| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ANALIZA USPEŠNOSTI POSLOVANJA IZBRANIH PODJETIJ V DRUGEM IN TRETJEM TRGOVALNEM OBDOBJU EU ETS V POVEZAVI Z EMISIJSKIMI KUPONI
Nejc Grubelnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Glavni namen naloge je bila preučitev stopnje korelacije med uspešnostjo izbranih podjetij v drugem in tretjem trgovalnem obdobju EU ETS in stroški ter prihodki iz naslova emisijskih kuponov. Cilje magistrske naloge smo poskušali izpolniti v teoretičnem in empiričnem delu naloge. V teoretičnem delu magistrske naloge smo najprej preučili vzroke in posledice podnebnih sprememb in opredelili ekonomski vpliv podnebnih sprememb na gospodarski razvoj. V nadaljevanju smo predstavili najpomembnejše mednarodne sporazume na področju podnebnih sprememb in njihovo uspešnost pri zmanjševanju toplogrednih plinov ter naredili analizo uspešnosti prvega, drugega in tretjega trgovalnega obdobja EU ETS. V empiričnem delu naloge smo v raziskavo zajeli tri izbrane družbe, ki so v letu 2013 skupaj predstavljale 68 % vseh preverjenih emisij toplogrednih plinov, vključenih v trgovalno shemo EU ETS v Sloveniji. Preučili smo stroške in prihodke iz naslova emisijskih kuponov ter uspešnost teh podjetij na podlagi revidiranih letnih poročil v obdobju od 2008 do 2016, torej za celotno drugo trgovalno obdobje EU ETS in za prva štiri leta tretjega trgovalnega obdobja EU ETS. Naredili smo analizo stroškov in prihodkov v zvezi z emisijskimi kuponi ter ločeno prikazali stroške brezplačnih emisijskih kuponov in stroške kupljenih emisijskih kuponov, prav tako smo prikazali prihodke slednjih. Za preučitev uspešnosti izbranih podjetij smo si izbrali kazalnika ROA in EBITDA marža. V drugem delu empiričnega dela smo tudi preučili povezanost stroškov in prihodkov iz naslova emisijskih kuponov ter povprečne prodajne cene električne in toplotne energije v izbranih podjetjih po letih. Glavne ugotovitve pri tej raziskavi so, da so se stroški emisijskih kuponov v tretjem trgovalnem obdobju povišali, prav tako stroški emisijskih kuponov predstavljajo v strukturi obratovalnih stroškov v tretjem trgovalnem obdobju višji delež kot v drugem trgovalnem obdobju EU ETS. Prihodki iz naslova emisijskih kuponov pa so se v tretjem trgovalnem obdobju znižali glede na drugo trgovalno obdobje EU ETS. Statistično sicer nismo uspeli dokazati korelacije med stroški emisijskih kuponov in uspešnostjo izbranih podjetij. Naslednja ugotovitev pri preučitvi povprečnih prodajnih cen električne in toplotne energije je, da se stroški emisijskih kuponov v tretjem trgovalnem obdobju niso odražali v prodajni ceni predvsem zaradi razmer na trgu z električno energijo. Pri prodajni ceni toplotne energije pa se strošek emisijskih kuponov odraža v prodajni ceni toplotne energije, ta dejavnost je namreč regulirana in je strošek kupljenih emisijskih kuponov priznan kot upravičen strošek.
Ključne besede: emisijski kuponi, uspešnost podjetja, mednarodni sporazumi na področju podnebnih sprememb, trgovalna shema EU ETS.
Objavljeno: 04.07.2018; Ogledov: 608; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (3,32 MB)

2.
Stališča potrošnikov do trgovskih kuponov za popust na izdelek po izbiri
Almira Garčević, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo proučevali tematiko pospeševanja prodaje, ki je pridobila pomembnost v zadnjih letih, saj podjetja vlagajo v pospeševanje prodaje vedno več denarja. Ker smo kupci postali zelo zahtevni in preudarni, morajo podjetja v konkurenčnem okolju vedno znova razmišljati o novih inovativnih prijemih, s pomočjo katerih obstoječe kupce ohranijo ter pridobijo nove kupce. V prvem delu magistrskega dela smo se osredotočili na teoretično predstavitev področja pospeševanja prodaje in proučili različna orodja pospeševanja prodaje, usmerjena na porabnike, katerih se podjetja poslužujejo ter med katera uvrščamo tudi kupone, na katere smo se podrobneje osredotočili v tretjem poglavju. V nadaljevanju smo predstavili 3 največje slovenske trgovce in se osredotočili na trenutno zelo aktualne in za kupce zanimive kupone za popust na izdelek po izbiri, ki jih ti trgovci nudijo. Ker priljubljenost tovrstnih kuponov narašča, smo v drugem delu magistrskega dela, ki temelji na empirični raziskavi, proučevali odziv potrošnikov na kupone za popust na izdelek po izbiri. Rezultati ankete podajajo odgovor, kako potrošniki dojemajo kupone, ki jih v celotnem spektru različnih orodij za pospeševanje prodaje nudi vedno več trgovcev.
Ključne besede: pospeševanje prodaje, pospeševanje prodaje, usmerjeno na porabnike, kuponi kot orodje za pospeševanje prodaje, kuponi za popust na izdelek po izbiri
Objavljeno: 12.12.2017; Ogledov: 652; Prenosov: 909
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

3.
Zajemanje ogljikovega dioksida iz procesa proizvodnje aluminija
Rok Gomilšek, 2017, magistrsko delo

Opis: Količina emisij toplogrednih plinov se je od začetka industrijske revolucije do danes znatno povečala. Koncentracija najpomembnejšega antropogenega toplogrednega plina ogljikovega dioksida (CO2) se je povečala za več kot 40 %. Zajemanje ogljikovega dioksida je učinkovita metoda za separacijo ogljikovega dioksida od preostalih dimnih plinov in najobetavnejša metoda za zmanjšanje emisij v bližnji prihodnosti. Glavni vir emisij CO2 pri proizvodnji aluminija je zgorevanje anod v Hall-Héroultovem procesu. CO2 se tvori tudi pri Boudouardovi reakciji, kjer CO2 reagira z ogljikovo anodo, pri čemer se tvori ogljikov monoksid, ki kasneje oksidira v CO2. Cilj magistrske naloge je bil razviti model odprte zanke za zajemanje ogljikovega dioksida iz procesa proizvodnje aluminija. Za simulacijo procesa smo uporabili program Aspen Plus. Monoetanolamin smo izbrali kot absorpcijski medij. Raziskovali smo vpliv temperature dimnih plinov, pretoka dimnih plinov in začetne koncentracije CO2 v dimnih plinih na obratovanje in ekonomiko procesa. Rezultati kažejo, da stroški procesa zajemanja CO2 naraščajo s povišanjem temperature in padajo s povečanjem pretoka, medtem ko stroški pri spremembi začetne koncentracije CO2 v dimnih plinih sprva padajo, nato pa naraščajo. Najboljše tehnološko-ekonomske rešitve za naš proces smo dobili pri temperaturi 75 °C, pretoku 205 kg/s in začetni koncentraciji CO2 4 %.
Ključne besede: zajem ogljikovega dioksida, proizvodnja aluminija, emisijski kuponi, Aspen Plus
Objavljeno: 22.11.2017; Ogledov: 1030; Prenosov: 228
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

4.
PRESOJA SKLADNOSTI SLOVENSKE DDV ZAKONODAJE Z EVROPSKO GLEDE OBDAVČITVE BREZPLAČNEGA BLAGA IN KUPONOV
Petra Lešnik Soče, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi proučujem DDV obravnavo vzorcev, daril in kuponov. Podrobno proučujem slovensko DDV zakonodajo in prakso slovenskega davčnega organa, določbe evropske DDV direktive in sodno prakso Sodišča EU ter prakso britanskega HMRC. Pri kuponih obravnavam še predvidene spremembe zakonodaje EU, natančneje Predlog direktive Sveta o spremembi Direktive 2006/112/ES o skupnem sistemu davka na dodano vrednost glede obravnave kuponov. Na podlagi naštetega opravljam presojo skladnosti slovenske zakonodaje in prakse z evropsko in izpostavljam, kje so po mojem mnenju neskladja in zato potrebne spremembe. Zakonodaja glede DDV obravnave daril, vzorcev in transakcij z različnimi kuponi (ki se jih poimenuje tudi darilni boni, vrednostni boni, kartice z dobroimetji) je pomanjkljiva, zato si moramo pomagati s sodno prakso Sodišča EU. Zakonodaja ne daje natančnejše definicije pojmov vzorec in darilo manjše vrednosti. Glede DDV obdavčitve vzorcev in daril je ključnega pomena sodba Sodišča EU v zadevi EMI Group (C-581/08). Glede obdavčitve kuponov z DDV pa tako v ZDDV-1 kot tudi v DDV direktivi sploh ni določb, obstaja pa več sodb Sodišča EU: Boots Company (C-126/88), Argos Distributors (C-288/94), Marks & Spencer (C-62/00), Elida Gibbs (C-317/94), Astra Zeneca (C-40/09), Lebara (C 520/10). Skozi sodno prakso Sodišča EU so bile sicer zagotovljene nekatere usmeritve, vendar so nekatere težave ostale nerešene. Poleg tega trenutna pravila, ustvarjena s sodno prakso Sodišča EU, niso jasna. Zato je Evropska komisija pripravila Predlog direktive Sveta o spremembi Direktive 2006/112/ES o skupnem sistemu davka na dodano vrednost glede obravnave kuponov, da bi odpravila pravno praznino. Vendar pa kljub planu, da bi se spremembe začele uporabljati s 1. januarjem 2015, predlog še ni bil sprejet, saj se države članice še niso uspele uskladiti glede vsebine.
Ključne besede: DDV, davek na dodano vrednost, DDV zakonodaja, sodbe Sodišča EU, vzorci, darila, kuponi
Objavljeno: 24.10.2016; Ogledov: 1009; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

5.
MARKETINŠKA STRATEGIJA ZA SPLETNO TRGOVINO KUPONI.ENAA.COM
Dean Marzidošek, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Marketinška strategija za spletne trgovine je precej drugačna od klasične marketinške strategije. Seveda upošteva enake zakonitosti, vendar so v večini primerov klasični oglaševalski kanali, kot so na primer televizija, radio, tisk in podobno, popolnoma odsotni. Na drugi strani jih nadomeščajo digitalni kanali v popolnosti, ki se jim je treba tudi bolj podrobno posvetiti v spletni strategiji. Prednost digitalnih kanalov je v zelo dobri in hitri merljivosti rezultatov, dostopnost takšnih oglaševalskih kanalov pa je veliko lažja in tudi hitrejša. Cel proces postavljanja, spreminjanja in nadzora ter korekcij marketinške strategije poteka veliko hitreje, zato je proces precej bolj dinamičen. Ker se v diplomskem delu posvečamo spletni trgovini v pravem, ki nima podlage v podjetju, ki bi se ukvarjalo s kakršnim koli drugim poslom, kot je spletna prodaja, je tudi strategija popolnoma digitalna. V teoretičnem, prvem delu diplomskega dela smo predstavili teoretično podlago za boljše razumevanje načinov sestave strategije marketinga. Takšna teoretična podlaga je pomembna za sestavo strategije marketinga za katero koli podjetje. V drugem, praktičnem delu diplomske naloge smo predstavili izdelavo dejanskega načrta strategije marketinga za kuponsko spletno trgovino kuponi.enaa.com. Predstavili smo strategijo, ki temelji na spletnih marketinških orodjih, in načine nadzora. V tretjem delu smo zbrali zaključke o izbrani marketinški strategiji. Zaključili smo, da nam bo s pomočjo literature in teoretičnih osnov narejena marketinška strategija zelo pomagala pri nadaljnjem razvoju in rasti spletne prodaje in tržnega deleža.
Ključne besede: kuponi, Google oglaševanje, Facebook oglaševanje, digitalni marketing, kuponska spletna trgovina
Objavljeno: 04.10.2016; Ogledov: 1444; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

6.
Tehnologije zajemanja CO2 ter preučevanje njihovega vpliva na delovanje energetskih sistemov
Boštjan Pišotek, 2013, magistrsko delo

Opis: Na osnovi okoljske problematike, ki danes predstavlja enega izmed največjih globalnih izzivov, so v magistrskem delu predstavljene tehnologije zajemanja ogljikovega dioksida iz industrijskih procesov pridobivanja električne energije. Trenutno najbolj obetajoče rešitve v prihodnosti predstavljajo sistemi zajemanja na osnovi pozgorevanja iz elektrarn na fosilna goriva, zato je poudarek namenjen prav njim. Predstavljen je vzorčni fizikalno-matematični model, na osnovi katerega je podana ocena snovnih in energijskih tokov v sistemu. Glede na definirano energetsko učinkovitost sistema za zajemanje ter projekcije modela na referenčni energetski objekt je podana tudi ocena ekonomske upravičenosti integracije tovrstnih sistemov za obdobje do leta 2050.
Ključne besede: absorpcija, amini, ekonomska upravičenost, emisije CO2, emisijski kuponi, energetski sistem, fosilna goriva, MEA topilo, model obratovanja, okoljska problematika, PCC zajemanje, tehnologije zajemanja CO2, učinkovitost zajemanja
Objavljeno: 03.04.2013; Ogledov: 1869; Prenosov: 206
.pdf Celotno besedilo (2,80 MB)

7.
TRGOVANJE Z EMISIJSKIMI KUPONI V SLOVENSKIH PODJETJIH
Sandi Peršuh, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju je obravnavano trgovanje z emisijskimi kuponi. V prvem delu smo se osredotočili na začetke trgovanja in vzpostavitev evropske sheme za trgovanja z emisijskimi kuponi. Predstavili smo vsa tri trgovalna obdobja in količino emisijskih kuponov, ki jih lahko porabimo v določenem obdobju. Sledil je opis gibanja cen emisijskih kuponov in vzroki za nihanje. V drugem delu smo se osredotočili na Slovenijo, pokazali kako je v Sloveniji potekala določitev količine emisijskih kuponov in kako so jih potem razdelili na sektorje in vse do končnih naprav. Na koncu smo predstavili še pet slovenskih podjetij in pokazali njihovo trgovanje in porabo emisijskih kuponov. Predstavili smo naslednja slovenska podjetja Talum, Krka, Cinkarna, Termoelektrarna Šoštanj in Termoelektrarna - toplarna Ljubljana. Prve tri predstavljajo sektor industrija, zadnji dve pa energetiko. Emisije Co2 so se od vzpostavitve sheme in do 2010 znižale na celotnem območju za 12,6% samo v Sloveniji za 6,7%.
Ključne besede: emisijski kuponi, trgovanje z emisijami, cena emisijskih kuponov, razdelitev kuponov
Objavljeno: 19.12.2012; Ogledov: 3701; Prenosov: 499
.pdf Celotno besedilo (452,53 KB)

8.
KROVNI SKLADI
Mitja Kisevic, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem pisal o novosti na finančnem trgu v Sloveniji, to je o krovnih skladih. V praktičnem delu naloge sem natančneje analiziral delovanje krovnega sklada Probanke upravljanje d.o.o.. V začetnem delu diplomske naloge sem najprej opredelil vzajemne sklade, opisal vrste vzajemnih skladov, njihove prednosti in slabosti, najpomembnejše dejavnike pri izbiri vzajemnega sklada, njihovo donosnost ter tveganja, povezana z vlaganjem v vzajemne sklade. V nadaljevanju diplomske naloge sem na kratko opisal zgodovino in razvoj vzajemnih skladov, natančneje seveda njihov nastanek in razcvet v Sloveniji, ter prikazal gibanje števila vlagateljev po letih ter sestavo premoženja vzajemnih sladov od leta 2005 do konca leta 2009. V osrednjem delu svoje naloge sem se poglobil v opis krovnih skladov, tako sem natančneje opisal pojem krovnega sklada, kako so nastali, njihove prednosti in morebitne pomanjklivosti. Poseben pomen sem dal poglavju o obdavčitvi krovnih skladov, kjer sem navedel postopek obdavčitve v primeru, da je stranka, ki vlaga, pravna oseba ter kakšna je obdavčitev v primeru, da je le- ta fizična oseba. V zadnjem delu diplomske naloge pa sem podrobneje predstavil krovni sklad Probanke upravljanje d.o.o., navedel sem, kakšna so njegova naložbena pravila, obdavčenje, investicijske kupone ter izplačila in vplačila Krovnega sklada. Prav tako sem opisal delovanje vseh petih podskladov Krovnega sklada Probanke upravljanje d.o.o., torej Probanka Alfo, Probanka Beto, Probanka Gamo, Probanka Nove trge in Probanka Sigmo.
Ključne besede: krovni sklad, vzajemni sklad, donosnost, tveganje, naložbena pravila, investicijski kuponi
Objavljeno: 31.08.2011; Ogledov: 1310; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (815,71 KB)

9.
Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici