| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 39
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
OBVLADOVANJE KRIZE PODJETJA NA RAVNI STRATEŠKEGA MANAGEMENTA
Boštjan Zver, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Obvladovanje krize je nujen koncept, v okviru katerega se je treba odločati in sprejemati ukrepe na ravni strateškega managementa, ne samo zato, da bi podjetje obvladalo krizo, ko do nje dejansko pride, ampak tudi zato, da se preprečijo morebitne prihodnje krizne situacije. Treba se je zavedati, da delovanje v smeri obvladovanja kriznih situacij že, ko se začnejo pojavljati prvi simptomi, kot nekakšni znanilci negotovih časov poslovanja, mnogokrat ni samo cenejše, ampak je tudi manj stresno za vse udeležence poslovnega sistema, prav tako pa tudi management ne izgubi verodostojnosti v notranjem okolju podjetja in tudi ne v zunanjem okolju. V teoretičnem delu magistrskega dela je predstavljen celoten koncept planiranja obvladovanja krize, pri čemer so proučeni in izbrani najpomembnejši oziroma najustreznejši ukrepi in strategije, ki jih podjetje mora izbrati in uresničevati, da lahko obvladuje krizne situacije. V aplikativnem delu magistrskega dela pa je pozornost namenjena proučevanju obvladovanja krize podjetja na ravni strateškega managementa ob primeru podjetja Panvita, Prašičereja Nemščak, d. o. o. Raziskava je potekala predvsem na osnovi spoznanj kriznih modelov po Pümpinu in Prangeju (1995) ter Kropfbergerju (2003). Raziskava planiranja razvoja podjetja kot ukrepa obvladovanja krize na ravni strateškega managementa je potekala na osnovi spoznanj MER-ovega modela integralnega managementa. Na ravni strateškega managementa je bila pozornost namenjena iskanju strateških možnosti in strategij, njihovega vrednotenja ter izbire in programiranja uresničitve planiranega razvoja podjetja Panvita, Prašičereja Nemščak, d. o. o.
Ključne besede: obvladovanje krize, razreševanje krize, planiranje razvoja, strategije podjetja, ekonomsko vrednotenje in izbira strategij podjetja v krizi, iskanje strateških možnosti in strategij podjetja v krizi, uresničitveni program planiranega razvoja podjetja
Objavljeno: 01.07.2010; Ogledov: 3374; Prenosov: 565
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

5.
REŠEVANJE PODJETJA V KRIZI NA PRIMERU PODJETJA MURA D.D.
Nataša Recko, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V tem delu diplomskega seminarja smo prikazali reševanje podjetja Mura d.d., ki je bilo eno izmed največjih tekstilnih podjetij v Sloveniji, ki je zašlo v težave. V teoretičnem delu diplomskega seminarja smo najprej opredelili krizo in katere vrste kriz poznamo. Nato smo predstavili najpomembnejše vzroke za nastanek in opisali reakcije udeležencev v finančni krizi podjetja ter kako ukrepati v takšnih situacijah. V zaključku tega poglavja je predstavljeno reševanje podjetja s feniksi ter stečaj kot prenehanje poslovanja podjetja. Naslednje poglavje je namenjeno predstavitvi podjetja Mura d.d., kjer lahko najdete vse splošne podatke o podjetju, zgodovino podjetja vse od začetka poslovanja, potem vse hčerinske družbe in njihovo dejavnost. Ugotovili smo, da je bila Mura d.d. najprej porazdeljena po oddelkih, nato pa so iz teh oddelkov ustanovili hčerinska podjetja. Do te ugotovitve smo prišli pri preučevanju organiziranosti Mure d.d. Na koncu poglavja pa so še predstavljeni glavni trgi izvoza in delež le tega v posamezne države. Po predstavitvi osnovnih podatkov podjetja smo naredili analizo finančnih podatkov podjetja. Analizirali smo podatke čistega poslovnega izida od leta 2004 do leta 2008, ko je v podjetju poslovanje potekalo še nemoteno. Naredili smo tudi analizo prihodkov od prodaje, kapitala, število zaposlenih ter sredstev in zalog, ki jih je podjetje imelo v teh petih letih. Zraven smo navedli še razloge za takšne rezultate poslovanja. Poleg teh analiz smo še analizirali trg tekstilne in oblačilne industrije, na koncu pa še primerjali Muro d.d. s svetovno konkurenco. V reševanju podjetja s feniksi smo opisali potek poslovanja in nekatere pomembne dogodke, ki so se zgodili v zadnjih treh letih, odkar je Mura d.d. bila v največjih težavah. Predstavljen je tudi stečaj podjetja in na to še hčerinska podjetja, ki so kot feniksi vstali iz pogorišča starega podjetja. V zadnjem poglavju so podana spoznanja o podjetju Mura d.d. in najpomembnejši vzroki za slabo poslovanje ter nato stečaj.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: feniksi, reševanje podjetja, podjetniška kriza, reševanje krize, stečaj, Mura d.d., hčerinska podjetja, analiza finančnih podatkov, ..
Objavljeno: 20.01.2011; Ogledov: 3933; Prenosov: 725
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

6.
KRIZNI MANAGEMENT IN UKREPI PRI REŠEVANJU GRADBENEGA PODJETJA V KRIZI
Nataša Vujisić, 2010, diplomsko delo

Opis: Vedno bolj globalen svetovni trg in nenehne velike ter nenadne krize v svetovnem gospodarstvu zahtevajo od vodje hitre in pravilne odločitve. Podjetja, ki poslujejo, se vsakodnevno srečujejo s problemi, ki jih povzročajo spremembe tako v okolju kot tudi znotraj njega. Zato je velikega pomena, kako se odzivajo nanje. Ne morejo se jim namreč izogniti, lahko pa jih, vsaj nekatere, napovejo. Management v podjetju mora biti vedno pripravljen na krizo. V nasprotnem primeru se lahko podjetja hitro znajdejo v situaciji, ko ne morejo več normalno delovati. Če vodstvo podjetja ne reagira pravočasno in pravilno, lahko taka situacija pripelje tudi propada podjetja. Glede na to, da so krize sestavni del v obdobju poslovanja vsakega podjetja, je zelo pomembno, da poslovodstvo dosledno spoštuje temeljna načela finančnega poslovanja. Poslovodstvo mora, takoj ko zazna prve znake krize, povečati skrb za kontrolo poslovanja, izdelati analizo razlogov za pojav krize, možnosti za njeno odpravo ter poiskati pot, ki vodi iz krize. Avtorji izraz kriza podjetja definirajo in razlagajo zelo različno. Nekateri jo opredeljujejo predvsem kot finančno, drugi jo definirajo bolj široko. Kriza v podjetju ne nastopi kar naenkrat, ampak se začne nekaj let prej. Prav tako posamezni avtorji govorijo o različnih vzrokih krize v podjetju. Večina pa jih je prepričana, da se glavni vzroki pretežno nahajajo v neustreznem ravnanju znotraj podjetja. V diplomski nalogi sem poskušala predstaviti krize v podjetjih na splošno ter se podrobneje soočiti s primerom reševanja krize v podjetju Stavbar Gradnje d.o.o., Maribor. Obravnavano podjetje in njegov boj za ohranitev ter nadaljnji razvoj dejavnosti mi je bil izziv, zato sem ga podrobneje predstavila. Iz virov je razvidno, da se vodstvo podjetja zaveda težav in svojih pomanjkljivosti, zato si je zastavilo cilje za njihovo reševanje, ki so realni in po mojem prepričanju lahko prinesejo tudi želene rezultate. Družba je z dobro pripravljenim načrtom finančne reorganizacije še vedno v postopku prisilne poravnave, s katero se skuša znebiti predvsem finančnih negativnih posledic krize ter si prizadeva zagotoviti temelje za nadaljnje poslovanje. Izkazalo pa se je, da je prisilna poravnava nujen, a hkrati tudi nezadosten ukrep za obstoj in nadaljnji razvoj podjetja. Prisilna poravnava je zahteven postopek, ki se ga mora podjetje skrbno lotiti, saj predstavlja še zadnjo možnost pred stečajem in prenehanjem poslovanja. Načrt finančne reorganizacije mora biti pripravljen na način, da bo sočasno sprejemljiv za dolžnike in za večino upnikov ter da bo hkrati omogočal nadaljnji razvoj družbe. Diplomska naloga potrjuje prepričanje, da je kriza v podjetju rešljiv dogodek. Pomembno je pravočasno soočenje z njo, kakor tudi vodstvo in kadri s perspektivnimi cilji in vizijo podjetja.
Ključne besede: Ključne besede: kriza, gradbeništvo, kriza podjetja, krizni management, krizni vodja, vzroki za nastanek krize, preprečevanje krize, ukrepi za rešitev krize.
Objavljeno: 13.12.2010; Ogledov: 2243; Prenosov: 261
.pdf Celotno besedilo (744,49 KB)

7.
KRIZA PODJETJA IN GOSPODARSKA KRIZA 2008
Nina Krajnc, 2010, diplomsko delo

Opis: Za svojo diplomsko nalogo sem si izbrala temo splošne ekonomske krize, ker je trenutno aktualna in ker sem o tej temi želela izvedeti in vedeti več. V svoji diplomski nalogi sem najprej razjasnila nekatere osnovne pojme, kot so kriza podjetja, krizni management in krizni manager. Nato me je zanimalo, zakaj sploh prihaja do krize v podjetjih, kakšni so znaki za krizo, ki bi jih naj podjetja prepoznala, ter s kakšnimi vrstami kriz se soočajo organizacije. Nadalje sem razvrstila različne vrste kriz (naravne, tehnološke, zlonamerne…) ter kakšne so njihove strategije za obvladovanje. Opredelila sem tudi, kakšne ukrepe bi naj podjetja sprejela, ko se znajdejo v krizi. Na koncu pa sem se morala dotakniti tudi svetovne gospodarske krize, ki nas je doletela leta 2008. Opisala sem njene začetke, kakšne posledice je pustila v gospodarstvu in kako se je Evropska unija, kakor tudi Slovenija, odzvala nanjo.
Ključne besede: kriza podjetja, krizni management, krizni manager, vzroki za krizo, simptomi krize, vrste kriz, svetovna gospodarska kriza 2008
Objavljeno: 24.11.2010; Ogledov: 2518; Prenosov: 502
.pdf Celotno besedilo (387,08 KB)

8.
KRIZNI MANAGEMENT IN OBVLADOVANJE KRIZE V PODJETJU
Anja Bizjak, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava splošne značilnosti kriznega managementa ter obvladovanje krize v podjetju. Naloga je v celoti sestavljena iz teoretičnega dela ter preučuje podroben proces od nastanka krize v podjetju pa vse do njene razrešitve. Za uspešno obvladovanje in preprečevanje kriz je potrebno široko znanje in strokovna usposobljenost vodstva podjetja in kriznega managementa. Reševanja krize se je potrebno lotiti sistematično in preudarno. Zelo pomembno pa je tudi, da podjetje krizo pravočasno zazna in se ustrezno odzove na spremembe v okolju in samem podjetju, s čimer so postavljeni cilji za uspešno delovanje podjetja. V uvodnem delu diplomske naloge so na kratko predstavljeni ključni pojmi ter značilnosti in vrste kriz. Nadalje so opisani vzroki za nastanek krize ter vedenje ključnih udeležencev v podjetju v času krize. V tretjem poglavju sem se osredotočila na opredelitev splošnih značilnosti kriznega managementa ter samega obvladovanja krize, na koncu pa so seveda navedeni še ukrepi reševanja podjetja iz krize, sam izhod podjetja iz kriznega stanja ter seveda sklepne misli in trditve, postavljene na začetku diplomske naloge.
Ključne besede: kriza podjetja, krizni management, ukrepi reševanja krize, obvladovanje krize podjetja
Objavljeno: 03.03.2011; Ogledov: 2440; Prenosov: 623
.pdf Celotno besedilo (298,58 KB)

9.
VPLIV SVETOVNE FINANČNE KRIZE NA POLOŽAJ MALIH IN SREDNJE VELIKIH PODJETIJ V SLOVENIJI
Sara Vilčnik, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Tako v Sloveniji, kot tudi v Evropski Uniji, mala in srednje velika podjetja pomembno prispevajo k ekonomskemu razvoju. Zaradi sposobnosti hitrega reagiranja na nove poslovne priložnosti, prilagodljivosti in inovativnosti, njihov pomen samo narašča. Priznana so kot potencialno najbolj dinamičen del gospodarstva. So tudi vir novih in obstoječih delovnih mest, instrument pospeševanja konkurenčnosti industrije in pogosto motor krajevnega gospodarstva. Podjetja imajo za svoje poslovanje različne vire financiranja. Dostop do finančnih virov je eden najpomembnejših izzivov za nastanek, preživetje in uspešno rast malih in srednje velikih podjetij, še posebej tistih, katerih proizvodi oziroma način poslovanja je zelo inovativen. Glavni problemi financiranja malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji so predraga finančna sredstva, omejene možnosti dostopa do le-teh, omejitve pri najemanju posojil v tujini, nepoznavanje drugih oblik financiranja podjetij (financiranje s tveganim kapitalom) in pomanjkanje drugih oblik financiranja (skladi tveganega kapitala). Mala in srednje velika podjetja imajo že v ugodnih gospodarskih razmerah velike težave pri pridobivanju finančnih sredstev, slabša razvitost slovenskega finančnega sistema pa je v času udara finančne krize še bolj zaznamovala vire financiranja in finančno strukturo podjetij. V ekonomski politiki držav so mala in srednje velika podjetja pridobila poseben pomen in so tudi v kriznih časih deležna posebnih ukrepov. Vlade oblikujejo in razvijajo programe za preživetje, rast in razvoj, ki so se v času finančne in gospodarske krize še okrepili. Na nastalo okoliščino so se odzvale vlade držav povsod po svetu, vlade držav Evropske Unije, med njimi tudi Slovenija.
Ključne besede: mala in srednje velika podjetja, viri financiranja malih in srednjih podjetij, svetovna gospodarska in finančna kriza, vpliv krize na Slovenijo, otežen dostop malih in srednje velikih podjetij do virov financiranja, ukrepi Vlade Republike Slovenije
Objavljeno: 25.11.2011; Ogledov: 2485; Prenosov: 380
.pdf Celotno besedilo (694,00 KB)

10.
VLOGA MANAGEMENTA IN PRENOVA PODJETJA V KRIZI
Nejc Pipenbaher, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava vlogo managementa in prenovo podjetja v krizi. Naloga je v celoti sestavljena iz teoretičnega dela v kateri sem proučil celoten proces od managementa in prenove podjetja v krizi. Poglavitne naloge kriznega menedžmenta so načrtovanje in nadzorovanje okolja podjetja - prepoznavanje prednosti in nevarnosti v okolju ter napovedovanje in oblikovanje prihodnjih silnic, ki bi lahko vplivale na podjetje, analiziranje okolja ter oblikovanje akcij podjetja in odzivov, ki bodo v pomoč pri doseganju ugodnega položaja podjetja na trgu v primeru kriz. Glavna načela pri upravljanju krize so razvijanje pozitivnega stališča do krize oz. do nastalih razmer, poslovanje podjetja v sozvočju s pričakovanji različnih javnosti, ustvarjanje dobrega imena podjetja z uspešnim komuniciranjem zanesljivih dejstev ter iskanje priložnosti med krizo. Diplomsko delo je vsebinsko sestavljeno iz petih poglavij . V prvem poglavju je zapisan uvod. Kriza, njena opredelitev, faze, simptomi, vzroki, preprečevanje kriz je opisano v drugem poglavju. Nadalje sem v tretjem poglavju proučil osnove managementa in v četrtem poglavju predstavil vlogo managementa pri preprečevanju krize v podjetju. Na podlagi proučenega sem v petem poglavju zapisal zaključek oz. sklep.
Ključne besede: management, prenova podjetja, kriza, krizni management, vloga managementa pri preprečevanju krize.
Objavljeno: 23.01.2012; Ogledov: 1637; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (254,05 KB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici