| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VLOGA UČITELJA PRI OBLIKOVANJU OTROKOVE SAMOPODOBE
Nuša Pratneker, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava samopodobo otrok ter vlogo učitelja pri oblikovanju le-te. Moj namen je predstaviti vlogo učitelja pri oblikovanju otrokove samopodobe ter ugotoviti, ali se vloga učiteljev razlikuje glede na vzgojno-izobraževalno obdobje. V teoretičnem delu sem predstavila nekaj definicij samopodobe, predstavila strukturo in razvojni vidik samopodobe, osnovne prvine samopodobe in kako lahko ugotavljamo samopodobo. V drugem delu sem opisala, kakšen vpliv ima socialno okolje na samopodobo in predstavila vpliv učenja na samopodobo in obratno. V empiričnem delu sem uporabila kvalitativno neeksperimentalno metodo empiričnega raziskovanja — intervju. V vzorec sem zajela pet učiteljev prvega triletja in pet učiteljev drugega triletja v osnovnošolskem izobraževanju. Na koncu sem predlagala tudi nekaj pristopov za izboljšanje samopodobe pri osnovnošolski mladini.
Ključne besede: samopodoba, struktura samopodobe, razvojni vidik samopodobe, socialno okolje, učna samopodoba, vloga učitelja, kvalitativne metode
Objavljeno: 09.11.2010; Ogledov: 4924; Prenosov: 826
.pdf Celotno besedilo (885,48 KB)

2.
KVALITATITVNE METODE RAZISKOVANJA VEDENJA PORABNIKOV
Andreja Peroci, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavam temo, ki se nanaša na področje marketinga, natančneje na raziskovanje vedenja porabnikov. Raziskovanje vedenja porabnikov predstavlja enega izmed pomembnejših področij v marketingu. Dandanes mu mnogo organizacij namenja veliko pozornosti. Uspešne poslovne odločitve (zelo so pomembne za uspešno poslovanje podjetja) velikokrat temeljijo na skrbno preučevanem vedenju porabnikov. Podrobneje sem se ukvarjala z metodami kvalitativnega raziskovanja vedenja porabnika kot samostojno obliko raziskovanja. Te metode so se razvile kot nasprotje metodam kvantitativnega raziskovanja. Cilj kvalitativnega raziskovanja je, da želimo zbrati, z različnimi tehnikami, zelo jasne opise ljudi in dogodkov, ki so sodelovali v raziskavi. Pri tem nas zanimajo tudi njihovi pogledi na stvari, ki so bile preučevane. V svoji diplomski nalogi sem opredelila pojem, vedenje porabnikov, ter nato povzela, kako ga tuji in slovenski avtorji definirajo. Ugotovila sem, da ima raziskovanje vedenja porabnikov pomembno vlogo pri morebitnem uspešnem delovanju organizacij. Pri raziskovanju vedenja porabnikov lahko zbiramo podatke s pomočjo kvantitativnih metod raziskovanja ali s pomočjo kvalitativnih metod raziskovanja. V tej diplomi je bila glavna pozornost posvečena preučevanju kvalitativnih metod raziskovanja vedenja porabnikov. Poglobljeno sem se osredotočila na zgodovino, značilnosti, prednosti in slabosti, ki so značilne za kvalitativne metode raziskovanja. V enem izmed poglavij, sem opisala projekcijske preizkušnje. V zadnjih dveh poglavjih sem se osredotočila na, in podrobneje preučila, poglobljeni intervju in fokusne skupine. To sta najpogosteje uporabljeni tehniki zbiranja podatkov pri kvalitativnem raziskovanju vedenja porabnikov.
Ključne besede: Vedenje porabnikov, kvalitativne metode raziskovanja, projekcijske preizkušnje, poglobljeni intervju, fokusne skupine.
Objavljeno: 24.08.2011; Ogledov: 3662; Prenosov: 1370
.pdf Celotno besedilo (819,84 KB)

3.
KVALITATIVNE METODE RAZISKOVANJA VEDENJA PORABNIKOV
Ines Čeh, 2012, diplomsko delo

Opis: Danes se podjetja srečujejo z najmočnejšo konkurenco doslej, ki postaja vse hujša. Lahko pa so definitivno konkurenčna, kadar razvijejo pravo filozofijo in se tako usmerijo, od izdelka in prodaje, h kupcu oziroma porabniku. Danes lahko kupci izbirajo med mnogimi izdelki, blagovnimi znamkami in dobavitelji. Podjetja si zastavljajo vprašanje, kako se kupci odločajo? Prepričana sem, da porabniki znajo oceniti, katera ponudba jim bo prinesla največjo korist in dano vrednost. Kupci si, v mejah svojih sposobnostih in zmožnosti, določijo največjo maksimalno vrednost, pri tem pa upoštevajo stroške iskanja izdelka, omejeno znanje, mobilnost in dohodek. Ustvarijo si vrednostna pričakovanja in ravnajo skladno s temi pričakovanji. Nato določijo, ali je ponudba resnično izpolnila njihovo pričakovanje v zvezi z vrednostjo, kar vse vpliva na njihovo zadovoljstvo in možni ponovni nakup. Da bi podjetja vedela kaj porabniki želijo, čutijo in kako se obnašajo, pogosto naročajo formalne trženjske raziskave za raziskovanje vedenja porabnikov. Opredelila sem se na kvalitativno raziskavo in kvalitativne metode raziskovanja porabnikov. V kvalitativni raziskavi velja dejstvo, da številke niso vse, ko gre za odkrivanje, prepoznavanje motivov, potreb porabnika ter na splošno razumevanja porabnika. S pomočjo kvalitativnih metod - na primer s skupinskimi diskusijami, poglobljenimi intervjuji, celostno preučimo dinamiko izkušenj, ozadja, obnašanja ter motive. V ospredju je vprašanje "zakaj?" Uporabljajo se različne tehnike, ki preprečujejo umetno razmišljanje in odražanje o porabnikovih motivih, kajti s pomočjo tehnik ljudje svoje izkušnje, razloge za svoje vedenje, racionalnejše opišejo, kot bi jih drugače.
Ključne besede: porabnik, vedenje porabnikov, raziskovanje vedenja porabnikov, kvalitativna raziskava, kvalitativne metode
Objavljeno: 02.04.2013; Ogledov: 1857; Prenosov: 374
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

4.
UPORABA METOD NAPOVEDOVANJA PRODAJE PRI PRODAJI NOČITEV V SONČNEM PARKU VIVAT
Robert Kocen, 2013, diplomsko delo

Opis: Napoved prodaje podjetja je količina izdelkov, za katero podjetje pričakuje, da jo bo lahko prodalo v nekem časovnem obdobju pri določeni ravni cen in ob upoštevanju pogojev v okolju. Če se podjetje ne zaveda pomembnosti napovedi prodaje, lahko različna nepričakovana nihanja na trgu pripeljejo do velike izgube prihodkov oziroma do nepotrebnih stroškov, kar vse slabo vpliva na končni izid poslovanja. Da bi se podjetja izognila takšnim scenarijem si lahko pomagajo z različnimi metodami napovedovanja prodaje, ki jih razdelimo na kvalitativne, kvantitativne, kavzalne in na scenarije. Delo diplomskega seminarja sem razdelil na dva dela in sicer na teoretični del in na empirični del. V teoretičnem delu sem poleg metod napovedovanja prodaje predstavil še prodajo, management prodaje in napovedovanje prodaje. V empiričnem delu pa sem predstavil sončni park Vivat in na primeru nočitev v sončnem parku Vivat izračunal napoved prodaje z izbranima metodama.
Ključne besede: Prodaja, management prodaje, napovedovanje prodaje, metode napovedovanja prodaje, kvalitativne metode, kvantitativne metode, kavzalne metode, scenariji, gibanje povprečja, eksponentno uravnavanje.
Objavljeno: 18.11.2013; Ogledov: 1009; Prenosov: 218
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

5.
Napovedovanje proizvodnega programa
Tadej Pungartnik, 2015, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljena problematika napovedovanja. V teoretičnem delu je najprej prikazan proces in pomen napovedovanja, ter dejavniki, ki vplivajo na napovedovanje. Sledi podroben pregled kvantitativnih ter kvalitativnih metod napovedovanja. V nadaljevanju teoretičnega dela so predstavljeni načini merjenja natančnosti napovedovanja. Teoretičnemu delu magistrske naloge sledi praktičen prikaz izdelave napovedi. Glavni cilj magistrske naloge je bil izdelati napovedi z uporabo izbranih kvalitativnih metod napovedovanja na podlagi realnih podatkov v obliki časovnih vrst. Metode, ki smo jih uporabili pri napovedovanju so: napovedi iz linearnega trenda, metoda drsečega povprečja, metoda uteženega drsečega povprečja in metoda enostavnega eksponentnega glajenja. Z uporabo teh štirih izbranih metod smo dobili dvanajst različnih napovedi za tri izbrane primere. Rezultate napovedovanja smo primerjali z dejanskimi podatki in tako določili odstopanja in posledično natančnost posameznih metod napovedovanja. Na podlagi medsebojne primerjave odstopanj in napak pri posameznih metodah smo lahko določili najprimernejšo metodo za napovedovanje. Le ta je v našem primeru metoda uteženega drsečega povprečja. Ta metoda se je namreč izkazala kot najbolj natančna pri vseh treh primerih napovedovanja na podlagi časovnih vrst realnih podatkov. Ob koncu smo za vsak realni primer napovedovanja razvrstili metode po vrstnem redu glede na natančnost.
Ključne besede: napovedovanje, časovna vrsta, kvalitativne metode napovedovanja, kvantitativne metode napovedovanja, natančnost napovedovanja
Objavljeno: 28.05.2015; Ogledov: 1113; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (2,37 MB)

6.
OCENITEV VREDNOSTI PATENTA ZA NAMEN NJEGOVE PRODAJE
Tanja Liponik, 2015, magistrsko delo

Opis: Patentno varstvo zagotavlja imetniku patenta mnoge pravice, morda na prvo žogo ne pomislimo, da imajo te pravice lahko veliko vrednost. Vendar pa v okoljih, kjer obstajajo podjetja, ki delujejo na področju visokotehnoloških dejavnostih, tudi v farmacevtski industriji, so take pravice bistvenega pomena, saj mnogim pomenijo obstoj in možnost nadaljnjega delovanja. Zaradi vse večjih potreb po ocenitvah vrednosti patentov, zaradi dojemanja patenta kot sredstva in ne kot stroška podjetja in zaradi povečevanja števila transakcij, ki zadevajo tudi patente, se je temu prilagodila tudi ocenjevalska stroka. Z namenom, da bi bile ocenjene vrednosti patentov karseda realne, nam stroka ponuja najrazličnejše pristope in metode, ki nam omogočijo, da to tudi dosežemo. Predvsem v tujini, kjer so ocenitve vrednosti patentov pogostejše kot v Sloveniji, je bila ta tema predmet mnogih raziskav in analiz, ki večinoma poskušajo rešiti problem, kateri način je najprimernejši za ocenitev vrednosti patenta. V grobem se metode delijo na kvantitativne in kvalitativne. Velikokrat pa se priporoča kombinirana uporaba obojih, zaradi prednosti in slabosti, ki se jim lahko pripišejo. Pri izbiri metod je pomembno, da upoštevamo tudi hierarhično lestvico ocenjevanja vrednosti. Ker je torej spekter metod, ki se lahko uporabijo, zelo širok, se mora ocenjevalec vedno zavedati, kaj je namen ocenitve, saj le na ta način lahko izbere ustrezno metodo, ki omogoča realen rezultat. Šele realno ocenjena vrednost je lahko temelj odločitev.
Ključne besede: patent, licenčnine, indikatorji vrednosti, ocenjevanje vrednosti patentov, načini in metode, kvalitativne in kvantitativne metode, obravnava primera, Slovenija
Objavljeno: 27.08.2015; Ogledov: 1305; Prenosov: 196
.pdf Celotno besedilo (818,53 KB)

7.
Napovedovanje proizvodnega programa v podjetju Arcont d.d.
Benjamin Bokan, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se osredotoča na problematiko napovedovanja proizvodnega programa v podjetju Arcont d.d.; v glavnem je razdeljeno na teoretični in praktični del. Teoretični del zajema prikaz procesa in pomena napovedovanja, ki mu sledi pregled kvalitativnih in kvantitativnih metod napovedovanja ter pregled načinov merjenja natančnosti napovedi. Praktični del magistrskega dela zajema izdelavo napovedi na podlagi realnih podatkov iz preteklosti. Z uporabo izbranih kvantitativnih metod napovedovanja smo izdelali dvajset napovedi za pet izbranih primerov. Metode, uporabljene pri napovedovanju, so: metoda enostavnih srednjih vrednosti, metoda drsečih srednjih vrednosti, metoda uteženih srednjih vrednosti in metoda enostavnega eksponentnega glajenja. Natančnost napovedi smo izračunali na podlagi primerjave napovedi z dejanskimi podatki. Odstopanja posameznih napak smo med seboj primerjali in tako določili najprimernejšo metodo napovedovanja za izbran primer. Metoda, ki se je v vseh primerih izkazala za najbolj natančno, je metoda uteženega drsečega povprečja.
Ključne besede: napovedovanje, natančnost napovedovanja, kvalitativne metode napovedovanja, kvantitativne metode napovedovanja
Objavljeno: 07.09.2017; Ogledov: 584; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (3,04 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici