1. Karakterizacija in analiza delovanja integriranih ležajev v zobniškem gonilu : diplomsko deloŽan Sabotin, 2020, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava karakterizacijo in analizo delovanja integriranih ležajev v zobniškem gonilu. Uvod predstavlja ozadje problema, pregled standardov za preračun dobe trajanja oz. življenjske dobe ležajev, vrste ležajev in primerjavo med ležaji s kletko ter brez kletke. Na podlagi določenih karakteristik je določena življenjska doba integriranih ležajev. Življenjska doba ležajev je določena s pomočjo programa KISSsoft. Z namenom izdelave lastnih ležajev, pri katerih so ležajni obroči integrirani v sestavne elemente gonila, je opravljena tudi optimizacija integriranih ležajev. Izvedena je na podlagi vpliva zračnosti na življenjsko dobo ležajev. Ključne besede: ležaji, integrirani ležaji, zobniško gonilo, numerične analize Objavljeno v DKUM: 01.10.2020; Ogledov: 375; Prenosov: 0 |
2. Izboljšave na področju krogličnih ležajevBoštjan Drevenšek, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu sem pregledal izboljšave na področju krogličnih ležajev. V zadnjih nekaj letih se je na področju standardnih krogličnih ležajev izboljšala kvaliteta obdelave tekalnih površin in kotalnih elementov, izboljšala so se tesnila in kletke v ležajih. Vse to ima za
posledico, da imajo ležaji nove generacije manjše trenje, se med obratovanjem manj segrevajo in zaradi tega porabijo manj energije, so tišji in imajo daljšo življenjsko dobo. Ker so ležaji ohranili enake priključne mere kot prejšnja generacija, lahko konstruktorji z uporabo
nove generacije ležajev izboljšajo lastnosti svojih naprav brez konstrukcijskih sprememb. Ključne besede: kroglični ležaji, trenje, tesnila, šumnost Objavljeno v DKUM: 08.09.2016; Ogledov: 908; Prenosov: 89
Celotno besedilo (3,56 MB) |
3. |
4. Calculation model for pre-stressed bolted joints of slewing bearingsPéter Göncz, Srečko Glodež, 2009, izvirni znanstveni članek Opis: The presented paper describes a calculation model for pre-stressed bolted joints used to connect slewing bearings to the adjacent structures. A classical pre-stressed bolted joint calculation model is described and its insufficiencies for direct application on slewing bearings are pointed out. Finally, the suggested stress analysis is done by modelling the most loaded single bolt segment of the slewing bearing assembly, applying the preload and the working load on it. The stress determination in the bolt is done by finite element analysis. Ključne besede: preiskava materialov, vijačne zveze, aksialni ležaji, dimenzioniranje, matematični modeli, materials testing, bolted joints, slewing bearings, dimensioning, calculation models Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1358; Prenosov: 50
Povezava na celotno besedilo |
5. Računski model za določitev nosilnosti velikih aksialnih trirednih valjčnih ležajevPeter Göncz, 2013, doktorska disertacija Opis: V predloženi doktorski disertaciji je prikazan računski model za določitev nosilnosti velikih aksialnih trirednih valjčnih ležajev. Jedro modela predstavlja matematično-analitični računski postopek za določitev porazdelitve notranjih kontaktnih sil pri obravnavanem tipu velikega aksialnega ležaja. Ta temelji na statičnem ravnovesju med zunanjo obremenitvijo ter notranjimi kontaktnimi silami med valjčki in tečinami ležajnih obročev. Računski model lahko upošteva vpliv poljubnega števila in geometrij valjčkov, nevzporednih relativnih pomikov ležajnih obročev in posledično neenakomerne kontaktne obremenitve valjčkov. Omogočeno je upoštevanje poljubnih kombinacij aksialnih zračnosti ležaja ter vnaprej definiranih strukturnih deformiranosti ležajnih obročev. Rezultati računskih primerov za ta dva dejavnika so pokazali, da lahko bistveno zmanjšata nosilnost ležaja. Za praktično uporabnost je bil model implementiran v računalniško kodo.
V okviru določitve statične nosilnosti površinsko zakaljenih tečin je bil analiziran vpliv geometrije valjčkov treh tipov: cilindričnega, logaritemskega in delno profiliranega. Za ta namen je bila izvedena numerična parametrična analiza kontakta valjčkov in segmenta tečine, ki je omogočala določitev vplivov izbranih kriterijev mejne nosilnosti, debeline zakaljene plasti tečine ter neenakomernih kontaktnih obremenitev valjčkov.
S pomočjo Basquinove enačbe je bila računsko določena dinamična nosilnost površinsko zakaljene tečine ležaja v območju velikocikličnega utrujanja. Doba trajanja tečine je bila pri tem določena na dva načina: (i) z uporabo materialnih parametrov, določenih pri R = −1 ter upoštevanjem vpliva srednje primerjalne napetosti z Goodmanovo enačbo; (ii) z uporabo materialnih parametrov, določenih pri R = −∞. V omejenem obsegu je bila opravljena eksperimentalna določitev dinamične nosilnosti površinsko zakaljene tečine velikega kotalnega ležaja na preizkuševališču za kotalno-kontaktno utrujanje. Ključne besede: kontaktni problemi, veliki aksialni ležaji, valjčni ležaji, nosilnost, utrujanje Objavljeno v DKUM: 02.12.2013; Ogledov: 1851; Prenosov: 193
Celotno besedilo (20,61 MB) |
6. Znižanje stroškov in modifikacija obstoječega paličnega mešalnika v podjetju BSH Hišni aparati, d.o.o.Denis Omladič, 2013, diplomsko delo Opis: Podjetje BSH Hišni aparati, d.o.o., se ukvarja s proizvodnjo malih gospodinjskih aparatov. V diplomski nalogi bom preučil možnost menjave materiala obstoječega drsnega ležaja v vertikalnem priključku paličnih mešalnikov omenjenega podjetja.
Teoretični del diplomskega dela obravnava razvoj izdelka s poudarkom na življenjskem ciklu izdelka, predstavitev drsnih ležajev in potencialno uporabnih termoplastičnih materialov ter analizo možnih napak in posledic (metodo FMEA) s praktičnim primerom. Raziskovalni del obsega pripravo načrta preizkušanja in funkcionalno testiranje in meritve vplivnih veličin na prototipih s pomočjo merilnega pulta. Na podlagi predstavljenih rezultatov je bilo ugotovljeno, kateri termoplastičen material bi bil potencialno primeren za zamenjavo. S svojimi predlogi sem skušal predpostaviti izboljšanje dobljenih rezultatov in znižati cene ležaja ter s tem prihraniti podjetju denar. Ključne besede: Razvoj izdelka, življenjski cikel izdelka, metoda FMEA, termoplastični drsni ležaji Objavljeno v DKUM: 19.06.2013; Ogledov: 1355; Prenosov: 220
Celotno besedilo (3,55 MB) |
7. Obnova kolesnih dvojic tirnih vozilBranko Ekselenski, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je narejena primerjava obnove pogonske kolesne dvojice za potniško garnituro DMW 713/715 med postopkom, ki ga izvajajo v SŽ-Centralne delavnice Ljubljana, proizvodnja Ptuj in postopkom, na izbranih sodobnejših strojih. V SŽ-Centralne delavnice Ljubljana, proizvodnja Ptuj imajo velike probleme pri doseganju zahtevanih standardov, ki jih določajo kupci, oziroma jih zahtevajo stroga varnostna navodila, saj so stroji, na katerih poteka obnova kolesnih dvojic dokaj zastareli.
Cilj diplomske naloge je bil poiskati ustrezne sodobne obdelovalne stroje, s katerimi bi bila obnova kolesne dvojice kvalitetnejša, varnejša, predvsem pa hitrejša.
Diplomska naloga zajema opis postopka razstavitve kolesne dvojice, opis kontrole in obdelav posameznih komponent ter opis sestavitve oziroma naprešanja kolesne dvojice. Največ pozornosti je namenjene strojni obdelavi posameznih komponent in izračunu obdelovalnih časov na izbranih sodobnejših strojih. Narejena je tudi časovna primerjava med sedanjim postopkom obnove, ki poteka v SŽ-Centralne delavnice Ljubljana, proizvodnja Ptuj, in postopkom na izbranih sodobnejših strojih. Ključne besede: kolesna dvojica, os, monoblok plošča, zavorni disk, zobnik, ležaji, struženje, naprešanje, povrtavanje, delovni potek, orodje, orodni list Objavljeno v DKUM: 04.07.2012; Ogledov: 1806; Prenosov: 258
Celotno besedilo (4,47 MB) |
8. Določitev dopustnega Hertzovega kontaktnega tlaka na tečini ležaja v odvisnosti od dimenzij kotalnega elementa in toplotne obdelaveVojko Vidovič, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo poskušali določiti dopustni Hertzov kontaktni tlak na tečini, v odvisnosti od dimenzij kotalnega elementa in toplotne obdelave. V uvodu je predstavljen problem preračuna po standardu ISO 76, saj ta standard zajema le ležaje manjših premerov, ki so prekaljeni po celotnem prerezu. Sledi poglavje v katerem je predstavljen teoretični preračun, po Hertzovi kontaktni teoriji in rezultati, ki smo jih s tem preračunom pridobili. V nadaljevanju so predstavljeni eksperimentalni rezultati, kontaktne deformacije med kroglico in tečino, trajne deformacije na tečini in velikosti polosi a in b, v odvisnosti od pritisne sile. V nadaljevanju smo analizirali eksperimentalne rezultate in jih primerjali s teoretičnim preračunom. Iz tega poglavja je razvidno, da so pri kontaktni deformaciji med kroglico in tečino, velika odstopanja med obema postopkoma, medtem ko so si rezultati velikosti kontaktnih polosi a in b zelo podobni. V zaključku je ugotovljeno, da bi bilo potrebno poboljšati oziroma spremeniti način merjenja trajne deformacije, saj je z trenutni načinom merjenja težko zagotoviti zanesljivost in ponovljivost meritev. Ključne besede: Hertzov dopustni tlak, veliki ležaji, teoretična določitev Hertzovega tlaka, eksperimentalna določitev kontaktnega tlaka Objavljeno v DKUM: 27.02.2012; Ogledov: 3574; Prenosov: 292
Celotno besedilo (11,12 MB) |
9. DIMENZIONIRANJE POLŽNEGA GONILA ZA POGON SLEDILNIKA SONCAMarko Šori, 2011, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljeno dimenzioniranje polžnega gonila za pogon sledilnika sonca. V uvodnem delu je predstavljen problem z materialom polžnika in zastavljeni so cilji diplomskega dela. Sledita dve poglavji o teoretičnih osnovah polžnih dvojic. Najprej so predstavljene določilne veličine polžaste dvojice in preračun sil, kasneje pa še trdnostni preračuni glede na različne kriterije. V nadaljevanju je zasnova in preizkušanje prvih polžastih dvojic, kjer je ugotovljeno da je obstoječa geometrija načeloma neprimerna zaradi upogiba gredi polža, vendar se da problem rešiti z nitriranjem polžnika. Ker je postopek nitriranja za podjetje predrag je v naslednjem poglavju predstavljena geometrijsko drugačna polžasta dvojica, ki ima večjo upogibno togost in manjše upogibne sile. V analizi rezultatov je prikazana razlika koeficientov varnosti, kjer je razvidno, da se kljub dvakratnemu povečanju koeficienta varnosti proti upogibu gredi polža ostali koeficienti varnosti niso bistveno spremenili. V zaključku je ugotovljeno, da standard DIN 3996 ne predvideva jekel za poboljšanje kot materiala za polžnike in da ne podaja spodnje omejitve za ubirni kot. Ključne besede: Polžaste dvojice, ozobljeni ležaji, pogon sledilnika sonca Objavljeno v DKUM: 13.10.2011; Ogledov: 2519; Prenosov: 304
Celotno besedilo (2,41 MB) |
10. |