SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
IDEJNA ZASNOVA IN VIZUALIZACIJA ARHITEKTURNIH IN SKULPTURALNIH OBELEŽIJ NA KLJUČNIH MESTNIH KROŽIŠČIH MARIBORA
Jernej Srebrnič, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomi je postavljen cilj izdelave idejne zasnove in vizualizacija primernih skulpturalnih obeležij na izbranih krožiščih Maribora. Da cilj izpolnimo, moramo najprej preučiti teoretične značilnosti, ki segajo od prometnotehničnih značilnosti krožišč, stanja trenutnih ureditev krožišč, preučitve primernih materialov ter splošne oblikotvorne značilnosti likovnih prvin. Pri projektiranju moramo skrbno izbrati krožišča na osnovi namensko oblikovanega kriterija, izbrati želene motive ter narediti 3D-model, ki ga umestimo na lokacijo s pomočjo računalniških programov.
Ključne besede: krožna križišča, krožišča, skulpture, obeležja, Maribor
Objavljeno: 04.10.2011; Ogledov: 1441; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (3,48 MB)

2.
Analiza vpliva prometnega toka pešcev na prepustno zmožnost krožišča z uporabo diskretnih simulacij
Tomaž Tollazzi, Tone Lerher, Matjaž Šraml, 2006, izvirni znanstveni članek

Opis: Podobno kakor v običajnih nesemaforiziranih kriziščih lahko tudi pri krožiščih, v posebnih prometnih razmerah, prihaja do bistvenega zmanjšanja prepustnosti. V takih primerih je značilno, da je prometni tok pescev in/ali kolesarjev pri prečkanju enega ali več krakov krozišča tako močan, da vpliva na polnjenje ali na praznjenje krozišča. Namen prispevka je ponazoriti, kako lahko uporaba diskretnih simulacij prispeva k odločitvi o izvedbi krožišča, oziroma ali bo krožišče primerno izpolnjevalo pogoj zmogljivosti ob pričakovanem prometnem toku pešcev in/ali kolesarjev. Predlagan je nov način obravnave problematike dimenzioniranja krožišč z vidika matematičnega modeliranja prometnih tokov z uporabo metode diskretnih simulacij, z upoštevanimi statistično ovrednotenimi vhodnimi podatki za prometni tok vozil in pešcev. Rezultati simulacij so uporabni pri določanju prepustnosti načrtovanih krozišč, ki bodo delovali v različnih prometnih okoliščinah. Predstavljen model izhaja iz sprejemljive časovne praznine v prometnem toku pešcev, ki jo uporabljajo motorna vozila za uvažanje in izvažanje iz krožišča, če upoštevamo, da imajo pešci prednost. Simulacijska analiza je preverjena na dejanskem primeru montažnega krožišča v Mariboru, na Koroški ulici, kjer so bile izvedene tudi potrebne meritve prometnega toka motornih vozil ter pešcev in kolesarjev. Postopek, prikazan v prispevku, predstavlja poleg znanstvenega postopka matematičnega modeliranja tudi praktično metodo za pomoč pri odločanju o smiselnosti izvedbe krožišča v primeru močnega toka pešcev in/ali kolesarjev.
Ključne besede: cestni promet, krožišča, prometni tokovi, analiza vplivov, simulacijski modeli
Objavljeno: 31.05.2012; Ogledov: 1079; Prenosov: 30
URL Povezava na celotno besedilo

3.
Mariborski sinonim začasnosti
Aleš Pregl, 2011, poljudni članek

Ključne besede: krožna križišča, montažna krožišča, Maribor, začasna krožišča
Objavljeno: 01.06.2012; Ogledov: 1346; Prenosov: 19
URL Povezava na celotno besedilo

4.
Varnost prometa na glavni cesti Črnuče-Litija : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varstvoslovje
Blaž Vidic, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljena analiza prometne varnosti na glavni cesti Ljubljana – Litija. Obravnavani so podatki desetletnega obdobja in sicer od leta 2001 do vključno leta 2010. Podrobnejše so primerjani statistični podatki prometnih nesreč leta 2001, ko na omenjeni relaciji še ni bilo zgrajenega nobenega krožnega križišča, in leta 2010, ko je bilo zgrajenih že pet krožnih križišč ter opravljena celovita rekonstrukcija ceste. Statistika zajema več različnih podatkov o številu prometnih nesreč, njihovih vzrokih in posledicah ter psihofizičnem stanju povzročiteljev prometnih nesreč. Pri primerjavi je upoštevan tudi povprečni letni dnevni promet, da so rezultati še bolj realni. Za lažje razumevanje in boljšo predstavitev je našteto prikazano s pomočjo tabel in grafov. V diplomski nalogi so predstavljene tudi posamezne študije, ki so bile opravljene pred samo izgradnjo krožnih križišč. Poleg krožnih križišč pa so omenjeni in na kratko predstavljeni še drugi ukrepi za umirjanje prometa. Na koncu naloge so podani predlogi in moja mnenja za nadaljnje izboljšanje prometne varnosti na obravnavanem odseku.
Ključne besede: promet, cestni promet, varnost, prometna varnost, prometna ureditev, križišča, krožišča, diplomske naloge
Objavljeno: 22.10.2012; Ogledov: 880; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (449,03 KB)

5.
Prometna varnost krožišča Tomačevo pred in po prenovi
Andrej Šerjak, 2012, magistrsko delo

Opis: Prometna varnost mora biti vedno na prvem mestu, zato vedno znova stremimo k izboljšavi prometne varnosti na vseh prometnih površinah, med katere spadajo tudi krožišča. Krožišča so se začela graditi z namenom zmanjševanja števila konfliktnih točk in izboljševanja varnosti vseh udeležencev v prometu. Prav tako igrajo pomembno vlogo pri večji pretočnosti, umirjanju prometa in preprečevanju najhujših prometnih nesreč. V Sloveniji se število krožišč nenehno povečuje, izboljšuje in rekonstruira z vidika prometne varnosti. V magistrski nalogi je predstavljeno krožišče Tomačevo pred in po prenovi. Opisana je zgodovina razvoja krožišč, vrste in delitve krožišč, posebnosti, prednosti in slabosti krožišč ter signalizacija. Nato smo primerjali večpasovno krožno križišče s turbo- krožnim križiščem. V raziskovalnem delu naloge pa smo predstavili in primerjali krožno križišče pred in po prenovi. Analizirali smo prometno varnost, preučili vzroke in posledice prometnih nesreč, preverili mnenje uporabnikov krožišča ter podali predlog izboljšav, ki bi še dodatno povečal prometno varnost v krožišču.
Ključne besede: krožišče, prenova krožišča, semaforizirano turbo-krožno križišče, prometna varnost
Objavljeno: 16.02.2013; Ogledov: 1184; Prenosov: 223
.pdf Celotno besedilo (2,82 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici