1. Fino planiranje proizvodnje in optimizacija proizvodnega procesa v podjetju NIEROS Metal d.o.o. : magistrsko deloTimotej Laure, 2023, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu obravnavamo problem optimizacije proizvodnega procesa in izdelavo finega plana proizvodnega procesa v povezavi z vpeljanim informacijskim sistemom GoSoft v podjetju NIEROS Metal tovarna opreme d.o.o. Cilj raziskovalne naloge je zasnova finega plana proizvodnega procesa, ki bi podjetju služil za optimalno obdelavo naročil in lansiranje delovnih nalogov v proizvodnjo. Poleg tega smo opredelili teoretične osnove, ki obravnavajo kazalnike skupne učinkovitosti opreme in delovnega osebja. Z optimizacijo razporeditve virov in izdelavo finega plana želimo izboljšati učinkovitost proizvodnega procesa.
Celoten empirični del magistrske naloge temelji na realnih podatkih naročniškega tipa proizvodnje. Vsi podatki so bili privzeti iz informacijskega sistema GoSoft in prikazujejo realne vrednosti. Pomen doslednega knjiženja in sledenja različnih tipov podatkov smo zajeli tudi v opisu informacijskega sistema.
V delu smo se osredotočili tudi na analizo učinkovitosti obstoječega proizvodnega procesa in identifikacijo morebitnih izzivov ter omejitev, ki so prisotni v naročniškem tipu proizvodnje. Na podlagi podatkov poslovanja in proizvajanja, pridobljenih iz informacijskega sistema, smo definirali prilagojene kazalnike uspešnosti opreme in osebja ter s tem nakazali korake za nadaljnjo preverjanje učinkovitosti. Z optimizacijo finega plana smo temeljito opredelili vpliv raznolikih dejavnikov v treh temeljnih fazah planiranja. Pod drobnogled smo vzeli naročila stalnega kooperanta, ki so bila izhodiščna točka za nadaljnjo analizo vpeljanih ukrepov. Uspešnost finega plana pa smo analizirali glede na zmogljivost, uskladitev dobavnih in odpremnih rokov ter vpliv finega plana na nabavo in stanje zalog.
Ugotovitve magistrskega dela kažejo, da sta optimizacija proizvodnega procesa in izdelava finega plana bistvenega pomena za doseganje večje skupne učinkovitosti podjetja. Pri tem ima pomembno vlogo informacijski sistem, saj omogoča ažurnost pri razlagi in sledenju podatkov ter njihovem vplivu na prilagodljivost proizvodnega procesa. To so dejavniki, ki so v tesni povezavi z implementacijo Industrije 4.0, in kažejo na pomembnost stalnega razvoja in rasti tehnologije podjetja. Ključne besede: organizacija proizvodnje, načrtovanje in vodenje proizvodnje, plan proizvodnje, optimizacija proizvodnega procesa, skupna učinkovitost proizvodnega procesa, fino planiranje, terminiranje, lansiranje, informacijski sistem Objavljeno v DKUM: 24.08.2023; Ogledov: 603; Prenosov: 259
Celotno besedilo (3,11 MB) |
2. Raziskava pred uvedbo novega prehrambnega proizvoda na trgUrška Mikelj, 2019, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga postavlja temelje marketinškega načrta in smernic postavitve novega prehrambnega proizvoda na trg. Vse večji interes slovenskih potrošnikov je, da bi kupovali lokalne izdelke, zato smo raziskali, kako na trgu predstaviti nov lokalni prehrambni produkt.
V nalogi raziskujemo, kateri so ključni elementi naše strategije pozicioniranja, kakšne so želje in navade naših kupcev in ciljnih skupin in kakšna je optimalna cenovna in distribucijska politika. S kratkim pregledom teorije smo postavili teoretične okvirje za našo raziskavo.
Analizirali smo panogo in prepoznali rastoči trend v segmentu lokalno pridelanih prehrambnih proizvodov. Naredili smo hiter pregled zakonodaje prehrambnega področja, ki nas definira in omejuje. Definirali smo svoje tržišče in ocenili naše potencialne konkurente na trgu. Z analizo smo določili njihove prednosti in slabosti.
S SWOT analizo smo pregledali naše prednosti, slabosti, nevarnosti in priložnosti. Glavne prednosti, ki jih imamo, so prav v posebnem okusu, kakovostnih in naravnih sestavinah, lastni blagovni znamki in izkušeni ekipi.
V glavnem delu raziskave smo s pomočjo odgovorov, ki smo jih dobili z anketo, analizirali mnenje potrošnikov. V nalogi smo tudi podrobneje analizirali rezultate anket in naredili tudi nekaj navzkrižnih analiz. Definirali smo ciljni trg. Opredelili smo dve največji skupini kupcev in določili tipičnega potrošnika svojih izdelkov. Preučili smo tudi marketinško pot svojega produkta - marmelade Ugotovili smo, da naša ciljna skupina marmelado kupuje v trgovinah z domačimi izdelki in eko/bio trgovinah.
Opredelili smo marketinški splet po definiciji 4P in nestandardni okus proizvoda postavili kot del strategije pozicioniranja. Socialna omrežja smo določili kot glavno orodje marketinškega komuniciranja.
Kljub priložnostim na tržišču raste tudi številčna konkurenca, zato je ključno dobro poznavanje naših kupcev, našega proizvoda in vzpostavitev pravilnega pozicioniranja na pravi način, skratka oblikovanje dobrega marketinškega načrta. Tako bosta blagovna znamka marmelad in prodaja uspešnejši. Ključne besede: - marketinška raziskava
- lansiranje novega proizvoda
- blagovna znamka
- marketinški splet
- pozicioniranje proizvoda
- prehrambni izdelek Objavljeno v DKUM: 02.12.2019; Ogledov: 1370; Prenosov: 115
Celotno besedilo (1,51 MB) |
3. Prenova procesa lansiranja naročil v podjetju Svilanit d.d.Irena Baliž, 2013, diplomsko delo Opis: Svilanit d.d. deluje na področju tekstilne in oblačilne industrije, ki je delovno intenzivna panoga, kar pomeni velik vložek dela za proizvodnjo končnega proizvoda. Podjetje se tako kot druga podjetja v današnji gospodarski situaciji sooča s težavami, ki vse bolj obremenjujejo njegovo delovanje. Razmere in globalizacija na trgu zahtevajo razvijanje podjetij, ki se morajo za obstanek neprestano prilagajati spremembam. Zahteve trga se še vedno večajo. Lastnosti okolja, v katerem živimo, zaznamujejo trije glavni dejavniki: kupci, ki imajo pobudo, konkurenca, ki je izredno močna in spremembe, ki »narekujejo« prilagajanja, ki postajajo stalnica v poslovanju. Kupci pričakujejo pestro izbiro, visoko kakovost, primerne cene in hitre odzivne čase oz. dobavo.
V diplomski nalogi je predstavljeno lansiranje v podjetju Svilanit, kjer so se že leta 1997 zavedali, da je lansiranje ključnega pomena za organizacijo proizvodnje in nadzor stroškov. Z dosedanjo organizacijo lansiranja so dosegli pomembne rezultate, ki omogočajo zadovoljevanje informacijskih potreb uporabnikov. Prav tako se v podjetju zavedajo, da je po letih dela ustaljene prakse potrebno pregledati postopke na področju lansiranja proizvodnje, jih dopolniti in prenoviti skladno z možnostmi programske opreme. Ključne besede: logistika, lansiranje, delovni nalogi, interne naročilnice, proizvodni proces, tehnični predpis (TP) Objavljeno v DKUM: 15.11.2013; Ogledov: 1641; Prenosov: 155
Celotno besedilo (7,84 MB) |
4. KOMUNICIRANJE V PROCESU LANSIRANJA KOZMETIČNIH PROIZVODOV NA SLOVENSKI TRG V PODJETJU BOMERX D.O.O.Sandra Slijepčević, 2010, diplomsko delo Opis: Uvajanje novih izdelkov na slovenski trg zahteva vedno več znanja in izkušenj za prodor na trg. Najpomembnejši dejavnik v samem procesu uvajanja pa je ravno pravilno izbrana strategija komuniciranja, kar si bomo podrobneje ogledali v sami nalogi.
Namen diplomske naloge je prikazati pomembnost strokovne in načrtovane strategije komuniciranja pri uvajanju novih izdelkov na slovenski trg. Predhodno narejena analiza trenutnih potreb - povpraševanja na trgu in izbor pravih metod komuniciranja s trgom, gledano širše strategije trženja, lahko močno znižajo stroške, skrajšajo čas uvedbe ter povečajo končni tržni uspeh.
Kot rezultat mojega raziskovanja želim podati smernice v procesu uvajanja novih izdelkov pri podjetju Bomerx d.o.o., z namenom doseganja večje in predvsem dolgoročne tržne uspešnosti. Proučiti želim dejavnike, ki vplivajo na ta proces, predstaviti kateri so tisti, ki jih je potrebno upoštevati ter katere odločitve je potrebno sprejeti, da bi bila pot lansiranja novih izdelkov kar najbolj uspešna.
Z raziskavo, katere metoda raziskovanja je intervju, smo želeli, da še pred plasiranjem novega izdelka na trg ugotovimo dejanske potrebe le-tega, obstoječe stanje, kako bi bilo treba oblikovati svojo ponudbo, kako pripraviti trženje in kako si bo mogoče zagotoviti ustrezen položaj na trgu v zaostrenih konkurenčnih razmerah ter kakšen bo odziv potencialnih konkurentov in uporabnikov, ki ga bomo sprožili z vstopom v določeno poslovno okolje.
Raziskava je podala pomembne informacije o tem, kako pomemben je pretok informacij, zadovoljivo izdelan informacijski sistem, predhodno narejene raziskave, izobraženost oziroma informiranost zaposlenih ter o tem, kako vpliva število zaposlenih na sam proces lansiranja.
Ugotovitve so pokazale, da je najpomemnejša izobraženost zaposlenih in dobro zastavljen informacijski sistem. Podrobnosti o ugotovitah smo navedli v poglavju Ugotovitve. Ključne besede: Lansiranje, tržno komuniciranje, ciljna skupina, promocija. Objavljeno v DKUM: 20.08.2010; Ogledov: 2370; Prenosov: 295
Celotno besedilo (699,26 KB) |
5. |