| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
UPORABA METOD NAPOVEDOVANJA PRODAJE PRI PRODAJI NOČITEV V SONČNEM PARKU VIVAT
Robert Kocen, 2013, diplomsko delo

Opis: Napoved prodaje podjetja je količina izdelkov, za katero podjetje pričakuje, da jo bo lahko prodalo v nekem časovnem obdobju pri določeni ravni cen in ob upoštevanju pogojev v okolju. Če se podjetje ne zaveda pomembnosti napovedi prodaje, lahko različna nepričakovana nihanja na trgu pripeljejo do velike izgube prihodkov oziroma do nepotrebnih stroškov, kar vse slabo vpliva na končni izid poslovanja. Da bi se podjetja izognila takšnim scenarijem si lahko pomagajo z različnimi metodami napovedovanja prodaje, ki jih razdelimo na kvalitativne, kvantitativne, kavzalne in na scenarije. Delo diplomskega seminarja sem razdelil na dva dela in sicer na teoretični del in na empirični del. V teoretičnem delu sem poleg metod napovedovanja prodaje predstavil še prodajo, management prodaje in napovedovanje prodaje. V empiričnem delu pa sem predstavil sončni park Vivat in na primeru nočitev v sončnem parku Vivat izračunal napoved prodaje z izbranima metodama.
Ključne besede: Prodaja, management prodaje, napovedovanje prodaje, metode napovedovanja prodaje, kvalitativne metode, kvantitativne metode, kavzalne metode, scenariji, gibanje povprečja, eksponentno uravnavanje.
Objavljeno: 18.11.2013; Ogledov: 1206; Prenosov: 247
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

3.
Napovedovanje proizvodnega programa
Tadej Pungartnik, 2015, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljena problematika napovedovanja. V teoretičnem delu je najprej prikazan proces in pomen napovedovanja, ter dejavniki, ki vplivajo na napovedovanje. Sledi podroben pregled kvantitativnih ter kvalitativnih metod napovedovanja. V nadaljevanju teoretičnega dela so predstavljeni načini merjenja natančnosti napovedovanja. Teoretičnemu delu magistrske naloge sledi praktičen prikaz izdelave napovedi. Glavni cilj magistrske naloge je bil izdelati napovedi z uporabo izbranih kvalitativnih metod napovedovanja na podlagi realnih podatkov v obliki časovnih vrst. Metode, ki smo jih uporabili pri napovedovanju so: napovedi iz linearnega trenda, metoda drsečega povprečja, metoda uteženega drsečega povprečja in metoda enostavnega eksponentnega glajenja. Z uporabo teh štirih izbranih metod smo dobili dvanajst različnih napovedi za tri izbrane primere. Rezultate napovedovanja smo primerjali z dejanskimi podatki in tako določili odstopanja in posledično natančnost posameznih metod napovedovanja. Na podlagi medsebojne primerjave odstopanj in napak pri posameznih metodah smo lahko določili najprimernejšo metodo za napovedovanje. Le ta je v našem primeru metoda uteženega drsečega povprečja. Ta metoda se je namreč izkazala kot najbolj natančna pri vseh treh primerih napovedovanja na podlagi časovnih vrst realnih podatkov. Ob koncu smo za vsak realni primer napovedovanja razvrstili metode po vrstnem redu glede na natančnost.
Ključne besede: napovedovanje, časovna vrsta, kvalitativne metode napovedovanja, kvantitativne metode napovedovanja, natančnost napovedovanja
Objavljeno: 28.05.2015; Ogledov: 1337; Prenosov: 163
.pdf Celotno besedilo (2,37 MB)

4.
OCENITEV VREDNOSTI PATENTA ZA NAMEN NJEGOVE PRODAJE
Tanja Liponik, 2015, magistrsko delo

Opis: Patentno varstvo zagotavlja imetniku patenta mnoge pravice, morda na prvo žogo ne pomislimo, da imajo te pravice lahko veliko vrednost. Vendar pa v okoljih, kjer obstajajo podjetja, ki delujejo na področju visokotehnoloških dejavnostih, tudi v farmacevtski industriji, so take pravice bistvenega pomena, saj mnogim pomenijo obstoj in možnost nadaljnjega delovanja. Zaradi vse večjih potreb po ocenitvah vrednosti patentov, zaradi dojemanja patenta kot sredstva in ne kot stroška podjetja in zaradi povečevanja števila transakcij, ki zadevajo tudi patente, se je temu prilagodila tudi ocenjevalska stroka. Z namenom, da bi bile ocenjene vrednosti patentov karseda realne, nam stroka ponuja najrazličnejše pristope in metode, ki nam omogočijo, da to tudi dosežemo. Predvsem v tujini, kjer so ocenitve vrednosti patentov pogostejše kot v Sloveniji, je bila ta tema predmet mnogih raziskav in analiz, ki večinoma poskušajo rešiti problem, kateri način je najprimernejši za ocenitev vrednosti patenta. V grobem se metode delijo na kvantitativne in kvalitativne. Velikokrat pa se priporoča kombinirana uporaba obojih, zaradi prednosti in slabosti, ki se jim lahko pripišejo. Pri izbiri metod je pomembno, da upoštevamo tudi hierarhično lestvico ocenjevanja vrednosti. Ker je torej spekter metod, ki se lahko uporabijo, zelo širok, se mora ocenjevalec vedno zavedati, kaj je namen ocenitve, saj le na ta način lahko izbere ustrezno metodo, ki omogoča realen rezultat. Šele realno ocenjena vrednost je lahko temelj odločitev.
Ključne besede: patent, licenčnine, indikatorji vrednosti, ocenjevanje vrednosti patentov, načini in metode, kvalitativne in kvantitativne metode, obravnava primera, Slovenija
Objavljeno: 27.08.2015; Ogledov: 1504; Prenosov: 220
.pdf Celotno besedilo (818,53 KB)

5.
Proceedings of the International Scientific Conference "Quantitative Methods in Economics
2012, zbornik recenziranih znanstvenih prispevkov na mednarodni ali tuji konferenci

Ključne besede: metode, kvantitativne metode, metodologija, odločanje, večkriterialno odločanje
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 365; Prenosov: 19
URL Povezava na celotno besedilo

6.
Napovedovanje prodaje izolacijskega stekla v podjetju Reflex Gornja Radgona d.o.o.
Andreja Kebler, 2015, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projektni nalogi je predstavljeno napovedovanje prodaje v podjetjih, kvantitativne metode za napovedovanje ter kazalci za preveritev točnosti napovedi. Glavni cilj te projektne naloge je bil napovedati prihodke od prodaje ter količino izdelanega izolacijskega stekla v podjetju Reflex Gornja Radgona d.o.o. z naslednjimi kvantitativnimi metodami napovedovanja: metoda drsečih aritmetičnih sredin, tehtana aritmetična sredina, metoda eksponentnega izravnavanja, metoda izboljšanega eksponentnega izravnavanja, linearni trend ter napovedovanje s sezonsko komponento. Preverili smo tudi točnost izračunanih napovedi na podlagi različnih kazalcev točnosti napovedovanja, kot so: povprečni absolutni odklon, povprečni absolutni odstotni odklon in kumulativna napaka.
Ključne besede: napovedovanje prodaje, kvantitativne metode napovedovanja prodaje, napovedani prihodki od prodaje, napovedana prodana količina, točnost napovedovanja prodaje
Objavljeno: 19.08.2015; Ogledov: 993; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

7.
DAVČNA MORALA SLOVENSKIH MALIH IN MIKRO PODJETIJ
Simona Mlinar, 2016, diplomsko delo

Opis: Plačevanje davkov je privilegij davkoplačevalcev in države, saj ravno davki so nujno potrebni za delovanje države. V delu ugotavljamo ali davčni zavezanci prilagajo svoje davčne osnove.
Ključne besede: , slovenska mala in mikro podjetja, davki, računovodska etika, obdavčenje, optimiranje, stroški, prihodki, zbiranje podatkov, kvantitativne metode
Objavljeno: 02.11.2016; Ogledov: 456; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

8.
Napovedovanje proizvodnega programa v podjetju Arcont d.d.
Benjamin Bokan, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se osredotoča na problematiko napovedovanja proizvodnega programa v podjetju Arcont d.d.; v glavnem je razdeljeno na teoretični in praktični del. Teoretični del zajema prikaz procesa in pomena napovedovanja, ki mu sledi pregled kvalitativnih in kvantitativnih metod napovedovanja ter pregled načinov merjenja natančnosti napovedi. Praktični del magistrskega dela zajema izdelavo napovedi na podlagi realnih podatkov iz preteklosti. Z uporabo izbranih kvantitativnih metod napovedovanja smo izdelali dvajset napovedi za pet izbranih primerov. Metode, uporabljene pri napovedovanju, so: metoda enostavnih srednjih vrednosti, metoda drsečih srednjih vrednosti, metoda uteženih srednjih vrednosti in metoda enostavnega eksponentnega glajenja. Natančnost napovedi smo izračunali na podlagi primerjave napovedi z dejanskimi podatki. Odstopanja posameznih napak smo med seboj primerjali in tako določili najprimernejšo metodo napovedovanja za izbran primer. Metoda, ki se je v vseh primerih izkazala za najbolj natančno, je metoda uteženega drsečega povprečja.
Ključne besede: napovedovanje, natančnost napovedovanja, kvalitativne metode napovedovanja, kvantitativne metode napovedovanja
Objavljeno: 07.09.2017; Ogledov: 788; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (3,04 MB)

9.
Zaznana uporabnost kvantitativnih metod pri študentih
Klavdija Vivod, 2018, magistrsko delo

Opis: Kvantitativne metode so vsebina, ki jo vključuje eden ali več predmetov večine študijskih programov druge stopnje, ne glede na smer oz. področje študija. Običajno so v veliki meri povezane s statističnimi metodami. Ob naraščajočem pomenu kvantitativnih, statističnih metod, ki temeljijo na digitalizaciji in naraščajočem obsegu podatkov, ki nastajajo in ki jih morajo podjetja pravilno ovrednotiti za učinkovito poslovno odločanje, pa veliko opravljenih raziskav poudarja, da imajo študenti v večji meri kot z drugimi predmeti težave s statističnimi vsebinami. Statistika je tudi predmet, ki zahteva od posameznika računalniško pismenost, matematično logiko in tudi razumevanje pojmov ter teorije, ki se nanašajo na statistiko. S pomočjo različnih računalniških statističnih programov lahko na podlagi raziskav lažje pridemo do željenih rezultatov in ugotovitev. Dejstvo pa je, da v današnjem svetu brez statistične programske podpore obdelave velikih podatkovnih baz niso obvladljive. Poleg same obdelave podatkov pa je izredno pomembno, da znamo pridobljene rezultate razumeti in pojasniti – na tak način podatki postanejo pomembna poslovna informacija. Namen magistrske naloge je ugotoviti, kateri kritični dejavniki in v kolikšni meri vplivajo na odnos študentov ekonomskih in poslovnih ved do kvantitativnih metod ter na njihove namere o uporabi tega metodološkega instrumentarija v prihodnosti. Izhajali smo iz osnovnega modela sprejemanja tehnologije (model TAM), ki smo ga razširili z naslednjimi kritičnimi dejavniki: zaznana pedagoška podpora, zaznana skladnost s potrebami študija, zaznana uporabnost statistike, statistična anksioznost, analitično razmišljanje, raziskovalna naravnanost, zavest o znanju in ohranjanje znanja. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili kvantitativne metode in model TAM. Podrobneje smo obravnavali kritične dejavnike, ki smo jih vključili v našem razširjenem modelu TAM ter predstavili raziskovalne hipoteze naše raziskave. V praktičnem delu smo naprej opisali postopek zbiranja podatkov. Podatke smo zbrali s pomočjo spletne ankete, ki smo jo sestavili na podlagi teoretičnih izhodišč. V vzorec raziskave so bili zajeti študenti dodiplomskega in podiplomskega študija na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru. V nadaljevanju praktičnega dela sledi opisna statistika, kjer smo prikazali splošne podatke o anketirancih (spol, starost, študijska usmeritev). Za vsako spremenljivko smo pojasnili povprečno vrednost, mediano in standardni odklon. V nadaljevanju smo preverjali zastavljene hipoteze raziskave. Najprej smo uporabili faktorsko analizo, s katero smo oblikovali večdimenzionalne spremenljivke, ki nastopajo v modelu raziskave. Na podlagi pridobljenih faktorjev in njihove vsebinske opredelitve smo preverjali hipoteze, ki smo si jih zadali na začetku naloge. Preverjali smo vpliv vsakega kritičnega dejavnika na zaznano uporabnost in zaznano enostavnost uporabe kvantitativnih metod. Prav tako smo želeli ugotoviti, ali obstajajo razlike pri zaznani uporabnosti in enostavnosti uporabe kvantitativnih metod pri študentih, ki obiskujejo smer računovodstvo, revizija in davščine ter pri študentih drugih smeri. Pri tem smo uporabili linearno regresijsko funkcijo, parametične teste in neparametične teste. Celotno analizo smo izvedli v programu SPSS. Ugotovili smo, da zaznana pedagoška podpora, zaznana skladnost s potrebami študija, zaznana uporabnost statistike in statistična anksioznost vplivajo na zaznano uporabnost in enostavnost uporabe kvantitativnih metod. Analize so tudi pokazale, da ne obstajajo statistično značilne razlike v povprečni zaznani uporabnosti in enostavnosti uporabe kvantitativnih metod med študenti, ki obiskujejo študijsko usmeritev računovodstvo, revizija in davščine ter med študenti drugih smeri.
Ključne besede: kvantitativne oz. statistične metode, zaznana uporabnost, zaznana enostavnost uporabe, študentje, model TAM, statistični programi  
Objavljeno: 16.08.2018; Ogledov: 405; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (3,70 MB)

10.
Zaznana uporabnost kvantitativnih metod pri študentih
Maruša Krajnc, 2018, magistrsko delo

Opis: Kvantitativne metode so vsebina, ki jo vključuje eden ali več predmetov večine študijskih programov druge stopnje, ne glede na smer oz. področje študija. Običajno so v veliki meri povezane s statističnimi metodami. Ob naraščajočem pomenu kvantitativnih, statističnih metod, ki temeljijo na digitalizaciji in naraščajočem obsegu podatkov, ki nastajajo in ki jih morajo podjetja pravilno ovrednotiti za učinkovito poslovno odločanje, pa veliko opravljenih raziskav poudarja, da imajo študenti v večji meri kot z drugimi predmeti težave s statističnimi vsebinami. Statistika je tudi predmet, ki zahteva od posameznika računalniško pismenost, matematično logiko in tudi razumevanje pojmov ter teorije, ki se nanašajo na statistiko. S pomočjo različnih računalniških statističnih programov lahko na podlagi raziskav lažje pridemo do željenih rezultatov in ugotovitev. Dejstvo pa je, da v današnjem svetu brez statistične programske podpore obdelave velikih podatkovnih baz niso obvladljive. Poleg same obdelave podatkov pa je izredno pomembno, da znamo pridobljene rezultate razumeti in pojasniti – na tak način podatki postanejo pomembna poslovna informacija. Namen magistrske naloge je ugotoviti, kateri kritični dejavniki in v kolikšni meri vplivajo na odnos študentov ekonomskih in poslovnih ved do kvantitativnih metod ter na njihove namere o uporabi tega metodološkega instrumentarija v prihodnosti. Izhajali smo iz osnovnega modela sprejemanja tehnologije (model TAM), ki smo ga razširili z naslednjimi kritičnimi dejavniki: zaznana pedagoška podpora, zaznana skladnost s potrebami študija, zaznana uporabnost statistike, statistična anksioznost, analitično razmišljanje, raziskovalna naravnanost, zavest o znanju in ohranjanje znanja. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili kvantitativne metode in model TAM. Podrobneje smo obravnavali kritične dejavnike, ki smo jih vključili v našem razširjenem modelu TAM ter predstavili raziskovalne hipoteze naše raziskave. V praktičnem delu smo naprej opisali postopek zbiranja podatkov. Podatke smo zbrali s pomočjo spletne ankete, ki smo jo sestavili na podlagi teoretičnih izhodišč. V vzorec raziskave so bili zajeti študenti dodiplomskega in podiplomskega študija na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru. V nadaljevanju praktičnega dela sledi opisna statistika, kjer smo prikazali splošne podatke o anketirancih (spol, starost, študijska usmeritev). Za vsako spremenljivko smo pojasnili povprečno vrednost, mediano in standardni odklon. V nadaljevanju smo preverjali zastavljene hipoteze raziskave. Najprej smo uporabili faktorsko analizo, s katero smo oblikovali večdimenzionalne spremenljivke, ki nastopajo v modelu raziskave. Na podlagi pridobljenih faktorjev in njihove vsebinske opredelitve smo preverjali hipoteze, ki smo si jih zadali na začetku naloge. Preverjali smo vpliv vsakega kritičnega dejavnika na zaznano uporabnost in zaznano enostavnost uporabe kvantitativnih metod. Prav tako smo želeli ugotoviti, ali obstajajo razlike pri zaznani uporabnosti in enostavnosti uporabe kvantitativnih metod pri študentih, ki obiskujejo smer računovodstvo, revizija in davščine ter pri študentih drugih smeri. Pri tem smo uporabili linearno regresijsko funkcijo, parametične teste in neparametične teste. Celotno analizo smo izvedli v programu SPSS. Ugotovili smo, da zaznana pedagoška podpora, zaznana skladnost s potrebami študija, zaznana uporabnost statistike in statistična anksioznost vplivajo na zaznano uporabnost in enostavnost uporabe kvantitativnih metod. Analize so tudi pokazale, da ne obstajajo statistično značilne razlike v povprečni zaznani uporabnosti in enostavnosti uporabe kvantitativnih metod med študenti, ki obiskujejo študijsko usmeritev računovodstvo, revizija in davščine ter med študenti drugih smeri.
Ključne besede: kvantitativne oz. statistične metode, zaznana uporabnost, zaznana enostavnost uporabe, študentje, model TAM, statistični programi
Objavljeno: 16.08.2018; Ogledov: 445; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (3,70 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici