| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VPLIV POZITIVNEGA MIŠLJENJA IN ČUSTVENE INTELIGENCE NA USPEŠNOST PODJETNIKA
Boštjan Horvat, 2010, diplomsko delo

Opis: Merila in zahteve v poslovnem svetu so se v zadnjem desetletju zelo spremenila. V preteklosti je prevladalo prepričanje, da je za uspešnost podjetnika najpomembnejši inteligenčni kvocient in da čustva ter pozitivno mišljenje z uspehom nista povezana. V zadnjih letih pa v slovenski praksi ravnanja z ljudmi pri delu ta dva dejavnika pridobivata vedno večji pomen. Prav zaradi tega smo se odločili, da bomo v diplomski nalogi raziskali vpliv obeh omenjenih dejavnikov na uspeh podjetnika. Ključni cilj diplomske naloge je bil ugotoviti, ali pozitivno mišljenje in čustvene spretnosti podjetnika pomembno vplivajo na njegovo poslovno uspešnost. V diplomski nalogi smo tako najprej predstavili vse tri ključne koncepte, tj. moč pozitivnega mišljenja, čustvena inteligenca in uspešnost podjetnika. V nadaljevanju pa smo nato na podlagi raziskave s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali njihovo povezanost. Ugotovili smo, da tako pozitivno mišljenje kot tudi čustvena inteligenca vplivata na uspeh podjetnika.
Ključne besede: Čustvena inteligenca, pozitivno mišljenje, uspeh podjetnika, faktorska analiza, regresijska analiza, uspeh, lastnosti dobrih podjetnikov, čustvene spretnosti
Objavljeno: 23.09.2010; Ogledov: 2676; Prenosov: 366
.pdf Celotno besedilo (3,00 MB)

2.
RAZLIKE MED SPOLOMA PRI VKLJUČEVANJU V PODJETNIŠKO AKTIVNOST V SLOVENIJI
Sanja Urankar, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Podjetništvo razumemo kot proces ustvarjanja nečesa novega, vrednega, v katerega morajo podjetniki vložiti svoj čas in trud ter prevzeti tveganja. Ker je vselej igralo pomembno vlogo v gospodarskem razvoju in zaposlovanju, je pomembno, da o podjetništvu vemo čim več. V Sloveniji, v ta namen poteka GEM raziskava o podjetništvu, ki jo izvaja Inštitut za podjetništvo in management malih podjetij na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru. V zadnjih štirih letih je podjetniška aktivnost v Sloveniji konstantno naraščala. Zgodnja podjetniška aktivnost v letu 2008, je bila 6,4 % odraslega prebivalstva. Po ocenjevanjih raziskovalcev GEM (Global Entrepreneurship Monitor), je bilo glede na število odraslega prebivalstva, 159.000 podjetniško aktivnih posameznikov. V podjetništvo se vključujejo tako moški kot ženske, vendar je žensk bistveno manj. Mnoge se srečujejo z ovirami, ki jim preprečujejo vstop v podjetništvo. Najpogostejše ovire so prezaposlenost in odsotnost podpore v družini, konflikt med delom in družino, saj je ženska tista, ki zna kuhati pospravljati, skrbeti za moža, dom in otroke, finančne ovire in nefleksibilnost vzgojnih institucij. Značilnosti podjetnikov in podjetnic so na splošno precej podobne, vendar se podjetnice od podjetnikov razlikujejo glede motivacij, poklicnih izkušenj, osebnih značilnosti, poslovnih veščin. Različni so tudi viri sredstev s katerimi ustanovijo podjetje in panoga v kateri ga ustanovijo. V diplomskem seminarju je bila opravljena tudi analiza podatkov, ki so bili pridobljeni s pomočjo raziskave GEM 2008. S to analizo, smo poskušali ugotoviti ali obstajajo razlike med moškimi in ženskami pri vključevanju v podjetništvo v Sloveniji. Analizirali smo spremenljivke spol, starost, izobrazba, dohodek, motivacijska naravnanost, inovacijska naravnanost in nagnjenost k rasti.
Ključne besede: podjetništvo, podjetnik, podjetniška aktivnost, GEM, demografske značilnosti, razlike med spoloma, žensko podjetništvo, lastnosti podjetnikov, lastnosti podjetnic, statistična analiza.
Objavljeno: 05.01.2011; Ogledov: 2705; Prenosov: 272
.pdf Celotno besedilo (779,34 KB)

3.
VODENJE IN OBLIKOVANJE PODJETNIŠKEGA TIMA S STRANI PODJETNIKOV IN PODJETNIC
Tjaša Vogrin, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Pri vodenju podjetja se odražajo različne lastnosti posameznikov, tako tistih, ki sodelujejo v timih in tistih, ki le-te vodijo. V diplomskem seminarju smo proučevali te lastnosti in skušali ugotoviti, v katerih se podjetnice bistveno razlikujejo od podjetnikov. Moški in ženske imajo različne osebnosti že zaradi vzgoje v otroštvu, a vendar smo lahko v raziskavi ugotovili, da oboji dajejo preferenco podobnim lastnostim, ki so potrebne pri vodenju podjetja in njegovih skupin. Zaradi tega lahko trdimo, da je za uspešno vodenje potrebna kombinacija žensko-moških lastnosti. Žal pa si med seboj niso enakopravni, saj v diplomskem seminarju ugotavljamo, da je diskriminacija spolov še vedno prisotna, pri čemer so ženske tiste, ki imajo v rokah manj adutov. Potrebno je v celoti odpraviti misel, da so ženske le gospodinje in da so na vodilnih položajih uspešnejši moški, tako bo marsikatera ženska postala bolj drzna, ter še z večjo vnemo hitela proti svojim ciljem.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: podjetništvo, lastnosti podjetnikov, lastnosti podjetnic, žensko podjetništvo, delovni timi, lastnosti članov tima.
Objavljeno: 06.01.2011; Ogledov: 1346; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

4.
RAZLIKE MED SPOLOMA PRI VKLJUČEVANJU V PODJETNIŠKO AKTIVNOST V SLOVENIJI
Sandra Bezjak, 2015, diplomsko delo

Opis: Ljudje se za vstop v podjetništvo odločajo predvsem iz dveh motivov, iz priložnosti ali iz nuje. Kot smo lahko ugotovili, se vedno več odraslega prebivalstva v Sloveniji vključuje v podjetništvo zaradi priložnosti, kar je dober znak, saj niso tega prisiljeni storiti za preživetje. Še vedno se bistveno več moških, kot pa žensk odloča za podjetniško pot, saj so pogoji za njih še zmeraj bolj ugodni kakor za ženske. Opazimo lahko, da vključenost žensk v podjetništvo iz leta v leto zelo variira, zato bo potrebno še veliko vloženega truda in časa, da bodo ženske prisotne v podjetništvu vsaj približno toliko kot moški. Problem je v tem, da manj žensk kot moških v povprečju verjame, da so spodobne za podjetniško pot, ter v večji meri menijo, da nimajo potrebnih veščin, znanja in izkušenj. V Sloveniji, z namenom proučevanja podjetništva, poteka raziskava Globalni podjetniški monitor – GEM , ki jo izvaja Inštitut za podjetništvo in management malih podjetij na Ekonomsko – poslovni fakulteti Univerze v Mariboru. Iz raziskave je razvidno, da lahko na vključevanje ljudi v podjetniško aktivnost zremo z optimizmom, saj le – to zadnja leta narašča. V diplomskem seminarju je bila izvedena tudi analiza podatkov, ki so bili pridobljeni s pomočjo GEM 2013. Skušali smo ugotoviti ali obstajajo razlike med moškimi in ženskami, pri vključevanju v podjetniško aktivnost v Sloveniji, poleg tega pa tudi razlike glede na starost, izobrazbo, dohodek, motivacijsko naravnanost, inovacijsko naravnanost in nagnjenost k rasti.
Ključne besede: podjetništvo, podjetniška aktivnost, podjetnik, žensko podjetništvo, GEM, razlike med spoloma, lastnosti podjetnikov, statistična analiza
Objavljeno: 10.11.2015; Ogledov: 488; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici