| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
TRAJNOSTNI RAZVOJ V VISOKEM ŠOLSTVU: UČINKOVITA IN OKOLJSKO ODGOVORNA UNIVERZA
Rebeka Lukman, 2009, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji smo se osredotočili na trajnostni razvoj v visokošolskih institucijah. Mnoge elitne univerze, predvsem ameriške so že prevzele načela trajnostnega razvoja in jih pričele vključevati v svoje dejavnosti (od upravljanja univerz do raziskovanja, izobraževanja in vsakodnevnih aktivnosti). V doktorski disertaciji smo z namenom vključevanja trajnostnega razvoja v strukturo, organizacijo in politiko univerze predstavili dva koncepta, Demingovo spiralo in družbeno ekologijo, ki smo jima sledili pri vključevanju trajnostnega razvoja na študijskem primeru Univerze v Mariboru. Pri Demingovi spirali smo se osredotočili na prvo (politika), drugo (operacije) in delno na tretjo (evalvacija) stopnjo. Ti koraki vključujejo vizijo, poslanstvo, ustanavljanje teles in aktivnosti trajnostne univerze. Prednost te metodologije je možnost nenehnega preverjanja in izboljševanja projekta trajnostne univerze. V kontekstu družbene ekologije smo se osredotočili na elemente, ki jih mora zadovoljiti trajnostna univerza in sistemski pristop, kar pomeni njeno vpetost v regionalno in globalno okolje. Rezultati naše raziskave so prikazali načela družbene ekologije kot smotrno ogrodje približevanju univerze trajnostnemu razvoju. S preudarnim načrtovanjem lahko univerze izboljšajo svoj okoljski odtis, zmanjšajo stroške in spodbudijo deležnike k družbeni odgovornosti. Z metodami družbene ekologije smo razpoznali izzive, ki se pojavljajo na Tehniških fakultetah. Mednje sodijo zmanjšanje vplivov na globalno segrevanje ozračja, upravljanje z odpadki in posodabljanje kurikuluma. Trajnostni razvoj na univerzi ni pomemben zgolj iz vidika upravljanja, ampak tudi iz vidika izobraževanja. Da bi lahko analizirali izobraževalne programe, smo v doktorski disertaciji izvedli študijo sistemske razvrstitve trajnostnih izrazov in definicij z namenom razviti osnovo oz. ogrodje za izboljšano, skladno in povezano izrazje, ki se navezuje na okoljsko tehniko in trajnostni razvoj. Študija zajema več kot petdeset okoljskih pojmov in definicij ter omogoča jasno in nedvoumno razlikovanje med posameznimi izrazi in njihovimi definicijami. Pri študiji izobraževanja za trajnostni razvoj smo pozornost namenili predvsem kurikulumom prve stopnje kemijske ter okoljske tehnike in tehnologije. Naša raziskava se je nanašala na raznolikost in pogostost trajnostno usmerjenih predmetov v kurikulumih kemijske in okoljske tehnike ter je pokazala, da v tem oziru nove članice EU prednjačijo pred državami predpristopnicami in državama prostega trgovinskega pretoka. V doktorski disertaciji smo se osredotočili tudi na učbenike, namenjene izobraževanju okoljskih inženirjev, ter ugotovili, da bi jih lahko izboljšali. Na osnovi raziskav smo zasnovali modul ter predmetnik druge stopnje Okoljske tehnike in trajnostnega razvoja. Oba temeljita na akreditacijskih merilih, tudi ameriških. Vzorec celotnega postopka priprave (pregled programov, preverjanje potrebnih kompetenc diplomanta in drugo), modul in predmetnik lahko služita kot vzorec pri pripravi novih ali posodabljanju že obstoječih programov. Za določitev okoljskega odtisa vsakodnevnih aktivnosti univerze smo uporabili metodo celostne ocene vplivov na okolje (LCA). Rezultati študije so razkrili vplive na okolje, ki prispevajo k izčrpavanju virov, tveganju za zdravje in drugim ekološkim posledicam. Najbolj dominanten vpliv na okolje predstavlja globalno segrevanje ozračja. Svetovni visokošolski prostor je tržno naravnan, zato se v svetu pojavlja veliko število globalnih in nacionalnih razvrstitvenih lestvic, vendar do sedaj še ni bila predstavljena razvrstitvena lestvica univerz, ki bi hkrati upoštevala raziskovalne, izobraževalne in okoljske oz. trajnostne dejavnike posamezne univerze. V disertaciji smo razvili metodologijo za razvrščanje univerz, ki je skladna z omenjenimi vidiki. Kot osnovo metodologije smo predlagali niz kazalcev, iz katerih smo izračunali sestavljeni kazalec, ki omogoča razvrščanje in predstavlja združeno informacijo o delovanju in r
Ključne besede: celostna ocena življenjskega cikla, Demingova spirala, družbena ekologija, izobraževanje za trajnostni razvoj, izrazje v trajnostnem razvoju, kazalci, lestvice, model razvrščanja univerz, ocenjevanje vplivov na okolje, programi kemijske in okoljske tehnike, sistemski pristop, trajnostni razvoj, učbeniki, univerza.
Objavljeno: 06.05.2009; Ogledov: 4136; Prenosov: 598
.pdf Celotno besedilo (7,85 MB)

2.
STRESNI DEJAVNIKI NA DELOVNEM MESTU KRUPJEJA
Edo Muminovič, 2009, diplomsko delo

Opis: Krupjeji, zaposleni v igralnicah Korona, Park, Perla in Mond družbe Skupina Hit doživljajo svoja delovna mesta ter iz njih izhajajoce delovne obremenitve kot zmerno do zelo stresne. Med zelo stresne faktorje sodijo delovna obremenjenost, delovni pogoji, sporazumevanje s sodelavci, nadrejenimi in gosti, vedenjski vzorci gostov, dodatna izobraževanja, mentalne sposobnosti, placa, delovni cas, kolicina prostega casa in psihofizicne težave. Med nestresogene dejavnike se uvršcajo obvladovanje in uporaba tujih jezikov, obvladovanje in realizacija pravil iger na sreco, zahteva po motoricnih sposobnostih ter zahteva po zunanji urejenosti in uglajenem vedenju. Vsled tega so na podrocju stresne preventive potrebne dokaj številne izboljšave in izpopolnitve, ki bi med zaposlenimi kratko- oz. dolgorocno odpravljale stres, s tem pa dvigovale veselje do dela ter delovno moralo in uspešnost.
Ključne besede: delovni stres, zunanji stresorji, notranji stresorji, mehanizem stresne reakcije, izgorevanje na delovnem mestu, antistresne sprostitvene tehnike, skupina Hit, igralnice Korona, Park, Perla, Mond, igralništvo, preprecevanje stresnih dejavnikov, anketni vprašalnik, vrednostne lestvice
Objavljeno: 14.12.2009; Ogledov: 2371; Prenosov: 374
.pdf Celotno besedilo (581,77 KB)

3.
RAZUMEVANJE KRITERIJEV ZA IDENTIFIKACIJO IN OCENJEVANJE ZNAČILNOSTI GLASBENO TALENTIRANIH UČENCEV
Simona Sirk, 2010, diplomsko delo

Opis: Učitelju je glasbeno talentiranega učenca omogočeno prepoznati, kadar so kriteriji iz ocenjevalnih lestvic dovolj zanesljivi in natančno opredeljeni. Naš namen je bil predstaviti kriterije za identifikacijo in ocenjevanje značilnosti glasbeno talentiranih učencev, ki sta jih oblikovala avtorja Črčinovič Rozman in Kovačič (2010, v tisku), ter ugotoviti stopnjo razumljivosti učiteljev razrednega pouka. Želeli smo izvedeti tudi, ali se razumevanje teh kriterijev razlikuje med učitelji glede na vzgojno-izobraževalno obdobje in dobo poučevanja. V teoretičnem delu je osvetljen postopek odkrivanja nadarjenih učencev v slovenskih osnovnih šolah, katere so značilnosti glasbeno talentiranih učencev, obravnavani pa so tudi kriteriji iz ocenjevalnih lestvic nekaterih avtorjev za glasbeno področje. V empiričnem delu smo uporabili deskriptivno neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. V vzorec smo zajeli 338 učiteljev razrednega pouka. Uporabljen Mann-Whitneyjev preizkus je pokazal, da ne obstajajo statistično značilne razlike v razumevanju kriterijev za identifikacijo in ocenjevanje značilnosti glasbeno talentiranih učencev glede na učitelje, ki poučujejo v 1. in 2. triletju, ter dobo poučevanja (manj kot 10 let in 10 let ali več). Ugotovili smo tudi, da je učiteljeva stopnja razumljivosti zgoraj omenjenih kriterijev zelo dobra.
Ključne besede: glasbena talentiranost, glasbene sposobnosti, glasbena ustvarjalnost, glasbeno znanje, glasbena izvedba, glasbene aktivnosti, ocenjevalne lestvice
Objavljeno: 31.05.2010; Ogledov: 2308; Prenosov: 242
.pdf Celotno besedilo (3,03 MB)

4.
PREGLED LESTVIC ZA MERJENJE PREMOŽENJA BLAGOVNE ZNAMKE V SLOVENIJI IN SVETU
Gregor Fras, 2011, diplomsko delo

Opis: Kot je iz naslova dela diplomskega seminarja »pregled lestvic za merjenje premoženja blagovne znamke« razvidno, smo skozi celotno delo poskušali na čim bolj strnjen način predstaviti več lestvic za merjenje premoženja blagovne znamke. Poskušali smo tudi prikazati čim več praktičnih primerov omenjenih lestvic. Zaradi lažjega razumevanja celotne tematike, smo v začetku dela diplomskega seminarja najprej opredelili blagovno znamko in opisali razumevanje le te iz več vidikov. V prvem delu smo se posvetili tudi pomenu blagovne znamke za podjetja in samemu vrednotenju blagovnih znamk. Opisali smo tudi različne metode za omenjeno vrednotenje. V osrednjem delu dela diplomskega seminarja, smo najprej predstavili slovenske lestvice za merjenje premoženja blagovne znamke in inštitucije oziroma organizacije, ki jih pripravljajo. Predstavili smo naslednje Si.Brand, Trusted Brand, Valicon: moč blagovne znamke. Ugotovili smo, da je v slovenskem gospodarskem prostoru ta panoga še dokaj nerazvita in smo s tega razloga opisali kratko malo vse lestvice, ki obstajajo v Sloveniji. Nadaljevali smo pa še z tujino, kjer pa je po naših ugotovitvah ta panoga veliko bolj razširjena. Za obdelavo smo si izbrali naslednje lestvice: Interbrand, ki je po našem mnenju prvak na svojem področju, Eurobrand, ki za razliko od Interbranda deluje le v Evropi, in po našem mnenju še eno posebnost, ki poleg lastne lestvice združuje in objavlja še lestvice ostalih inštitucij, to je RankingTheBrands. Vsekakor pa upamo, da smo zajeli kar večino izbrane problematike in izbrali prave lestvice in inštitucije za obdelavo, saj le te skrbijo za dvig zavesti o vrednosti blagovnih znamk.
Ključne besede: blagovna znamke, vrednotenje blagovne znamke, premoženje blagovne znamke, metode za vrednotenje blagovne znamke, lestvice za merjenje premoženja blagovnih znamk, Si.Brand, Trusted Brand, Valicon: moč blagovne znamke, Interbrand, Eurobrand, RankingTheBrands
Objavljeno: 13.12.2011; Ogledov: 1759; Prenosov: 244
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

5.
Poškodbe starostnikov v domskem varstvu
Polona Šprager, 2012, diplomsko delo

Opis: Pogostost padcev in posledično poškodb s starostjo narašča zaradi različnih vzrokov oz. spremljevalcev starosti, kot so starostno slabšanje vida, motenje ravnotežja, osteoporozne spremembe okostja, kronične bolezni, zdravila, pa tudi premajhna telesna dejavnost. Preprečevanje poškodb v starosti je preprečevanje padcev in njihovih posledic, ki bistveno poslabšajo kakovost življenja starejšega človeka. Zmanjša se funkcijska sposobnost, poveča se strah pred ponovnim padcem in zaradi tega omejevanje dejavnosti. Večja je odvisnost in izguba samostojnosti, poveča pa se tudi umrljivost zaradi poškodb. V diplomskem delu smo predstavili najpogostejše bolezni gibal v starosti ter dejavnike tveganja za poškodbo. Omejili smo se tudi na padce in njihove posledice, zdravljenje in rehabilitacijo. Ugotovljeno je, da je najvažnejša vloga medicinske sestre pri preprečevanju padcev in poškodb z njenim poznavanjem dejavnikov tveganja ter njeno vlogo ocenjevanja. V raziskovalnem delu smo na osnovi ocene tveganja za padec skušali ugotoviti, v katero skupino tveganja sodijo posamezni stanovalci in katera prevladuje. Zanimalo nas je tudi, ali imajo starostniki, pri katerih je stabilnost hoje zmanjšana in uporabljajo pripomočke za gibanje, večje tveganje za padec, prav tako kognitivne funkcije. Ugotovili smo, da ima večina stanovalcev visoko tveganje za padec in poškodbo. Prav tako se poveča tveganje pri tistih, pri katerih je stabilnost hoje zmanjšana, čeprav uporabljajo pripomočke za hojo. Kot samostojen vzrok za padec so se izkazale tudi spremenjene kognitivne funkcije.
Ključne besede: starostnik, medicinska sestra, padec, poškodba, ocenjevalne lestvice.
Objavljeno: 04.07.2012; Ogledov: 2213; Prenosov: 389
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

6.
Bolečina kot peti vitalni znak
Aleksandra Bašnec, 2012, diplomsko delo

Opis: Bolečina je redni spremljevalec v našem življenju, zato smo v diplomskem delu govorili o bolečini kot petem vitalnem znaku, o lestvicah za ocenjevanje bolečine, o dokumentiranju bolečine. Ugotoviti smo želeli kaj pomeni ocenjevanje bolečine kot peti vitalni znak in koliko je takšno ocenjevanje pomembno za pacienta. Opisali smo bolečino, fiziologijo bolečine, možne načine zdravljenja bolečine. Predstavili smo pomembno vlogo medicinske sestre. V zdravstveni negi je ključnega pomena dokumentiranje. Zagotavlja kontinuiranost dela medicinske sestre in je pogoj za vrednotenje kakovostne in primerne oskrbe bolnika, zato smo v diplomsko delo vključili tudi ta del. Z anonimno raziskavo v kateri je sodelovalo 42 izvajalcev zdravstvene nege, smo želeli ugotoviti, ali se na Kliniki za kirurgijo bolečina ocenjuje, primerno dokumentira in obravnava kot peti vitalni znak. Zanimalo nas je ali za ocenjevanje bolečine uporabljajo lestvice za merjenje bolečine ter katere bolečinske lestvice in vprašalniki se najpogosteje uporabljajo. Na podlagi analize anketnega vprašalnika smo ugotovili, da na oddelku bolečino sicer ocenjujejo, vendar gre bolj za ocenjevanje bolečine v primeru kadar pacient omeni, da ga boli in ne v smislu ocenjevanja bolečine kot peti vitalni znak. Za ocenjevanje bolečine na oddelku najpogosteje uporabljajo številčno lestvico. Raziskava je pokazala, da izvajalci zdravstvene nege bolečine ne dokumentirajo na primeren način, saj o bolečini pacienta največkrat poročajo na predaji službe in le-te ne zabeležijo v negovalno dokumentacijo. Za boljšo in učinkovito obravnavo ter lajšanje bi bolečino morali obravnavati kot peti vitalni znak. Pripisovati bi ji morali večji pomen in je ne ignorirati, kot da je nekaj s čimer se pacient preprosto mora sprijazniti in z njo živeti.
Ključne besede: bolečina, lestvice za merjenje bolečine, medicinska sestra, peti vitalni znak
Objavljeno: 20.09.2012; Ogledov: 2603; Prenosov: 403
.pdf Celotno besedilo (18,24 MB)

7.
ANALIZA RAZISKAV BLAGOVNIH ZNAMK V SLOVENIJI
Simon Bernard, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju z naslovom »Analiza raziskav blagovnih znamk v Sloveniji« smo najprej iz teoretičnega vidika opredelili blagovne znamke ter opisali raziskave v marketingu s poudarkom na metodah raziskovanja. Glavni namen in vodilo pri pisanju diplomskega seminarja pa je bil ugotoviti in raziskati metodologije raziskav – za kasnejšo analizo. Tega smo se lotili tako, da smo najprej opisali, raziskali in analizirali različne slovenske raziskave blagovnih znamk, pri čemer smo se omejili na večje oz. bolj poznane raziskave. Opisali smo naslednjih 7 raziskav, med katerimi so bile: Raziskava PGM Valicon, raziskava Trusted Brand, raziskava Produkt leta, raziskava Si.Brand TOP 50, raziskava Superbrands, raziskava športnih blagovnih znamk ter raziskava bančnega sektorja. Po opisu vseh raziskav pa smo analizirali metodologijo teh raziskav. Oblikovali smo 7 kriterijev, kateri so po našem mnenju pomembni za metodologijo raziskave, v končni fazi pa je od metodologije odvisna tudi verodostojnost in objektivnost raziskave. Ker od uvrstitev na lestvice različnih pri raziskavah blagovnih znamk podjetja neposredno nimajo prav veliko, smo eno poglavje namenili tudi posrednim učinkom in vplivom, ki jih imajo uvrstitve na dobra mesta pri raziskavah. Nekatere od raziskav tudi ponujajo pravice do uporabe različnih nazivov ter uporabo logotipov raziskav, kateri se velikokrat pojavljajo kasneje v namene marketinškega komuniciranja. Ob analizi sedmih podjetij smo prišli do ugotovitev, da imajo uvrstitve na lestvice pri raziskavah blagovnih znamk vsaj 2 pomena. Prvi pomen vpliva na višanje prodaje (pri nekaterih podjetjih se je prodaja povišala tudi za eno tretjino). Medtem, ko pa je drugi pomen tisti, ki se nanaša na podjetje, kjer imamo v mislih predvsem zavedanje, da je podjetje z upravljanjem določene blagovne znamke na pravi poti.
Ključne besede: Blagovna znamka, raziskava, metode raziskovanja, lestvice
Objavljeno: 11.11.2013; Ogledov: 1043; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

8.
Construction of the Scale of child's attachment to his/her kindergarten teacher (CAKT)
Zlatka Cugmas, 2009, izvirni znanstveni članek

Opis: In the theoretical part of this paper, the author gives answers to the question of whether a real attachment relationship can exist between a child and a non-maternal caretaker. She mentions the established methods of measuring the child's attachment to the kindergarten teacher. She presents The scale of child's attachment to his/her kindergarten teacher (CAKT), which is based on authors previous findings and the experience of other authors in the forming of psychological instruments of this type. The scale was tested in a research which involved twenty-five kindergarten teachers who participated in the evaluation of 178 children (49.4% boys). Children ranged in age from 3 to 6 years. The purpose of the study was to investigate the dimensionality and internal consistency of the Scale. It was established that the psychometric characteristics of the Scale were adequate. This paper also presents the limitations of the research, which should be considered in the interpretation of the obtained results. Replication studies using clinical groups and samples from different cultures will be needed to assess a possible generalization of the presented results.
Ključne besede: navezanost, predšolski otroci, vzgojiteljice, socialno vedenje, ocenjevalne lestvice, merjenje, psihometrična analiza, attachment behaviour, preschool children, kindergarten teachers, preschool teachers, social behavior, measurment, scales
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 557; Prenosov: 22
URL Povezava na celotno besedilo

9.
10.
Otrokova navezanost na mater in discipliniranje otroka
Zlatka Cugmas, 1998, strokovni članek

Opis: Raziskava obravnava zveze med kakovostjo otrokove navezanosti na mater, načini, s katerimi mati disciplinira otroka, in stopnjo otrokove internalizacije pravil. Sodelovale so matere 124 otrok, ki so obiskovali malo šolo, 1., 3. in 4. razred osnovne šole. Kakovost otrokove navezanosti na mater sem ugotavljala z dvema ocenjevalnima lestvicama, ki sta zajemali otrokovo obnašanje do matere v stresnih situacijah. Na splošno so se potrdile pozitivne zveze med prijaznimi, psihološko orientiranimi načini discipliniranja (v nasprotju z načini, orientiranimi na izražanje moči),varno navezanostjo in internalizacijo pravil, čeprav so zveze včasih šibke in nekonsistentne
Ključne besede: razvojna psihologija, odnos mati-otrok, navezanost, discipliniranje, ocenjevalne lestvice, internalizacija pravil
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 547; Prenosov: 55
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici