| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
NASLEDSTVO V DRUŽINSKEM PODJETJU LTIP d.o.o.
Nastja Koštomaj, 2014, diplomsko delo

Opis: Družinsko podjetje nima enotne definicije. Gre za podjetje, ki je v večinski lasti družine. Upravljajo in vodijo ga družinski člani, ki so lahko v družinsko podjetje vključeni, nekateri izmed njih pa v družinsko podjetje niso vključeni. Družinska podjetja se zelo razlikujejo od nedružinskih podjetij, saj imajo v družinskih pomembno vlogo sorodstvene vezi. Želja družinskih članov je, da družinsko podjetje ostane v družinski lasti. Nasledstvo je zaradi tega potrebno planirati. Največjo težavo lastniku/managerju večkrat predstavlja odločitev o tem, koga postaviti za naslednika, v kakšni meri in na kakšen način ga izbrati. To predstavlja še posebej težavo tistim lastnikom/managerjem, ki imajo več otrok. Vsak starš namreč želi zapustiti zapuščino svojim otrokom, težko pa je določiti, komu pripada. Lastnik/manager ima možnost zapusti družinsko podjetje več otrokom hkrati, ki si kasneje delijo lastništvo nad družinskim podjetjem. Zaradi nasledstva se lahko hitro razvijejo konflikti. Zato je zelo pomembno, da lastnik/manager prične s planiranjem nasledstva dovolj zgodaj, da ima čas določiti potencialnega naslednika in/ali več potencialnih naslednikov. Družinsko podjetje LTIP d.o.o. je na trgu dela od leta 1970. Lastnik/manager je Vladimir, ki se bo kmalu upokojil. V družinskem podjetju LTIP d.o.o. je pričel z vzrejo kokoši, nato je nadaljeval z lesno proizvodnjo (okna, vrata, palete idr.), ki predstavlja tudi obstoječo dejavnost. Družinsko podjetje LTIP d.o.o. bo predal svojemu mlajšemu sinu Petru, ki je že od osnovne šole vključen v družinsko podjetje LTIP d.o.o. Starejši sin Simon nikoli ni hotel vstopiti v družinsko podjetje LTIP d.o.o. Žena lastnika/managerja, Ivanka, je bila vključena v družinsko podjetje le na začetku ustanovitve le-tega (6 let). Med seboj so zelo povezana družina, zato pri procesu nasledstva do sedaj ni prihajalo do večjih konfliktov. Nikoli niso imeli kriznega plana, zato smo zanje pripravili predlog le-tega.
Ključne besede: družinsko podjetje, nasledstvo, proces nasledstva, udeleženci družinskega podjetja, prednosti in slabosti, možnosti nasledstva, krizni plan.
Objavljeno v DKUM: 30.10.2014; Ogledov: 1969; Prenosov: 288
.pdf Celotno besedilo (807,69 KB)

2.
VLOGA KRIZNEGA MANAGEMENTA
Anže Brumen, 2009, diplomsko delo

Opis: Da se soočimo s krizo, moramo dobro poznati za kakšno krizo gre, kaj so simptomi in kaj vzroki. Velik pomen kriznega managementa imajo aktivnosti preprečevanja krize. To so aktivnosti, ki zajemajo oblikovanje krizne skupine, analize stanja podjetja in nagnjenosti h krizi ter druge akcije. V času krize je pomembna klima, ki vlada v podjetju. Le-ta je lahko negativno nastrojena, kar reševanje le še otežuje, ali pa je ravno obratno, zaradi česar imajo tako management kot tudi zaposleni v podjetju še en razlog več, da se zavzamejo za čim hitrejše in čim bolj učinkovito doseganje cilja, s čimer mislimo izhod podjetja iz krize. Krizna skupina mora v času krize hitro in učinkovito sprejemati odločitve. Potreba po informacijah drastično naraste, vendar potrebujemo samo koristne informacije. Nujno je, da tok informacij centraliziramo, kar pomeni, da vhodne in izhodne informacije obdeluje ena oseba ali majhna skupina ljudi. Prepogosto se tudi zgodi, da podjetje zabrede tako globoko, da ni druge rešitve kot stečaj podjetja. Vendarle pa so še drugi možni izhodi iz krize. Dolgoročni in zahtevni, a uspešni strategiji sta reinženiring in, najbolj zahtevna, spreminjanje kulture podjetja. Veliko vlogo v času krize odigrajo mediji in odnosi z javnostmi. Že v pripravah na krizo moramo dobro opredeliti, kdo bo odgovoren za stike z javnostmi. Ko se podjetje reši krize, še to ne pomeni, da lahko zdaj »zaspi« in posluje dalje na lovorikah, ampak mora dodobra analizirati situacijo, v kateri se je nahajalo.
Ključne besede: kriza, krizni management, krizni plan, team kriznega managementa, deležniki, proaktivni krizni management, reaktivni krizni management
Objavljeno v DKUM: 16.07.2010; Ogledov: 2316; Prenosov: 333
.pdf Celotno besedilo (572,86 KB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici