| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 111
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Izzivi mednarodnega poslovnega komuniciranja
Eva Božič, 2020, diplomsko delo

Opis: Področje raziskovanja v diplomskem projektu so izzivi mednarodnega poslovnega komuniciranja. V teoretičnem delu diplomskega projekta smo opredelili pojma komuniciranja in poslovnega komuniciranja, tok procesa komunikacije, vpliv kulture podjetja na dinamiko in način komuniciranja ter vpliv kulturnih razlik na komuniciranje, v empiričnem delu pa smo na osnovi zbranih primarnih podatkov analizirali izzive, s katerimi se v mednarodnem poslovnem komuniciranju srečuje izbrano podjetje. Namen tega diplomskega projekta je sintetizirati bistvene vidike v poslovni komunikaciji, s poudarkom na mednarodni poslovni komunikaciji ter prepoznati morebitne izzive podjetij na tem področju. Med ključne cilje diplomskega projekta spadata proučitev procesov komuniciranja v izbranem velikem večnacionalnem podjetju in oblikovanje možnih predlogov za izboljšanje interne komunikacije v velikih večnacionalnih podjetjih.
Ključne besede: komuniciranje, poslovno komuniciranje, kultura podjetja, kulturne razlike, mednarodno poslovno komuniciranje.
Objavljeno: 14.10.2020; Ogledov: 254; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (977,46 KB)

2.
Organizacijska klima in kultura v podjetju REAM d.o.o.
Klemen Železnik, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se posvetili organizacijski klimi in kulturi v podjetju REAM d.o.o. Organizacijska klima in kultura se močno povezujeta z zadovoljstvom zaposlenih kar pa predstavlja za podjetje pomemben dejavnik, saj to ključno vpliva na uspešnost in učinkovitost podjetja. Pojma organizacijska klima in kultura sta si med seboj zelo podobna, a hkrati tudi zelo različna. Oba se nanašata na posameznikovo vedenje v organizaciji, njihovo dojemanje dogodkov, stvari v podjetju, hkrati pa vplivata na način dela v podjetju. V diplomi bomo skušali s pomočjo intevjujev ugotoviti, kako se organizacijska klima in kultura odražata v podjetju REAM d.o.o. Iz dobljenih rezultatov bomo skušali ponuditi rešitev za izboljšanje organizacijske klime in kulture v podjetju REAM d.o.o.
Ključne besede: organizacijska klima, organizacijska kultura, zadovoljstvo zaposlenih, uspešnost podjetja, REAM d.o.o.
Objavljeno: 10.03.2020; Ogledov: 613; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (633,07 KB)

3.
Primerjalna analiza managementa nekaterih globalno najuspešnejših organizacij
Špela Lorenčič, 2019, magistrsko delo

Opis: V zadnjih dvajsetih letih smo bili priča številnim velikim prebojem na področju podjetništva. Veliko je namreč primerov visokotehnoloških podjetij, ki so v relativno kratkem časovnem obdobju prebila med najuspešnejša svetovna podjetja. Seveda se pri tem poraja logično vprašanje: kako se ta podjetja razlikujejo od ostalih, predvsem kakšne so razlike v njihovem upravljanju, kakšno organizacijsko kulturo gojijo in kdo so njihovi managerji. V magistrskem delu z vidika managementa proučujemo tri najuspešnejša tehnološka podjetja na svetu: Amazon, Apple in Google. V teoretičnih poglavjih magistrskega dela smo ugotovili, da se v različnih tipih organizacij pojavljajo različni načini vodenja organizacij, ki imajo svoje prednosti in slabosti. Podobno velja tudi za snovanje organizacijske kulture, ki prav tako pomembno zaznamuje delovanje vsake organizacije. Poleg omenjenega pa veliko vlogo v tem kontekstu igrajo tudi vrhnovni managerji, ki s svojimi osebnostnimi lastnosti in različnimi stili vodenja vplivajo na norme in vrednote v organizaciji. Skozi študijo primerov najuspešnejših tehnoloških podjetij smo ugotovili, da imajo z vidika managementa in organizacijske kulture veliko skupnega, še posebej ko govorimo o komponentah za katere smo v teoretičnem delu ugotovili, da najpomembneje vplivajo na uspešnost organizacij. Med najpomembnejše ugotovitve spada dejstvo, da so vsa tri podjetja izrazito dolgoročno naravnana, da imajo jasno definirano vizijo in misijo, ki ju tudi dosledno uresničujejo. To pomeni, da so vse odločitve in aktivnosti izpepljanje v obziru do dolgoročne vizije. Zelo pomembna ugotovitev je tudi, da je pri vseh treh podjetjih gonilo inovacij zadovoljstvo potrošnikov in ne aktivnosti konkurence. Managerji v najuspešnejših organizacijah so si sicer lahko različni v določenih osebnostnih karakteristikah, vseeno pa smo ugotovili, da imajo veliko skupnih lastnosti, ki so po našem mnjenju za uspešno delovanje v novodobnem poslvnem svetu tudi najpomembnejše. Med te karakteristike spadajo skromnost, odprtost za novosti, sposobnost analitičnega razmišljanja in fanatična zagnanost in želja po uresničevanju začrtane vizije.
Ključne besede: manager, management, organizacijska kultura, najuspešnejša podjetja.
Objavljeno: 16.08.2019; Ogledov: 527; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

4.
Pomen kulture pri zagotavljanju obstoja in nadaljnega razvoja podjetja
Aleš Gorjup, 2018, diplomsko delo

Opis: močna kultura praviloma vodi podjetje do boljših rezultatov in večje uspešnosti. V diplomskem projektu zato najprej opredelimo, kaj je organizacijska kultura in kaj vsebuje. Za tem opredelimo, kako se organizacijska kultura v podjetju sploh oblikuje, kako se ohranja in kako se spreminja. Raziščemo tudi vpliv organizacijske kulture na uspešnost podjetja. Pred praktičnim delom na kratko opredelimo še vsebine politike podjetja. V praktičnem delu diplomskega projekta proučimo Skupino Impol, d. d., in skušamo preveriti skladnost zapisov v letnem poročilu, natančneje skladnost politike podjetja z izjavo o nefinančnem poslovanju. Skozi diplomski projekt ugotovimo, da organizacijska kultura vpliva na uspešnost podjetja, da oblikovanje kulture v podjetju traja več let, preden se uveljavi, in tudi da je spreminjanje organizacijske kulture še bolj dolgotrajen projekt. V praktičnem delu ugotovimo, da podjetje razume, kaj je nefinančno poslovanje, in da so zapisi v primerjavi s politiko podjetja skladni.
Ključne besede: kultura, uspeh podjetja, organizacija, nefinančno poslovanje
Objavljeno: 14.11.2018; Ogledov: 441; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

5.
Pomen uveljavljanja verodostojnosti pri zagotavljanju uspeha podjetja
Adrijana Kos, 2018, magistrsko delo

Opis: Vsako podjetje je željno uspeha. Vendar ali imamo isto predstavo o uspehu podjetja? Ali lahko rečemo, da je poslovanje z dobičkom kazalnik uspešnosti podjetja ali pa je zadovoljstvo zaposlenih, njihovo zdravje, počutje tisti dejavnik, ki podjetje zares naredi uspešno? V magistrskem delu bomo obravnavali dejavnike uspešnosti po MER modelu integralnega managementa na primeru podjetja BSH Hišni aparati d. o. o. Nazarje. Podjetja njihovo uspešnost merijo na različne načine. Velikokrat se uspešnost omejuje zgolj na finančne kazalnike. Kultura, klima in vrednote podjetja pa so iz tega izvzete. MER model integralnega managementa predstavlja kulturo, klimo, filozofijo in verodostojnost podjetja kot ene izmed desetih ključnih uspešnostih dejavnikov podjetja. Ti so v raziskavi povzeti v dejavnike uveljavljanja verodostojnosti. S pomočjo raziskave v okviru magistrskega dela smo preučevali podjetje glede na njegovo kulturo, moč kulture, klimo, temeljnih vrednot in formalnih ter neformalnih ukrepov. Cilj magistrskega dela je; primerjati tako dejavnike uveljavljenja verodostojnosti, kot finančne kazalnike (čisti prihodki, čisti dobiček, sredstva, kapital in zaposleni) ter dejavnike zunanjega okolja. Na podlagi primerjave rezultatov raziskave, izvedene v okviru magistrskega dela, finančnih kazalnikov in dogajanja v zunanjem okolju podjetja, smo oblikovali sklep in predvideli trende v prihodnosti. V teoretičnem delu bomo predstavili pojem uspešnosti in različne dejavnike merjenja uspešnosti. Poudarek bo na dejavnikih uspešnosti po MER modelu integralnega managementa. Podrobneje bomo predstavili dejavnike: kultura, filozofija, etika in verodostojnost. V empiričnem delu bomo predstavili podjetje BSH Hišni aparati d. o. o. Nazarje, njegove finančne kazalnike, okoljske spremembe med letoma 2016 in 2018, in dobljene rezultate raziskave, izvedene leta 2016 in nato ponovno leta 2018. Rezultate smo med seboj primerjali ter pripravili predloge izboljšav.
Ključne besede: uspešnost podjetja, kultura podjetja, verodostojnost, MER model integralnega managementa, finančni kazalniki, izboljšave
Objavljeno: 19.10.2018; Ogledov: 615; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

6.
Vpliv kulture, etike in verodostojnosti na uspešnost podjetja
Daša Lešnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Kultura, etika in verodostojnost so dejavniki, ki so za podjetja vse pomembnejši. Vedno več podjetji se zaveda, da brez primerne kulture, etike in verodostojnosti, ne morejo uspešno poslovati in dosegati zastavljenih ciljev, zato je potreba po uveljavljanju teh dejavnikov v podjetjih vse večja. V magistrskem delu smo raziskali dejavnike uveljavljanja verodostojnosti v podjetju ter njihov vpliv na uspešnost podjetja. Podjetje, ki smo si ga izbrali za namen magistrske naloge, je podjetje Arhides, d. o. o. Gre za majhno podjetje, ki se ukvarja s postavitvijo računalniških omrežji ter servisiranjem in svetovanjem na področju računalniške opreme. V magistrski nalogi smo raziskali dejavnike uveljavljanja verodostojnosti in njihov vpliv na uspešnost podjetja Arhides, d. o. o. Dejavniki, ki smo jih preučili, so temeljne vrednote podjetja, tip kulture in tip klime podjetja, moč kulture ter neformalni in formalni dejavniki uveljavljanja verodostojnosti. Vpliv dejavnikov na uspešnost podjetja smo analizirali na osnovi izbranih ekonomskih in neekonomskih kazalnikov uspešnosti. Raziskavo dejavnikov uveljavljanja verodostojnosti v podjetju smo izvedli v treh sklopih. V prvem sklopu smo zbrali osnovne podatke o podjetju, raziskali prisotnost temeljnih vrednot podjetja z etično vsebino ter tip in moč kulture podjetja. V drugem sklopu smo ocenjevali etično klimo podjetja. V tretjem sklopu smo raziskali prisotnost neformalnih in formalnih ukrepov uresničevanja etike podjetja. Raziskavo smo, v vsakem izmed sklopov, izvedli v dveh različnih obdobjih – januarja 2016 in januarja 2018. V vsakem sklopu smo opisali izvedbo raziskave, predstavili rezultate ter podali predlog ukrepov za izboljšanje podjetja. Na koncu smo omenjene dejavnike med seboj primerjali ter ovrednotili njihov vpliv na uspešnost podjetja na osnovi izbranih ekonomskih in neekonomskih kazalnikov. Cilj magistrske naloge je bil proučiti vso potrebno literaturo, podati opis izbranega podjetja, proučiti dejavnike uveljavljanja verodostojnosti v podjetju, v letih 2016 in 2018, raziskati izbrane ekonomske in neekonomske kazalnike uspešnosti ter analizirati vpliv dejavnikov uveljavljanja verodostojnosti na uspešnost podjetja. Ugotovili smo, da se v podjetju Arhides, d. o. o,. dejavniki uveljavljana verodostojnosti v dveh letih niso bistveno spremenili. Prišli smo do ugotovitve, da je bil odnos do temeljnih vrednot v podjetju januarja 2018 skoraj enak kot januarja 2016. Prav tako se med seboj ne razlikujejo tip kulture podjetja, moč kulture podjeta in prisotnost etične klime v podjetju. Tudi ugotovitve o prisotnosti neformanih ukrepov uveljavljanja etike podjetja so za obe raziskovalni obdobji med seboj zelo skladne. Več neskladnosti smo odkrili pri raziskovanju prisotnosti formalnih ukrepov uresničevanja etike podjetja. Ugotovili smo, da omenjeni dejavniki uveljavljanja verodostojnosti pozitivno vplivajo na uspešnost poslovanja podjetja.
Ključne besede: kultura podjetja, etika podjetja, verodostojnost podjetja, uspešnost podjetja, uveljavljanje, vpliv.
Objavljeno: 23.08.2018; Ogledov: 1006; Prenosov: 229
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

7.
VPLIV OKOLJSKIH SPREMENLJIVK NA IZBIRO STRATEGIJE ODNOSOV Z JAVNOSTMI PODJETIJ V RUSIJI
Katja Lumbar Globočnik, 2016, doktorsko delo/naloga

Opis: Doktorska disertacija proučuje Vpliv okoljskih spremenljivk na izbiro strategije odnosov z javnostmi podjetij v Rusiji in temelji na glavni tezi, da okoljske spremenljivke nanje vplivajo. Naša raziskava teoretično temelji na normativnem modelu globalnih odnosov z javnostmi (Sriramesh in Verčič 2001) in sodobnejših študijah avtorjev teorije odličnosti in njihovih študentov (Grunig in drugi 2002, Huang 1997, 2004; Rhee 1999, 2002; Sha 1999, 2004, 2009). Raziskovalno temo smo umestili v globalni kontekst odnosov z javnostmi in opredelili razvoj in trenutno stanje stroke, ki je na ruskem trgu prisotna šele zadnjih 30 let. Na osnovi podatkov, pridobljenih v letih 2012/2013, smo v disertaciji odgovorili na tri raziskovalna vprašanja. Na prvo vprašanje – Katere okoljske spremenljivke so prisotne na ruskem trgu? – smo odgovorili v teoretičnem delu, kjer smo opredelili družbeno kulturo, medijsko okolje in infrastrukturo. Odgovor na drugo raziskovalno vprašanje – Katere strategije odnosov z javnostmi prevladujejo na ruskem trgu? – smo pridobili na podlagi izsledkov iz empirične raziskave – poglobljenih intervjujev, izvedenih med predstavniki 16 slovenskih podjetij, in spletne ankete med 225 strokovnjaki za odnose z javnostmi iz podjetij v Rusiji. Po naših podatkih in nekaterih sorodnih študijah (npr. Ragozina 2007, Pysh in Pritchard 2009), lahko sklepamo, da se v gospodarskih odnosih z javnostmi v Rusiji najpogosteje izbirajo strategije osebnega vpliva, kulturnega prevajalstva, dvosmerne in simetrične strategije, medtem ko asimetrično komuniciranje in strategijo konzervacije ter enosmerno strategijo podjetja izberejo redkeje. Naša raziskava je pokazala trend dviga izbire etičnega proti neetičnemu komuniciranju, vendar tudi močno prisotnost strategije osebnega vpliva, ki ni nujno vedno v okvirih etičnega delovanja. Visoka uporaba strategije kulturnega prevajalstva kaže, da je za mednarodna podjetja še vedno priporočljivo, da zaposlijo ruske strokovnjake za odnose z javnostmi, ki delujejo kot »prevajalci« podjetij. Ali obstaja povezanost med posameznimi okoljskimi spremenljivkami in izbiro strategij odnosov z javnostmi podjetij v Rusiji (tretje raziskovalno vprašanje), smo ugotavljali s spletno anketo za kulturo družbe in medijsko okolje ter v intervjujih, kamor smo vključili še infrastrukturo. S korelacijsko analizo smo potrdili, da obstaja med kulturo družbe in strategijami odnosov z javnostmi srednje močna statistično značilna povezanost (r = 0,485**) pri 1 % tveganju, medtem ko je med medijskim okoljem in strategijami povezava šibkejša, vendar tudi statistično značilna pri 5 % tveganju (r = 0,213*). Z multiplo regresijo smo v osrednjem empiričnem delu pokazali, da kultura družbe značilno vpliva na strategije odnosov z javnostmi in da z njo lahko pojasnimo 23 % variabilnosti strategij. Izsledki pa niso pokazali statistično značilnega vpliva medijskega okolja, vendar smo z multiplo regresijo potrdili, da medijsko okolje značilno vpliva na simetrično, etično, dvosmerno, enosmerno in neetično komuniciranje. V kvalitativni analizi smo ugotovili, da je vpliv medijskega okolja na strategije odnosov z javnostmi pomemben, pa čeprav manj izrazit kot vpliv kulture družbe. Vpliv infrastrukture, predvsem politike, na vse plasti življenja, tudi poslovni svet omejuje ali spodbuja izbor posameznih strategij odnosov z javnostmi. Potrdili smo, da so osebna mreženja in poznanstva kljub njihovi stereotipnosti še vedno dejstvo v dogovornem ruskem poslovnem sistemu. Plačane in pogosto prilagojene novice dneva kreirajo javno mnenje in so daleč od kodeksa novinarske etike. Medijski sistem je v Rusiji nadzorovan s strani države in omejen. Ugotavljamo, da se predvsem multinacionalke, ki prihajajo večinoma z Zahoda, soočajo z različnimi in kompleksnimi javnostmi, zato brez upoštevanja omenjenih okoljskih dejavnikov, pri komuniciranju ne morejo biti uspešna.
Ključne besede: ruski odnosi z javnostmi, strategije odnosov z javnostmi, okoljske spremenljivke, družbena kultura, medijsko okolje, infrastruktura, podjetja, Rusija
Objavljeno: 10.11.2017; Ogledov: 1136; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

8.
Organizacijska kultura v podjetju
Špela Lorenčič, 2016, diplomsko delo

Opis: Kultura je pojem, ki nas obkroža vse življenje in nam je praktično položena v zibelko. Določa naš način življenja in komuniciranja z drugimi oziroma okoljem. Je človeška posebnost, tisto »nekaj« kar nas razlikuje od vseh drugih bitij in jo hkrati najdemo povsod v življenju kamor se podamo. Usmerjena je k zadovoljevanju človekovih potreb. Tako je prisotna tudi v različnih večjih ali manjših podjetjih oziroma organizacijah. Kot so prisotne različne kulture po svetu, imajo tudi podjetja med seboj različne kulture in ta njihova svojevrstna kultura loči posamezno podjetje od konkurence. Imenujemo jo organizacijska kultura, ki vsebuje številne sestavine, vrste ter tipologije različnih avtorjev in njihovega pogleda na kulturo. Kultura pa ne nastane takoj, sprva gre le za posameznike, ki imajo med seboj skupne cilje. Na podlagi izkušenj, mnenj, preteklih izkustev, vrednot, stališč različnih posameznikov pa se počasi začne oblikovanje kulture. Ker pa živimo v okolju, ki nenehno kliče po spremembah, je tudi spreminjanje kulture nekaj čemur se ne da izogniti. Pri tem ima ključno vlogo vodstvo podjetja, ki mora znati ohranjati obstoječo kulturo, jo znati izpopolnjevat in ohranjati vse udeležence te kulture na pravi poti. In ravno zaradi tega, ker je pri ohranjanju dobre organizacijske kulture pomemben odnos z zaposlenimi, ima tudi interni marketing velik pomen v sami organizaciji.
Ključne besede: organizacijska kultura, kultura, vodstvo podjetja, uspeh v podjetju, interni marketing, interno komuniciranje
Objavljeno: 14.11.2016; Ogledov: 717; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (943,82 KB)

9.
KULTURA PODJETJA CABLEX - M D. O. O.
Petra Korent, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo obravnavali kulturo podjetja. Najprej smo spoznali pomen besede kultura. Raziskali in ovrednotili smo dejstva in poimenovanja kulture, kajti o tem je bilo že veliko govora in še vedno velikokrat ostaja pomen besede kultura nekakšna neznanka. Besedo kultura uporabljamo v različnih pomenih in je multidimenzionalni pojav, zato je za obravnavo kulture podjetja pomembno, da jo natančno spoznamo. Ugotovili smo, da nas kultura po eni strani združuje, a nas hkrati tudi ločuje. Nato smo raziskovali in spoznali kulturo podjetja. Ugotovili smo, kateri so tisti dogodki, ki vplivajo na kulturo v podjetju. S pomočjo analize definicij več avtorjev smo spoznali, da je kultura podjetja pojem, prav tako kot kultura sama, širokega pomena in različnih poimenovanj, ki pa so si v svojem bistvu zelo podobna. Kot praktični cilj/izziv v diplomskem projektu smo izbrali merjenje in analiziranje kulture v podjetju Cablex – M d. o. o. Na podlagi merjenja in analize/sinteze spoznanj kulture v preučevanem podjetju smo v zaključku tega diplomskega projekta podali priporočila za ohranitev in spremembe kulture podjetja Cablex – M d. o. o.
Ključne besede: Kultura, podjetje, oblike kultur, tipi kultur, kultura podjetja, analiza kulture podjetja.
Objavljeno: 07.11.2016; Ogledov: 911; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

10.
Organizacijska kultura in njen pomen za podjetje
Mitja Kokot, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu proučujemo vpliv organizacijske kulture na uspešnost podjetja. V uvodnem delu najprej teoretično opredelimo pojma organizacija ter organizacijska kultura. Nato predstavimo teoretično najbolj uveljavljene tipologije organizacijskih kultur. V nadaljevanju smo se lotili proučevanja ključnih elementov organizacijske kulture ter ugotavljanja njenih funkcij in vlog v organizaciji. V tem okviru smo ugotovili, da je elemente organizacijske kulture mogoče najti prav na vseh področjih in nivojih delovanja podjetja. Organizacijska kultura namreč določa ravnanje in obnašanje zaposlenih pri izvajanju vsakodnevnih nalog. V tem okviru so med najpomembnejšimi denimo način komuniciranja s sodelavci, dobavitelji in strankami, pripadnost podjetju, način reševanja sporov, vrednote, motivacija zaposlenih… V drugi polovici diplomskega dela smo se ukvarjali s proučevanjem procesov nastajanja in spreminjanja organizacijske kulture. Če želi podjetje omenjena procesa načrtno spreminjati, je nujno da management v podjetju pozna vse elemente organizacijske kulture, obenem pa se mora za sistematični pristop k njenem spreminjanju, zavedati vseh glavnih dejavnikov, ki vplivajo na razvoj organizacijske kulture. V zadnjem delu predstavimo še smernice in trende razvoja organizacijske kulture pri sodobnih podjetjih. Ugotovili smo, da se uspešna sodobna podjetja osredotočajo predvsem na človeške vire, precejšnjo pozornost pa posvečajo tudi razvoju timskega duha.
Ključne besede: organizacija, organizacijska kultura, tipologije organizacijske kulture, podjetja, diplomske naloge
Objavljeno: 26.10.2016; Ogledov: 1001; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici