranost zaposlenih v podjetju na višku, kar je razvidno iz njihovega delovanja oz. nakupnega odločanja. Ključne besede: logistika, kakovost, letalo, transport, uvoz. Objavljeno v DKUM: 28.09.2015; Ogledov: 1897; Prenosov: 225
Celotno besedilo (1,36 MB) |